Performance σε διαμέρισμα, η Νία Βαρντάλος στο Παλλάς, παράσταση σε συνεργείο -Θεατρικές πρεμιέρες για το Σ/Κ - iefimerida.gr

Performance σε διαμέρισμα, η Νία Βαρντάλος στο Παλλάς, παράσταση σε συνεργείο -Θεατρικές πρεμιέρες για το Σ/Κ

Nia Vardalos
Nia Vardalos «TINY BEAUTIFUL THINGS»
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ

«Όταν αποφασίσεις να ανοίξεις την καρδιά σου, παίρνεις περισσότερη αγάπη» λέει η Νία Βαρντάλος για την παράστασή της που κάνει απόψε πρεμιέρα στο Παλλάς.

Μία φράση που συμπυκνώνει και την ουσία του έργου που θα παρουσιάσει στην Ελληνική γλώσσα.

Απόψε ο Στάθης Λιβαθινός, μετά τις πολύ επιτυχημένες παραστάσεις «Συμφορά από το πολύ μυαλό», «Berlin Alexanderplatz», «Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί» στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων - Λευτέρης Βογιατζής, επιστρέφει με το «Ημερολόγιο ενός τρελού» ένα από τα διασημότερα κείμενα της παγκόσμιας λογοτεχνίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θεατρική πρεμιέρα και στο ΦΙΑΤ, έναν ιδιαίτερο χώρο στο Κουκάκι αλλά και ένα διαμέρισμα στην Ηλιούπολη.

Τέσσερις παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα απόψε Παρασκευή

«Tiny Beautiful things» Παλλάς

Υποψήφια για Όσκαρ, σεναριογράφος, θεατρική συγγραφέας, ηθοποιός, παραγωγός και σκηνοθέτις, αυθεντική και πολυτάλαντη, η Nia Vardalos, επιλέγει το Θέατρο Παλλάς, για να παρουσιάσει, πρώτη φορά στα ελληνικά, στη γενέτειρά της, την παράστασή της Tiny Beautiful Things, που σημειώνει ιδιαίτερα μεγάλη καλλιτεχνική, εισπρακτική επιτυχία και διθυραμβικές κριτικές.

Το «Tiny Beautiful things» είναι η θεατρική διασκευή, που έχει πραγματοποιήσει στο δημοφιλές μυθιστόρημα της Cheryl Strayed, «Μικρά όμορφα πράγματα», μια συλλογή αληθινών επιστολών, που θα μπορούσε να είχε γράψει ο καθένας μας, στις οποίες η Strayed απαντά με αισιοδοξία και τρυφερότητα σε όλους, όσοι αναζητούν καθοδήγηση για εμπόδια, μεγάλα και μικρά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παγκοσμίου φήμης δημοφιλής καλλιτέχνης Nia Vardalos επιλέγει να πραγματοποιήσει έναν κύκλο ανοιξιάτικων παραστάσεων, προσαρμόζοντας την παράσταση στα Ελληνικά, σε μετάφραση και συν σκηνοθεσία Σπύρου Κατσαγάνη, με τους Δημήτρη Παπανικολάου, Δανάη Λουκάκη και Δημήτρη Κίτσο, από σήμερα 16 Μαΐου στο Θέατρο Παλλάς.

Γιώργος Δάμπασης
Γιώργος Δάμπασης

«Ημερολόγιο ενός τρελού» Θέατρο της Οδού Κυκλάδων

Πρεμιέρα απόψε για το «Ημερολόγιο ενός τρελού» σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής.

