Ο Dan Bassini φωτογραφίζει την Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια χωρίς να βρίσκεται σε λίστες καλεσμένων ή να έχει επίσημη διαπίστευση.
Ο ίδιος θεωρεί ότι το μυστικό είναι απλό: λίγη αυτοπεποίθηση, ευγένεια και χαμηλό προφίλ.
Σε εκτενές ρεπορτάζ του CNN, η δημοσιογράφος Jacqui Palumbo περιγράφει πώς ο φωτογράφος με έδρα το Νιου Τζέρσεϊ έχει χτίσει το όνομά του απαθανατίζοντας διασημότητες στους δρόμους - από τη Χάιντι Κλουμ και τη Doja Cat μέχρι τη Dove Cameron - αλλά και βρίσκοντας τρόπο να μπαίνει σε επιδείξεις, τραβώντας στιγμιότυπα πρώτης σειράς. Μια φορά μάλιστα βρέθηκε καθισμένος ακριβώς πίσω από την Άννα Γουίντουρ σε show του αμερικανικού οίκου μόδας Coach.
«Δεν έχω παραβιάσει ποτέ τον νόμο για να μπω - δεν σκαρφάλωσα ποτέ από κάποιο παράθυρο τουαλέτας», λέει αστειευόμενος. Παραδέχεται όμως ότι έχει εκμεταλλευτεί ανοιχτές πλαϊνές πόρτες ή έχει αναμειχθεί με VIP ομάδες στην είσοδο. «Συνήθως μοιάζω με το προσωπικό, αλλά το ότι δείχνω όσο πιο ουδέτερος γίνεται με βοηθάει να περνάω απαρατήρητος», εξηγεί. Συχνά φοράει ένα απλό γκρι μπλουζάκι Carhartt, ώστε να μη θυμίζει ποτέ κάποιον influencer της μόδας.
Περιστασιακά, δοκιμάζει και μια δικαιολογία στην πόρτα, όπως ότι «ο μάνατζερ ξέχασε να με βάλει στη λίστα». Έτσι μπήκε και σε πάρτι του Netflix για το ριάλιτι Next in Fashion, αφού πρώτα είχε φωτογραφίσει την Alexa Chung απ’ έξω. Παρατηρεί συχνά influencers να επιχειρούν πιο απαιτητικές τακτικές τύπου «ξέρεις ποιος είμαι;», αλλά σχεδόν πάντα απορρίπτονται. «Η καλοσύνη σε αυτές τις περιπτώσεις σε πάει πολύ πιο μακριά από την αλαζονεία», τονίζει.
No Invite: το φωτογραφικό project που βλέπει τη μόδα αλλιώς
Από το 2017 εκδίδει τη δική του σειρά περιοδικών τύπου zine με τίτλο No Invite - ανεξάρτητες, καλλιτεχνικές εκδόσεις μικρής κλίμακας, που φιλοξενούν τις φωτογραφίες του
Το πιο πρόσφατο, το τεύχος Νο. 12, βγήκε το καλοκαίρι του 2025 και γιορτάστηκε με μια έκθεση στο SoHo της Νέας Υόρκης. Οι φωτογραφίες του ξεχωρίζουν για την αμεσότητα και τη ζεστασιά τους σε σχέση με τα τυπικά φωτογραφικά πρακτορεία. Τα πορτρέτα του σε φιλμ 35mm μοιάζουν συχνά με προσωπικές στιγμές συνομιλίας, με διασημότητες που ανταποκρίνονται θετικά στον φακό αντί να τον αποφεύγουν.
Αυτό συμβαίνει γιατί έχει συχνά πιάσει κουβέντα με τους πρωταγωνιστές. Κουβαλάει μαζί του μικρές point-and-shoot μηχανές, όπως Yashica T4 ή Contax T2, που χωρούν στην τσέπη αλλά προκαλούν νοσταλγία σε ηθοποιούς και μοντέλα. Η Jemima Kirke του ζήτησε να φτιάξει την Polaroid της, η Χάιντι Κλουμ μίλησε μαζί του για την εμπειρία εμφάνισης φιλμ, ενώ σε show της Carolina Herrera στο Plaza Hotel το 2023 η Melissa Barrera τον τράβηξε στην άκρη για να τον ρωτήσει πού μπορεί να εμφανίσει φιλμ στη Νέα Υόρκη.
Οι πρώτες αποτυχίες και η στιγμή της αναγνώρισης
Η πρώτη του απόπειρα, τον χειμώνα του 2016, ήταν μάλλον αδέξια: χωρίς γνωριμίες, περιπλανιόταν στο SoHo ρωτώντας πού γινόταν η Εβδομάδα Μόδας, μέχρι που εγκατέλειψε λόγω κρύου. Το 2017 όμως, όταν τυχαία βρέθηκε σε event στο Whitney Museum, το ενδιαφέρον του αναζωπυρώθηκε. Το πραγματικό του breakthrough ήρθε λίγο αργότερα, όταν έμαθε την τοποθεσία του show του Kanye West (Ye) για το Yeezy Season 5 στο Pier 59. Εκεί φωτογράφισε τους καλεσμένους, μεταξύ τους και τη Georgia Fowler, της οποίας το πορτρέτο έγινε εξώφυλλο του πρώτου No Invite.
«Από τότε όλα πήραν τον δρόμο τους», λέει. Σήμερα, το αγαπημένο του show για να «τρυπώνει» είναι εκείνο του Eckhaus Latta, γνωστό για τη gender-neutral αισθητική του. Ξεχωρίζει την 10η επέτειο του οίκου, που έγινε στο εγκαταλελειμμένο Essex Street Market, ως μία από τις κορυφαίες στιγμές του.
Παρά τα δεκάδες shows στα οποία έχει μπει χωρίς πρόσκληση, ισχυρίζεται ότι δεν τον έχουν απομακρύνει ποτέ - αν και μια φορά χρειάστηκε να αποφύγει μια υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων που τον είχε κόψει στην είσοδο και τον εντόπισε αργότερα μέσα στην αίθουσα.
Πέρα από τα μεγάλα ονόματα
Παρότι έχει φωτογραφίσει δεκάδες celebrities, ο Bassini υποστηρίζει ότι δεν επιλέγει τα θέματά του με βάση τη φήμη αλλά με βάση τη στάση και το στυλ. Στις σελίδες του εμφανίζονται και λιγότερο γνωστοί καλεσμένοι, ενώ φωτογραφίες διάσημων όπως η Ζεντάγια ή η Natasha Lyonne δεν δημοσιεύθηκαν ποτέ.
Με απλά λόγια: δεν θέλει το zine του να είναι μια «συλλογή διασήμων», αλλά μια πιο προσωπική ματιά στη μόδα και τους ανθρώπους που την περιβάλλουν.
Θεωρεί ιδιαίτερη τιμή όταν βλέπει ότι οι φωτογραφίες του χρησιμοποιούνται ως εικόνες προφίλ στα social media - όπως έκανε και η Alexa Chung στο Instagram, αν και, όπως αστειεύεται, «ποτέ δεν μου έκανε follow back».