Η αίγλη της παλιάς Αθήνας σε ένα ανακαινισμένο ρετιρέ του 1960 με θέα Ακρόπολη -Η επιτομή της κομψότητας - iefimerida.gr

Η αίγλη της παλιάς Αθήνας σε ένα ανακαινισμένο ρετιρέ του 1960 με θέα Ακρόπολη -Η επιτομή της κομψότητας

διαμέρισμα σαλόνι πιάνο θέα Ακρόπολη
Η προνομιακή θέα στην Ακρόπολη προσφέρει στο διαμέρισμα περισσότερη γοητεία / Φωτογραφία: Lea Martin
ΜΑΝΟΣ ΛΕΙΒΑΔΑΡΟΣ

Μάρμαρο, ξύλινες χειροτεχνίες και οροφές-κέντημα σε ένα διαμέρισμα με εντυπωσιακή θέα, σε μια πολυκατοικία του 1960 που αναγεννιέται δίνοντας έμφαση στον μινιμαλισμό. 

Οι αρχιτεκτόνισσσες Χριστινα Ηλιοπούλου και Ασπασία Μητρόπαπα πήραν ένα αστικό διαμέρισμα της δεκαετίας του '60 στην καρδιά της Αθήνας και το αναγέννησαν με μια μίνιμαλ σοφή ματιά που προτάσσει την αυθεντική προσωπικότητα του χώρου. Τα δομικά στοιχεία μιας άλλης εποχής που έδινε σημασία στη βραδύτητα και την ποιότητα του χειροποίητου, όχι απλώς παρέμειναν εμφανή, αλλά υπογραμμίστηκαν με ένα έξυπνο interior design που στρέφει την προσοχή πάνω τους. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin

«Ανάμεσα στο πυκνό και συχνά χαοτικό ύφασμα της Αθήνας, αυτό το ρετιρέ της δεκαετίας του 1960 εξακολουθεί να φέρει τα χαρακτηριστικά μιας εποχής που ανέδειξε την αθηναϊκή δεξιοτεχνία: εκλεπτυσμένη μαρμάρινη κατασκευή, περίπλοκες ξύλινες λεπτομέρειες, χειροποίητες οροφές. Η πρόσοψη του κτιρίου, επενδυμένη με μάρμαρο τραβερτίνο με διακοσμητικά μοτίβα, αντανακλά το μέτρο και τη φροντίδα που χαρακτήριζαν την αρχιτεκτονική της πόλης εκείνης της εποχής», εξηγούν οι δύο δημιουργοί.

Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin

Φυσικά, σε όλο αυτό το εγχείρημα βοηθά η τοποθεσία του οικήματος, η οποία του προσφέρει τη δυνατότητα να ατενίζει την καρδιά της αθηναϊκής γοητείας: το τρίπτυχο Ακρόπολης, Λυκαβηττού και Παναθηναϊκού Σταδίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin

Το διαμέρισμα, όπως επισημαίνουν οι Χριστινα Ηλιοπούλου και Ασπασία Μητρόπαπα «είναι χτισμένο σε μια γωνία που του προσφέρει πανοραμική θέα στην Αθήνα», στα σημεία-κλειδιά της πόλης αλλά και σε όλη την εκτεταμένη ακτογραμμής της.

Φωτογραφία: Costas Papapanagiotou
Φωτογραφία: Costas Papapanagiotou

«Η πλαισιωμένη θέα της Ακρόπολης αποκαλύπτεται μόλις μπαίνει κανείς, χρησιμεύοντας ως μια συνεχής υπενθύμιση του ιστορικού πλαισίου στο οποίο εκτυλίσσεται η κατοικία», συμπληρώνουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin

H στρατηγική τοποθέτηση υαλότουβλων στην κουζίνα

Η κουζίνα, η οποία προηγουμένως ήταν κλειστή και απομονωμένη, τώρα «μετατράπηκε σε ένα πλαίσιο για τα διατηρημένα στοιχεία του σπιτιού. Τοποθετημένη στο κατώφλι μεταξύ ιδιωτικών (δωμάτια, μπάνια) και κοινόχρηστων χώρων (σαλόνι, τραπεζαρία, WC) απέκτησε νέα σημασία μέσω της προσθήκης υαλότουβλων. Αυτή η επιλογή μετέτρεψε την κουζίνα σε ένα διαπερατό «φίλτρο», πλαισιώνοντας την Ακρόπολη για όποιον μετακινούνταν από τα υπνοδωμάτια και τα μπάνια προς το καθιστικό. Τα υαλότουβλα και τα διαφανή χωρίσματα ενίσχυσαν το φως και την οπτική συνέχεια, ενώ το μάρμαρο Διδύμων παραπέμπει στην πρόσοψη με επένδυση τραβερτίνο, φέρνοντας την εξωτερική υλική γλώσσα στο εσωτερικό», εξηγούν οι δύο αρχιτεκτόνισσες. 

Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin

Η ίδια λογική εφαρμόστηκε και στο μπάνιο.

Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin

«Εδώ το μάρμαρο Τήνου διατηρήθηκε με τη φυσική του πατίνα και συμπληρώθηκε με το πράσινο Cipollino, που χρησιμοποιήθηκε για τον νιπτήρα του μπάνιου των επισκεπτών», συμπληρώνουν.

Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin

Η ζωγραφισμένη στο χέρι οροφή

Η οροφή είναι φιλοτεχνημένη με το χέρι, με έμφαση στη λεπτομέρεια και τα ξύλινα ένθετα στο σαλόνι διατηρήθηκαν προσεκτικά. Χαρη στο νέο interior design εισήχθησαν διακριτικά νέος φωτισμός και διακριτικές λεπτομέρειες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Φωτογραφία: Lea Martin
Φωτογραφία: Lea Martin

«Ακόμα και πολύχρωμα πλακάκια βρήκαν θέση στα ανασχεδιασμένα μπάνια, ως υπενθύμιση της αξίας του χρώματος στη σχεδιαστική γλώσσα της εποχής, ενισχύοντας την αυθεντική ατμόσφαιρα. Παράλληλα, το παρκέ ψαροκόκαλο, που υπήρχε αρχικά στα υπνοδωμάτια, χρησίμευσε ως σημείο εκκίνησης για την επέκτασή του σε άλλους χώρους του σπιτιού. Αυτή η επιλογή συνέβαλε στη συνολική ενοποίηση του διαμερίσματος και ευθυγραμμίστηκε με την ευρύτερη λογική της επαναχρησιμοποίησης υλικών της εποχής - υλικών που προϋπήρχαν τόσο στο διαμέρισμα όσο και στην πόλη της Αθήνας γενικότερα. Η δεξιοτεχνία της Αθήνας της δεκαετίας του 1960 αποτέλεσε το θεμέλιο της αρχιτεκτονικής μας πρόθεσης: να τη σεβαστούμε, να τη διατηρήσουμε και να την επανερμηνεύσουμε. Η κατοικία δεν είναι επομένως απλώς ένα ανακαινισμένο διαμέρισμα, αλλά μια ολοκληρωμένη αντιμετώπιση της υλικότητας της εποχής - μια γέφυρα μεταξύ δύο περιόδων, όπου η δεξιοτεχνία και η μνήμη του παρελθόντος μετατρέπονται σε εργαλεία για την πρακτική της αρχιτεκτονικής».

Φωτογραφία: Costas Papapanagiotou
Φωτογραφία: Costas Papapanagiotou
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