Η εβδομάδα ξεκινά με υποσχέσεις για καλές θεατρικές πρεμιέρες, ανέλπιστες καλλιτεχνικές συναντήσεις και καταπληκτικές επαναλήψεις.
Το ενδιαφέρον του θεατρόφιλου κοινού αναμένεται έντονο, καθώς το φετινό πρόγραμμα συνδυάζει ποικιλία, ποιότητα και πολλές υποσχέσεις για δυνατές στιγμές επί σκηνής.
Οι θεατρικές πρεμιερες της εβδομάδας
Νέες παραγωγές κάνουν την εμφάνισή τους με φρέσκιες ιδέες και τόλμη, ενώ αγαπημένες παραστάσεις επιστρέφουν για να μας θυμίσουν γιατί τις λατρέψαμε. Μια χρονιά γεμάτη υποσχέσεις και έμπνευση.

«Τέλος του Παιχνιδιού» Θέατρο Ιλίσια
Μια κωμωδία – καθρέφτης της ύπαρξής μας, που αναμένεται να γίνει σημείο αναφοράς της νέας θεατρικής σεζόν, ξεκινά στις 13 Οκτωβρίου, στο Θέατρο Ιλίσια.
Το αριστουργηματικό «Τέλος του Παιχνιδιού (Endgame)» του Samuel Beckett ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Μάκη Παπαδημητρίου, σε μια παράσταση που επιλέγει να δει κατάματα την ανάγκη των ανθρώπων να επικοινωνήσουν, ακόμα και όταν όλα γύρω τους – και μέσα τους – μοιάζουν κατεστραμμένα. Ο Μάκης Παπαδημητρίου συναντά επί σκηνής τον Γιώργο Χρυσοστόμου, οκτώ χρόνια μετά την προηγούμενη εκρηκτική τους συνύπαρξη στη σκηνή, για να ερμηνεύσουν ένα από τα πιο χαρακτηριστικά ντουέτα του παγκοσμίου θεάτρου.
Το εντυπωσιακό σκηνικό μας μεταφέρει σε ένα καταφύγιο, μετά το τέλος του κόσμου. Ένα παιχνίδι φτάνει στο τέλος του… ή μήπως το τελευταίο κομμάτι μιας παρτίδας που ξαναρχίζει; Η σκηνοθετική προσέγγιση του Μάκη Παπαδημητρίου εστιάζει στον βαθιά ανθρώπινο πυρήνα του έργου: τέσσερις χαρακτήρες σε έναν ερειπωμένο κόσμο, που προσπαθούν να γεφυρώσουν τις αποστάσεις με λέξεις, βλέμματα, σιωπές. Σιωπές, οι οποίες – όπως όρισε ο ίδιος ο Beckett – τηρούνται ευλαβικά, όχι από τυπολατρία, αλλά γιατί μέσα τους κρύβονται όλα τα αναπάντητα ερωτήματα της ύπαρξης.

