Νέο Ρυθμιστικό με σήραγγα στον Υμηττό και πεζοδρομήσεις

Μια νέα σήραγγα στον Υμηττό, νέους αυτοκινητοδρόμους, αναβάθμιση του κέντρου και ζεύξη Περάματος Σαλαμίνας προβλέπει μεταξύ άλλων το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο για την Αθήνα που θα παρουσιαστεί τις επόμενες ημέρες από τον υπουργό Περιβάλλοντος Γιώργο Παπακωνσταντίνου.

Το νέο Ρυθμιστικό δεν θα κυρωθεί από την παρούσα Βουλή καθώς ο χρόνος μετρά αντίστροφα για τις εκλογές. Ωστόσο παρουσιάζει σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το κείμενο που είχε κατατεθεί τον Ιούλιο και είχε «παγώσει» μετά από υπουργική παρέμβαση.

Τα πιο σημαντικά σημεία αφορούν την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων (το παλαιό προτεινόταν η αποφυγή της κατασκευής τους), τη δημιουργία νέων υποδομών αναψυχής και νέων μορφών τουριστικών επενδύσεων αλ λά και τη συνύπαρξη των βιομηχανικών εγκαταστάσεων με την κατοικία.

«Το μεγάλο στοίχημα για όλους μας είναι η ενεργοποίηση των δυνάμεων γύρω από ένα αποδεκτό πλαίσιο στ όχων για να αλλάξει ριζικά το αναπτυξιακό πρότυπο τόσο της Αθήνας όσο και της ευρύτερης περιοχής της Αττικής. Η δυναμική αυτής της περιφέρειας είναι ο μητροπολιτικός της χαρακτήρας», λέει στα «ΝΕΑ» ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωνσταντίνου.

«Κουρεμένοι» οι αυτοκινητόδρομοι

Στο νέο κείμενο του Ρυθμιστικού λαμβάνο νται υπόψη τα έργα που προωθούνται από το υπουργείο Υποδομών. Το νέο Ρυθμιστικό θα περιλαμβάνει τη χάραξη νέων αυτοκινητοδρόμων οι οποίοι όμως θα κατασκευ αστούν στο 40% του αρχικού σχεδια σμού (τα 62 χιλιόμετρα που ανακοινώθηκαν το 2009 θα μειωθούν σε περίπου 25 χλμ.).

Ετσι, τα βασικά έργα αφορούν την επέκταση της Δυτ ικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού από τον κόμβο Κατεχάκη έως τον υφιστάμενο κόμβο Σακέτα καθώς και τη σύνδεση της περιοχής του Ελληνικού με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Στα νέα σχέδια δεν προβλέπονται η σήραγγα από το Σακέτα προς την Αττική Οδό (θα κατασκευαστεί και νούργια από την Πλατεία Κύπρου στην Αργυρούπολη προς την Αττική Οδό) ούτε η μεσόγεια χάραξη προς Ραφήνα. Μεταξύ άλλων προβλέπεται και η κατασκευή του οδικού άξονα Μάνδρας – Θήβας και η ζεύξη του Περάματος με τη Σαλαμίνα.

Το νέο Ρυθμιστικό θα είναι φιλικό προς τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας χωρίς όμως να εξειδικεύει τις δράσεις που αφορούν το σχεδιασμό των μονάδων.

Παράλληλα, το λιμάνι του Πειραιά αναμένεται να ενισχυθεί ώστε να γίνει πιο φιλικό στην κρουαζιέρα.

Ωστόσο, συγκεκριμένα σχέδια για την ανάπλαση του Φαλήρου και του Λαυρί ου δεν υπάρχουν. Υπήρχε απλώς η πρόθεση του υπουργείου Περιβάλλοντος. Ωστόσο, ο χρόνος τρέχει ήδη αντίστροφα για τις εκλογές και από το ΥΠΕΚΑ δεν προλαβαίνουν να παρουσιάσουν κάποιο καινούργιο σχέδιο.

Αστική ανασυγκρότηση με άξονα την Πανεπιστημίου

Με «αιχμή του δόρατος» την ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου, το νέο Ρυθμιστικό θα επιδιώξει να αμβλύνει τα φαινόμενα γκετοποίησης στο ιστορικό κέντρο των Αθηνών. Ο κεντρι κός άξονας της πρωτεύουσας θα διαμορφωθεί έτσι ώστε να γίνει φιλικός προς τους πεζούς, χωρίς όμως να είναι πεζόδρομος. Κατά μήκος της Πα νεπιστημίου θα περνά η γραμμή του τραμ από τη Λεωφόρο Αμαλίας προς τα Πατήσια, ενώ τα αυτοκίνητα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα τη διασχίζουν κάθετα σε τέσσερα σημεία – θα επιτρέπεται η παρόδια εξυπηρέτηση.

Όπως είναι γνωστό, το Ίδρυμα Ωνάση αναλαμβάνει τις δαπάνες για τον διαγωνισμό και για όλες τις μελέτες που πρέπει να εκπονηθούν μέχρι τη δημοπράτηση του έργου.

Σε ό,τι αφορά τη βιομηχανία, το σχέδιο αφορά τη συνύπαρξή της στην πόλη με άλλες δραστηριότητες. Χαρα κτηριστικές βιομηχανικές περιοχές στην Αττική είναι η Μάνδρα, η Ελευσίνα, ο Ασπρόπυργος και ο Ελαιώνας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