Στον λαμπερό κόσμο του Χόλιγουντ, μια καλή ευκαιρία μπορεί να αλλάξει καριέρες, αλλά το ίδιο μπορεί να συμβεί και με μια απρόσμενη απόλυση.
Ακόμη και οι πιο αναγνωρισμένοι ηθοποιοί έχουν δει σημαντικούς ρόλους να χάνονται την τελευταία στιγμή, είτε λόγω δημιουργικών διαφορών είτε λόγω προσωπικών δυσκολιών.
Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η Ντανιέλα Γουέστμπρουκ, η οποία μετά από σχεδόν δέκα χρόνια εκτός μεγάλων ρόλων επρόκειτο να επιστρέψει στον κινηματογράφο με την ανεξάρτητη βρετανική ταινία Tales From The Trap. Όμως, στα 52 της, αντικαταστάθηκε εν μέσω προβλημάτων υγείας, αφού μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με αναπνευστικές δυσκολίες.
Η περίπτωσή της, ωστόσο, δεν είναι μοναδική. Αρκετοί σταρ έχουν βιώσει το ίδιο και πολλές φορές υπό πολύ πιο δραματικές ή ειρωνικές συνθήκες.
Τζούλιαν Μουρ: Απολύθηκε λίγο πριν τον ρόλο που οδήγησε σε υποψηφιότητα για Όσκαρ
Πριν η Μελίσα ΜακΚάρθι πρωταγωνιστήσει στο Can You Ever Forgive Me? (2018) και κερδίσει παγκόσμιο έπαινο, τη θέση της είχε η Τζούλιαν Μουρ.
Η Μουρ αποκάλυψε πως δεν αποχώρησε αλλά απολύθηκε από τη σκηνοθέτιδα Νικόλ Χόλοφσενερ, επειδή είχαν διαφορετική άποψη για τον χαρακτήρα. «Δεν έχω δει την ταινία, είναι ακόμη επώδυνο», είχε πει.
Ακόμη πιο πικρό, όπως δήλωσε, ήταν ότι «η μόνη άλλη φορά που απολύθηκα ήταν όταν δούλευα σε γιαουρτάδικο στα 15».
Τελικά, η Χόλοφσενερ αποχώρησε και η ταινία ολοκληρώθηκε από τη Μαριέλ Χέλερ, με τη ΜακΚάρθι να κερδίζει υποψηφιότητες για όλα τα μεγάλα βραβεία.
Ράιαν Γκόσλινγκ: Πήρε 27 κιλά για έναν ρόλο... και την πρώτη μέρα απολύθηκε
Για το The Lovely Bones (2009), ο Ράιαν Γκόσλινγκ πίστευε ότι ο χαρακτήρας του έπρεπε να έχει σημαντικό βάρος και έφτασε περίπου τα 95 κιλά, πίνοντας λιωμένα παγωτά Haagen-Dazs για να το πετύχει.
Όταν όμως εμφανίστηκε στο σετ, ο σκηνοθέτης Πίτερ Τζάκσον σοκαρίστηκε: ο Γκόσλινγκ δεν έμοιαζε στο παραμικρό με το όραμά του για τον χαρακτήρα. Έτσι, ο ηθοποιός απολύθηκε επιτόπου και αντικαταστάθηκε από τον Μαρκ Γουόλμπεργκ.
Μιλώντας αργότερα, ο Γκόσλινγκ είπε: «Είχαμε διαφορετική άποψη για το πώς έπρεπε να είναι ο χαρακτήρας. Πίστευα ότι έπρεπε να ζυγίζει 95 κιλά. Δεν μιλήσαμε αρκετά στην προπαραγωγή, κι αυτό ήταν το πρόβλημα. Απλώς εμφανίστηκα στο σετ και το είχα κάνει λάθος. Και μετά ήμουν χοντρός και άνεργος».
Η σεναριογράφος Φραν Γουόλς πρόσθεσε πως ο Γκόσλινγκ ήταν και πολύ νέος για να παίξει τον πατέρα μιας έφηβης.
Η Σιόρσα Ρόναν, πρωταγωνίστρια της ταινίας, είπε πως ήταν «λυπηρό» που ο Γκόσλινγκ απολύθηκε. Δεν πρόλαβαν να γυρίσουν καμία σκηνή μαζί, αλλά είχαν γνωριστεί στην προετοιμασία. «Τον λάτρευα. Και τον σκύλο του, τον Τζορτζ», είπε. «Στενοχωρήθηκα που δεν θα ήταν εκεί, αλλά οι λόγοι ήταν απολύτως βάσιμοι».
Μέγκαν Φοξ: Η παρομοίωση με τον Χίτλερ στην πιο ηχηρή απόλυση της καριέρας της
Το 2011, η Μέγκαν Φοξ απολύθηκε από τη σειρά Transformers μετά από συνέντευξή της, όπου παρομοίασε τον σκηνοθέτη Μάικλ Μπέι με... τον Χίτλερ.
Μετά το σχόλιό της, η παραγωγή την έδιωξε και στη θέση της μπήκε η Ρόζι Χάντινγκτον-Γουάιτλι.
Ο Μπέι έχει πει πως ο Στίβεν Σπίλμπεργκ ήταν εκείνος που του ζήτησε: «Απέλυσέ την τώρα». Χρόνια αργότερα, η Φοξ το παραδέχτηκε: «Ήταν το χαμηλότερο σημείο της καριέρας μου. Χρειαζόταν μόνο να ζητήσω συγγνώμη και αρνήθηκα. Ήμουν τόσο αυτάρεσκη στα 23 μου, που πίστευα πως ήμουν η Ζαν ντ’ Αρκ».