«Σε βλέπω» στο Μικρό Παλλάς
Το σύγχρονο έργο « Σε βλέπω » ( The Counter ) της Αμερικανίδας συγγραφέως Meghan Kennedy, παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία της Βίκυς Βολιώτη, στο θέατρο Μικρό Παλλάς, από τις 14 Οκτωβρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη.
Πρωταγωνιστούν : Θοδωρής Αθερίδης, Πέγκυ Τρικαλιώτη - που συνεργάζονται πρώτη φορά στο θέατρο - Βίκυ Βολιώτη.
Πρόκειται για ένα τρυφερό έργο που με έξυπνο χιούμορ και πολλή αλήθεια, μιλάει για όλα εκείνα που φοβόμαστε να συζητήσουμε και για εκείνη τη μία στιγμή, που αποφασίζουμε να τα μοιραστούμε με κάποιον άλλον.
Κάθε πρωί σε ένα τοπικό καφέ μιας μικρής πόλης, μία σερβιτόρα (η Κέιτ) γεμίζει την κούπα του καφέ ενός τακτικού πελάτη (του Πωλ). Πού και πού στο καφέ έρχεται και η πρώην ερωμένη του Πωλ, η Πεγκ, με την πρόφαση να αγοράσει ένα κομμάτι κέικ και την ελπίδα να τον δει εκεί. Ο Πωλ προσπαθεί να τα βγάλει πέρα μέσα στο σκληρό και μεγάλο κόσμο. Η Κέιτ είναι μια γυναίκα που θέλει να κάνει μια καινούργια αρχή. Η Πεγκ αγαπάει ακόμα τον Πωλ αλλά και ο Πωλ αγαπάει την Πεγκ. Τι γίνεται όταν ο Πωλ ζητάει μια σοκαριστική χάρη από την Κέιτ; Και τι θα ακολουθήσει όταν η Κέιτ μάθει πως η Πεγκ είναι ο μεγάλος έρωτας του Πωλ; Μια απρόσμενη φιλία γεννιέται και τα βαθύτερα μυστικά όλων φωτίζονται.
Τρεις άνθρωποι που αγαπούν και αγαπιούνται. Που γελούν αλλά και κλαίνε. Με τα λάθη και τις υπεκφυγές τους. Κάποτε φωτεινοί και κάποτε σκοτεινοί. Όπως όλοι με μικρά και μεγάλα ανομολόγητα μυστικά.

«Άγριος Σπόρος» Θέατρο Μικρό Χορν
Ο «Άγριος Σπόρος» του Γιάννη Τσίρου, ένα από τα σημαντικότερα και πιο αιχμηρά έργα της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας, επιστρέφει από τον Οκτώβριο στο Θέατρο Μικρό Χορν, σε σκηνοθεσία της Σοφίας Καραγιάννη, για να αποτυπώσει με κοφτή γλώσσα και σπαρακτική τρυφερότητα, έναν κόσμο που υποτάσσει, ταξινομεί και αποκλείει τον αδύναμο.
Σ’ ένα παρακμιακό επαρχιακό τοπίο, η αγωνία της ύπαρξης προηγείται από την εφαρμογή των διατάξεων, και η ανυπακοή στους νόμους γίνεται καθημερινή άσκηση επιβίωσης. Μέσα σε μία μόνο μέρα, σε μια μικρή ερημική παραλία, μια παράνομη καντίνα και η μυστηριώδης εξαφάνιση ενός νεαρού Γερμανού παραθεριστή πυροδοτούν έναν αδυσώπητο μηχανισμό καχυποψίας, κοινωνικού αποκλεισμού και ηθικής καταδίκης, πριν καν διατυπωθεί οποιαδήποτε κατηγορία. Παίζουν (αλφαβητικά): Ηλίας Βαλάσης, Δημήτρης Μαμιός, Ανθή Σαββάκη

