Ποιος έφτιαξε την πρώτη Dubai chocolate και έγινε μανία -«50 χρόνια, δεν έχω ξαναδεί τέτοιο φαινόμενο» - iefimerida.gr

Ποιος έφτιαξε την πρώτη Dubai chocolate και έγινε μανία -«50 χρόνια, δεν έχω ξαναδεί τέτοιο φαινόμενο»

Σολοκάτα Ντουμπάι
Σολοκάτα Ντουμπάι / Φωτογραφία: Shutterstock
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
ΣΟΦΙΑ ΠΑΦΤΟΥΝΟΥ

Όταν η σοκολάτα Ντουμπάι μπήκε στις ζωές μας το 2021, κανείς δεν πίστευε ότι μέχρι και σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, θα συνεχίζει να ξεπουλά παγκοσμίως.

Κι αυτό γιατί όπως όλες οι τάσεις, έτσι κι αυτή, θα ξεθώριαζε με τον καιρό, δίνοντας τη θέση της σε κάποια άλλη «νέα γευστική μόδα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως φαίνεται όμως, το παγκόσμιο πλέον «φαινόμενο» της σοκολάτας Ντουμπάι έχει ριζώσει και εξαπλώνεται με ταχείς ρυθμούς. Οι γλυκές γεύσεις και η παχιά υφή που έκαναν τις μπάρες σοκολάτας του Ντουμπάι επιτυχία, μεταμορφώνονται τώρα και σε άλλα είδη γλυκών.

Η αρχή: Από τη Fix Chocolatier στις οθόνες του TikTok

Η ιστορία ξεκινά το 2021 στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όταν η εταιρεία Fix Chocolatier δημιούργησε την πρώτη και πλέον «κλασική» μπάρα σοκολάτας Ντουμπάι. Μέχρι το 2023, το προϊόν είχε ήδη κατακλύσει το διαδίκτυο.

Πρόκειται για μια πλούσια, απολαυστική σοκολάτα γάλακτος με παχύ κέλυφος, που συνήθως περικλείει μια κρεμώδη γέμιση από φιστίκι Αιγίνης και ταχίνι, αναμεμειγμένα με τραγανό, ψιλοκομμένο καταΐφι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συνταγή έγινε trend σε όλον τον κόσμο: μεγάλες εταιρείες αλλά και μικροί φούρνοι άρχισαν να δημιουργούν τις δικές τους εκδοχές, μετατρέποντάς τη σε κρουασάν, μιλκσέικ και πολλά ακόμη. Οι γεμίσεις πλέον ποικίλλουν — από φυστικοβούτυρο και μαρμελάδα, έως s’mores (ένα κλασικό αμερικανικό επιδόρπιο φτιαγμένο από φρυγανισμένο marshmallow, σοκολάτα και κράκερς graham) και μάτσα.

«Δεν το λέω πια “τάση” - είναι κάτι εντελώς καινούργιο», δηλώνει ο Ντιν Αλάλ, ιδιοκτήτης της οικογενειακής επιχείρησης The Nuts Factory, που διαθέτει περίπου 150 καταστήματα σε όλη την Αμερική με ξηρούς καρπούς, αποξηραμένα φρούτα και καραμέλες.

Η τρέλα που έφερε... έλλειψη φιστικιών

Η απήχηση ήταν τόσο μεγάλη που, σύμφωνα με τον Ιρανό παραγωγό ξηρών καρπών Keinia, η δημοφιλία της σοκολάτας του Ντουμπάι συνέβαλε σε παγκόσμια έλλειψη φιστικιών μέσα στο 2025.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εταιρεία αποδίδει την κατάσταση στην «εκρηκτική αύξηση της ζήτησης, τροφοδοτούμενη από το viral trend του TikTok «Dubai chocolate», σε συνδυασμό με τα ήδη περιορισμένα αποθέματα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Google Trends, οι αναζητήσεις για «Dubai chocolate» εκτοξεύθηκαν στην αρχή του έτους, κορυφώθηκαν τον Μάρτιο και έκτοτε παραμένουν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.

Σοκολατάκια Dubai της εταιρείας Chocolave
Σοκολατάκια Dubai της εταιρείας Chocolave

Οι νέες μορφές της σοκολάτας Ντουμπάι

Ο Αλάλ έχει δημιουργήσει 12 διαφορετικές γεύσεις από τη διάσημη μπάρα, αλλά και παράγωγα προϊόντα: χουρμάδες Ντουμπάι καλυμμένους με σοκολάτα και φιστίκι, καβουρδισμένους ξηρούς καρπούς Ντουμπάι με επικάλυψη σοκολάτας, ένα πολυεπίπεδο επιδόρπιο με φράουλα και σοκολάτα Ντουμπάι τύπου παρφέ, καθώς και τη Dubai Golden Chocolate Bar, μια πολυτελή εκδοχή με 24 καράτια βρώσιμου χρυσού, στην τιμή των 79,99 δολαρίων, ενώ οι συνηθισμένες μπάρες των περίπου 185 γραμμαρίων πωλούνται προς 18,99 δολάρια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Δεν είναι μόνο οι γεύσεις που ξεχωρίζουν», εξηγεί, «αλλά και η ίδια η δομή της σοκολάτας - τεράστια, παχιά, γεμάτη γέμιση».

