Η συνέντευξη είναι ένα από τα πιο σημαντικά βήματα στη διαδικασία προσλήψεων καθώς δίνει την ευκαιρία στον υποψήφιο να συναντήσει τον πιθανό εργοδότη.
Πολλοί υπεύθυνοι προσλήψεων ωστόσο δεν στέκονται απλά στο βιογραφικό που έχει ετοιμάσει ο υποψήφιος ούτε στις συνηθισμένες ερωτήσεις για την εμπειρία και τα προσόντα του, αλλά εφαρμόζουν ειδικά τεστ και ψυχολογικά τρικ για να αξιολογήσουν τον χαρακτήρα και τη συμπεριφορά του.
Το «τεστ του πρωινού»
Για παράδειγμα, ο Walt Bettinger, διευθύνων σύμβουλος της χρηματοοικονομικής εταιρείας Charles Schwab Corporation, προσκαλεί τον υποψήφιο για πρωινό. Πριν φτάσει ο υποψήφιος, ο προϊστάμενος θα δώσει εντολή στον υπεύθυνο του εστιατορίου να κάνει λάθος σκόπιμα στην παραγγελία του υποψηφίου, να φέρει δηλαδή ομελέτα, αντί για τηγανητά αυγά.
Τι βλέπει ο εργοδότης στον υποψήφιο
Στη συνέχεια ο Bettinger θα παρατηρήσει στενά την αντίδρασή του υποψήφιου σε αυτό το λάθος, καθώς, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ενδεικτική του πώς αντιμετωπίζει τις αντιξοότητες και το άγχος. Εκφράζει δηλαδή, θυμό, απογοήτευση ή κατανόηση; Έτσι, θα καταλάβει πώς θα συμπεριφέρεται ο υποψήφιος στη δουλειά.
«Όλοι κάνουμε λάθη. Το ζήτημα είναι πώς τα διαχειριζόμαστε και αν δείχνουμε σεβασμό όταν οι άλλοι άνθρωποι κάνουν λάθη», εξηγεί ο CEO.
Το τεστ κοινοποιήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πολλοί το θεωρούν επιτυχημένο: «Μου αρέσει η ιδέα: Τρώτε πρωινό και βλέπετε τα αληθινά πρόσωπα του άλλου», σχολίασε ένας χρήστης, ενώ ένας άλλος είπε: «Αυτό είναι εξαιρετικό. Ένα μεγάλο μέρος της επαγγελματικής επιτυχίας εξαρτάται από την αντιμετώπιση των ανθρώπων». Ωστόσο, πολλοί αναρωτιούνται επίσης πώς πρέπει να αντιδράσει καλύτερα ο υποψήφιος - πρέπει να επισημάνει ευγενικά το λάθος ή να μην πει τίποτα γι' αυτό;
Ένας HR εξηγεί
«Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να παραμείνετε ήρεμοι, να ευχαριστήσετε τον σερβιτόρο και να ρωτήσετε: "Γεια, αυτό είναι για μένα; Δηλαδή, παρήγγειλα αυτό και εκείνο…"», δήλωσε στο BuzzFeed News Germany ο Daniel Wörz επικεφαλής του HR της Ippen.Media. Όπως εξήγησε, θα μπορούσε να ακολουθήσει μία συζήτηση μεταξύ του προϊσταμένου και του υποψηφίου στην οποία «φτάνουν σε προσωπικό επίπεδο στο ύψος των ματιών». Με αυτόν τον τρόπο, η σύγχυση μπορεί να επιλυθεί άμεσα και με χαλαρό τρόπο. Ήταν σαφές ότι ο υποψήφιος δεν έπρεπε να αντιδράσει θυμωμένα, αλλά μάλλον να δείξει με την αντίδρασή του ότι φέρεται σε όλους με σεβασμό και ευπρέπεια».