10+5 θεατρικές πρεμιέρες των ημερών, για όλα τα γούστα - iefimerida.gr

10+5 θεατρικές πρεμιέρες των ημερών, για όλα τα γούστα

 Λένα Παπαληγούρα, Νικόλα Παπαγιάννη
Το Κουκλόσπιτο, του Χένρικ Ιψεν, η παράσταση του Δημήτρη Τάρλοου με Λένα Παπαληγούρα, Νικόλα Παπαγιάννη

Πάνω από δέκα παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα αυτές τις ημέρες σε θέατρα της Αθήνας.

Κλασικά έργα, κωμωδίες, αστυνομικά, μονόλογοι, σύγχρονα και κλασικά.

Πρεμιέρα στο Εθνικό Θέατρο με νέα σκηνοθεσία του Βασίλη Παπαβασιλείου, ο Γιώργος Κωνσταντίνου σε ένα θεατρικό αριστούργημα, η Σμαράγδα Καρύδη σκηνοθετεί τον εαυτό της και ο Γιώργος Χατζηνικολάου παρουσιάζει, μετά παό έρευνα, ένα έργο για τα προβλήματα της μαύρης κοινότητας στην Αθήνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι θεατρικές πρεμιέρες των ημερών

Ο Iμπρεσάριος από τη Σμύρνη
Ο Iμπρεσάριος από τη Σμύρνη

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου ξανασυναντά τον Κάρλο Γκολντόνι, αυτήν την φορά στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Έργο γραμμένο το 1757, Ο Iμπρεσάριος από τη Σμύρνη καταδεικνύει με γκολντονική ευφυΐα ότι ποτέ δεν θα μας λείψει το υλικό για μια σπαρταριστή κωμωδία θεατρικών ηθών! Ο πλούσιος έμπορος Αλή σκοπεύει να συστήσει την τέχνη της όπερας στη Σμύρνη και απευθύνεται σε δύο ατζέντηδες, προκειμένου να τον βοηθήσουν να οργανώσει τον θίασό του. Ο ίδιος, εξάλλου, έλκεται από τρεις σοπράνο, αλλά οι διαρκείς αψιμαχίες τους για το ποια θα είναι η πριμαντόνα του θιάσου και οι αλλοπρόσαλλες απαιτήσεις όλων των εμπλεκομένων, τον κάνουν να ξανασκεφτεί την απόφασή του.

Η απλή αυτή υπόθεση τραβάει με τόλμη την κουίντα των παρασκηνίων και μας επιτρέπει να ρίξουμε μια ματιά στα ματαιόδοξα φερσίματα των καλλιτεχνών, τα αλαζονικά ξεσπάσματά τους αλλά και στον ευάλωτο ρομαντισμό τους και την υπόσχεση μυθολογίας που τους κατατρύχει. Ακριβώς αυτή η διαρκής ιλιγγιώδης (αμφι)ταλάντευση από το μεγαλείο στη μικρότητα και πίσω, ωθεί τον Βασίλη Παπαβασιλείου να επιστρέψει στον μέγα αναθεωρητή της ιταλικής κωμωδίας και να καταθέσει τη δική του πρόταση για το θεατρικό συνεταιρίζεσθαι.

Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Αντώνης Αντωνιάδης, Πάνος Αποστολόπουλος, Αλίκη Ζαχαροπούλου, Βάσια Ζαχαροπούλου, Σμαράγδα Κάκκινου, Αλέξης Κωτσόπουλος, Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Λαέρτης Μαλκότσης, Ιωάννα Μαυρέα, Σπύρος Μπιμπίλας, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Αγορίτσα Οικονόμου, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Θέμης Πάνου, Κατερίνα Πλεξίδα, Περικλής Σιούντας, Εύα Φρακτοπούλου, Ταξιάρχης Χάνος, Στράτος Χρήστου

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Γέρμα
Γέρμα

Ένας ιδιαίτερα επιδραστικός συγγραφέας και σκηνοθέτης της εποχής μας, ο Σάιμον Στόουν, εμπνέεται από την κλασική τραγωδία Γέρμα και την ξαναγράφει μεταφέροντάς τη στο σήμερα. Η Γέρμα του Λόρκα, που πρωτοανέβηκε το 1934 στη Μαδρίτη, πραγματεύεται την αδυναμία μιας γυναίκας να τεκνοποιήσει, σε ένα φτωχό, αγροτικό και συντηρητικό περιβάλλον. Όσο κι αν έχουν αλλάξει οι καιροί και η θέση της γυναίκας στα 90 χρόνια που μεσολάβησαν, το θέμα αυτό παραμένει διαχρονικό, σημαδεύοντας και σαρώνοντας συχνά σχέσεις και ζωές.

Στη σύγχρονη αυτή διασκευή, που παρουσιάστηκε –κερδίζοντας διθυραμβικές κριτικές– το 2017 στο Λονδίνο (Young Vic), συναντάμε τους ήρωες στο σήμερα, επαγγελματικά επιτυχημένους και πολλά υποσχόμενους. Η γυναίκα είναι δημοσιογράφος και μπλόγκερ με μεγάλο αριθμό ακολούθων, ο άντρας της πετυχημένος επιχειρηματίας.

