Ο Harrison Nott έχει στήσει από το υπνοδωμάτιό του μια επιχείρηση που φέτος οδεύει προς τις 100.000 λίρες σε τζίρο — περίπου 117.000 ευρώ — χωρίς γραφείο, χωρίς προσωπικό και χωρίς να βγει από το σπίτι.
Ένα παιδί 15 ετών, ένα συνηθισμένο δωμάτιο στο Έσεξ της Βρετανίας και μια ιδέα τόσο απλή όσο και αποτελεσματική: να πουλά πετσέτες που δροσίζουν. Με αυτή την αφετηρία, ο Harrison Nott έχει στήσει από το υπνοδωμάτιό του μια επιχείρηση που φέτος οδεύει προς τις 100.000 λίρες σε τζίρο — περίπου 117.000 ευρώ — χωρίς γραφείο, χωρίς προσωπικό και χωρίς να βγει από το σπίτι. Την ιστορία αφηγήθηκε το Essex Live, όμως το φαινόμενο ξεπερνά κατά πολύ τον εύκολο τίτλο.
Ο Nott ζει στο Maldon, στα ανατολικά της Αγγλίας, και διευθύνει την CoolTowel, μια εταιρεία που ξεκίνησε το 2023 και έχει ήδη αποστείλει πάνω από 15.000 παραγγελίες. Το προϊόν δεν είναι ιδιαίτερα φουτουριστικό: μια τριπλής στρώσης πετσέτα από πολυεστέρα που, όταν τη βρέξεις, τη στύψεις και την τινάξεις, ρίχνει τη θερμοκρασία και ανακουφίζει από τη ζέστη. Ό,τι πρέπει για αθλητές, για ανθρώπους του γυμναστηρίου ή για όποιον υποφέρει το καλοκαίρι χωρίς κλιματισμό. Αρκετό, επίσης, για να εντοπιστεί ένα κενό στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου.
«Το έχω ήδη προβλέψει και υπολογίσει»
«Από ό,τι βλέπω, περιμένω να ξεπεράσω τις 100.000 λίρες σε τζίρο αυτό το καλοκαίρι. Το έχω ήδη προβλέψει και υπολογίσει», εξηγεί ο ίδιος ο Harrison στο τοπικό μέσο, με μια αυτοπεποίθηση που θα ζήλευαν πολλοί επιχειρηματίες με γκρίζα μαλλιά και PowerPoint.
Η ιδέα δεν προήλθε από κάποιο μεταπτυχιακό, αλλά από την εμπειρία του ως παίκτης σκουός. Είδε ότι το προϊόν δεν κινούνταν όπως θα έπρεπε και αποφάσισε να το κάνει μόνος του. Στην πραγματικότητα, δεν ήταν η πρώτη του απόπειρα: από τα οκτώ του χρόνια μεταπωλούσε αντικείμενα στο eBay και μάθαινε με το σκληρό τρόπο. «Αυτές οι αποτυχίες μου έδωσαν τις δεξιότητες που χρειαζόμουν για να ξεκινήσω κάτι καινούργιο», παραδέχεται σήμερα, χωρίς δραματισμούς.
Το επιχειρηματικό DNA το έχει από το σπίτι. «Έβλεπα τον πατέρα μου να διαχειρίζεται μια επιχείρηση σε όλη του τη ζωή και πάντα ήθελα να έχω τη δική μου, ώστε να έχω τον οικονομικό έλεγχο και να μπορώ να κάνω πράγματα για τον εαυτό μου», λέει. Παράλληλα, συνδυάζει την επιχείρηση με τις σπουδές του στην Γ’ Γυμνασίου.