«Η Μηχανή του Τούρινγκ»
«Η Μηχανή του Τούρινγκ», η παράσταση που αγαπήθηκε από το κοινό και έδωσε στον Ορφέα Αυγουστίδη το Α’ Βραβείου Κοινού του Αθηνοράματος για την ερμηνεία του, επιστρέφει για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, σηματοδοτώντας την έναρξη της νέας θεατρικής σεζόν στο Θέατρο Βασιλάκου.
Ο Ορφέας Αυγουστίδης θα ενσαρκώσει και πάλι τον Άλαν Τούρινγκ και υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, θα μας ταξιδέψει ξανά στον κόσμο του ανθρώπου που ενώ υπήρξε μια ιδιοφυΐα, προδόθηκε από την ίδια του την εποχή.
"Βρίσκομαι υπό κατ' οίκον περιορισμό και υποχρεωμένος να υποβάλλομαι σε ορμονοθεραπεία για έναν ολόκληρο χρόνο"
Ο Τούρινγκ είναι μόνος του πια. Όλα όσα βλέπουμε συμβαίνουν στο μυαλό του. Είναι κομμάτια της μνήμης του. Είναι η ύστατη προσπάθεια μιας ιδιοφυούς προσωπικότητας να επικοινωνήσει με όλους αυτούς που δεν τον κατάλαβαν τότε και όλους εμάς που προσπαθούμε να τον κατανοήσουμε τώρα, λίγο πριν το αινιγματικό τέλος που ο ίδιος θα δώσει στην ζωή του.
Ο Άλαν Τούρινγκ είναι ο άνθρωπος που έσπασε τον κωδικό των ναζί και άλλαξε την πορεία του δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου, συμβάλλοντας καθοριστικά στην λήξη του το 1945. Οι ιστορικοί υπολογίζουν πως η συνεισφορά του βοήθησε να αποτραπούν εκατομμύρια θάνατοι. Ο ρόλος του στην Ιστορία αλλά και η συμβολή του στην επιστήμη των υπολογιστών και της τεχνητής νοημοσύνης έμεινε κρυφός λόγω της ομοφυλοφιλίας του, της διαπόμπευσης και της αυτοκτονίας του μέχρι το 2013 που η βασίλισσα Ελισάβετ αναγνώρισε επίσημα τις υπηρεσίες του. Πάνω από όλα όμως ο Τούρινγκ είναι ο υπερασπιστής της ανθρώπινης φαντασίας και μοναδικότητας. Από 16 Οκτωβρίου, σκηνοθεσία Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος.

«Η φάλαινα» Νέος Ακάδημος
Η παράσταση, που συγκλόνισε κοινό και κριτικούς, με 155 συνεχόμενα sold out, επιστρέφει σε σκηνοθεσία Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, με τον ίδιο στον πρωταγωνιστικό ρόλο στον Νέο Ακάδημο.
Ο Τσάρλι, ένας αυτοκαταστροφικός, παχύσαρκος μέχρι νοσηρότητας, καθηγητής αγγλικών, που έχει χάσει κάθε επαφή με τον έξω κόσμο, μαζί και κάθε επιθυμία να συνεχίζει να βρίσκεται εν ζωή, «βουλιάζει» μέσα στον χρόνο περιμένοντας την λύτρωση από την ίδια τη ζωή. Παλεύει να συμφιλιωθεί με την αποξενωμένη κόρη του και με το ίδιο το παρελθόν του.
Η Φάλαινα σε ωθεί να βρεις την ανθρωπιά σου σε χαρακτήρες που δεν είναι ούτε καλοί ούτε κακοί, που έχουν πλούσιο και περίπλοκο εσωτερικό κόσμο. Όλοι τους έχουν κάνει λάθη, αλλά μοιράζονται την επιθυμία να αγαπήσουν ακόμα και όταν οι άλλοι μοιάζουν ότι δεν μπορούν.
Είναι μια ιστορία που θέτει το ουσιαστικό ερώτημα: μπορούμε να σώσουμε ο ένας τον άλλον; Αυτό είναι σημαντικό σήμερα, ειδικά όταν οι άνθρωποι φαίνεται να στρέφονται μακριά από τον διπλανό τους.
Τσάρλι: Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Έλι: Γεωργία Μεσαρίτη, Τόμας: Βασίλης Ντάρμας, Μέρι: Τζωρτζίνα Παλαιοθόδωρου, Λιζ: Ειρήνη Σταματίου
Το έργο, που αρχικά γράφτηκε το 2012 για το θέατρο, παρουσιάστηκε με επιτυχία στις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου. Το 2022 μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον Ντάρεν Αρονόφσκι, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές και πολλά βραβεία. Πρεμιέρα 2ης σεζόν: 15 Οκτωβρίου 2025