Όταν οι γίγαντες της λιανικής μπήκαν στο παιχνίδι

Οι μεγαλύτεροι λιανέμποροι και αλυσίδες εστίασης δεν άργησαν να ακολουθήσουν το ρεύμα.

Η Trader Joe’s διαθέτει πλέον μπάρα Ντουμπάι που παράγεται από την Patislove, η IHOP πρόσθεσε τον Αύγουστο μια στοίβα pancakes Ντουμπάι σε επιλεγμένα καταστήματα, ενώ η Baskin-Robbins σερβίρει παγωτά εμπνευσμένα από τη σοκολάτα Ντουμπάι.

Η Costco διαθέτει μια ολόκληρη σειρά γλυκών Ντουμπάι, μεταξύ των οποίων και τούρτα σοκολάτας Ντουμπάι. Walmart και QVC πωλούν επίσης προϊόντα Dubai chocolate, ενώ ο ελβετικός κολοσσός Lindt λάνσαρε δική του μπάρα, η οποία έγινε ανάρπαστη όταν κυκλοφόρησε περιορισμένη ποσότητα στην Ευρώπη το φθινόπωρο του 2024.

Σοκολάτα Ντουμπάι
Σοκολάτα Ντουμπάι / Φωτογραφία: Shutterstock
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Είναι όλο θέμα υφής» - Το κοινό μιλά

Η Έρικα Λέφκοβιτς, που αγόραζε πρόσφατα σοκολάτα Ντουμπάι στο Δουβλίνο, περιγράφει την εμπειρία: «Η σοκολάτα είναι μαλακή και λιώνει, η γέμιση είναι κρεμώδης, και μετά έρχεται η τραγανή αίσθηση του καταϊφιού. Όλα είναι θέμα υφής. Και φυσικά, είναι ζάχαρη».

Αν και η τιμή της είναι υψηλότερη από τις συνηθισμένες μπάρες, η Λέφκοβιτς αναγνωρίζει πως μέρος της γοητείας της σοκολάτας Ντουμπάι είναι ο τρόπος που συνδυάζει την πολυτέλεια με τον κοσμοπολιτισμό. Τα φιστίκια, το ροδόνερο, το σαφράν και το κάρδαμο προσθέτουν έναν αέρα πολυτέλειας, ταξιδιού και εξωτισμού.

Τα νούμερα της αγοράς

Στην αμερικανική αγορά, η σοκολάτα Ντουμπάι παραμένει σχετικά περιορισμένο προϊόν, αλλά η άνοδός της είναι εντυπωσιακή.

Σύμφωνα με την NielsenIQ, οι λιανικές πωλήσεις σοκολάτας με γέμιση φιστικιού στις ΗΠΑ, για τις 52 εβδομάδες έως τις 28 Ιουνίου, έφτασαν τα 822.900 δολάρια, έναντι 16,27 δισεκατομμυρίων συνολικών πωλήσεων σοκολάτας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, οι πωλήσεις μονάδων σοκολάτας με φιστίκι αυξήθηκαν κατά 1.234% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι συνολικές πωλήσεις σοκολάτας σημείωσαν πτώση μικρότερη του 1%.

«Σε 50 χρόνια λιανικής, δεν έχω ξαναδεί τέτοιο φαινόμενο»

Ο Στιου Λέοναρντ Τζούνιορ, διευθύνων σύμβουλος των αλυσίδων Stew Leonard’s στη Νέα Υόρκη, περιγράφει τη ζήτηση ως άνευ προηγουμένου:
«Σε πέντε δεκαετίες λιανικής, δεν έχω δει ποτέ ένα προϊόν να πουλάει έτσι».

Η εταιρεία παρουσίασε τον Μάρτιο τη μπάρα BeeMax Dubai Chocolate, η οποία «εξαφανίστηκε» από τα ράφια μέσα σε λίγες ημέρες. Λίγο αργότερα, η αλυσίδα λάνσαρε και τη δική της μπάρα ιδιωτικής ετικέτας, παραγόμενη από την Chocopologie.

Για τις γιορτές, παρουσίασαν ένα κουτί δώρου Dubai chocolate, που περιλαμβάνει μικροσκοπικά παγωτά Ντουμπάι, πραλίνες Ντουμπάι και δύο μπάρες.

Από τα TikTok trends στις premium βιτρίνες

Στις ΗΠΑ, δημοφιλείς μάρκες όπως οι Moda, Magno και Leonessa κυκλοφορούν ευρέως, ενώ άλλες παραλλαγές περιλαμβάνουν τα σοκολατάκια της Chocolove και το σιρόπι καφέ χωρίς ζάχαρη με γεύση Dubai chocolate της Matteo’s Coffee Syrups.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η φρενίτιδα της σοκολάτας του Ντουμπάι έχει ξεπεράσει πλέον τα social media και διαμορφώνει μια νέα κατηγορία πολυτελούς γλυκίσματος. Από τα εργαστήρια ζαχαροπλαστικής του Ντουμπάι έως τις προθήκες των σούπερ μάρκετ της Νέας Υόρκης, η μόδα αυτή δείχνει πως δεν είναι απλώς περαστική.

Και αν κρίνουμε από το ρυθμό με τον οποίο οι εταιρείες δημιουργούν και οι καταναλωτές αγοράζουν, η «μανία της σοκολάτας Ντουμπάι» ήρθε για να μείνει.

Με πληροφορίες από New York Post

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ σοκολάτα Ντουμπάι Dubai
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