«Το ημερολόγιο ενός τρελού» του Νικολάι Γκόγκολ. Το συγκλονιστικό πρωτοπρόσωπο αφήγημα του σπουδαίου Ρώσσου λογοτέχνη, παρουσιάζεται από τις 16 Μαΐου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, σε μια εντελώς νέα θεατρική προσέγγιση. Μετάφραση-διασκευή Έλσα Ανδριανού. Και ένα εξαιρετικό σύνολο ηθοποιών επί σκηνής: Γιώργος Δάμπασης, Νέστωρ Κοψιδάς, Λίλλυ Μελεμέ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενας μικρός άνθρωπος, απ' αυτούς που όλοι προσπερνούν σχεδόν χωρίς να τους παρατηρούν, ο φτωχός ασήμαντος υπαλληλάκος Αξέντι Ιβάνοβιτς Ποπρίτσιν, δέχεται την κοινωνική πίεση, την αίσθηση ότι είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης, το βάρος της αποτυχίας που τον καθιστά μονίμως αόρατο. Στην προσπάθειά του να αναπληρώσει το κοινωνικό και υπαρξιακό κενό, ο Ποπρίτσιν θα κοιτάξει πολύ ψηλά. Μια φευγαλέα στιγμή –θεϊκή ή διαβολική άραγε;– πυροδοτεί τον έρωτά του για εκείνη, την κόρη του απρόσωπου και απόμακρου Διευθυντή του. Έκτοτε, θα δρομολογηθεί μια ανάστροφη πορεία κι ένα τρελό παιχνίδι με τα όρια της ιδιαίτερης όσο και ευαίσθητης προσωπικότητάς του, η οποία παλινδρομεί μεταξύ τρέλας, λεπταίσθητης κατανόησης και ιδιόρρυθμης δημιουργικότητας.

Με οδηγούς του –παρατηρητές, βοηθούς, κάποτε και αντιμάχους– δύο πρόσωπα που τον συνοδεύουν ως διαμεσολαβητές της περιπέτειάς του με τον κόσμο των «κανονικών»

H νέα performance του «Θεάτρου στη Σάλα»
H νέα performance του «Θεάτρου στη Σάλα»
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Οι γυναίκες» θέατρο στη σάλα

Δημιουργός του «Θεάτρου στη Σάλα», που στεγάζεται στο πατρικό της σπίτι, στην Ηλιούπολη, η σκηνοθέτις Χρυσή Βιδαλάκη διοργανώνει από σήμερα μέχρι και τη Δευτέρα 19 Μαΐου, στις 19.30 και στις 21.30, τέσσερις βραδιές με το αποτέλεσμα των εργαστηρίων θεατρικής έκφρασης και προσωπικής ανάπτυξης υπό τον τίτλο «Ο…ΓΥΝΑΙΚΕΣ».

Σε αυτή, τη νέα performance του «Θεάτρου στη Σάλα», το οποίο επιχειρεί να λειτουργεί παρηγορητικά και θεραπευτικά μέσα από την τέχνη του θεάτρου, πέντε γυναίκες και ένας άντρας, συναντώνται εξερευνώντας τη φύση του φύλου, την κατασκευή της ταυτότητας και των κοινωνικών ρόλων.

Οι συμμετέχοντες, ηθοποιοί και μη, παίρνουν μέρος σε σειρά εργαστηρίων τριών φάσεων. «Πρόκειται για ανταλλαγή εμπειριών και ιστοριών, με το θέατρο να βρίσκεται στο επίκεντρο ως εργαλείο θεραπείας» σημειώνει η Χρυσή Βιδαλάκη, διευκρινίζοντας ότι «έμπνευση της στιγμής μπορεί να είναι μία κίνηση, μία κραυγή, ένα αντικείμενο του χώρου ή ο,τιδήποτε άλλο μπορεί να πυροδοτήσει τη δημιουργία μιας ιδέας».

Σε έναν σύνθετο ρόλο, η σκηνοθέτις εκμαιεύει από τον καθένα ξεχωριστά, ενθαρρύνοντάς τον και παρακινώντας τον να αυτενεργήσει, εκείνα τα ιδιαίτερα στοιχεία που οδηγούν σε μια κορύφωση συναισθημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχοντας σκοπό τη διερεύνηση της σχέσης των παραστατικών τεχνών με την ψυχολογία, την παιδαγωγική και την κοινωνία, το «Θέατρο στη Σάλα» παρουσίασε για πρώτη φορά την παράσταση «Θραύσματα της performance RAGADA». Ήταν η παράσταση που εγκαινίασε τον χώρο, τον Απρίλιο του 2022, και έβγαλε στο προσκήνιο, εκτοξεύοντάς τον στις μεγάλες σκηνές, τον νεαρό σκηνοθέτη Μάριο Μπανούσι.

