fbpx Ακίνητα: Γιατί ο Πειραιάς είναι η επόμενη στάση των επενδυτών -«Απογειώνεται» και το Ελληνικό -Ερευνα | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ

Ακίνητα: Γιατί ο Πειραιάς είναι η επόμενη στάση των επενδυτών -«Απογειώνεται» και το Ελληνικό -Ερευνα

Γιατί ο Πειραιάς είναι η επόμενη στάση των επενδυτών
19|01|2021 | 13:28
Γιατί ο Πειραιάς είναι η επόμενη στάση των επενδυτών / Φωτογραφία: Intimenews/ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

Νέες επενδυτικές ευκαιρίες σε Πειραιά και Ελληνικό, εν μέσω πανδημίας, δημιουργεί, σύμφωνα με νέα έρευνα του Δικτύου Κτηματομεσιτών E-Real Estates, η ελληνική κτηματαγορά.

Οι ευκαιρίες προκύπτουν από τα μεγάλα έργα ανάπλασης και υποδομών που έχουν ήδη υπογραφεί και στο σύνολό τους αναμένεται να προσεγγίσουν δισεκατομμύρια ευρώ επενδύσεων αναβαθμίζοντας περιοχές που για χρόνια χαρακτηρίζονταν είτε «ξεχασμένες», είτε «υποβαθμισμένες».

Παράλληλα, επενδύσεις πολυεθνικών εταιρειών με παράλληλες αναπλάσεις – υποδομές από το κράτος, σε περιοχές του παραλιακού μετώπου του νομού Αττικής, που πολλές  απ’ αυτές για πολλά χρόνια παρέμεναν επίσης υποβαθμισμένες, επηρεάζουν θετικά την οικιστική ανάπτυξη όλων των όμορων περιοχών.

Ο Πειραιάς αποτελεί την επόμενη «στάση» για τους επενδυτές

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος του E-Real Estates, Θεμιστοκλής Μπάκας, ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μπορεί από πέρασμα ταξιδιωτών, να αποτελέσει ελκυστικό τουριστικό προορισμό βάσει των νέων έργων ανάπλασης που έχουν ξεκινήσει. Η αρχή έχει γίνει με ένα νέο κτίριο στη περιοχή του Αγίου Διονυσίου στις πρώην εγκαταστάσεις της καπνοβιομηχανίας «Παπαστράτος».
«Τα έργα ανάπλασης μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης. Η ανάπλαση του Μικρολίμανου υλοποιείται με γοργούς ρυθμούς, προβλέπει κατεδάφιση των υπαρχουσών παράνομων κατασκευών στη γραμμή της παραλίας, μετακίνηση των τραπεζοκαθισμάτων σε άλλο σημείο του κοινόχρηστου χώρου, δρόμους ήπιας κυκλοφορίας 3,5 μέτρων όπου θα απαγορεύεται η στάθμευση, αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων, ανακατασκευές των πεζοδρομίων και των πλακοστρώσεων, ασφαλτικά έργα, αναβάθμιση του αποχετευτικού στη συγκεκριμένη περιοχή, καθορισμός νέων χώρων στάθμευσης για δημότες και επισκέπτες και φυσικά νέα συστήματα διαχείρισης απορριμμάτων», αναφέρει.

Εκσυγχρονίζονται οι χρήσεις γης με την προσέλκυση νέων δραστηριοτήτων

Ο πύργος «φάντασμα» του Πειραιά με ύψος 84 μέτρα αποτελούμενος από 22 ορόφους, αναμένεται να αναγεννηθεί. Τον Ιούνιο του 2020 υπογράφηκε η ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2021. Αφορά, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αστικών παρεμβάσεων με στόχο την αναβάθμιση και την ανάπτυξη της περιοχής του Αγίου Διονυσίου. «Ο σχεδιασμός του έργου, αναμένεται να συμβάλλει στη διατήρηση και ανάδειξη του βιομηχανικού χαρακτήρα της περιοχής, ενώ η υλοποίησή του θα ανανεώσει και αναμορφώσει τα δομικά στοιχεία που συνθέτουν το δημόσιο χώρο. Παράλληλα εκσυγχρονίζονται οι χρήσεις γης με την προσέλκυση νέων δραστηριοτήτων, τον έλεγχο κινήσεων και την ανάπτυξη ενός περιβάλλοντος φιλικού στην κίνηση πεζών και ποδηλάτων. Επιπρόσθετα με το συγκεκριμένο έργο, επιδιώκεται η βελτίωση της κυκλοφοριακής οργάνωσης και η αντιμετώπιση κυκλοφοριακών δυσλειτουργιών που καταγράφονται σήμερα», λέει ο κ. Μπάκας.

