Πανελλήνιες 2025: Με «παγίδες» τα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα -Τι έπρεπε να προσέξουν οι υποψήφιοι - iefimerida.gr

Πανελλήνιες 2025: Με «παγίδες» τα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα -Τι έπρεπε να προσέξουν οι υποψήφιοι

Πανελλήνιες 2025 -Εκθεση
Πανελλήνιες 2025/Intime News
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Πρεμιέρα σήμερα στις Πανελλήνιες 2025 για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, που εξετάστηκαν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.

Τα θέματα που δόθηκαν στους μαθητές αφορούσαν τη δημιουργικότητα και τη σημασία της.

Το λογοτεχνικό κείμενο ήταν ένα απόσπασμα από το βιβλίο «Για ένα φιλότιμο», του Γιώργου Ιωάννου, λογοτέχνη το όνομα του οποίου φέρει Λύκειο στη Θεσσαλονίκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να γράψουν ένα άρθρο 350-400 λέξεων, που θα δημοσιευθεί στο προσωπικό τους ιστολόγιο, σχετικά με τους τρόπους που μπορεί το σχολείο να καλλιεργεί τη δημιουργικότητα των μαθητών, αλλά και το πώς οι ίδιοι επιλέγουν να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους στην προσωπική του ζωή.

Πανελλήνιες 2025: Τα θέματα που έθεσαν στη Γλώσσα-Εκθεση-Λογοτεχνία

Δείτε τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στα οποία εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των Πανελληνίων 2025 από τα ΓΕΛ:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ



ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απαντήσεις στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας [ΓΕΛ] στις Πανελλαδικές 2025

Όσον αφορά τις απαντήσεις, το iefimerida.gr συνεργάζεται με τον Όμιλο Φροντιστηρίων ΜΕΘΟΔΙΚΟ για την έγκαιρη και έγκυρη δημοσιοποίηση των απαντήσεων στα θέματα των Πανελληνίων 2025.

Δείτε τις απαντήσεις στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας από το ΜΕΘΟΔΙΚΟ φροντιστήριο:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πανελλήνιες 2025: Πώς σχολιάζει τα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα το ΜΕΘΟΔΙΚΟ φροντιστήριο

Η ομάδα φιλολόγων του Ομίλου Φροντιστηρίων ΜΕΘΟΔΙΚΟ ανέλυσε τα θέματα που «έπεσαν» στη Νεοελληνική Γλώσσα και τα σχολιάζει για το iefimerida.gr:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το θέμα των σημερινών εξετάσεων στη Νεοελληνική Γλώσσα – Λογοτεχνία αφορά στη δημιουργικότητα ως δεξιότητα των παιδιών, εστιάζοντας στους λόγους που οφείλει σχολείο να την καλλιεργήσει από την πρώιμη κιόλας ηλικία αλλά και στους τρόπους δημιουργικής έκφρασης σε προσωπικό επίπεδο.

Στο ερώτημα Α της περίληψης ζητείται η περίληψη των δύο τελευταίων παραγράφων του κειμένου όπου αναπτύσσονται οι θέσεις της Μπάρμπαρα Πομιεχόφσκα. Οι μαθητές πρέπει να προσέξουν να μη συμπεριλάβουν τα νοήματα της πρώτης παραγράφου.

Τα ερωτήματα του Β Θέματος εξετάζουν την κατανόηση του κειμένου και τις γνώσεις των υποψηφίων (γλωσσικές επιλογές / εκφραστικά μέσα / μετατροπή σύνταξης κ.λπ.) που είναι καλά προετοιμασμένοι, με αναμενόμενο βαθμό δυσκολίας. Ειδικά η εξέταση της κατανόησης κειμένου μέσω ερωτήσεων κλειστού τύπου (Ερώτημα Β1, Σωστό/Λάθος) δεν αναμένεται να δυσκολέψει τους υποψηφίους.

Το θέμα ανάπτυξης έχει δύο ζητούμενα και ζητά από τους υποψηφίους να αναπτύξουν τους λόγους για τους οποίους η καλλιέργεια της δημιουργικότητας είναι βασικός εκπαιδευτικός στόχος του σύγχρονου σχολείου και στη συνέχεια να περιγράψουν σε προσωπικό επίπεδο πως οι ίδιοι εκφράζουν τη δημιουργικότητά τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πρώτο ζητούμενο, οι μαθητές πρέπει να είναι προσεκτικοί και αιτιολογήσουν γιατί το σχολείο οφείλει να προάγει τη δημιουργική και πρωτότυπη σκέψη και έκφραση και όχι τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να το επιτύχει. Το δεύτερο ζητούμενο παρέχει ελευθερία προσέγγισης αλλά πρέπει οι υποψήφιοι να απαντήσουν βιωματικά σε προσωπικό επίπεδο και να μην αναφερθούν γενικά σε γ’ πρόσωπο για τους τρόπους προσωπικής έκφρασης των νέων.