Όπως και στο έργο του Λόρκα, ο κόσμος τους δοκιμάζεται και διαλύεται, λόγω της ατεκνίας. Η σχέση του ζευγαριού φθείρεται σταδιακά, ενώ παρακολουθούμε την εμμονή της ηρωίδας να αποκτήσει παιδί, τις εξωσωματικές να αποτυγχάνουν διαρκώς και τον σύζυγο να αδυνατεί να παρακολουθήσει τον αδιέξοδο αυτόν αγώνα. Στο σημερινό Λονδίνο, η ηρωίδα του Σάιμον Στόουν εσωτερικεύει την εμμονή της μητρότητας σε σύγκρουση με το περιβάλλον της, σε σημείο να καταστρέψει την ψυχική της υγεία, την καριέρα της, τη ζωή της. Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί στο Θέατρο του Νέου Κόσμου έναν εξαιρετικό θίασο, με τη Μαρία Κίτσου να ερμηνεύει τον κεντρικό ρόλο. Τζον: Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Έλεν: Ασπασία Κράλλη, Μαίρη: Τατιάνα Πίττα, Βίκτωρ: Χάρης Χαραλάμπους-Καζέπης, Ντες: Μαριάννα Μαριγώνη

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
παρασταση
«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα»

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» του Ματέι Βίζνιεκ από Παρασκευή 27 Οκτωβρίου στο θέατρο Μπέλλος. H ομάδα The Young Quill παρουσιάζει το έργο του Ματέι Βίζνιεκ «Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» σε σκηνοθεσία Αικατερίνης Παπαγεωργίου.

Μέσα από ένα υπερρεαλιστικό πλαίσιο που όλα μοιάζουν να είναι φάλτσα, διαδραματίζεται μια απόλυτα ρεαλιστική ιστορία ενός οποιουδήποτε πολέμου του τώρα, του τότε ή του μετά. Ο συγγραφέας εμπνέεται από τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και μέσα από το έργο του, δίνει χώρο στην ανθρώπινη ψυχή να πενθήσει την ύπαρξη της που ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να χαθεί, αν «ο ισχυρός» το θελήσει.

Στο έργο, ο Βίγκαν και η Γιάσμινσκα επαναπατρίζονται στο χωριό τους μετά τη λήξη του εμφυλίου αναζητώντας τη σορό του Βίμπκο, του χαμένου τους γιού που πολεμούσε. Η τοπική κοινωνία τους αντιμετωπίζει με καχυποψία αναζητώντας τρόπους να εκμεταλλευτεί οικονομικά το πένθος τους. Οι άνθρωποι, ζωντανοί ή νεκροί, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μέσα εκμετάλλευσης για την παραγωγή κέρδους. Η μοναδική πηγή εσόδων του ζευγαριού είναι η κόρη τους, Ίντα, η οποία κατά τη διάρκεια του εμφυλίου μπλέχτηκε σε κύκλωμα σωματεμπορίας και πλέον εκπορνεύεται στην κεντρική Ιταλία. Η Ίντα βιώνει μια παράλληλη ιστορία εξευτελισμού της ανθρώπινης ύπαρξης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ξεχασμένο από όλους -από το κράτος, τους διεθνείς φορείς, τους φίλους, τους συγγενείς ακόμα και από την ίδια τη ζωή- και μη έχοντας δικαίωμα διεκδικήσεων, καθώς στερείται οικονομικών πόρων, το ζευγάρι αποφασίζει να ανακαλύψει μόνο του το νήμα της οικογενειακής του ιστορίας. Μέσα από την προσωπική τους διαδρομή, προκύπτει η ιστορία της πολεμικής φρίκης ολόκληρου του 20ου αιώνα. Η ομάδα The Young Quill καταπιάνεται με το έργο αυτό είκοσι χρόνια αφότου γράφτηκε, επικαιροποιεί το ερώτημα και αναρωτιέται αν η «πρόοδος» είναι τελικά η αξία που πρέπει να καθορίζει την πολιτική, την κοινωνία, την οικονομία, ακόμα και τον ίδιο τον άνθρωπο.

Παίζουν (αλφαβητικά): Αλέξανδρος Βάρθης, Τάσος Λέκκας, Μάνια Παπαδημητρίου, Δημήτρης Πετρόπουλος, Ελίζα Σκολίδη

 «Στέλιος Κασόνγκο»
«Στέλιος Κασόνγκο»

