Μάρμαρο, ξύλινες χειροτεχνίες και οροφές-κέντημα σε ένα διαμέρισμα με εντυπωσιακή θέα, σε μια πολυκατοικία του 1960 που αναγεννιέται δίνοντας έμφαση στον μινιμαλισμό.
Οι αρχιτεκτόνισσσες Χριστινα Ηλιοπούλου και Ασπασία Μητρόπαπα πήραν ένα αστικό διαμέρισμα της δεκαετίας του '60 στην καρδιά της Αθήνας και το αναγέννησαν με μια μίνιμαλ σοφή ματιά που προτάσσει την αυθεντική προσωπικότητα του χώρου. Τα δομικά στοιχεία μιας άλλης εποχής που έδινε σημασία στη βραδύτητα και την ποιότητα του χειροποίητου, όχι απλώς παρέμειναν εμφανή, αλλά υπογραμμίστηκαν με ένα έξυπνο interior design που στρέφει την προσοχή πάνω τους.
«Ανάμεσα στο πυκνό και συχνά χαοτικό ύφασμα της Αθήνας, αυτό το ρετιρέ της δεκαετίας του 1960 εξακολουθεί να φέρει τα χαρακτηριστικά μιας εποχής που ανέδειξε την αθηναϊκή δεξιοτεχνία: εκλεπτυσμένη μαρμάρινη κατασκευή, περίπλοκες ξύλινες λεπτομέρειες, χειροποίητες οροφές. Η πρόσοψη του κτιρίου, επενδυμένη με μάρμαρο τραβερτίνο με διακοσμητικά μοτίβα, αντανακλά το μέτρο και τη φροντίδα που χαρακτήριζαν την αρχιτεκτονική της πόλης εκείνης της εποχής», εξηγούν οι δύο δημιουργοί.
Φυσικά, σε όλο αυτό το εγχείρημα βοηθά η τοποθεσία του οικήματος, η οποία του προσφέρει τη δυνατότητα να ατενίζει την καρδιά της αθηναϊκής γοητείας: το τρίπτυχο Ακρόπολης, Λυκαβηττού και Παναθηναϊκού Σταδίου.
Το διαμέρισμα, όπως επισημαίνουν οι Χριστινα Ηλιοπούλου και Ασπασία Μητρόπαπα «είναι χτισμένο σε μια γωνία που του προσφέρει πανοραμική θέα στην Αθήνα», στα σημεία-κλειδιά της πόλης αλλά και σε όλη την εκτεταμένη ακτογραμμής της.
«Η πλαισιωμένη θέα της Ακρόπολης αποκαλύπτεται μόλις μπαίνει κανείς, χρησιμεύοντας ως μια συνεχής υπενθύμιση του ιστορικού πλαισίου στο οποίο εκτυλίσσεται η κατοικία», συμπληρώνουν.
H στρατηγική τοποθέτηση υαλότουβλων στην κουζίνα
Η κουζίνα, η οποία προηγουμένως ήταν κλειστή και απομονωμένη, τώρα «μετατράπηκε σε ένα πλαίσιο για τα διατηρημένα στοιχεία του σπιτιού. Τοποθετημένη στο κατώφλι μεταξύ ιδιωτικών (δωμάτια, μπάνια) και κοινόχρηστων χώρων (σαλόνι, τραπεζαρία, WC) απέκτησε νέα σημασία μέσω της προσθήκης υαλότουβλων. Αυτή η επιλογή μετέτρεψε την κουζίνα σε ένα διαπερατό «φίλτρο», πλαισιώνοντας την Ακρόπολη για όποιον μετακινούνταν από τα υπνοδωμάτια και τα μπάνια προς το καθιστικό. Τα υαλότουβλα και τα διαφανή χωρίσματα ενίσχυσαν το φως και την οπτική συνέχεια, ενώ το μάρμαρο Διδύμων παραπέμπει στην πρόσοψη με επένδυση τραβερτίνο, φέρνοντας την εξωτερική υλική γλώσσα στο εσωτερικό», εξηγούν οι δύο αρχιτεκτόνισσες.
Η ίδια λογική εφαρμόστηκε και στο μπάνιο.
«Εδώ το μάρμαρο Τήνου διατηρήθηκε με τη φυσική του πατίνα και συμπληρώθηκε με το πράσινο Cipollino, που χρησιμοποιήθηκε για τον νιπτήρα του μπάνιου των επισκεπτών», συμπληρώνουν.
Η ζωγραφισμένη στο χέρι οροφή
Η οροφή είναι φιλοτεχνημένη με το χέρι, με έμφαση στη λεπτομέρεια και τα ξύλινα ένθετα στο σαλόνι διατηρήθηκαν προσεκτικά. Χαρη στο νέο interior design εισήχθησαν διακριτικά νέος φωτισμός και διακριτικές λεπτομέρειες.
- ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
- Η εντυπωσιακή αναγέννηση ενός νεοκλασικού κτιρίου του 1925 στη Θεσσαλονίκη -Πώς μεταμορφώθηκε σε super design hotel
- Η εντυπωσιακή ανακαίνιση ενός σπιτιού στο Πήλιο -Κλασικό πηλιορείτικο αλλά μοντέρνο, δείτε τη μεταμόρφωση
- Πώς ένα ρετιρέ 50 τ.μ. του 1964 στο Παγκράτι μεταμορφώθηκε σε ένα μοντέρνο διαμέρισμα -Το πριν και το μετά