Καραμπέτη, Πιατάς, Χουβαρδάς οι νικητές των Βραβείων Θεάτρου της Ενωσης Κριτικών -Οι τοπ παραστάσεις [εικόνες] - iefimerida.gr

Καραμπέτη, Πιατάς, Χουβαρδάς οι νικητές των Βραβείων Θεάτρου της Ενωσης Κριτικών -Οι τοπ παραστάσεις [εικόνες]

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
Στην Καρυοφυλλιά Καραμπέτη το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου / NDPPHOTO
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών απένειμε για τρίτη χρονιά, τα Βραβεία Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών.

Τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής των Βραβείων -Ρέα Γρηγορίου, Σμαρώ Κώτσια, Ιωάννα Μπλάτσου, Γιώργος Παπαγιαννάκης, Σάββας Πατσαλίδης, Ελευθερία Ράπτου, Δημήτρης Τσατσούλης- και τα μέλη της Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών -Ελένη Βαροπούλου, Δημήτρης Ζαπάντης, Γρηγόρης Ιωαννίδης, Άννυ Κολτσιδοπούλου, Ειρήνη Μουντράκη, Ελένη Πετάση- απένειμαν συνολικά 17 Βραβεία συν το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου, καθώς και 2 Επαίνους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

17 Βραβεία + το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου

Καλύτερη παράσταση αναδείχθηκε το «Αιαυτός» του Δημήτρη Δημητριάδη, σκην. Χάρης Φραγκούλης, παραγωγή: KURSK, συμπαραγωγή ROBOTHOUSE, θέατρο ΣΦΕΝΔΟΝΗ

Βραβείο σκηνοθεσίας στον Γιάννη Χουβαρδά (Δον Κάρλος του Φρίντριχ Σίλλερ, ΚΘΒΕ)

Τα δύο μεγάλα Θεατρικά Βραβεία απέσπασαν η Αλεξία Καλτσίκη (Λεωφορείο ο πόθος του Τενεσί Ουίλιαμς, σκην. Δημήτρης Καραντζάς, ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ) και ο Δημήτρης Πιατάς (Ανδρομάχη του Ευριπίδη, σκην. Μαρία Πρωτόπαππα, ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ)

Από τις πιο συγκινητικές στιγμές της εκδήλωσης, ήταν η βράβευση του Δημήτρη Πιατά (Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας) ο οποίος δήλωσε συγκινημένος που παίρνει το πρώτο του βραβείο στην 50χρονη καλλιτεχνική του πορεία, το οποίο αφιέρωσε στη σύζυγό του, καταχειροκροτούμενος από όλους όσους παρακολουθούσαν την Τελετή των Βραβείων Θεάτρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
photo credit: Marios Ayfantis
photo credit: Marios Ayfantis

Αναλυτικά τα βραβεία

ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΩΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Κάρολ Γιάρεκ (Ο χορός του θανάτου του Αύγουστου Στρίντμπεργκ, σκην. Γιάννης Χουβαρδάς, ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ/ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ
Άρης Παπαδόπουλος (Άβυσσος της Ελεάνας Γεωργούλη, σκην. Ελεάνα Γεωργούλη, ΠΛΥΦΑ)

ΒΡΑΒΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ – ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Κορνήλιος Σελαμσής (Αιαυτός του Δημήτρη Δημητριάδη, σκην. Χάρης Φραγκούλης, ΣΦΕΝΔΟΝΗ)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Ειρήνη Γεωργακίλα (Μεμοράντουμ του Βάτσλαβ Χάβελ, σκην. Αικατερίνη Παπαγεωργίου, ΜΠΕΛΛΟΣ)

ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑΣ
Βασίλης Παπατσαρούχας (Περιμένοντας τον Γκοντό του Σάμιουελ Μπέκετ, σκην. Θωμάς Μοσχόπουλος, ΠΟΡΤΑ)

ΒΡΑΒΕΙΟ VIDEO ART
Κάρολος Πορφύρης (Δημήτρης Τσαφέντας-Σκότωσα τον νταή του απαρτχάιντ του Γιώργου Δαμιανού, σκην. Κοραής Δαμάτης, ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ)

Μάνος Καραζτογιάννης (Βραβείο Καλύτερης παράστασης ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.) / ndpphoto
Μάνος Καραζτογιάννης (Βραβείο Καλύτερης παράστασης ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.) / ndpphoto
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας (Δάφνες και Πικροδάφνες των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά, σκην. Μάνος Καρατζογιάννης)

ΒΡΑΒΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟΥ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ
Ιζαντόρα Ντακ (της Στέλλας Μιχαηλίδου, σκην. Στέλλα Μιχαηλίδου, ΕΛΣ – ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ)Let’s party (του Στέλιου Χατζηαδαμίδη, σκην. Στέλιος Χατζηαδαμίδης, ΚΘΒΕ)

ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Γιάννης Καλαβριανός (Η πύλη της κόλασης, σκην. Γιάννης Καλαβριανός, ΘΕΑΤΡΟ του ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ)

