Στο Μανχάταν, η WatchHouse, μια βρετανική αλυσίδα, προσφέρει το πιο ακριβό φλιτζάνι καφέ, αλλά οι απόψεις διίστανται για το αν αξίζει.
Το La Negrita pourover κοστίζει 28 δολάρια ή 30 δολάρια με τον φόρο, για μόλις 225 γραμμάρια.
Ειδικός στον καφέ εξήγησε πώς δικαιολογείται η υψηλή τιμή του La Negrita. Όπως δήλωσε στη New York Post, για την παρασκευή του απαιτείται αρκετός εξοπλισμός και πολλή εργασία, καθώς και ισχυρή κατανόηση της επιστήμης και του τι συμβαίνει κατά τη διάρκεια της ζύμωσης για να επιτευχθεί το επιθυμητό προφίλ.
Παράλληλα, ο La Negrita παρασκευάζεται από τον εξαιρετικά σπάνιο και δύσκολο στην παραγωγή κόκκο Gesha, ο οποίος χρειάζεται έως και πέντε χρόνια για να συλλεχθεί, πριν σταλεί για καβούρδισμα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Εκεί, μία εξειδικευμένη ομάδα δοκιμάζει διαφορετικές συνταγές για την κατάλληλη θερμοκρασία νερού και μεθόδους εκχύλισης, ώστε να βρεθεί το τέλειο προφίλ γεύσης.
Τέλος, πριν φτάσει στον πελάτη, οι κόκκοι υφίστανται 36 ώρες ζύμωσης για να διατηρηθεί η ιδιαίτερη γεύση τους.
Στο κατάστημα πια, η προετοιμασία του καφέ θυμίζει οινογευσία: ο καφές σερβίρεται σε γυάλινο σκεύος, συνοδεύεται από πράσινο τσάι για καθαρισμό του ουρανίσκου και οι baristas εξηγούν την ιστορία και τη διαδικασία παραγωγής.
Πώς αντέδρασαν όσοι δοκίμασαν τον πανάκριβο καφέ
Παρά την τεράστια προετοιμασία, οι αντιδράσεις ποικίλλουν και οι καταναλωτές φαίνεται πως χωρίζονται σε δύο στρατόπεδα: σε εκείνους που πιστεύουν ότι ο καφές πρέπει να παραμένει απλός και προσιτός και σε εκείνους που αναζητούν την απόλυτη γευστική εμπειρία ακόμα και αν στοιχίζει.
Η New York Post διεξήγαγε τυφλή δοκιμή γεύσης στο Midtown. «Αυτό είναι πραγματικά απαράδεκτο», σχολίασε ο Graham O’Donnell σχολιάζοντας την τιμή, παραδέχθηκε ωστόσο ότι ο καφές ήταν νόστιμος. Άλλη περαστική τον χαρακτήρισε απαίσιο και όξινο. «Γα μένα, 0 δολάρια. Δεν θα το αγόραζα αυτό», είπε.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα πάντως, οι περισσότεροι από τους σχεδόν 12 παρευρισκόμενους που κλήθηκαν να μαντέψουν την τιμή του καφέ, αφού τον δοκίμασαν, συμφώνησαν ότι το κόστος ήταν γελοίο, αλλά ότι η γεύση ήταν ανώτερη.
Παρ’ όλα αυτά, η αλυσίδα πουλά περίπου 400 φλιτζάνια το μήνα στα δύο καταστήματά της στο Μανχάταν, και προσελκύει λάτρεις του καφέ, όπως η Sarah Allmon, η οποία τόνισε ότι η εμπειρία δεν είναι για τον μέσο λάτρη του Dunkin. Η ίδια κατατάσσει το WatchHouse στα πέντε καλύτερα καφέ από όσα έχει επισκεφθεί στη Νέα Υόρκη.
Το WatchHouse επισκέπτονται και τουρίστες, όπως ο Harrison Huang, που αναζητούν να δοκιμάσουν καφέ υψηλής ποιότητας στα ταξίδια τους.
Σημειώνεται ότι το La Negrita περιλαμβάνεται στο Rarities pourover μενού του καταστήματος, το οποίο περιλαμβάνει συνολικά έξι ιδιαίτερους καφέδες που κοστίζουν από $14 έως $28, ενώ στο παρελθόν είχε προσφέρει ακόμη και μια περιορισμένη έκδοση στα $58.