Παράλληλα, θα διαμορφωθεί η πύλη εισόδου στην πόλη για τους επισκέπτες της κρουαζιέρας αλλά και για τη δημιουργία δικτύου πεζοδρομήσεων για την ανάδειξη πολιτιστικών διαδρομών. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η πεζοδρόμηση ενός εκ των κεντρικότερων αρτηριών του Πειραιά, της Χαριλάου Τρικούπη, προκειμένου να υπάρξει σύνδεση του αρχαιολογικού μουσείου της πόλης με το λιμάνι.

Ο Πειραιάς αποκτά μετρό και τραμ, καθώς παραδόθηκαν τον Ιούλιο του 2020 οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ενώ υπολογίζεται ότι το σύνολο της επέκτασης της γραμμής 3 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2022. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται να προστεθούν ακόμη τρεις σταθμοί, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο». Παράλληλα, ενώ εφόσον έχουν ολοκληρωθεί η κατασκευές του τροχιοδρόμου και παραμένει σε εκκρεμότητα, άμεσα θα παραδοθεί το τραμ στους δημότες του Πειραιά. Τα οδικά έργα και οι επεκτάσεις σταθμών του μετρό και του τραμ ενισχύουν τη ζήτηση στις περιοχές που εξυπηρετούν.

Τα νέα δεδομένα στην κτηματαγορά του Πειραιά

«Κάθε επέκταση του μετρό δημιουργεί νέα δεδομένα στην κτηματαγορά της εκάστοτε περιοχής, όχι μόνο στην αγορά κατοικίας, αλλά και στην αγορά επαγγελματικής στέγης, τουλάχιστον για τις περιοχές που γειτνιάζουν στους νέους σταθμούς και τους νέους οδικούς κόμβους. Δεν είναι λίγοι οι αλλοδαποί επενδυτές που έχουν ήδη επενδύσει σε παλαιές κατοικίες στην Ακτή Θεμιστοκλέους όπου έχουν προβεί σε ριζική ανακαίνιση και στόχο με την μεταπώληση», περιγράφεται στην έκθεση.

Η ζήτηση, όπως αναφέρεται, πριν την covid-19 εποχή καταγραφόταν θετική, ιδιαίτερα από τα μέσα του 2019 τόσο λόγω των αυξήσεων των τιμών στο κέντρο των Αθηνών (δύσκολη η εύρεση αγοράς κατοικιών έως 800 €/τμ), όσο και των νέων έργων ανάπλασης που υλοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή.

Ο Πειραιάς διαθέτει ακόμη επενδυτικές ευκαιρίες με το κόστος ανά τετραγωνικό μέτρο να μην ξεπερνά τα 1.400 € για αυτοτελή λειτουργικά κτίρια που βρίσκονται μόλις 50 μέτρα από το λιμάνι, ενώ διαθέτει κατοικίες που χρίζουν ανακαίνισης σε δελεαστικές τιμές.

«Ο Πειραιάς αλλάζει εικόνα, αποκτά έναν νέο αέρα επενδυτικού ενδιαφέροντος που θα επικεντρωθεί για αρχή στο κέντρο της πόλης και περιμετρικά του λιμανιού στοχεύοντας αρχικά σε εγκαταλελειμμένα αυτοτελή κτίρια που διατίθενται σε ελκυστικές τιμές. Μεγάλο ενδιαφέρον θα αποτελέσει η τύχη εγκαταλελειμμένων κτιρίων που βρίσκονται εντός της ζώνης του λιμένα του Πειραιά, κτίρια που σε πολλές περιπτώσεις παρομοιάζονται ως ωρολογιακές βόμβες για τους δημότες», αναφέρει ο κ. Μπάκας.

Μεταμορφώνεται το Φάληρο – Η δημιουργία της πειραϊκής ριβιέρας

Η αξιοποίηση της έκτασης από το ΣΕΦ έως το δέλτα του Φαλήρου, προβλέπει τη δημιουργία μεγάλου πάρκου 220 στρεμμάτων με 3.500 δέντρα και τριών χώρων στάθμευσης που θα προσφέρουν πρόσβαση στους πολίτες στη Θάλασσα. Το παράκτιο πάρκο πολλαπλών χρήσεων που θα αναπτυχθεί, θα ενοποιεί τους όμορους τέσσερις δήμους Πειραιά, Μοσχάτου, Καλλιθέας και Παλαιού Φαλήρου με το θαλάσσιο μέτωπο.

Ο κ. Μπάκας σημειώνει ότι «τα νέα έργα υποδομής δημιουργούν τις υποδομές για τη δημιουργία της Πειραϊκής Ριβιέρας, ενώ δημιουργούν επενδυτικές ευκαιρίες στους όμορους δήμους. Στις 17 Φεβρουαρίου θα ξεκινήσουν και οι εργασίες για τη μετατόπιση της γραμμής του ΤΡΑΜ από τη στάση Μοσχάτο έως τη στάση Τζιτζιφιές. Η νέα γραμμή θα κατασκευαστεί σε χαμηλότερο επίπεδο, στο ίδιο ύψος με την οδό Εθνάρχου Μακαρίου».