«Άσπρο Μαύρο» Θέατρο Επί Κολωνώ
Tο θέατρο Επί Κολωνώ παρουσιάζει την παράσταση«Άσπρο Μαύρο» (“The Sunset Limited”) του σπουδαίου Αμερικανού συγγραφέα Cormac McCarthy.
Τη μετάφραση και σκηνοθεσία υπογράφει ο Αντώνης Καφετζόπουλος, ο οποίος συμπρωταγωνιστεί με τον Ζερόμ Καλούτα σε μια σπαρακτική σύγκρουση δύο αντιδιαμετρικών κόσμων — πίστης και απόγνωσης, φωτός και σκότους. Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή.
Λίγα λόγια για το έργο: Με επίκεντρο τη φορτισμένη συνομιλία ανάμεσα σε δύο άνδρες -έναν βαθιά πιστό πρώην κατάδικο και έναν καθηγητή πανεπιστημίου που βρίσκεται στο χείλος της αυτοκτονίας- το «Άσπρο-Μαύρο» είναι ένα έργο-πρόκληση για τον ηθοποιό και τον θεατή. Με χαρακτηριστικό υποδόριο χιούμορ, πυκνό λόγο και διανοητική ένταση, το έργο ξεδιπλώνει τον υπαρξιακό διάλογο δύο σχολών σκέψης που αναμετρώνται με το απόλυτο.
Η σκηνοθετική ματιά του Αντώνη Καφετζόπουλου και η συμπρωταγωνιστική παρουσία του Ζερόμ Καλούτα προσφέρουν μια νέα ανάγνωση σε αυτό το σπάνιο θεατρικό κείμενο, γεφυρώνοντας την αμερικανική υπαρξιακή λογοτεχνία με τη σύγχρονη ελληνική θεατρική σκηνή.

«Κόμισσα της φάμπρικας» EMBASSY THEATER
Μία από τις μεγαλύτερες θεατρικές επιτυχίες, η «Κόμισσα της φάμπρικας», των Ασημάκη Γιαλαμά και Κώστα Πρετεντέρη, παρουσιάζεται στο ανακαινισμένο EMBASSY THEATER από τις 16 Οκτωβρίου.
Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Σταμάτης Φασουλής, που είχε την ιδέα της παρουσίασης του έργου τόσο για τον κοινωνικό και πολιτικό χαρακτήρα του που αντικατοπτρίζει την εποχή, όσο και γιατί η παράσταση εντάσσεται ιδανικά στο συνολικό πλαίσιο εορτασμού των 100 ετών από τη γέννηση του Κώστα Πρετεντέρη.
Η «Κόμισσα της φάμπρικας» θα στεγαστεί στο EMBASSY THEATER που έχει πλέον μεταμορφωθεί ριζικά. Στην παράσταση πρωταγωνιστούν: Δήμητρα Ματσούκα, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Σάρα Γανωτή, Αντιγόνη Δρακουλάκη, Νίκος Σταυρακούδης, Γιώργος Μπινιάρης, Ιάσων Παπαματθαίου, Κυριάκος Σαλής, Κοραλία Τσόγκα, Βαγγέλης Σαλευρής, Μαργαρίτα Λουμάκη, Μαρία Ελευθεριάδη.
Βρισκόμαστε στην Αθήνα. Ένα χρόνο μετά τα Ιουλιανά και ένα χρόνο πριν τη δικτατορία. Γύρω από την «Κόμισσα της φάμπρικας» - μία νεαρή μεγαλοαστή με δυναμικό χαρακτήρα και γοητεία (Δήμητρα Ματσούκα)- παρελαύνει όλη η Αθήνα, για να μην πούμε, όλη η Ελλάδα της εποχής.
Βίλες και αυλές, ζαχαροπλαστεία, αστυνομικά τμήματα, εργοστάσια σε φουλ επαναστατική διάθεση, αγωνιστικές κινητοποιήσεις συνθέτουν το σκηνικό της ιστορίας. Μαζί με αυτά στο έργο αναδεικνύεται η τάση της εποχής από την πλευρά της πολιτικής και του έρωτα. Του έρωτα της Κόμισσας με το ακριβώς αντίθετό της: ένα λαϊκό παιδί, επάγγελμα αστυφύλαξ.
Το ερωτικό στοιχείο αντί να ανθίζει σε ένα «ροζ» περιβάλλον- όπως συνηθιζόταν σε αυτή τη μακρινή αλλά και τόσο κοντινή εποχή- ζωντανεύει σε μία μεταπολεμική Ελλάδα που παλεύει να βρει τη θέση της στο χώρο που θεωρεί ότι της αρμόζει. Ταξικοί αγώνες, ρουσφέτια όλων των ειδών, βολέματα και ψιλοαπατεωνίες που ίσως και να φτάνουν στο σήμερα.
Στον αντίποδα της Κόμισσας, ένας αστυνόμος (Γιώργος Πυρπασόπουλος), με όλα τα χαρακτηριστικά του επαγγέλματός του, που προσπαθεί να της φορέσει τις χειροπέδες της κλέφτρας και που τελικά αναγκάζεται αυτός να φορέσει τις χειροπέδες του έρωτα. Γύρω από αυτούς ένας λούμπεν μικροδιαρρήκτης, ένας «σεσημασμένος» κομμουνιστής και μία συνδικαλίστρια εργαζόμενη μητέρα που αγωνίζεται σθεναρά για το δίκιο του εργάτη.