Το Επί Κολωνώ παρουσιάζει την παράσταση «Στέλιος Κασόνγκο» του Γιώργου Χατζηνικολάου σε σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη. Η νέα παράσταση της Ομάδας Νάμα είναι ένα δικό της καλλιτεχνικό δημιούργημα, από την έρευνα και το κείμενο έως το τελικό ανέβασμά της επί σκηνής. Η παράσταση παρουσιάζεται στην Κεντρική Σκηνή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αθήνα, Φθινόπωρο. Ο Χρήστος κληρονομεί από τον πατέρα του μια ημιυπόγεια αποθήκη και αρχίζει να ονειρεύεται πώς θα μπορούσε στον χώρο αυτόν να στεγάσει το όραμά του για μία μουσική σκηνή! Το σχέδιο μπαίνει σε εφαρμογή και συμπαραστάτες του στο όνειρό του έχει την θεία του Εύα αλλά και τον αγαπημένο του φίλο τον Στέλιο Κασόνγκο. Ο Στέλιος μετανάστης τρίτης γενιάς από τη Βόρεια Κένυα και μεγαλωμένος στον Βύρωνα δέχεται με ενθουσιασμό την πρόταση συνεργασίας του Χρήστου και η προσπάθεια για την δημιουργία της επιχείρησής τους ξεκινάει και προχωράει μέχρι … την έλευση του Άλκη, του ετεροθαλούς αδελφού του Χρήστου, που θα περιπλέξει τα πράγματα και θα ανασύρει στην επιφάνεια μυστικά αλλά και δηλητηριώδεις εκφάνσεις της κοινωνίας. Πέρα και πίσω από τις προσωπικές ιστορίες των τεσσάρων ηρώων, το έργο θίγει τα, άκρως επίκαιρα, ζητήματα του ρατσισμού, των διακρίσεων αλλά και της απληστίας του ανθρώπου σε μια σύγχρονη κοινωνία όπου οπισθοδρομεί και κρύβεται πίσω από τις πληγές της. Προσωπικές και Κοινωνικές. Στη διάρκεια της ιστορίας η ένταση κορυφώνεται και οι ήρωες θα έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις και συναισθήματα πρωτόγνωρα. «Ναι, το όνομά μου είναι Στέλιος Κασόνγκο!».

Πρόκειται για ένα κοινωνικό δράμα με πικρό χιούμορ. Το κείμενο του έργου «Στέλιος Κασόνγκο» έγραψε ο Γιώργος Χατζηνικολάου μετά από έρευνα, όλης της ομάδας με την ουσιαστική συμβολή του Σαμουήλ Ακίνολα, στα προβλήματα της μαύρης κοινότητας στην Αθήνα. Ο ρόλος του Στέλιου Κασόνγκο είναι εμπνευσμένος από τα βιογραφικά στοιχεία και τις εμπειρίες του ίδιου του Σ. Ακίνολα.

Σαμουήλ Ακίνολα, Τζίνη Παπαδόπουλου, Άγης Εμμανουήλ, Πάρης Σκαρτσολιάς. Στους μουσικούς αυτοσχεδιασμούς και την εκτέλεση επί σκηνής ο Σαμουήλ Ακίνολα και ο Πάρης Σκαρτσολιάς, Φωνή Τζίνη Παπαδοπούλου.

«Τα 39 σκαλοπάτια»
«Τα 39 σκαλοπάτια»
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Τα 39 σκαλοπάτια», ένα ελκυστικό θρίλερ κατασκοπείας με μία γενναία δόση κωμωδίας στο στυλ των Monty Python, ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Μάκη Παπαδημητρίου, από 30 Οκτωβρίου 2023 και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο θέατρο Τζένη Καρέζη.

Αυτή η διασκευή από τον Patrick Barlow, βασισμένη στο μυθιστόρημα του 1915, του John Buchan, και την ταινία του 1935, του Alfred Hitchcock, προσφέρει στο κοινό μια συναρπαστική κωμική περιπέτεια. Ο Richard Hannay, ένας άνδρας με μια μάλλον βαρετή ζωή, βρίσκεται ξαφνικά μπλεγμένος σε ένα πολύπλοκο σχέδιο κατασκοπείας, ρομαντισμού και θανατηφόρων μυστικών.

Με πλήθος διαφορετικών χαρακτήρων που παρουσιάζονται στο κοινό από ένα ταλαντούχο καστ τεσσάρων ηθοποιών (Μάκης Παπαδημητρίου, Γρηγορία Μεθενίτη, Γιάννης Λατουσάκης, Παναγιώτης Γουρζουλίδης), η παράσταση προσφέρει μια γρήγορη, απολαυστική θεατρική εμπειρία και έναν συνδυασμό εκπληκτικών ερμηνειών και ανεπανάληπτης σκηνικής δημιουργικότητας.

«Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γούλφ;»
«Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γούλφ;»
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο σκηνοθέτης Ορέστης Τάτσης παρουσιάζει το μνημειώδεις έργο του Έντουαρτ Άλμπι «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γούλφ;» στην ιστορική μετάφραση της Τζένης Μαστοράκη, με έναν εξαιρετικό πρωταγωνιστικό θίασο: Δημήτρης Ξανθόπουλος, Ναταλία Στυλιανού, Άγγελος Ανδριόπουλος, Σεμίνα Πανηγυροπούλου.

Από 30 Οκτωβρίου και μόνο για 16 παραστάσεις, κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στην Κάτω Σκηνή του θεάτρου «Από Μηχανής».

Ο βραβευμένος με Πούλιντζερ Έντουαρντ Άλμπι φέρνει στο προσκήνιο δύο ζευγάρια, δύο διαφορετικές γενιές, δύο διαφορετικές κοσμοαντιλήψεις. Την «κοινωνία του καταναγκασμού» από το πρόσφατο παρελθόν η οποία δείχνει σιγά σιγά να μας αποχαιρετά αφήνοντας στις ψυχές μας τα υπολείμματά της. Και την «κοινωνία της επίδοσης» που καλπάζει από το μέλλον και καθορίζει ήδη τις ζωές μας.