ΒΡΑΒΕΙΟ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑΣ
Γιωργής Τσουρής - Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος (Ο Βαρόνος "Φ" Φιάκας) βασισμένο στην κωμωδία του Δημοσθένη Μισιτζή, σκην. Γιωργής Τσουρής - Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, ΠΤΙ ΠΑΛΑΙ)

Πολυξένη Παπακωνσταντίνου (Βραβείο καλύτερης νέας ηθοποιού) / ndpphoto
Πολυξένη Παπακωνσταντίνου (Βραβείο καλύτερης νέας ηθοποιού) / ndpphoto
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΒΡΑΒΕΙΟ ΝΕΑΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥ
Πολυξένη Παπακωνσταντίνου (Τουραντό, Η γυναίκα που μισούσε τους άντρες του Κάρλο Γκότσι, σκην. Στάθης Λιβαθινός, ΘΕΑΤΡΟ ΟΔΟΥ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ)

Bραβείο νέου ηθοποιού / Μιχαήλ Ταμπακάκης-Δημήτρης Καπουράνης / ndpphoto
Bραβείο νέου ηθοποιού / Μιχαήλ Ταμπακάκης-Δημήτρης Καπουράνης / ndpphoto

ΒΡΑΒΕΙΟ ΝΕΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ
Δημήτρης Καπουράνης (Brokeback Mountain του Άσλεϊ Ρόμπινσον, σκην. Κωνσταντίνος Ρήγος, ΚΝΩΣΟΣ) Μιχαήλ Ταμπακάκης (Brokeback Mountain του Άσλεϊ Ρόμπινσον, σκην. Κωνσταντίνος Ρήγος, ΚΝΩΣΟΣ)

Αλεξία Καλτσίκη (Βραβείο γυναικείας ερμηνείας) // ndpphoto
Αλεξία Καλτσίκη (Βραβείο γυναικείας ερμηνείας) // ndpphoto
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ
Αλεξία Καλτσίκη (Λεωφορείο ο πόθος του Τενεσί Ουίλιαμς, σκην. Δημήτρης Καραντζάς, ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ)

Δημήτρης Πιατάς (Βραβείο ανδρικής ερμηνείας) // ndpphoto
Δημήτρης Πιατάς (Βραβείο ανδρικής ερμηνείας) // ndpphoto

ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΝΔΡΙΚΗΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ
Δημήτρης Πιατάς (Ανδρομάχη του Ευριπίδη, σκην. Μαρία Πρωτόπαππα, ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ)

ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΠΙΤΕΛΕΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Βαδίζοντας του Τόμας Μπέρνχαρντ, σκην. Αλεξάνδρα Καζάζου, Ομάδα Transantlantic Group, ΔΙΠΥΛΟΝ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Γιάννης Χουβαρδάς (Βραβείο Σκηνοθεσίας) / ndpphoto
Γιάννης Χουβαρδάς (Βραβείο Σκηνοθεσίας) / ndpphoto

ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ
Γιάννης Χουβαρδάς (Δον Κάρλος του Φρίντριχ Σίλλερ, ΚΘΒΕ)

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Αιαυτός του Δημήτρη Δημητριάδη, σκην. Χάρης Φραγκούλης, παραγωγή: KURSK, συμπαραγωγή ROBOTHOUSE, θέατρο ΣΦΕΝΔΟΝΗ

ΕΠΑΙΝΟΙ
1ος Έπαινος
Μαρία Χατζηεμμανουήλ

2ος έπαινος
Ομάδα Πλεύσις – Αντώνης Κουτρουμπής

ΜΕΓΑΛΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟΥ Καρυοφυλλιά Καραμπέτη

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου)  NDPPHOTO
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου) NDPPHOTO
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Τελετή των Βραβείων Θεάτρου της ΕλΕΚΘεΠΤε ολοκληρώθηκε με το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου, το οποίο φέτος είχε το όνομα της σπουδαίας Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη, η οποία στην ευχαριστήρια ομιλία της είπε μεταξύ άλλων: «Ακούγοντας σήμερα όλ’ αυτά τα ονόματα των ανθρώπων του θεάτρου που είτε βραβεύτηκαν, είτε ήταν υποψήφιοι για κάποιο βραβείο, ένιωσα τεράστια συγκίνηση που είμαι κι εγώ μέλος αυτής της μεγάλης θεατρικής οικογένειας. Σκέφτηκα όλους εκείνους που υπήρξαν πριν από μας, εκείνους που σφράγισαν τη ζωή μας μ’ αυτά που μας δίδαξαν, εκείνους με τους οποίους μοιραστήκαμε χρόνια ολόκληρα την ίδια αγάπη για το θέατρο, τους ίδιους στόχους, γέλια και χαρές, αγωνίες και μόχθους, μικρά καθημερινά πράγματα και μεγάλες στιγμές σ’ ένα ταξίδι φωτεινό μέσα στο ακατανόητο της ζωής και του θανάτου, ανάμεσα στο μεγαλείο της ύπαρξής μας και την ωμότητα ενός κόσμου που φθίνει, που βαδίζει αυτοκαταστροφικά στο χάος, ενός κόσμου που δεν διδάσκεται από την Ιστορία και την Τέχνη και που ενορχηστρώνει σφαγές, βομβαρδισμούς και ανήκουστη βαρβαρότητα.
Ζώντας καθημερινά πάνω σε ένα τεντωμένο σκοινί, όπου το μέλλον μοιάζει ποιο αβέβαιο από ποτέ, (…) σκέφτομαι πόσο τυχεροί είμαστε που έχουμε το προνόμιο να ζούμε σ’ έναν χώρο μαγικό, που μας παρηγορεί, μας συγκλονίζει, μας διαμορφώνει και μας χαρίζει εκείνη την ομορφιά που αποζητά η ψυχή μας σαν οξυγόνο για να ζήσει».

