Σειρά νομοθετικών βελτιώσεων για τον νέο ΚΟΚ, όπως είχε προαναγγείλει, σύμφωνα με τις προτάσεις κομμάτων και φορέων, κατέθεσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Μιλώντας κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις» στην ολομέλεια της Βουλής, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι βελτιώσεις που έχουν ουσία αφορούν:
Τη θέσπιση διοικητικού προστίμου 700 ευρώ και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 60 ημέρες, την πρώτη φορά της παράβασης για αναστροφή, εφόσον έχει προκληθεί τροχαία σύγκρουση.
Σε περίπτωση μισθωμένου οχήματος, οι κυρώσεις επιβαρύνουν τον παραβάτη μισθωτή οδηγό.
Επίσης, οι απαγορεύσεις στάθμευσης των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων θα αφορούν πλέον τροχόσπιτα μήκους 7,5 μέτρων (αντί 6 μέτρων, όπως προβλεπόταν), σύμφωνα με την τεκμηρίωση που κατέθεσε ο οικείος Σύλλογος Επαγγελματιών Αυτοκινούμενων και Ρυμουλκούμενων Τροχόσπιτων Ελλάδος.
Αναφορικά με την κίνηση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Κυρανάκης είπε πως διευκρινίζεται στη διάταξη του νέου ΚΟΚ πως το χρονικό όριο των 30 δευτερολέπτων για την στάση επιβίβασης-αποβίβασης επιβάτη δεν ισχύει όταν γίνεται σε υπάρχουσα εσοχή, όπως και όταν αφορά επιβάτες με κινητική δυσκολία.
Επίσης, εισάγεται εξουσιοδοτική διάταξη για την έκδοση υπουργικής απόφασης για την κυκλοφορία των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, όταν μετακινούν κατηγορίες επιβατών για θεραπευτικούς σκοπούς, όπως π.χ. νεφροπαθών για αιμοκάθαρση.
Με νομοθετική βελτίωση στο άρθρο 17, είπε πως «μια και η τεχνολογία προχωρά, μαζί με την απαγόρευση της χρήσης κινητού κατά την οδήγηση προστίθενται και οι άλλες συσκευές τηλεπικοινωνίας, όπως η χρήση επικοινωνίας μέσω φορητών ηλεκτρονικών συσκευών με τη μορφή ρολογιού χειρός και αντιστοίχως των τάμπλετ».
Κυρανάκης: Σκοπός του νέου ΚΟΚ να προστατέψει ζωές
Ο αναπληρωτής υπουργός παρουσίασε και μέσω αναρτήσεων στο Χ όλες τις βασικές αλλαγές που φέρνει ο νέος ΚΟΚ.
«Σκοπός του νέου αυστηροποιημένου Κώδικα είναι να προστατέψει ζωές από κάθε επικίνδυνο και ανεύθυνο οδηγό» σημειώνει ο κ. Κυρανάκης.
«Εισάγεται για πρώτη φορά η έννοια της υποτροπής. Για όλες τις υψηλού κινδύνου παραβάσεις, οι ποινές την 2η και την 3η φορά φέρνουν πολύ υψηλά πρόστιμα και πολύμηνη αφαίρεση διπλώματος. Η ποινή αποσυνδέεται από το όχημα και στοχεύει στον οδηγό—παραβάτη. Άρα δεν θα αφαιρούνται κατά κανόνα οι πινακίδες, αλλά μόνο το δίπλωμα» αναφέρει και προσθέτει:
«Η πρόκληση τροχαίου λόγω χρήσης κινητού τηλεφώνου τιμωρείται με πρόστιμο 350€ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες. Στην 1η υποτροπή θα φέρει πρόστιμο 2.000€ και αφαίρεση άδειας για 4 έτη, ενώ στη 2η υποτροπή οι ποινές θα διπλασιάζονται».
Κυρανάκης: Περισσότερες από 2.500 κάμερες θα έχουν τοποθετηθεί ως το 2026
Όπως σημειώνει ο αναπληρωτής υπουργός, «σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την Αυτοδιοίκηση, περισσότερες από 2.500 κάμερες θα έχουν τοποθετηθεί ως το 2026 σε όλη την Επικράτεια και μέσω του Ενιαίου Πληροφοριακού Συστήματος, θα έχουμε για πρώτη φορά ψηφιακή επίδοση κλήσεων».
Μάλιστα όπως υπογραμμίζει, «αυστηροποιείται και το πλαίσιο για την παρακώλυση κίνησης σιδηρόδρομων».