Το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού αλλάζει τις «ισορροπίες» των τιμών στα νότια προάστια

Το Ελληνικό αλλάζει, από μια περιοχή που κατά τη λειτουργία του αεροδρομίου δεν ήταν στο πρώτο πλάνο επιλογής των ενδιαφερόμενων αγοραστών λόγω του θορύβου από τα αεροσκάφη, διατηρώντας πάντα μια διαφορά στις τιμές πώλησης -10%, -15 % σε σχέση με τη Γλυφάδα και τη Βούλα, κατάφερε να εξισορροπήσει αυτή τη «ψαλίδα» μετά τη μεταφορά του αεροδρομίου στο Μαρκόπουλο.
«Τα νότια προάστια της Αττικής, η Γλυφάδα, Βούλα και η Βουλιαγμένη αποτελούν διαχρονικά το «μήλον της έριδος», ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, τόσο για τους εγχώριους αγοραστές όσο κα για τους αλλοδαπούς, κυρίως Κινέζους, ενώ, δεν ήταν λίγοι οι Σύριοι και Αιγύπτιοι κατασκευαστές που αρχές του 2015 -2017 που επένδυσαν σε διαμερίσματα τόσο για την απόκτηση της πολυπόθητης χρυσής βίζας όσο και ως μορφή επένδυσης για το μέλλον. Το 2015-2017, οι τιμές πώλησης των ακινήτων σε σχέση με το 2009 είχαν υποχωρήσει κατά 40% - 45 % σε Γλυφάδα και Βούλα, ενώ σε σχέση με τα βόρεια προάστια της Αττικής οι τιμές κατέγραψαν μια γενικότερη ανθεκτικότητα (46% - 50% )», αναφέρεται στην έκθεση του E-Real Estates.

Στα χρόνια του μνημονίου η μικρότερη πτώση στα νότια προάστια καταγράφηκε στη περιοχή του Ελληνικού (33% -39%), μια περιοχή που απέκτησε μετρό διευκολύνοντας τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής αλλά ταυτόχρονα αποτέλεσε και πόλο έλξης των ενδιαφερόμενων που πάντα είχαν στραμμένο το βλέμμα στα νότια αλλά δεν τους βόλευαν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Η μεταμόρφωση της περιοχής του Ελληνικού

Σήμερα, ο βασικός σχεδιασμός περιλαμβάνει αναβάθμιση της παραλίας, οικιστικές αναπτύξεις, υπερ-τοπικό και τοπικό εμπόριο, ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις και χώρους αναψυχής κοινού, αξιοποίηση των ολυμπιακών εγκαταστάσεων και κατασκευή νέων χώρων άθλησης, νέο γήπεδο γκολφ, χώρους ανάδειξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις και ερευνητικά κέντρα, κλπ. Θα κατασκευαστεί ένα από τα μεγαλύτερα Μητροπολιτικά Πάρκα Πρασίνου και Αναψυχής στο κόσμο, που συνδυαστικά με τους κοινόχρηστους χώρους πρασίνου του ακινήτου θα καλύπτουν έκταση 2.600.000 τ.μ., ήτοι 42% της συνολικής επιφανείας της έκτασης.
Στις 14 Ιανουαρίου εγκρίθηκε η μελέτη για τη διαμόρφωση του πρώτου, μικρού τμήματος του μητροπολιτικού πάρκου στο Ελληνικό από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ). Πρόκειται για χώρο 75 στρεμμάτων (από τις 4.000 στρ. του πάρκου) στο σημείο όπου βρίσκονται τα τρία διατηρητέα υπόστεγα της αεροπορίας. 

Ο πρόεδρος του E-Real Estates επισημαίνει ότι «όταν το Μητροπολιτικό πάρκο έχει αρχίσει πραγματικά να αποκτά μια ολοκληρωμένη μορφή που, σύμφωνα με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού, για την ολοκλήρωσή του, θα χρειαστεί ακόμη και 10 χρόνια για την πλήρη ανάπτυξη, τότε εκτός από την οικιστική ανάπτυξη, θα καταγραφούν αυξήσεις των αξιών στα επαγγελματικά ακίνητα, διότι η ανάπτυξη του επιχειρηματικού πάρκου μέσα στο Ελληνικό θα αναβαθμίσει την κτηματαγορά των επαγγελματικών ακινήτων και θα οδηγήσει τα νότια προάστια να γίνουν σημαντικό επιχειρηματικό κέντρο».

ΣΧΟΛΙΑ