fbpx Ο Δημήτρης Πιατάς ξύρισε το κεφάλι του: Ενας δύσκολος ρόλος, κόντρα σε όσα ξέρει το κοινό | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«ΤΡΕΙΣ ΑΔΕΛΦΕΣ» ΘΕΑΤΡΟ ΒΕΑΚΗ

Ο Δημήτρης Πιατάς ξύρισε το κεφάλι του: Ενας δύσκολος ρόλος, κόντρα σε όσα ξέρει το κοινό

Δημητρης Πιατας, Αιμίλιος Χειλάκης
15|01|2020 | 14:36
«Τρεις αδελφές» από 17 Ιανουαρίου θέατρο Βεάκη

Η νέα χρόνια βρήκε τον Δημήτρη Πιατά επί σκηνής, στις πρόβες για τις «Τρεις αδελφές» του Τσέχοφ στο θέατρο Βεάκη.

Μία δουλειά με σπουδαίους συνεργάτες (Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Αιμίλιος Χειλάκης, Αθηνά Μαξίμου, Μαρία Κεχαγιόγλου, Ορφέας Αυγουστίδης, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Σύρμω Κεκέ, Γιάννης Κλίνης, Αινείας Τσαμάτης, Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Νίκος Μάνεσης, Υβόννη Μαλτέζου) και ένα έργο-υμνο στην παγκόσμια δραματουργία.

Ο Δημήτρης Πιατάς, με δημιουργικό άγχος, όπως σε κάθε πρεμιέρα δηλώνει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε με αυτήν την δουλειά. «Ρόλος κόντρα σε όσα με ξέρει το κοινό, κόντρα στα προσωπικά μου υποκριτικά κλισέ και κόντρα στο παρουσιαστικό μου, αφού έχω ξυρισμένο κεφάλι. «Τεράστιο πρόβλημα να συστηθώ με τον εαυτό μου αφού είμαι σαν άλλος» τονίζει μιλώντας στο iefimerida.

Πιατάς: Μία πρεμιέρα είναι σαν γέννα

«Μόλις αποχαιρέτησα την παράσταση "Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας" του Σαίξπηρ, στο θέατρο Βεάκη  και τελειώνω τις εντατικές πρόβες για τις «Τρεις αδελφές» με έναρξη την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου» αναφέρει ο Δημήτρης Πιατάς.

θεατρο
«Τρεις αδελφές» με Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Αιμίλιος Χειλάκης, Αθηνά Μαξίμου, Μαρία Κεχαγιόγλου, Ορφέας Αυγουστίδης, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Σύρμω Κεκέ, Γιάννης Κλίνης, Αινείας Τσαμάτης, Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Νίκος Μάνεσης, Υβόννη Μαλτέζου και Δημήτρη Πιατά

«Τι σημαίνει ακόμα μία πρεμιέρα για εμένα; Μια πρεμιέρα είναι μια ‘γέννα’, ένα καινούργιο ‘χαίρω πολύ’ με εξαίρετους συναδέλφους και φίλους, με ένα έργο μύθο και μια μοναδική σκηνοθετική μάτια από τον Δημήτρη Καραντζα».

«Ο ρόλος μου; Ο Τσεμπουτικίν είναι ο ηλικιωμένος φίλος της οικογένειας, ο τελευταίος ομφάλιος λώρος των τριών αδελφών και του αδελφού τους, με τους γεννήτορες. Ζει για να θυμίζει  το παρελθόν που σιγά-σιγά ξεθωριάζει»

Πιατάς: Ο Τσέχοφ είναι κάτι σαν μελλοντολόγος επιστημονικής φαντασίας

«Ο Τσέχοφ είναι διαχρονικός, μιλάει τότε και τα προβλήματα υπάρχουν στο σήμερα… Είναι κάτι σαν μελλοντολόγος επιστημονικής φαντασίας που μιλάει και για το μέλλον».

«Μία φράση από το έργο που κρατώ; Μπορεί να νομίζουμε πως υπάρχουμε, ενώ στην ουσία είμαστε ανύπαρκτοι»

Τι θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι σήμερα «η Μόσχα» που φαντασιώνονται οι αδελφές του Τσέχοφ; «Είναι το όνειρο…η Ιθάκη.. το ανέφικτο ο απολεσθείς Παράδεισος. Μπορείτε να δώσετε οποία ονομασία θέλετε»

Πιατάς: Η τέχνη είναι  ομορφότερη από την πολιτική και έχει διάρκεια

Σας λείπει κάποιες φορές η ενασχόληση με την πολιτική ή είναι κάτι που έχει τελειώσει; «Παρακολουθώ την Πολιτική αλλά δεν ασχολούμαι πια, με ενδιαφέρει η τέχνη. Η τέχνη είναι  ομορφότερη από την πολιτική και κυρίως… έχει διάρκεια».