Ο μεγάλος συγγραφέας, στο διασημότερο έργο του, καταφέρνει με βιτριολικό χιούμορ και έχοντας ως συνεργούς το αλκοόλ και το περασμένο της ώρας, να αποτυπώσει τα ζωτικά ψεύδη των πρωταγωνιστών, αλλά και της παγκόσμιας ιστορίας, συνδέοντας μαεστρικά τις διαπροσωπικές σχέσεις με τη διεθνή πραγματικότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το έργο έκανε πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη το 1962, ενώ στην Ελλάδα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Θέατρο Τέχνης από τον Κάρολο Κουν το 1965. Ακολούθησαν ανεβάσματα από κορυφαίους σκηνοθέτες στη χώρα μας, όπως ο Ζυλ Ντασέν, ο Αντρέας Βουτσινάς, ο Μίμης Κουγιουμτζής και ο Αντώνης Αντύπας. 60 χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα παραμένει ένα ψυχολογικό θρίλερ τρομακτικά επίκαιρο. Αλήθεια, ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ; Ποιος φοβάται να ζήσει χωρίς αυταπάτες; Η απάντηση επί σκηνής.

Τζώρτζ: Δημήτρης Ξανθόπουλος, Μάρθα: Ναταλία Στυλιανού, Νίκ: Αγγελος Ανδριόπουλος, Χάνι: Σεμίνα Πανηγυροπούλου

Ulster American
Ulster American

Ένα από τα πιο επιτυχημένα σύγχρονα έργα, μια μαύρη κωμωδία με παθιασμένη ένταση και θέμα την φιλοδοξία, την πολιτική ορθότητα και την ταυτότητα, ανεβαίνει στο ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑ, κάθε Δευτέρα και Τρίτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τρεις καλλιτέχνες, ένας ηθοποιός, μια συγγραφέας και ένας σκηνοθέτης συναντιούνται σε ένα άδειο θέατρο για να συζητήσουν το έργο που πρόκειται να ανεβάσουν και φιλοδοξούν ότι θα απογειώσει τις καριέρες τους. Ο Τζέι, ο βραβευμένος με Όσκαρ αμερικανός ηθοποιός επιθυμεί διακαώς να συνδεθεί με τις ιρλανδικές ρίζες του. Ο Λη, ο άγγλος ανερχόμενος σκηνοθέτης είναι διατεθειμένος να κάνει τα πάντα για να ξεχωρίσει. Και η Ρουθ η μαχητική βορειο-ιρλανδή συγγραφέας πασχίζει να κάνει την φωνή της να ακουστεί.

Όλα δείχνουν να πηγαίνουν καλά, μέχρι την στιγμή που αρχίζουν να συζητούν τις προκλήσεις του έργου. Κουβέντα στην κουβέντα, οι αληθινοί τους χαρακτήρες αρχίζουν να βγαίνουν στην επιφάνεια, καθώς περνούν τις «κόκκινες γραμμές» τους, η πολιτική ορθότητα πάει περίπατο και η παθιασμένη συζήτηση μετατρέπεται σε βίαιη έκρηξη…

Το Ulster American πραγματεύεται τις εκφοβιστικές μεθόδους της εξουσίας, την σύγχυση της πολιτισμικής ταυτότητας, την ανεξέλεγκτη δύναμη των social media, την cancel culture, το κίνημα #metoo και την φίμωση της γυναικείας φωνής – παραμένει όμως ένα έργο εξωφρενικά αστείο και αιχμηρό. Μια σάτιρα για θέματα του σήμερα, θέματα που λίγοι θα τολμούσαν να αγγίξουν, για σκέψεις που πολλοί κάνουν αλλά πολύ λίγοι τολμούν να εκφράσουν. Είναι ένα τολμηρό έργο για την υποκρισία αυτών που απολαμβάνουν τα προνόμια μιας πατριαρχικής κοινωνίας, ενώ ταυτόχρονα διατυμπανίζουν το πόσο φεμινιστές, πόσο προοδευτικοί και πόσο «woke» είναι.

ULSTER ονομάζεται μία από τις 4 αρχαίες επαρχίες της Ιρλανδίας – αυτή στον Βορρά. Tο έργο του David Ives, αν και κυκλοφόρησε μόλις το 2018, έχει ανέβει πολλές φορές στο θέατρο, με μεγάλη επιτυχία. Πολύ σύντομα το πολυβραβευμένο έργο θα ανέβει μια ακόμη φορά στο Λονδίνο, με πρωταγωνιστές τους Woody Harrelson, Andy Serki και Louisa Harland.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παράσταση ULSTER AMERICAN δεν συνίσταται για θεατές κάτω των 16 ετών. Πρωταγωνιστούν: Ορέστης Τζιόβας, Κώστας Νικούλι, Γιούλη Τσαγκαράκη

Το Κουκλόσπιτο, η παράσταση που αγαπήθηκε από το κοινό και αναγνωρίστηκε από την κριτική τον περασμένο χειμώνα χαρίζοντάς μας μία ακόμη επιτυχία, επανέρχεται στο θέατρο Πορεία με εκτεταμένα ανανεωμένη διανομή.

