Προκαταρκτική έκθεση από την έρευνα για τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους της Air India στις 12 Ιουνίου φέρνει στο φως τι συνέβη στο Boeing Dreamliner αναφέρει το Reuters.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ειδικοί περιγράφουν όσα έγιναν μέσα στο πιλοτήριο τις τελευταίες του στιγμές, από την απογείωσή του έως τη συντριβή του σε κτίρια κοντά στο αεροδρόμιο. Ένα μοιραίο ταξίδι που διήρκεσε μόλις 32 δευτερόλεπτα.
Τις τελευταίες ημέρες ειδικοί υποστηρίζουν πως η συντριβή του αεροσκάφους προήλθε καθώς και οι δύο διακόπτες ελέγχου της ροής καυσίμου του αεροσκάφους μετακινήθηκαν στη θέση «διακοπή» (cutoff) ο ένας μετά τον άλλον. Το αποτέλεσμα της συγκεκριμένης ενέργειας ήταν να διακοπεί η παροχή καυσίμου στους κινητήρες, να υπάρξει άμεση απώλεια ώσης του αεροσκάφους και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να συντριβεί σε κτίρια.
Από το δυστύχημα με το αεροσκάφος της Air India κοντά στο αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ έχασαν τη ζωή τους 241 άτομα που επέβαιναν σε αυτό, καθώς και σε 19 άνθρωποι που βρίσκονταν στο έδαφος. Από τη συντριβή, μόνο ένας επιβάτης επέζησε.

Πού βρίσκονται οι διακόπτες ελέγχου της ροής καυσίμου -Η λειτουργία τους
Οι διακόπτες ελέγχου της ροής καυσίμου Boeing Dreamliner βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα του πιλοτηρίου, ακριβώς κάτω από τους μοχλούς ώσης των κινητήρων. Χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο της ροής καυσίμου προς τους κινητήρες - κυρίως κατά την εκκίνηση και τον τερματισμό των κινητήρων στο έδαφος, ή εν πτήσει για την απενεργοποίηση ενός κινητήρα σε περίπτωση βλάβης.

Ωστόσο, όπως σημειώνουν ειδικοί, οι διακόπτες καυσίμου δεν είναι τόσο απλό να μετακινηθούν από τη μία θέση στην άλλη, καθώς διαθέτουν μηχανισμό ασφάλισης με ελατήριο, που τους διατηρεί στη θέση τους και αποτρέπει την ακούσια μετακίνησή τους. Δηλαδή θα πρέπει είτε ο πιλότος είτε ο συγκυβερνήτης να μετακινήσουν τον διακόπτη προς τα πάνω πριν τον μετακινήσουν από τη θέση λειτουργίας (run) στη θέση διακοπής (cutoff) ή αντίστροφα.
Ειδικοί στην αεροπορία αναφέρουν ότι ένας πιλότος δεν θα μπορούσε να μετακινήσει τους διακόπτες καυσίμου κατά λάθος. Μάλιστα, προσθέτουν πως, μόλις μετακινηθούν, η επίδραση είναι άμεση και διακόπτεται η ισχύς των κινητήρων.
Πανικός στο πιλοτήριο του αεροσκάφους της Air India -«Γιατί διέκοψες την παροχή καυσίμου;»
Το SkyNews είχε σημειώσει πως στο πιλοτήριο επικράτησε πανικός, με την ηχογράφηση να φέρεται να αποκαλύπτει ότι ο ένας από τους πιλότους ρωτάει τον άλλον γιατί «διέκοψε» την παροχή καυσίμου. Ο άλλος πιλότος απαντά ότι δεν το έκανε. Η 15σέλιδη έκθεση δεν προσδιορίζει ποια σχόλια έγιναν από τον κυβερνήτη της πτήσης και ποια από τον πρώτο αξιωματικό. Ένας από τους πιλότους έκανε μια κλήση έκτακτης ανάγκης με το χαρακτηριστικό σύνθημα «mayday» λίγο πριν από τη συντριβή. Και οι δύο πιλότοι ήταν έμπειροι, με περίπου 19.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους, εκ των οποίων περισσότερες από 9.000 στο Boeing 787.
Ένας από τους κινητήρες ξεκίνησε ξανά, αλλά δεν ήταν αρκετό για να αντιστραφεί η επιβράδυνση του αεροσκάφους, σύμφωνα με την έκθεση.
Όπως εξηγεί η έκθεση, «δεν έχει εντοπιστεί κανένα σημαντικό σφάλμα στο αεροσκάφος ή στους κινητήρες του».