Το λογοτεχνικό κείμενο που τέθηκε είναι πεζό από τη συλλογή «Για ένα Φιλότιμο» του Γ. Ιωάννου όπου ο ήρωας εκφράζει τους προβληματισμούς του για την έλλειψη δημιουργικού πνεύματος, ενθουσιασμού και πρωτοτυπίας τόσο στο εργασιακό περιβάλλον όσο και στον ακαδημαϊκό χώρο. Οι υποψήφιοι καλούνται να τεκμηριώσουν τη θέση του ήρωα μέσω κειμενικών δεικτών αλλά αναμένεται να δυσκολευτούν στο δεύτερο σκέλος όπου ζητείται να περιγράψουν την προσωπική τους αντίδραση αν υποθετικά βρίσκονταν στη θέση του ήρωα».

EOΦΕ: Ελαφρώς πιο απαιτητικά τα φετινά θέματα

«Ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά», είναι το σχόλιο της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος για θέματα των Πανελληνίων 2025 σε Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

Οι υποψήφιοι των Πανελληνίων κλήθηκαν να γράψουν ένα άρθρο 350-400 λέξεων, για το προσωπικό τους ιστολόγιο, με θέμα τη δημιουργικότητα και τη σημασία της (δείτε τα θέματα που έπεσαν εδώ).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Συνολικά, τα θέματα είναι ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα σε μαθητές που έχουν εξασκηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στη διάρκεια των τριών τάξεων του Λυκείου», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΟΕΦΕ.

«Το θέμα το οποίο κλήθηκαν να διαχειριστούν στο μάθημα της Νεοελληνικής
Γλώσσας και Λογοτεχνίας
οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων αφορά στη
δημιουργικότητα των μαθητών, εστιάζοντας στους λόγους καλλιέργειάς της
από το σχολείο και στους τρόπους με τους οποίους καθένας την εκφράζει σε
προσωπικό επίπεδο (Θέμα Δ).

Αναλυτικότερα, δόθηκαν δύο μη λογοτεχνικά κείμενα:

  • Το 1 ο δείγμα επιστημονικού λόγου, από το οποίο ζητήθηκαν οι γλωσσικές επιλογές που επιβεβαιώνουν το συγκεκριμένο είδος.
  • Το 2 ο κείμενο, από το οποίο ζητήθηκε περίληψη (Θέμα Α), είναι άρθρο δημοσιευμένο στο διαδίκτυο.

Στο Θέμα Β τα ερωτήματα ήταν κλασικά κι αναμενόμενα (Σωστό- Λάθος, επικοινωνιακό αποτέλεσμα του τίτλου, ενεργητική και παθητική σύνταξη), διατυπωμένα με σαφήνεια. Από αυτά περισσότερο απαιτητική είναι η μετατροπή της ενεργητικής σε παθητική σύνταξη στο Θέμα Β3β.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κείμενο 3 (λογοτεχνικό) είναι απόσπασμα από το έργο του Γιώργου
Ιωάννου «Για ένα φιλότιμο».
Οι μαθητές στο Θέμα Γ κλήθηκαν να
ερμηνεύσουν τον προβληματισμό του αφηγητή και να καταγράψουν τη δική
τους στάση.

Συνολικά, τα θέματα είναι ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα σε μαθητές που έχουν εξασκηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στη διάρκεια των τριών τάξεων του Λυκείου.

Ευχόμαστε σε όλους τους υποψηφίους καλά αποτελέσματα!».

Το πρόγραμμα των Πανελληνίων 2025

Σύμφωνα με το πρόγραμμα των Πανελλήνιων Εξετάσεων 2025, η «σκυτάλη» περνά αύριο, Σάββατο 31 Μαΐου, στους υποψήφιους από τα ΕΠΑΛ, οι οποίοι θα εξεταστούν στα Νέα Ελληνικά.

Επόμενη ημέρα εξέτασης για τους υποψηφίους των ΓΕΛ είναι η ερχόμενη Δευτέρα, 4 Ιουνίου, όπου θα διαγωνιστούν σε Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών & Ο.Π. Οικονομίας και Πληροφορικής) και Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