Έργο του 1879 αλλά επίκαιρο ανά πάσα στιγμή, το Κουκλόσπιτο, που εξερράγη σαν βόμβα στην εποχή του, πραγματεύεται με τολμηρό τρόπο –ανάμεσα σε άλλα– την τραγική υποκρισία που μπορεί να διαποτίζει έναν γάμο, τα κίβδηλα ιδεώδη, τις συνέπειες της επιπολαιότητας (ακόμη και της αθώας), τα ζωτικά μας ψεύδη, την Αλήθεια που, όπως έχει πει ο Όσκαρ Ουάιλντ, «είναι σπάνια καθαρή και ποτέ απλή»…

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο φαινομενικά τέλειος γάμος της Νόρας και του Χέλμερ καταρρέει όταν η αποκάλυψη ενός ψέματος θα άρει κάθε βεβαιότητα, θα φανερώσει την παντελή έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ τους, και θα αναδείξει τις πραγματικές διαστάσεις της σχέσης τους, οδηγώντας τους στο τέλος της αθωότητας. Η Νόρα αποκτά την οδυνηρή επίγνωση πως τα αγαθά και αγαπητικά κίνητρα δεν αρκούν για να βρει κατανόηση ούτε από τον Νόμο, αλλά ούτε και από τον σύζυγό της. Ποινικά κολάσιμες πράξεις, ωμοί εκβιασμοί, φόβοι, αγωνίες, αυτοκτονικές σκέψεις, εναλλάσσονται με την αγάπη, την ελπίδα, το φλερτ, τη χαρά, τα ιδεώδη της υποδειγματικής οικογένειας, της κοινωνικής ανόδου και της οικονομικής ευμάρειας – όλα αυτά μέχρι την τελική αναμέτρηση με την Αλήθεια, η οποία θα σαρώσει τα πάντα χωρίς οίκτο για κανέναν από τους δύο πρωταγωνιστές. Είναι αυτή η Αλήθεια που θα οδηγήσει τη Νόρα στην επείγουσα διατύπωση του αμλετικού αιτήματος για την αναζήτηση του Εγώ. Είναι αυτή η Αλήθεια που δυσκολεύεται να μεταδοθεί και να ακουμπήσει τον Άλλον – πολύ περισσότερο σήμερα, στα χρόνια της ακραίας διασύνδεσης…

Το έργο που διαχρονικά θεωρείται ένα φεμινιστικό μανιφέστο είναι πολλά περισσότερα από αυτό, αφού οι ήρωες που ο Ίψεν έπλασε περίπου ενάμιση αιώνα πριν, μοιάζουν να μην έχουν χάσει ούτε σταγόνα από τη ζωντάνια και τον επαναστατικό τους οίστρο, ενώ τα πάθη τους συνεχίζουν να συνταράζουν τους σημερινούς θεατές, μιας και σε αυτά αναγνωρίζουμε κάτι από τον εαυτό μας.

Διανομή: Νόρα Χέλμερ: Λένα Παπαληγούρα, Τόρβαλντ Χέλμερ: Νικόλας Παπαγιάννης, Κρόκσταντ: Χρήστος Σαπουντζής, Ράνκ: Ιερώνυμος Καλετσάνος, Λίντε: Κατερίνα Δημάτη, Ελένη: Όλγα Δαλέκου. Μουσικός επί σκηνής: Κρυσταλία Θεοδώρου (CORNIZA)

«Κάθε Πέμπτη κύριε Γκρην»
«Κάθε Πέμπτη κύριε Γκρην»
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Θεατρική διαδρομή θα παρουσιάσει για την χειμερινή περίοδο 2023-2024 το πολυβραβευμένο αριστούργημα του Τζεφ Μπάρον «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκρην» που ανεβαίνει στο ανακαινισμένο Θέατρο Αργώ με τον Γιώργο Κωνσταντίνου στο ρόλο του κυρίου Γκρην. Δίπλα του άξιος συμπρωταγωνιστής ο Αποστόλης Τότσικας αναλαμβάνει το ρόλο του Ρος Γκάρντινερ.

Τη σκηνοθεσία και τη μουσική σύνθεση της παράστασης έχει αναλάβει ο ταλαντούχος Κώστας Γάκης, ο οποίος μεταφράζει το έργο σε συνεργασία με τον συγγραφέα, μεταφέροντας το στις ανάγκες του σήμερα.

Ένας μοναχικός Νεοϋορκέζος, ο κύριος Γκρην ο οποίος έχει αποτραβηχτεί μετά το θάνατο της γυναίκας του στο διαμέρισμά του στο Μανχάταν δέχεται τις επισκέψεις ενός νεαρού κοινωνικού λειτουργού. Η σχέση αυτή θα αλλάξει για πάντα και τους δύο. Θα σύρει τον καθένα έξω από τη ζώνη ασφαλείας του, θα απειλήσει τις επιφανειακές τους βεβαιότητες, θα απαλύνει τα αγκάθια τους.

