Baby Shark: Πώς ένα βίντεο 90 δευτερολέπτων έγινε φαινόμενο και αυτοκρατορία 400 εκατ. δολαρίων - iefimerida.gr

Baby Shark: Πώς ένα βίντεο 90 δευτερολέπτων έγινε φαινόμενο και αυτοκρατορία 400 εκατ. δολαρίων

Πλάνο από το βίντεο για το παιδικό τραγούδι «Baby Shark»
Πλάνο από το βίντεο για το παιδικό τραγούδι «Baby Shark» / Φωτογραφία: Pinkfong! Kids' Songs & Stories / Youtube
EΠΙΜΕΛΕΙΑ:
ΣΟΦΙΑ ΠΑΦΤΟΥΝΟΥ

Όταν ο Κιμ Μιν-σεόκ έδωσε το 2016 το πράσινο φως για να ανέβει στο YouTube ένα βίντεο 90 δευτερολέπτων με ένα παιδικό τραγούδι, δεν φανταζόταν πως άνοιγε τον δρόμο για ένα παγκόσμιο φαινόμενο.

Το «Baby Shark» εξελίχθηκε στο βίντεο με τις περισσότερες θεάσεις στην ιστορία της πλατφόρμας, με περισσότερες από 16 δισεκατομμύρια προβολές, και μετέτρεψε την Pinkfong σε έναν κολοσσό παιδικής ψυχαγωγίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από ένα μικρό γραφείο στη Σεούλ σε παγκόσμια αναγνώριση

Η Pinkfong ξεκίνησε το 2010 ως SmartStudy, μια μικρή εταιρεία με τρεις μόνο εργαζομένους που παρήγαγε ψηφιακό περιεχόμενο για παιδιά. Ο χώρος ήταν τόσο μικρός που, όπως θυμάται ο Κιμ, «δεν περιμέναμε καν να πληρωθούμε».

Με διαδοχικές αναδιαρθρώσεις και στροφή προς το περιεχόμενο για νήπια, η εταιρεία άρχισε να αναπτύσσεται. Κάπου εκεί γεννήθηκε και το «Baby Shark», ένα τραγούδι που υπήρχε ήδη από τη δεκαετία του 1970 στις ΗΠΑ, αλλά η Pinkfong του έδωσε σύγχρονη μουσική, χορογραφία και εξωπραγματική δυναμική.

Η εταιρεία ονομάζεται The Pinkfong Company από το 2022, ένα όνομα εμπνευσμένο από μια χαρούμενη και περίεργη αλεπού που εμφανιζόταν σε ένα από τα πρώτα κινούμενα σχέδιά της. Σήμερα έχει περίπου 340 εργαζομένους και γραφεία σε Τόκιο, Σαγκάη και Λος Άντζελες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η στιγμή που το «Baby Shark» έγινε παγκόσμιο φαινόμενο

Το τραγούδι, που επαναλαμβάνει τη φράση «Baby shark, doo, doo, doo, doo, doo, doo», είναι «ελκυστικό για τα παιδιά, αλλά ίσως ενοχλητικό για τους ενήλικες», λέει ο αναλυτής μέσων Κέβιν Τσου, από το Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας Nanyang.

Από την πλευρά του, ο Κιμ, γνωρίζει επίσης πολύ καλά πόσο κολλητικό είναι. «Είναι σαν τραγούδι K-pop. Έχει γρήγορο ρυθμό, έντονο beat και είναι εθιστικό», είπε, προσθέτοντας ότι η μελωδία έχει ένα «ρυθμικό, σαν απαγγελία» στοιχείο, που την κάνει εύκολη στην απομνημόνευση από τα παιδιά.

Παρότι δεν σημείωσε αμέσως επιτυχία, το τραγούδι εκτοξεύτηκε όταν η χορογραφία του, υιοθετήθηκε σε εκδηλώσεις για παιδιά στη Νοτιοανατολική Ασία. Σύντομα, βίντεο με παιδιά και ενήλικες που χόρευαν στους ρυθμούς του κατέκλυσαν τα κοινωνικά δίκτυα.

Το 2020, το «Baby Shark» έγινε το βίντεο με τις περισσότερες προβολές στην ιστορία του YouTube. Έφερε στη Pinkfong σχεδόν τα μισά της έσοδα τα πρώτα χρόνια και της έδωσε ώθηση να δημιουργήσει νέο περιεχόμενο και εμπορεύματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δικαστική νίκη και είσοδος στο χρηματιστήριο

Η επιτυχία της εταιρείας κινδύνευσε το 2019, όταν Αμερικανός συνθέτης κατηγόρησε την Pinkfong για λογοκλοπή. Το Ανώτατο Δικαστήριο της Νότιας Κορέας απέρριψε την υπόθεση, καθώς η εταιρεία απέδειξε ότι χρησιμοποίησε εκδοχή παραδοσιακού, δημόσια διαθέσιμου τραγουδιού.

Η απόφαση «έδωσε τεράστια ώθηση» στην εταιρεία, σημειώνει ο Κιμ. Λίγο αργότερα, η Pinkfong εισήχθη στο χρηματιστήριο με αποτίμηση άνω των 400 εκατ. δολαρίων και συγκέντρωσε σχεδόν 52 εκατ. από την πρώτη δημόσια προσφορά.

Πέρα από το Baby Shark - Το μεγάλο στοίχημα

Παρότι το «Baby Shark» εξακολουθεί να αποτελεί περίπου το 25% των εσόδων, η εταιρεία προσπαθεί να αποδείξει ότι δεν είναι ένα «one-hit wonder». Νέοι χαρακτήρες και franchises, όπως το Bebefinn και το Sealook, μεγαλώνουν ραγδαία, με το Bebefinn να αποφέρει ήδη το 40% των κερδών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γονείς σε όλο τον κόσμο έχουν... διχαστεί. Κάποιοι εκτιμούν τη μαθησιακή αξία του περιεχομένου της Pinkfong, ενώ άλλοι βρίσκουν το Baby Shark «υπερβολικά διεγερτικό». Παρ’ όλα αυτά, η δημοφιλία του δεν δείχνει να υποχωρεί, όπως αποδεικνύει και το γεγονός ότι ένα τρίχρονο κορίτσι, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ένας πατέρας, ετοιμάζει πάρτι γενεθλίων με θέμα το τραγούδι.

Το μέλλον μιας εταιρείας που άλλαξε το παιδικό περιεχόμενο

Με τα νέα κεφάλαια, η Pinkfong σκοπεύει να επεκτείνει τις σειρές της, να αναπτύξει ταινίες και χαρακτήρες και να εξελιχθεί σε εταιρεία περιεχομένου που βασίζεται σε δεδομένα και σύγχρονη τεχνολογία.

«Έχουμε ήδη πετύχει αυτό που πολλοί δημιουργοί ονειρεύονται», λέει ο Κιμ. «Τώρα όμως πρέπει να δείξουμε στους επενδυτές ότι δεν είμαστε απλώς ένα φαινόμενο μιας επιτυχίας».

Με πληροφορίες από BBC

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Baby Shark τραγούδι youtube
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