Υπάρχει ρόλος που ποθείτε και δεν έχει τύχει να τον υποδυθείτε;  «Δεν  υπάρχει κανένας ρόλος που να με ενδιαφέρει, αφήνω το πρόβλημα στους άλλους, εγώ απλώς δηλώνω την διαθεσιμότητα μου».

Τελικά κ. Πιατά είναι στόχος η Επίδαυρος για το καλοκαίρι; «Ήμουν συμπτωματικά (;) δεν γνωρίζω, τα δυο τελευταία χρόνια με τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη  και τον «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου και φυσικά… δεν είμαι άπληστος».

παρασταση
Δημήτρης Πιατάς, Αιμίλιος Χειλάκης, στο έργο του Άντον Τσέχοφ «Τρεις αδελφές» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά
από 17 Ιανουαρίου στο Θέατρο ΒΕΑΚΗ

Άντον Τσέχοφ «Τρεις αδελφές» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά
από 17 Ιανουαρίου στο Θέατρο ΒΕΑΚΗ

Ο Τσέχοφ με το έργο του καταδεικνύει ένα σύστημα αδράνειας και απραξίας που παλεύει με τη λαχτάρα για ζωή. Μια κωμωδία της απελπισίας, που αποκαλύπτει την αδυναμία του ανθρώπινου όντος για ευτυχία, το ασύμπτωτο του έρωτα, και τον καλπασμό μιας νέας τάξης πραγμάτων που έρχεται να σαρώσει οτιδήποτε ξεπερασμένο και παρηκμασμένο. Τα πρόσωπα του έργου αναρωτιούνται για τη ζωή, για το νόημα, φαντασιώνονται τη Μόσχα, φιλοσοφούν για το μέλλον απολύτως αδύναμα να πράξουν στο παρόν. Ένας θίασος πρωταγωνιστών αναμετριέται με την δραματουργία του Τσέχωφ, σ’ ένα ασφυκτικό σύστημα αλληλεξάρτησης και ακινησίας, επιχειρώντας να συνθέσουν ανάγλυφα αυτήν την ευαίσθητη “κραυγή απελπισίας” για την ανθρώπινη ύπαρξη.

Η παράσταση επιχειρεί μια εκ νέου επίσκεψη στο έργο. Οι εμβληματικές ηρωίδες του Τσέχωφ μεγάλες πια, ξαναβουτάνε σε ένα τοπίο μνήμης, σε μια ειδική στιγμή που δεν μπορούν να ξεπεράσουν, στηστιγμή που υποσχόταν ελπίδα και αλλαγή. Ένας οριοθετημένος χώρος όπου κατοικούνε αιώνια οι αναμνήσεις τους και ξεγλιστράνε όλα τα πρόσωπα που καθόρισαν τη μοίρα τους. Οι ήρωες του έργου ξαναέρχονται αντιμέτωποι με τις επιλογές τους, με τον χρόνο και το πέρασμά του και σε μια επαναδιαπραγμάτευση της στιγμής που τους οδήγησε στην οδύνη.

Παίζουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Αιμίλιος Χειλάκης, Αθηνά Μαξίμου, Μαρία Κεχαγιόγλου, Ορφέας Αυγουστίδης, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Σύρμω Κεκέ, Γιάννης Κλίνης, Αινείας Τσαμάτης, Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Νίκος Μάνεσης, η Υβόννη Μαλτέζου και ο Δημήτρης Πιατάς.

Μετάφραση: Αλέξανδρος Ίσαρης – Γιώργος Δεπάστας/ Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς /Σκηνικά: Μαρία Πανουργιά / Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη / Μουσική: Δημήτρης Καμαρωτός / Κίνηση: Χρήστος Παπαδόπουλος / Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου / Σύμβουλος δραματουργίας: Αντώνης Αντωνόπουλος / Βοηθός σκηνοθέτη: Ασημίνα Αναστασοπούλου
Φωτογραφίες παράστασης: Γκέλυ Καλαμπάκα

Θέατρο ΒΕΑΚΗ | Στουρνάρη 32 | Τηλ. 210 5223522

ΣΧΟΛΙΑ