Ανακοίνωση εξέδωσε η American Eagle μετά την καμπάνια της εταιρείας με τη Σίντνεϊ Σουίνι που προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις στον κόσμο του διαδικτύου.
Αναλυτικότερα, η σύνδεση των λέξεων genes (γονίδια) και jeans (τζιν), πάνω στην οποία βασίστηκε η διαφημιστική καμπάνια, προκάλεσε έντονη αντίδραση, καθώς ερμηνεύτηκε από πολλούς ως υπονοούμενο με ρατσιστική χροιά, με χρήστες στα social media να μιλούν για «ναζιστική προπαγάνδα».
Η εταιρεία, από την πλευρά της, έσπευσε να διευκρινίσει με ανακοίνωσή της στο Instagram πως πρόκειται απλώς για μια αφήγηση που αναδεικνύει τη μοναδικότητα κάθε ανθρώπου. Όπως σημείωσε, τα τζιν της είναι σχεδιασμένα να ταιριάζουν σε όλους, χωρίς καμία εξαίρεση.
«Η Σίντνεϊ Σουίνι έχει υπέροχα τζιν. Ήταν και παραμένει μια ιστορία για τζιν. Τα δικά της τζιν. Η δική της ιστορία. Συνεχίζουμε να γιορτάζουμε το πώς κάθε άνθρωπος φορά τα τζιν της AE με αυτοπεποίθηση, με τον δικό του τρόπο. Τα υπέροχα τζιν δείχνουν ωραία σε όλους», αναφέρει η εταιρεία μέσα από τον επίσημο λογαριασμό της στο Instagram, λίγες ημέρες μετά το σάλο.
Η θέση της εταιρείας για την διαφήμιση που προκάλεσε αντιδράσεις:
Η επίμαχη διαφήμιση με την Σίντνεϊ Σουίνι:
Σε κλιπ της διαφήμισης, η 27χρονη ηθοποιός, ντυμένη εξολοκλήρου με τζιν, περπατά προς μια πινακίδα της American Eagle και τη βάφει με μπογιά. Διαγράφει τη λέξη «Genes» (γονίδια) με μια λευκή γραμμή και γράφει «Jeans» (τζιν).
Σε ένα άλλο βίντεο της καμπάνιας, η ηθοποιός φαίνεται να κουμπώνει το φερμουάρ του τζιν της ενώ είναι ξαπλωμένη. Στο βίντεο ακούγεται η φωνή της Σουίνι να μιλάει για το πώς τα γονίδια που περνούν από τον γονιό στο παιδί καθορίζουν χαρακτηριστικά όπως το «χρώμα των μαλλιών, την προσωπικότητα και ακόμα και το χρώμα των ματιών».
Η Σουίνι, η οποία έχει γαλάζια μάτια, κλείνει το βίντεο κοιτάζοντας την κάμερα και λέγοντας: «My jeans are blue» («Το τζιν μου είναι μπλε»).
Αρκετοί χρήστες του TikTok επέκριναν τη διαφήμιση, κατηγορώντας την ότι αποτελεί «ναζιστική προπαγάνδα», «λευκή υπεροχή» και «φυλετικό υπονοούμενο», υποστηρίζοντας ότι εξυμνεί τα γενετικά χαρακτηριστικά της Σουίνι, όπως τα ξανθά μαλλιά και τα γαλάζια μάτια.
«Όταν αυτά τα χαρακτηριστικά προβάλλονται συνεχώς ως γενετική ανωτερότητα, ξέρουμε πού οδηγεί αυτό», είπε μία TikTokker.
«Αυτό απλώς αντικατοπτρίζει ψευδοεπιστημονική γλώσσα φυλετικής υπεροχής. Σε όλη την ιστορία, αυτά τα χαρακτηριστικά έχουν χρησιμοποιηθεί ως όπλο για να στηρίξουν μια φυλετική ιεραρχία», πρόσθεσε.
Πολλοί συμφώνησαν με τα σχόλια και εξέφρασαν την αγανάκτησή τους για τη διαφήμιση της American Eagle. «Ποιος ενέκρινε αυτή την καμπάνια;», έγραψε ένας χρήστης.

«Αυτό συμβαίνει όταν δεν υπάρχουν άτομα με διαφορετικό χρώμα δέρματος σε ένα δωμάτιο. Ειδικά σε μια εποχή σαν αυτή. Αυτή η διαφημιστική καμπάνια παρασύρθηκε τόσο πολύ από αυτό το έξυπνο λογοπαίγνιο και το κόλπο της, που οι άνθρωποι στην αίθουσα δεν είδαν αυτό που ήταν προφανές σε οποιονδήποτε δεν είναι λευκός», πρόσθεσε ένας άλλος.