Πώς οι αεροσυνοδοί «τιμωρούν» τους επιβάτες που αρνούνται να αλλάξουν θέσεις στο αεροπλάνο - iefimerida.gr

Πώς οι αεροσυνοδοί «τιμωρούν» τους επιβάτες που αρνούνται να αλλάξουν θέσεις στο αεροπλάνο

αεροπλάνο
Φωτογραφία αρχείου, από το εσωτερικό αεροπλάνου /Shutterstock
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
ΣΟΦΙΑ ΠΑΦΤΟΥΝΟΥ

Οι αλλαγές θέσεων μέσα στο αεροπλάνο έχουν γίνει... καθημερινό δράμα, και σύμφωνα με την αεροσυνοδό Mitra Amirzadeh, συμβαίνουν σχεδόν στο 80% των πτήσεων της κάθε μήνα.

Η ίδια αποκάλυψε στο Wall Street Journal το δικό της «κόλπο» για να χειρίζεται επιβάτες που αρνούνται να ανταλλάξουν θέση, ειδικά όταν πρόκειται για μικρό παιδί που κάθεται μακριά από τον γονέα του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Τους λέω: Εντάξει, θα φροντίσετε εσείς το νήπιο; Τότε πάρτε και τα σνακ και τα μπλοκ ζωγραφικής του», αναφέρει. Η προσέγγιση αυτή σχεδόν πάντα οδηγεί τον αρνητικό επιβάτη να αλλάξει γνώμη.

Ωστόσο, η Mitra παραδέχεται ότι οι επιβάτες που έχουν πληρώσει για να επιλέξουν θέση δεν πρέπει να εξαναγκάζονται να μετακινηθούν και ότι πολλές φορές η ευθύνη ανήκει στην αεροπορική εταιρεία, η οποία δεν μεριμνά ώστε οι οικογένειες να κάθονται μαζί.

«Την επόμενη φορά που θα εκνευριστείτε επειδή δεν πήρατε τη θέση που θέλατε, θυμηθείτε ότι δεν πληρώσατε για να την επιλέξετε. Διαφορετικά, θα καθόσασταν εκεί», δήλωσε χαρακτηριστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κανόνες ευγένειας για ανταλλαγή θέσεων

Ο ειδικός σε ταξιδιωτική συμπεριφορά Jamie Fraser δίνει επίσης σαφείς οδηγίες για το πώς να απαντάμε ευγενικά σε αιτήματα αλλαγής θέσης:

Ο Fraser υπογραμμίζει ότι κανένας επιβάτης δεν είναι υποχρεωμένος να αλλάξει θέση. Το νούμερο της θέσης είναι τυπωμένο στην κάρτα επιβίβασης, και αν κάποιος έχει προπληρώσει για θέση στο παράθυρο ή στον διάδρομο, είναι απόλυτα δικαιολογημένος να παραμείνει εκεί.

Αν σας ζητηθεί να αλλάξετε μεσαία θέση, η σύστασή του είναι να απαντήσετε ήρεμα ότι προτιμάτε να παραμείνετε στη θέση σας. Αν ο άλλος επιμένει, επαναλάβετε την άρνησή σας ευγενικά και χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις.

Αν χρειαστεί, ενημερώστε την αεροσυνοδό, η οποία είναι εκπαιδευμένη να διαχειρίζεται τέτοια περιστατικά.

Δεν είστε υποχρεωμένοι να αλλάξετε θέση, ειδικά αν έχετε προκρατήσει παράθυρο ή διάδρομο. Ο μόνος λόγος για να εξετάσετε σοβαρά την αλλαγή, σύμφωνα με τον Fraser, είναι όταν ένα μικρό παιδί κάθεται μακριά από τους γονείς του και ακόμη και τότε, μόνο αν το θελήσετε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πότε είναι σωστό να σκεφτείτε αλλαγή θέσης

Ο Fraser επισημαίνει πως υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις όπου αξίζει να το σκεφτείτε σοβαρά: Όταν ένα μικρό παιδί έχει χωριστεί από την οικογένειά του, αν κάποιος σας προσφέρει μια σαφώς καλύτερη θέση, αν δεν έχετε πρόβλημα με τη θέση που σας προτείνεται και προτιμάτε να βοηθήσετε.

Ωστόσο, η επιθυμία κάποιου να καθίσει με τον φίλο του, η δυσαρέσκεια για τη μεσαία θέση ή η αποτυχία προ-κράτησης δεν αποτελούν επαρκείς λόγους για να περιμένει ότι θα μετακινηθείτε.

Ποτέ μην παίρνετε αυθαίρετα τη θέση άλλου επιβάτη

Ένα βασικό λάθος που πρέπει να αποφεύγετε είναι το να κάθεστε σε θέση άλλου χωρίς άδεια. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει καθυστερήσεις, εντάσεις και αμήχανες στιγμές με τον επιβάτη που έχει το επίσημο εισιτήριο.

Ο Fraser προειδοποιεί: «Ένα μέλος του πληρώματος μπορεί να σας ζητήσει να αποβιβαστείτε, ή χειρότερα, να γίνετε viral στο διαδίκτυο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γενική αρχή; Μην κάθεστε ποτέ σε θέση που δεν είναι δική σας και θυμηθείτε: η καλή συνεννόηση και η ευγένεια παραμένουν το καλύτερο ταξιδιωτικό εισιτήριο.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ αεροσυνοδος θέσεις αεροπλάνο
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