Τελετή απονομής βρεαβείων κριτικών θεάτρου

Την τελετή απονομής παρουσίασαν οι κριτικοί και ιδρυτικά μέλη της ΕλΕΚΘεΠΤε, Ελευθερία Ράπτου και Σάββας Πατσαλίδης.

Η Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου & Παραστατικών Τεχνών Ιωάννα Μπλάτσου προλόγισε την εκδήλωση και μιλώντας εκ μέρους των μελών της Κριτικής Επιτροπής τόνισε ότι «Για εμάς όλοι οι Υποψήφιοι είναι νικητές. Για να έχουμε συνολική εποπτεία της δυσθεώρητης ελληνικής θεατρικής παραγωγής, καταβάλαμε υπεράνθρωπη προσπάθεια, δαπανήσαμε εκατοντάδες εργατοώρες, με εθελοντική αυταπάρνηση, ώστε να καλύψουμε τη μέγιστη δράση μιας θεατρικής ανθρωπογεωγραφίας, που όμοιά της σπάνια θα βρει κανείς στον υπόλοιπο κόσμο».

Αναφέρθηκε επίσης στον ρόλο της θεατρικής κριτικής και την άρρηκτη σχέση της με την καλλιτεχνική δημιουργία: «Οι συντελεστές των παραστάσεων και οι κριτικοί συνυπηρετούμε την τέχνη του θεάτρου. Είμαστε σε θέσεις αντικριστές, εσείς στη σκηνή και εμείς απέναντί σας, μόνο χωροταξικά -στα καθίσματα του θέατρου. Συναποτελούμε διαλεκτική σύνθεση, την άνω και κάτω οδό του Ηρακλείτου. […]

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κριτική τροφοδοτεί τη συλλογική μας μνήμη. Ωθεί τους θεατές να σκεφτούν, να κρίνουν, να βιώσουν αισθητικά μια παράσταση. Εγκιβωτίζει την καλλιτεχνική δημιουργία σε κειμενικούς θύλακες, δηλαδή σε γραπτή παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές. Μετουσιώνει το «εδώ και τώρα» της παράστασης σε «κτήμα ες αεί». Παραφράζοντας τον Βάλτερ Μπένγιαμιν, η θεατρική κριτική αποτελεί τη μεταθανάτια επιβίωση μίας παράστασης».

Τέλος, αναφέρθηκε στις μεγάλες απώλειες στον χώρο του θεάτρου τη σεζόν που μας πέρασε, με ειδική μνεία στον Βασίλη Παπαβασιλείου, «στον Ιεροφάντη του ελληνικού θεάτρου, τον ισορροπιστή στο υπερπέραν του νοήματος, τον καταγραφέα υψίσυχνων διανοημάτων, τον κοινό μας παλμογράφο. Ας κρατήσουμε τις παραινέσεις του προς τους νέους ηθοποιούς: ‘’Ηθοποιοί θα γίνετε μετά τα 45 σας χρόνια, γιατί μετά τα 45 θα παίζετε με τους τόκους του κεφαλαίου της ζωής σας, ανάλογα με το τι άνθρωποι έχετε γίνει, πώς ζήσατε τον βίο σας’’ και ‘’Μην σταματάτε να προκαλείτε, να συγκινείτε, να απορείτε’’».

Ακολούθησε ο χαιρετισμός της Μορφωτικής Ακολούθου της Πρεσβείας της Γαλλίας, Anouk Rigeade, η οποία εστίασε στην αλληλεπίδραση του Ελληνικού και του Γαλλικού πολιτισμού, καθώς και στο ειδικό ενδιαφέρον της Γαλλικής Πρεσβείας για το ελληνικό θέατρο.

Το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου φιλοτέχνησε και προσέφερε αφιλοκερδώς ο Θεόδωρος Ζαφειρόπουλος, Εικαστικός, Αν. Καθηγητής Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ. Την τελετή πλαισίωσε μουσικά το ντουέτο εγχόρδων String Demons .

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