Το σπίτι της οδού Κολοκοτρώνη 7 στην Ηλιούπολη, με αποτυπωμένες τις μνήμες και τον πρότερο βίο των ενοίκων του, «μπορεί να δεχθεί, να αγκαλιάσει και να θεραπεύσει τα τραύματα» καταλήγει η Χρυσή Βιδαλάκη, κάνοντας λόγο για ένα «αποτέλεσμα βαθύ, δυνατό και αναπάντεχο».
Συμμετέχουν (αλφαβητικά): Ανδρεάκου Ρέα, Κακαρίδου – Γούμενου Λεμονιά, Κωστάκου Μαρία, Λύρα Μαριάννα, Μαγκλής Μάνος, Σιμοπούλου Ελένη, Τζωρτζάκη Ανδριανή. «Θέατρο στη Σάλα» Κολοκοτρώνη 7 Ηλιούπολη

Στον ρόλο του Οιδίποδα, ο Χάρης Χαραλάμπους-Καζέπης
Στον ρόλο του Οιδίποδα, ο Χάρης Χαραλάμπους-Καζέπης

«Οιδίποδας Τύραννος» ΦΙΑΤ

Η Σοφία Αντωνίου συνεχίζει τη βαθιά έρευνά της πάνω στο αρχαίο δράμα, καταπιανόμενη αυτή τη φορά με τον «Οιδίποδα Τύραννο» του Σοφοκλή, σε μια νέα σκηνική προσέγγιση. Μετά το επιτυχημένο «Σχέδιο Αντιγόνη» με την ομάδα Εν Δυνάμει, η Masterskaya ΑΜΚΕ επιστρέφει με μια ακόμα τραγωδία, αυτή τη φορά σε μορφή μονολόγου, στον ιδιαίτερο χώρο της ΦΙΑΤ στο Κουκάκι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παράσταση παρουσιάζεται ως έργο για έναν ηθοποιό, που ενσαρκώνει την ιστορία ενός ανθρώπου και ενός τραύματος που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά. Ένας άνδρας αναζητά την αλήθεια του, προσπαθώντας να κατανοήσει ποιος είναι.

Στον ρόλο του Οιδίποδα, ο Χάρης Χαραλάμπους-Καζέπης ενσαρκώνει έναν περιπλανώμενο αφηγητή, έναν μουσικό-ταξιδευτή, χαμένο μέσα στη δίνη της σύγχρονης πόλης, που αναζητά τη δική του αλήθεια. Μέσα από μια έντονη εναλλαγή ρόλων, ο ηθοποιός αναμετριέται με τον ίδιο του τον εαυτό, ψάχνοντας κι εκείνος τη βαθύτερη ουσία της ταυτότητάς του.

Η παράσταση είναι μια μυσταγωγική διαδικασία ανακάλυψης της αλήθειας. Η μουσική σύνθεση της Ecati διαπερνά το σκηνικό σύμπαν, δημιουργώντας ένα ηχητικό τοπίο που συνοδεύει και ενισχύει τη δραματική ένταση. Ο σκηνικός χώρος και τα κοστούμια της Μαριλένας Καλαϊτζαντωνάκη αποτυπώνουν τη σκληρότητα και τον υπαρξιακό λαβύρινθο του Οιδίποδα, τοποθετώντας τον ήρωα σε ένα μεταίχμιο μεταξύ του παρελθόντος και του μέλλοντος. Από σήμερα Παρασκευή 16 Μαϊου στον χώρο της ΦΙΑΤ, Φαλήρου 97, Κουκάκι.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