Οι δύο αυτοί τόσο γνώριμοι σε όλους μας χαρακτήρες ο ηλικιωμένος Γκρην και ο νεαρός Ρος που τους έφερε κοντά ένα επιπόλαιο ατύχημα, θα διανύσουν όλη την ανθρώπινη διαδρομή από το ξεκαρδιστικό γέλιο ως τα πιο λυτρωτικά δάκρυα συγκίνησης. Μαζί θα καταργήσουν την απόσταση που τους χωρίζει και θα γίνουν - με έναν τρόπο βαθύ και αμετάκλητο – συγγενείς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας θεατρικό έργο - ύμνος στη διαφορετικότητα που έχει παιχτεί σε περισσότερες από 50 χώρες, αποσπώντας πολλαπλά θεατρικά βραβεία.

 Στρακαστρούκες του Δημήτρη Σαμόλη
Στρακαστρούκες του Δημήτρη Σαμόλη

Η Εταιρεία Τέχνης Ars Aeterna παρουσιάζει τις Στρακαστρούκες του Δημήτρη Σαμόλη σε σκηνοθεσία Μάριου Κακουλλή κάθε Τετάρτη στις 20.00 και Κυριακή στις 18.00 στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια από 1η Νοεμβρίου.

Βρισκόμαστε ακριβώς δέκα λεπτά πριν χτυπήσουν οι καμπάνες για την Ανάσταση σ' ένα χωριό της Κρήτης. Ο Κωσταντής κρατάει στη μια του χούφτα καραμελάκια που σκάνε στο στόμα και στην άλλη αυτοσχέδιες στρακαστρούκες. Στην κλειστή κοινωνία της επαρχίας που κανείς δεν του απλώνει το χέρι, ο ήρωάς μας ανοίγει την καρδιά του με σπαρακτικό χιούμορ λίγο πριν κάνει το μεγάλο μπαμ. Οι καμπάνες όμως χτυπούν νωρίτερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ηθοποιός και τραγουδοποιός Δημήτρης Σαμόλης στο πρώτο του θεατρικό έργο, βάζει στο μικροσκόπιο την "αγία ελληνική οικογένεια", τη ζωή στην επαρχία και τον εκφοβισμό σε ένα συνταρακτικό μονόλογο-κατάθεση. Οι Στρακαστρούκες είναι μια καθηλωτική ελεγεία αγάπης για την ανθρώπινη φύση αλλά και ένα φωτεινό βέλος σε αυτά που μας πόνεσαν βαθιά.

 «Trans - port»
«Trans - port»

Ο Πολυχώρος VAULT παρουσιάζει για 2η χρονιά την παράσταση «Trans - port», της Ειρήνης Δερμιτζάκη, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά, με τον Σωτήρη Δούβρη και την Kassandra El Najjar, από την Τετάρτη 01 Νοεμβρίου, κάθε Τετάρτη & Πέμπτη στις 21:15, έως τις 11 Ιανουαρίου 2024

Ένας νταλικέρης μεταφέρει παράνομα με το φορτηγό του, μια γυναίκα από τη Συρία, χωρίς να γνωρίζει ότι είναι τρανς. Το ταξίδι με προορισμό την Στοκχόλμη, ξεκινά από τον Πειραιά κι όσο τα χιλιόμετρα περνούν, οι δυο ήρωες, η Sabah κι ο Θοδωρής, ανακαλύπτουν όσα τους ενώνουν και τους χωρίζουν. Ένα road trip, ετεροχρονισμένης ενηλικίωσης, μέσα απ’ τα βιώματα των χαρακτήρων, τον πόλεμο, την προσφυγιά και τα ανεκπλήρωτα όνειρα. Μια συνάντηση δύο διαφορετικών ανθρώπων που φέρνει στην επιφάνεια, την ξενοφοβία, τη τρανσφοβία και τον μισογυνισμό μιας παγιδευμένης σε κοινωνικά στεγανά χώρας, που παλεύει να αλλάξει. Στο ρόλο του Θοδωρή ο Σωτήρης Δούβρης, στο ρόλο της Sabah η σύρια τρανς μετανάστρια Kassandra El Najjar.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Η Mαριχουάνα της Mαμάς είναι η Kαλύτερη»
«Η Mαριχουάνα της Mαμάς είναι η Kαλύτερη»

«Η Mαριχουάνα της Mαμάς είναι η Kαλύτερη», το προκλητικό και ξεκαρδιστικό έργο του θρυλικού θεατρικού συγγραφέα Ντάριο Φο, ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Σμαράγδας Καρύδη και με την ίδια στον πρωταγωνιστικό ρόλο, στο Θέατρο ΗΒΗ.

Γραμμένο από τον βραβευμένο με Νόμπελ Ντάριο Φο, το «Η μαριχουάνα της μαμάς είναι η καλύτερη» είναι ένα μοναδικό μείγμα σάτιρας, ευφυΐας και κοινωνικού σχολιασμού. Η Σμαράγδα Καρύδη υπογράφει τη δραματουργική επεξεργασία και τη σκηνοθεσία του έργου, επιστρατεύοντας έναν ταλαντούχο θίασο, στον οποίο πρωτοστατεί η ίδια κρατώντας το ρόλο της μαμάς. Μαζί της πρωταγωνιστούν ο σπουδαίος κωμικός Τάκης Παπαματθαίου στο ρόλο του παππού, ο Γιώργος Νούσης στο ρόλο του γιου, ο Χάρης Χιώτης στο ρόλο του ανιψιού, ο Τάσος Ροδοβίτης, ο Διαμαντής Αδαμαντίδης και η Ιωάννα Λέκκα.