Η ανάπτυξη ήρθε γρήγορα, κυρίως χάρη στο TikTok και το Shopify. «Έφτασα τις 50 πωλήσεις την ημέρα και από τότε δεν σταμάτησε να μεγαλώνει», θυμάται. Η κορύφωση ήρθε καταμεσής του καλοκαιριού, με 15.000 λίρες σε πωλήσεις μέσα σε μία μόνο ημέρα, αρκετές για να εξαντληθεί το στοκ για εβδομάδες. Τους πιο έντονους μήνες χρησιμοποίησε την αποθήκη του πατέρα του· τον υπόλοιπο χρόνο, το κέντρο επιχειρήσεων παραμένει το δωμάτιό του.
Μέρος του μυστικού βρίσκεται στον τρόπο που πουλά
Μέρος του μυστικού βρίσκεται στον τρόπο που πουλά. Όχι μόνο το προϊόν, αλλά και την ιστορία. «Με βιντεοσκοπώ να πακετάρω τις παραγγελίες και το ανεβάζω στο TikTok. Νομίζω ότι ο κόσμος εκτιμά να βλέπει τον ίδιο τον ιδιοκτήτη να ασχολείται με τα πάντα, είναι κάτι αληθινό», εξηγεί. Αυθεντικότητα, αλγόριθμος και κολλητική ταινία, όλα μαζί.
Ο Nott θέλησε επίσης να δώσει μια κοινωνική διάσταση στην επιχείρηση, δωρίζοντας πετσέτες σε άτομα με ασθένειες που δυσκολεύουν τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, χορηγώντας την αθλητική ημέρα του σχολείου του και δίνοντας ομιλίες σε άλλους μαθητές. «Θέλω να βοηθήσω τους ανθρώπους να βγάλουν τον καλύτερό τους εαυτό και να στήσουν τη δική τους επιχείρηση ή να μάθουν όποια δεξιότητα θέλουν», δηλώνει.
Το επόμενο επίπεδο το έχει ήδη στο μυαλό του: επενδύσεις και φυσικά καταστήματα. «Θέλω να δω μέχρι πού μπορώ να φτάσω, ίσως να εξασφαλίσω επένδυση στο Dragon’s Den και να πουλάω σε καταστήματα», λέει χωρίς ίχνος αμηχανίας.
Σε αυτή τη διαδρομή δεν ήταν μόνος. Το 2024, όταν χρειάστηκε ρευστό για να αντέξει τη ζήτηση, ο πατέρας του, Matthew Nott, του δάνεισε χρήματα. «Είναι ίδιος με εμένα όταν ήμουν νέος», παραδέχεται. Και υπογραμμίζει κάτι πιο σημαντικό από τα νούμερα: «Όταν κάτι δεν του βγαίνει, δεν αρκείται στο “εντάξει, το προσπάθησα”. Αναλύει τι ήταν αυτό που πήγε στραβά».
Και το σχολείο βοήθησε. Η καθηγήτρια επιχειρηματικότητας τον ενθάρρυνε να κατοχυρώσει το εμπορικό σήμα και να συστήσει την εταιρεία ως ανώνυμη πριν τελειώσει η χρονιά. Ένα βασικό εγχειρίδιο επιχειρηματικότητας, εφαρμοσμένο στα 15.
Παρ’ όλα αυτά, ο ίδιος ο Harrison προσγειώνει τον μύθο της εύκολης επιτυχίας. Το να έχεις έσοδα δεν σημαίνει ότι έχεις και κέρδη. Παραδέχεται ότι, παρότι τιμολογεί γύρω στις 1.000 λίρες την ημέρα, η κερδοφορία «εξατμίζεται» ανάμεσα στη διαφήμιση, τις προμήθειες συνεργατών και τα κόστη που πολλοί αγνοούν. Παρ’ όλα αυτά, δεν χάνει τον ενθουσιασμό του: λέει πως πλέον έχει «τη σωστή στρατηγική και το σωστό όραμα».
Από ένα δωμάτιο, με την κάμερα του κινητού και μια βρεγμένη πετσέτα. Μερικές φορές, η επιχείρηση του αιώνα δεν χρειάζεται τίποτα περισσότερο.