Σάια ΛαΜπεφ: Μια απόλυση που έγινε... δημόσια διαμάχη
Στο Don’t Worry Darling, τον ρόλο που τελικά πήρε ο Χάρι Στάιλς είχε αρχικά ο Σάια ΛαΜπεφ.
Η Ολίβια Γουάιλντ δήλωσε ότι τον απέλυσε για να προστατεύσει το καστ και να διατηρήσει ένα ακίνδυνο, συνεργατικό περιβάλλον.
Ο ΛαΜπεφ αντέδρασε δημοσιοποιώντας e-mail και βίντεο που -όπως ισχυρίστηκε-αποδείκνυαν ότι αυτός παραιτήθηκε λόγω έλλειψης χρόνου για πρόβες.
Η υπόθεση πήρε διαστάσεις, με τον ίδιο να υποστηρίζει: «Εσύ κι εγώ γνωρίζουμε ότι έφυγα επειδή δεν βρίσκαμε χρόνο να κάνουμε πρόβες».
Νάταλι Πόρτμαν: Έχασε τον ρόλο γιατί... ήταν απλώς πολύ μικρή
Στο Romeo + Juliet (1996), η 13χρονη τότε Νάταλι Πόρτμαν είχε αρχικά επιλεγεί για τον ρόλο της Ιουλιέτας.
Όμως, απέναντι στον 21χρονο Λεονάρντο Ντι Κάπριο, η παραγωγή θεώρησε ότι οι ρομαντικές σκηνές δεν ήταν κατάλληλες κι έτσι η Πόρτμαν αναγκάστηκε να αποχωρήσει.
Αργότερα, η ίδια εξήγησε: «Ήμουν 13 και ο Λεονάρντο 21. Ήταν ακατάλληλο στα μάτια της εταιρείας και του σκηνοθέτη. Ήταν μια κοινή απόφαση».
Το 2022, ο σκηνοθέτης της ταινίας, Μπαζ Λούρμαν, είπε στους New York Times: «Όταν έβλεπες τον Λίο από κοντά, ήταν πια άντρας. Η Νάταλι ήταν υπέροχη, αλλά ήταν πολύ μικρή για αυτό το βάρος».
Κόλιν Φερθ: Η φωνή που δεν ταίριαξε στον μεγαλύτερο αρκούδο της Βρετανίας
Ο Κόλιν Φερθ ήταν αρχικά ο ηθοποιός που θα έδινε φωνή στον Πάντιγκτον.
Όμως, καθώς ο «νεαρός αρκούδος» έπαιρνε μορφή, ο σκηνοθέτης Πολ Κινγκ και ο ίδιος ο Φερθ συνειδητοποίησαν ότι η φωνή δεν ταίριαζε.
«Αγαπάμε τον Φερθ και αγαπάμε τον αρκούδο, αλλά δεν ήταν σωστό ταίριασμα», είπε ο Κινγκ.
Ο Φερθ αστειεύτηκε: «Μετά από μια περίοδο άρνησης, επιλέξαμε έναν συνειδητό χωρισμό».
Χάρβεϊ Καϊτέλ: O στρατιώτης... που κρίθηκε ακατάλληλος για τη ζούγκλα
Ο Χάρβεϊ Καϊτέλ είχε επιλεγεί για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο Apocalypse Now του Κόπολα.
Ο σκηνοθέτης, όμως, θεώρησε ότι ο Καϊτέλ δυσκολευόταν με τις σκληρές συνθήκες στη ζούγκλα. Ο ηθοποιός απάντησε ειρωνικά: «Εγώ υπηρέτησα τρία χρόνια στο Σώμα Πεζοναυτών, στη ζούγκλα».
Τελικά τον αντικατέστησε ο Μάρτιν Σιν, σε ένα από τα πιο δύσκολα γυρίσματα στην ιστορία του κινηματογράφου. Κατά τη διάρκεια των τριών ετών που διήρκησαν τα γυρίσματα στη ζούγκλα των Φιλιππίνων, σημειώθηκαν εντάσεις ανάμεσα στους ηθοποιούς και το συνεργείο, οι οποίες ήταν ιδιαίτερα έντονες.
Ρίτσαρντ Γκιρ: Μια κόντρα που του στοίχισε έναν ρόλο
Ο Ρίτσαρντ Γκιρ επρόκειτο να παίξει δίπλα στον Σιλβέστερ Σταλόνε στο The Lords of Flatbush (Οι μάγκες του Μπρούκλιν).
Όμως οι δυο τους συγκρούστηκαν από την πρώτη στιγμή. Σύμφωνα με τον Σταλόνε, ο Γκιρ είχε «ύφος σκληρού» και έντονη παρουσία. Σε μια συνέντευξη το 2006 είχε αναφέρει συγκεκριμένα: «Περπατούσε φορώντας το υπερμέγεθες δερμάτινο μπουφάν της μηχανής του, λες και ήταν ο πιο σκληρός ιππότης της Στρογγυλής Τραπέζης».
Η κατάσταση κλιμακώθηκε όταν το γεύμα του Γκιρ -«μισό κοτόπουλο με μουστάρδα»- κατέληξε πάνω στον Σταλόνε, ο οποίος τότε ζήτησε από τον σκηνοθέτη «να επιλέξει».
Ο Γκιρ απολύθηκε από την παραγωγή.