Το έργο βυθίζει το κοινό στον σουρεαλιστικό και ποιητικό κόσμο του Φο. Ο Λουίτζι, χρήστης χασίς, μαριχουάνας και LSD, μετά από μακρά απουσία από το σπίτι του λόγω ενός καυγά με τη μητέρα του, επιστρέφει μια μέρα και διαπιστώνει προς έκπληξή του, ότι η μητέρα του και ο παππούς του καπνίζουν χασίς και μαριχουάνα. Σαν να μην έφτανε αυτό, μαθαίνει επίσης ότι, όχι μόνο καλλιεργούν παράνομα φυτά μαριχουάνας στην αυλή τους, αλλά γίνονται και λαθρέμποροι. Στο γαϊτανάκι των ανατροπών μπαίνουν: Η Καμέλια, που πάντα ψάχνει για γαμπρό, ο φίλος του Λουίτζι, το πρεζόνι, που πάντα ψάχνει για τη δόση του, και ο Αντόνιο, ο ανιψιός της μαμάς, που είναι μέλος της ομάδας δίωξης ναρκωτικών. Φυσικά, δεν μπορεί να λείπει ο παπάς, ο οποίος, μαζί με τους υπόλοιπους, ηγείται ενός ταραχώδους παιχνιδιού καταστάσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι «Υπηρέτες»
Οι «Υπηρέτες»

Στην πρώτη τους συνεργασία οι ομάδες The Prodigy Theatre Company και Naif χρησιμοποιούν ως αφορμή το έργο του Τσέχωφ για να εξερευνήσουν το ζήτημα του ανθρώπου που υπηρετεί. Του ανθρώπου που δεν μοιάζει αρκετά σημαντικός για να «πρωταγωνιστήσει».

Οι «Υπηρέτες» σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Νικόλαου Μπαλαμώτη, ανεβαίνουν από την Δευτέρα 30 Οκτωβρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 στο θέατρο Χώρος, για λίγες παραστάσεις.

Βρισκόμαστε το 1895 σε μια εξοχική κατοικία περιτριγυρισμένη από κτήματα στη Ρωσία. Εκεί δύο υπηρέτες προσπαθούν να βάλουν σε οργάνωση τη ζωή και τα όνειρά τους. Ταυτόχρονα εργάζονται για τον επιστάτη Ηλγιά Αφανιάσιεβιτς Σαμράγιεφ, καθώς και για τους επίτιμους καλεσμένους του ιδιοκτήτη του κτήματος Πιότρ Νικολάγιεβιτς Σόριν. Την αδερφή του Ιρίνα Νικολάγεβνα Αρκάντινα, τον αμφίθυμο γιο της Κονσταντίν Γαβριίλοβιτς Τρέπλιεφ και ένα σωρό άλλους ανθρώπους που με την δραματικότητα και την υπερβολή τους δεν τους αφήνουν σε ησυχία. Παίζουν οι Αντώνης Κυριακάκης και Γιώργος Πατεράκης. Ακούγονται οι φωνές των Λένα Μποζάκη και Διονύση Πιφέα στους ρόλους των Νίνα και Τρέπλιεφ από τον Γλάρο του Άντον Τσέχωφ σε μετάφραση Δαυίδ Μαλτέζε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ELIZADETH
ELIZADETH

Η θεότρελη κωμωδία του Δημήτρη Καρατζιά και Μάνου Αντωνιάδη, ELIZADETH (βραβείο Καλύτερης Κωμωδίας της Χρονιάς, Σκηνοθεσίας και Α’ Ανδρικού ρόλου στα βραβεία κοινού του All4fun) μετά από τις συνεχόμενες sold out παραστάσεις της την περασμένη σεζόν, συνεχίζει την ξέφρενη πορεία της για 5η χρονιά με ανανεωμένο θίασο στον Πολυχώρο VAULT. Aπό το Σάββατο 28 Οκτωβρίου, και κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:15 & Κυριακές στις 18:15, έως και την Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2024. Μια κωμωδία που ανατρέπει κάθε θεωρία για τον κόσμο του θεάτρου.

Σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά και μουσική Μάνου Αντωνιάδη, το ELIZADETH είναι διασκευή του έργου “Βασιλικοί μετά Τρούλου” του Χάρη Ρώμα. Μια θεότρελη κωμωδία και ταυτόχρονα ένα καυστικό σχόλιο πάνω στις σχέσεις των ηθοποιών και των συντελεστών μιας παράστασης και τη ματαιοδοξία, που επικρατεί στον κόσμο του θεάτρου.