VANYA, Υπόγειο του Θέατρου Τέχνης
Η παράσταση που σηματοδότησε την επιστροφή του Γιώργου Καραμίχου μετά από 12 χρόνια στο Θέατρο Τέχνης και έγινε η απόλυτη επιτυχία της περσινής χρονιάς επιστρέφει.
Ο VANYA του Simon Stephens σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου, έχοντας ήδη κατακτήσει κοινό και κριτικούς, με συνεχόμενα sold out έρχεται για δεύτερη σεζόν. Ο σημαντικός Έλληνας ηθοποιός αναμετράται επί σκηνής, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου, με τον "VANYA" του πολυβραβευμένου Simon Stephens, ιδιαίτερα αγαπητού στη χώρα μας από το σπουδαίο θεατρικό του έργο "Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα". Η σύγχρονη και συμπυκνωμένη εκδοχή του γνωστού έργου του Αντόν Τσέχωφ, προκαλεί έναν ηθοποιό να υποδυθεί οκτώ ρόλους, ακροβατώντας ανάμεσα στην κωμωδία και την τραγωδία χαρακτήρων που θέλουν απεγνωσμένα να αλλάξουν τις ζωές τους. Το έργο παρουσιάστηκε με τεράστια επιτυχία στο West End του Λονδίνου με τον Andrew Scott αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές.
Η παρουσίαση της ελληνικής εκδοχής πραγματοποιείται στο ιστορικό Υπόγειο του Θέατρου Τέχνης σε παραγωγή του πολιτιστικού οργανισμού "Λυκόφως".

«Αθώος ή Ένοχος» Θέατρο Eliart
Το δυνατό δικαστικό δράμα του Βρετανού θεατρικού συγγραφέα Jeffrey Archer, που ξεσήκωσε με την πλοκή του το θεατρικό Λονδίνο, και αγαπήθηκε από το αθηναϊκό κοινό την προηγούμενη σεζόν, επιστρέφει για τέταρτη χρονιά στο θέατρο Eliart κάθε Δευτέρα στις 20:30 και Τρίτη στις 21:00.
Μια ανατρεπτική παράσταση που κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών, οι οποίοι καλούνται για δύο ώρες, να γίνουν ένορκοι στη δίκη και να αθωώσουν ή να καταδικάσουν τον κατηγορούμενο, βγάζοντας την τελική απόφαση.
Ένας διακεκριμένος γιατρός κατηγορείται ότι δολοφόνησε την γυναίκα του για να κληρονομήσει την περιουσία της. Ο καλύτερος του φίλος, γνωστός ποινικολόγος αναλαμβάνει την υπεράσπιση του. Μια γιατρός ισχυρίζεται ότι είχαν ερωτική σχέση και πως το βράδυ του φόνου ήταν μαζί. Τα στοιχεία της ενοχής είναι εξίσου ισχυρά με τα στοιχεία της αθωότητάς του.
Και οι θεατές καλούνται να γίνουν ένορκοι. Το κοινό πρέπει να αποφασίσει…
Ο δρ. Σέργουντ δολοφόνησε τη γυναίκα του; Η Τζένιφερ Μίτσελ ήταν ερωμένη του; Ποιο άλλοθι του να πιστέψεις; Ένα ανατρεπτικό φινάλε ανάλογα με την ετυμηγορία των θεατών.
Παίζουν: Πρόεδρος Δικαστηρίου: Νόνη Ιωαννίδου, Κατηγορούμενος: Αντώνης Ραμπαούνης, Δικηγόρος Υπεράσπισης: Γιώργος Φρατζεσκάκης, Φαρμακοποιός: Αννέτα Παπαθανασίου, Δημόσιος Κατήγορος: Οδυσσέας Σταμούλης, Καθηγητής Τοξικολογίας: Κώστας Ζέκος, Ιατρός: Στυλιανή Κλείδωνα, Φύλακας: Στάθης Λαγκάδας. Voice Off: Στο ρόλο του επιθεωρητή: Χάρης Σώζος, Στο ρόλο της γυναικολόγου: Ελένη Βουτυρά

