Πώς οι νέες τεχνολογίες στην αυτοκίνηση προστατεύουν την ανθρώπινη ζωή -Μειώνονται τα τροχαία δυστυχήματα - iefimerida.gr

Πώς οι νέες τεχνολογίες στην αυτοκίνηση προστατεύουν την ανθρώπινη ζωή -Μειώνονται τα τροχαία δυστυχήματα

Αυτοκίνητα
Φωτογραφία αρχείου: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν «μάστιγα» εδώ και χρόνια, αφού εκατομμύρια άνθρωποι (περίπου 1,35 εκατ.) κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους και πολλαπλάσια μένουν καθηλωμένοι σε αναπηρικά αμαξίδια.

Και μόνο το νούμερο τρομάζει και προκαλεί έντονο προβληματισμό, όταν η τάση των ανθρώπων είναι να κυκλοφορούν περισσότερο και να κάνουν καθημερινά περισσότερα χιλιόμετρα. Το μεγάλο στοίχημα των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες το τελευταίο διάστημα εργάζονται πυρετωδώς πάνω στο «πρότζεκτ» της ηλεκτροκίνησης, είναι να μειωθεί αισθητά ο αριθμός των ατυχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμη και τα μικρά σύγχρονα ΙΧ είναι ασφαλέστερα από αυτά τα πολυτελή της προηγούμενες δεκαετίας

Σε αυτήν την κατεύθυνση συμβάλλουν τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, όπου η τεχνολογία γίνεται σύμμαχος αυτής της προσπάθειας, καθώς σήμερα ένα σύγχρονο μικρό αυτοκίνητο είναι ασφαλέστερο από ένα μεγάλο πολυτελές αυτοκίνητο της προηγούμενης δεκαετίας.

Αυτή η διαπίστωση στηρίζεται στα στοιχεία έρευνας που έχει δημοσιοποιήσει η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Κυκλοφορίας, που επιβεβαιώνει ότι τα νεότερα οχήματα τείνουν να είναι ασφαλέστερα από τα παλαιότερα.

Οπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σύμφωνα με τα συγκεκριμένα στοιχεία, από το 1984 και νωρίτερα το ποσοστό θανάτων μετά από δυστύχημα στους δρόμους των ΗΠΑ ήταν 55%, την περίοδο 1985-1992 μειώθηκε στο 53%, την περίοδο 1993-1997 έφθασε στο 46%, την περίοδο 1997-2002 μειώθηκε στο 42%, την περίοδο 2003-2007 πήγε στο 36% και την περίοδο 2008-2012 έφθασε στο 31%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την ένταξη νέων συστημάτων ασφάλειας με μεγαλύτερο βαθμό στα αυτοκίνητα παραγωγής την περίοδο 2013-2017 οι θάνατοι μειώθηκαν στο 26%. Δηλαδή, βλέπουμε ότι η διαφορά στα ποσοστά θνησιμότητας μεταξύ οχημάτων που κατασκευάστηκαν πριν από το 1984 είναι υπερδιπλάσια από αυτά που καταγράφηκαν για μοντέλα που πωλήθηκαν μεταξύ 2013 και 2017.

Αντίστοιχα είναι και τα στοιχεία για την Ευρώπη, όπου βλέπουμε ότι η μείωση των θανάτων είναι ορατή. Ήδη, το Euro NCAP 2022 ενσωματώνει στα στάνταρς του περαιτέρω συστήματα βελτίωσης που αφορούν την προστασία των πεζών, των σκούτερ και των ποδηλάτων.

Συστήματα που θα δούμε στα καινούρια αυτοκίνητα από το 2022 και μετά. Ένα από τα σημεία εξέλιξης των συστημάτων για την αποφυγή ατυχημάτων είναι η συνεργασία των αυτοκινήτων μεταξύ τους, όπου θα μεταφέρεται από το ένα αυτοκίνητο στο άλλο μία σειρά πληροφοριών, ώστε ο οδηγός να είναι ενήμερος για την κατάσταση που επικρατεί σε πολύ κοντινή απόσταση.

Ήδη, πολλές εταιρείες έχουν εντάξει την συνεργασία των αυτοκινήτων μεταξύ τους και κάθε μήνα στις παρουσιάσεις νέων μοντέλων βλέπουμε ότι το αντίστοιχο σύστημα ασφάλειας ενσωματώνεται σε περισσότερα μοντέλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα επόμενα χρόνια το πρόβλημα αναμένεται να γίνει εντονότερο, εάν αναλογιστούμε την τάση του ανθρώπου να κινείται όλο και περισσότερο. Αυτός αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους που οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αποφασίσει να επενδύσουν στην αυτόνομη οδήγηση, που, σύμφωνα με έρευνες, θα ελαχιστοποιήσει τα θανατηφόρα ατυχήματα.

Η ανάλυση των δεδομένων στην Ελλάδα

Κάνοντας μία ανάλυση των δεδομένων της Ελλάδας στα θέματα οδικής ασφάλειας, διαπιστώνουμε ότι σημείωσε εντυπωσιακή μείωση από το 2010 (-41%). Ωστόσο, ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα παραμένει πολύ υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, καθώς έχουμε 69 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, μόνο το 8% των τροχαίων ατυχημάτων σημειώθηκε σε αυτοκινητόδρομους, το 55% σε αγροτικούς δρόμους και το 37% σε αστικές περιοχές.

Σχεδόν το 14% των ανθρώπων που σκοτώθηκαν στους δρόμους της ΕΕ είναι ηλικίας μεταξύ 18 και 24 ετών, ενώ μόλις το 8% του ευρωπαϊκού πληθυσμού εμπίπτει σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα. Επιπλέον, λόγω των δημογραφικών μεταβολών, το ποσοστό θανάτων ηλικιωμένων (άνω των 65 ετών) αυξήθηκε από 22% το 2010 σε 27% το 2017. Το 76% των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα είναι άνδρες και το 24% γυναίκες, το 2% των θυμάτων είναι λιγότερο από 15 ετών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μείωση των ποσοστών οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα συστήματα ασφάλειας των σύγχρονων αυτοκινήτων που πλέον προστατεύουν τους επιβάτες και τους πεζούς περισσότερο από παλαιότερα, ενώ αξιοσημείωτη είναι η βελτίωση της οδηγικής παιδείας των ανθρώπων, που δεν βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με αυτήν που ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια. Πάντως, υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης τόσο στα συστήματα ασφάλειας των οχημάτων, οδεύοντας προς την αυτόνομη οδήγηση, όσο και στο επίπεδο της οδηγικής παιδείας. Γιατί το ιδανικότερο όλων είναι να δούμε μετακινήσεις ανθρώπων με μηδενικά ατυχήματα στους δρόμους.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