Αθήνα 2022. Δύο χρόνια μετά την έκρηξη της υγειονομικής κρίσης, ένας ηθοποιός καλείται να συγκεντρώσει μια ομάδα ανέργων συναδέλφων του, για να τους ανακοινώσει ότι θα ανεβάσουν τη “Μαρία Στιούαρτ” του Σίλερ. Μόνο που πρέπει να τους αποκαλύψει ότι το έργο, θα ανέβει υπό τη μορφή μιούζικαλ και μάλιστα “πειραγμένο”, από μια ατάλαντη παρεμβατική συγγραφέα, που όλοι τους σιχαίνονται, η οποία βρήκε έναν φιλοβασιλικό σύλλογο να τους χρηματοδοτήσει. Θα καταφέρει να τους πείσει να συμμετέχουν στο “τερατούργημα” της και με ποιο τίμημα; Είναι η πανδημία και η ανέχεια αρκετή για να ξεπουληθούν καριέρες, ήθη και αρχές; Τι γίνεται όταν το σύμπαν συνωμοτεί για να μαζευτούν σε μια παράσταση “τα λάθη” όλου του κόσμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χριστίνα Σαμπανίκου (Τζένη Θεοκλέους), Εύη Τσάφου (Ελένη Κουρή), Αναστάσιος Χριστοφιλόπουλος (Πέτρος Παπαδόπουλος), Δήμητρα Κολλά (Λυδία Λενιόρδου), Στέλιος Ψαρουδάκης (Άρης Λυμπερόπουλος), Κική Μαυρίδου (Τερέζα Λεμπέση), Σωτήρης Μεντζέλος (Έλτον Λεμπέσης), Ορνέλα Λούτη (Ντέπυ Καρατζιά), Γιώργος Ουκατσούκου (Κώστας Μάλφας). Η Μαρία Καβογιάννη χαρίζει τη φωνή της.

Οι Ψευδαισθήσεις
Οι Ψευδαισθήσεις

Οι Ψευδαισθήσεις, ένα έργο «ωδή στον έρωτα» του Ρώσου συγγραφέα Ιβάν Βιριπάεφ, θα παρουσιάζονται από τις 30 Οκτωβρίου κάθε Δευτέρα και Τρίτη έως τις 2 Ιανουαρίου 2024, στο ΘΕΑΤΡΟ ΕΛΕΡ – Ελένη Ερήμου, σε μετάφραση και σκηνοθεσία Μαρίας Βαρδάκα.

Δύο παντρεμένα ζευγάρια, στο λυκόφως της ζωής τους, επιδίδονται σε ένα σερί αποκαλυπτικών εξομολογήσεων, που θα επαναπροσδιορίσουν τα δεδομένα της σχέσης τους. Μέσα από τις ιστορίες της ζωής τους, που διέρχονται από κωμικοτραγικές καταστάσεις, το έργο πραγματεύεται την υποκειμενικότητα των ερωτικών σχέσεων και τις ανατροπές που μπορεί να φέρουν οι καταθέσεις ψυχής, ακόμα και λίγο πριν τον θάνατο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παίζουν (αλφαβητικά): Χρήστος Καπενής, Στέλλα Μαγγανά, Νεκτάριος Φαρμάκης, Μάρια Φλωράτου

Θεατρική πρεμιέρα στο ΚΘΒΕ

Το έργο του Νομπελίστα συγγραφέα, Ισαάκ Μπάσεβις, «Εχθροί, μια ερωτική ιστορία» ένα κορυφαίο κείμενο της παγκόσμιας λογοτεχνίας που αποτελεί έναν ύμνο στη γυναίκα σε θεατρική διασκευή του Ρόι Χεν και μετάφραση του Λεωνίδα Καρατζά, από τον διακεκριμένο σκηνοθέτη Στάθη Λιβαθινό, επιστρέφει στην ΕΜΣ για να μας μεταφέρει στη Νέα Υόρκη, λίγα χρόνια μετά τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Ο Χέρμαν Μπρόντερ, εβραϊκής καταγωγής, έχοντας διασωθεί από το Ολοκαύτωμα ζει στη Νέα Υόρκη, λίγα χρόνια μετά τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι μνήμες της καταδίωξης τον αναγκάζουν να επιβιώνει στη σκιά, προστατεύοντας διαρκώς τα ίχνη του. Παντρεμένος με την Πολωνή υπηρέτριά του που τον έσωσε, διατηρεί σχέση με τη Μάσα, με την οποία είναι ερωτευμένος, ενώ τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο όταν εμφανίζεται στην πόλη και η Ταμάρα, η πρώην γυναίκα του, που τη θεωρούσε νεκρή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παίζουν οι ηθοποιοί: Μελίνα Αποστολίδου (Σίφρα), Παναγιώτης Καμμένος (Κότικ), Γιάννης Καραμφίλης (Ραβίνος Λάμπερτ), Χρίστος Νταρακτσής (Οδηγός), Ορέστης Παλιαδέλης (Χέρμαν) Θοδωρής Πολυζώνης (Γιατρός, Ραβίνος Αβραάμ), Σπύρος Σιδέρης (Σερβιτόρος), Φωτεινή Τιμοθέου (Γιάντβιγκα), Μάρα Τσικάρα (Μάσα), Δημήτρης Τσιλινίκος (Τόρτσινερ), Θάνος Φερετζέλης (Πεσέλς), Ανδριάνα Χαλκίδη (Ταμάρα)

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ θέατρο παραστάσεις πρεμιέρες
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