«Ο Μουνής» θέατρο OLVIO
«Ο Μουνής» της Λένας Κιτσοπούλου που διασκεύασε και σκηνοθέτησε η Νατάσα Παπαμιχαήλ παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά στη σκηνή του θεάτρου OLVIO κάθε Σάββατο και Κυριακή από τις 18 Οκτωβρίου.
Ένα κομμωτήριο, μια χώρα, μια ιστορία.
Γλέντια, φωνές, τραγούδια, κλαρίνα και μαχαίρια, ανεκπλήρωτοι έρωτες και απραγματοποίητα όνειρα, παρελαύνουν σε ένα κομμωτήριο στην ελληνική επαρχία. Τα κουτσομπολιά πάνε κι έρχονται όπως τα ρόλεϊ στα κεφάλια των γυναικών που ανελέητα κρίνουν και κατακρίνουν τους πάντες και τα πάντα. Μια νεαρή κοπέλα -ξεφυλλίζοντας περιοδικά- ελπίζει να έρθει η μέρα που θα μπει και η ίδια σε μια σελίδα στο περιοδικό.
Στο καφενείο, άντρες με κομπολόγια στα χέρια διαδίδουν νέα κι ένα μικρό αγόρι ονειρεύεται… Οι ζωές των άλλων μπαίνουν στο μικροσκόπιο για να ξορκίσουν αμαρτίες. Οι ανθρώπινοι χαρακτήρες σε ρόλους κωμικοτραγικούς, τόσο βίαιους όσο και τρυφερούς. Το παραμύθι του έρωτα, του θανάτου αλλά και μια βίαια δομημένη κοινωνία, μέσα από τις ζωγραφιές πάνω σ’ ένα τραπεζομάντιλο καφενείου. Και ο Μουνής, σα σκιάχτρο σε χωράφι, στέκει εκεί, σύμβολο της ύπαρξής του, σταθερό, αινιγματικό, σιωπηλός παρατηρητής μιας κοινωνίας που ξέρει τα πάντα, αλλά δε λέει τίποτα.
Ερμηνεύουν (αλφαβητικά): Καλλιόπη Καραμάνη, Ηλέκτρα Κομνηνίδου, Γιώργος Ντούσης, Γιάννης Οικονομίδης, Χαρά Τσιτομενέα

