Ψάχνουν τα ιατρικά αρχεία του πιλότου της Air India -Οι φήμες για κατάθλιψη και άλλα ψυχικά προβλήματα - iefimerida.gr

Ψάχνουν τα ιατρικά αρχεία του πιλότου της Air India -Οι φήμες για κατάθλιψη και άλλα ψυχικά προβλήματα

Τα συντρίμμια του μοιραίου αεροπλάνου της Air India
Τα συντρίμμια του μοιραίου αεροπλάνου της Air India / Φωτογραφία: AP Photo
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ιατρικά αρχεία του κυβερνήτη της Air India, Σουμίτ Σαμπαρβάλ, ο οποίος σκοτώθηκε στη συντριβή της 12ης Ιουνίου στο Αχμενταμπάντ, παραδόθηκαν στις Αρχές που ερευνούν το δυστύχημα.

Το Boeing 787 Dreamliner, με προορισμό το Λονδίνο, συνετρίβη λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους οι 241 από τους 242 επιβαίνοντες και άλλοι 19 στο έδαφος. Ο Βρετανός υπήκοος Βισβάς Κουμάρ Ραμές ήταν ο μοναδικός που επέζησε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την Telegraph, ο 56χρονος πιλότος, ο οποίος είχε περισσότερες από 15.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του, είχε λάβει ιατρική άδεια τα τελευταία χρόνια λόγω προφανών προβλημάτων ψυχικής υγείας, αλλά και άδεια πένθους μετά τον θάνατο της μητέρας του το 2022, και το τελευταίο διάστημα φέρεται να εξέταζε το ενδεχόμενο να συνταξιοδοτηθεί για να φροντίσει τον ηλικιωμένο πατέρα του. «Έχω ακούσει από αρκετούς πιλότους της Air India ότι είχε κάποια κατάθλιψη και προβλήματα ψυχικής υγείας», δήλωσε ο Mohan Ranganathan, Ινδός, κορυφαίος ειδικός στην ασφάλεια των αερομεταφορών. «Είχε σταματήσει να πετάει τα τελευταία τρία με τέσσερα χρόνια. Είχε λάβει ιατρική άδεια γι’ αυτόν τον λόγο», σημείωσε.

Όπως ανέφερε, ωστόσο, είχε περάσει ιατρικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο του 2024 και είχε λάβει έγκριση για πτήσεις.

Air India
Ο κυβερνήτης του μοιραίου αεροπλάνου της Air India
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Air India αρνήθηκε να σχολιάσει τις φήμες για την ψυχική υγεία του πιλότου. «Πήρε άδεια πένθους το 2022 μετά τον θάνατο της μητέρας του, και τα ιατρικά του αρχεία υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της έρευνας και η προκαταρκτική έκθεση δεν βρήκε τίποτα αξιοσημείωτο», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Η προκαταρκτική έκθεση και τι υποστηρίζει η Air India

Τα παραπάνω βλέπουν το φως της δημοσιότητας τη στιγμή που ο CEO της Air India αμφισβήτησε τα αρχικά ευρήματα που απέδιδαν το δυστύχημα σε λάθος χειρισμό των διακοπτών ελέγχου ροής καυσίμου του αεροσκάφους από τον πιλότο. Ο CEO της εταιρείας τόνισε σε εσωτερικό υπόμνημα, σύμφωνα με τη Wall Street Journal, ότι η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη και κάλεσε σε αποφυγή πρόωρων συμπερασμάτων.

Υπενθυμίζεται πως μια προκαταρκτική έκθεση έδειξε ότι αυτός ο διακόπτης ενεργοποιήθηκε μόλις τρία δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, χωρίς να είναι σαφές αν πρόκειται για λάθος ή τεχνική βλάβη.

Πού βρίσκονται οι διακόπτες ελέγχου της ροής καυσίμου -Η λειτουργία τους

Οι διακόπτες ελέγχου της ροής καυσίμου Boeing Dreamliner βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα του πιλοτηρίου, ακριβώς κάτω από τους μοχλούς ώσης των κινητήρων. Χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο της ροής καυσίμου προς τους κινητήρες - κυρίως κατά την εκκίνηση και τον τερματισμό των κινητήρων στο έδαφος, ή εν πτήσει για την απενεργοποίηση ενός κινητήρα σε περίπτωση βλάβης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το πιλοτήριο ενός Boeing 787
Το πιλοτήριο ενός Boeing 787

Ωστόσο, όπως σημειώνουν ειδικοί, οι διακόπτες καυσίμου δεν είναι τόσο απλό να μετακινηθούν από τη μια θέση στην άλλη, καθώς διαθέτουν μηχανισμό ασφάλισης με ελατήριο, που τους διατηρεί στη θέση τους και αποτρέπει την ακούσια μετακίνησή τους. Δηλαδή θα πρέπει είτε ο πιλότος είτε ο συγκυβερνήτης να μετακινήσουν τον διακόπτη προς τα πάνω προτού τον μετακινήσουν από τη θέση λειτουργίας (run) στη θέση διακοπής (cutoff) ή αντίστροφα.

Ειδικοί στην αεροπορία αναφέρουν ότι ένας πιλότος δεν θα μπορούσε να μετακινήσει τους διακόπτες καυσίμου κατά λάθος. Μάλιστα, προσθέτουν πως, μόλις μετακινηθούν, η επίδραση είναι άμεση και διακόπτεται η ισχύς των κινητήρων.

Πανικός στο πιλοτήριο του αεροσκάφους της Air India -«Γιατί διέκοψες την παροχή καυσίμου;»

Το SkyNews είχε σημειώσει πως στο πιλοτήριο επικράτησε πανικός, με την ηχογράφηση να φέρεται να αποκαλύπτει ότι ο ένας από τους πιλότους ρωτάει τον άλλον γιατί «διέκοψε» την παροχή καυσίμου. Ο άλλος πιλότος απαντά ότι δεν το έκανε. Η 15σέλιδη έκθεση δεν προσδιορίζει ποια σχόλια έγιναν από τον κυβερνήτη της πτήσης και ποια από τον πρώτο αξιωματικό. Ένας από τους πιλότους έκανε μια κλήση έκτακτης ανάγκης με το χαρακτηριστικό σύνθημα «mayday» λίγο πριν από τη συντριβή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας από τους κινητήρες ξεκίνησε ξανά, αλλά δεν ήταν αρκετό για να αντιστραφεί η επιβράδυνση του αεροσκάφους, σύμφωνα με την έκθεση. Όπως εξηγεί η έκθεση, «δεν έχει εντοπιστεί κανένα σημαντικό σφάλμα στο αεροσκάφος ή στους κινητήρες του».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