«Το Υπόγειο» Θέατρο Βαφείο – Λάκης Καραλής
Μετά την επιτυχημένη πρώτη σεζόν, τη θερμή ανταπόκριση από κοινό και κριτικούς, τις sold out παραστάσεις και τα διθυραμβικά σχόλια για την ατμοσφαιρική σκηνοθεσία, την υποκριτική αρτιότητα των ερμηνευτών και τη διαχρονικότητα αυτού του κλασικού εμβληματικού έργου, «Το Υπόγειο» επιστρέφει από 18 Οκτωβρίου στο Θέατρο Βαφείο – Λάκης Καραλής.
Με οδηγό την πιστή στο πρωτότυπο θεατρική μεταφορά της Μάρως Βαμβουνάκη, ο Στέργιος Ιωάννου επαναφέρει στο προσκήνιο τον άνθρωπο του Υπογείου – τον ανώνυμο αντι-ήρωα του Ντοστογιέφσκι: ανήσυχο και αυτοσαρκαστικό, καθημερινό και ανθρώπινο. Μια κατάδυση στα έγκατα της ανθρώπινης ψυχής, ανασύροντας τα πιο μύχια μυστικά της , που κάποιες φορές ηθελημένα αποφεύγουμε να αγγίξουμε, θέτοντας τα πιο βαθιά ερωτήματα της ανθρώπινης ύπαρξης και αποκαλύπτοντας τον αγώνα του ανθρώπου να βρει νόημα και λύτρωση σ έναν παράλογο κόσμο, μέσα από το φιλοσοφικό και βαθιά στοχαστικό κείμενο του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα, γραμμένο το 1864, το οποίο αποτέλεσε σταθμό για τα μετέπειτα μεγάλα έργα του.
Δίπλα του, η Φιλίππα Κουτούπα ερμηνεύει τον ρόλο της Λίζας, έναν ρόλο-κλειδί στο έργο.

Δαγκώνει? Θέατρο του Νέου Κόσμου
Από τις 13 Οκτωβρίου στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου ζώα συντροφιάς ή άγρια, ελεύθερα ή εμπορεύσιμα, έρχονται στη σκηνή για να επανασυστηθούν. H devised theatre performance Δαγκώνει?, μια παράσταση για ενήλικες με θέμα τα ζώα, σε σύλληψη και σκηνοθεσία της Όλγας Ποζέλη ξεδιπλώνει ιστορίες, άλλοτε όμορφες, άλλοτε ενοχλητικές, ίσως πολιτικά μη ορθές, πολλές φορές αστείες… Δαγκώνει; Ποιος; Οι θεατές είναι ελεύθεροι να αναζητήσουν το νόημα πίσω απ’ τις εικόνες. Κάθε Δευτέρα και Τρίτη, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.
Κείμενο Μαρία Γουλή και η ομάδα / Παίζουν Γιώργος Ντούσης, Όλγα Ποζέλη

Η Αφηγήτρια Ταινιών, Calderone Art Space
Στη σκηνή του, Calderone Art Space από την Κυριακή 19 Οκτωβρίου, και κάθε
Κυριακή στις 19.00, η Κάτια Γέρου θα ζωντανέψει τις περιπέτειες ενός κοριτσιού, που έχει το σπάνιο χάρισμα να αφηγείται ή μάλλον να «ζωντανεύει»… τις ιστορίες των ταινιών.
Χιλή… Δεκαετία του ’60…
Σε μια πόλη ορυχείων, όπου οι περισσότεροι κάτοικοί δεν έχουν χρήματα ούτε για να αγοράσουν εισιτήριο για το σινεμά, η «αφηγήτρια» προσφέρει μια φυγή στο όνειρο, τη στιγμή που η χώρα μεταμορφώνεται ριζικά και για πάντα. Η Μάγια Πολιτάκη σκηνοθετεί μια γλυκόπικρη ιστορία, όπου παρελαύνουν η Μέριλιν Μονρόε, Ο Χαμφρει Μπογκαρτ, ο Τσάρλι Τσάπλιν, με φόντο την έρημο. «Σε όλους αρέσουν οι ιστορίες… Όλοι θέλουν να ξεφύγουν απ’ αυτό το πικρό τίποτα που είναι η έρημος». Δυστυχώς όμως, το όνειρο είναι τόσο εφήμερο όσο και η διάρκεια μιας ταινίας… Ένας ύμνος στην αιώνια δύναμη της αφήγησης.