«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα δεν θα μείνουν στην Ελλάδα»: Ο Ρίσι Σούνακ ξεκόβει τη συζήτηση αλλαγής του νόμου - iefimerida.gr

«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα δεν θα μείνουν στην Ελλάδα»: Ο Ρίσι Σούνακ ξεκόβει τη συζήτηση αλλαγής του νόμου

Γλυπτά του Παρθενώνα
Γλυπτά του Παρθενώνα / Φωτογραφία: AP Photo/Matt Dunham
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα δεν θα μείνουν στην Ελλάδα», φέρεται να δήλωσε ο Ρίσι Σούνακ, όπως μεταδίδει η Telegraph, με τον Βρετανό πρωθυπουργό να αποκλείει το ενδεχόμενο αλλαγής του νόμου που απαγορεύει στο Βρετανικό Μουσείο να παραδώσει μόνιμα τα Μάρμαρα στη χώρα μας.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του βρετανικού μέσου, ο Ρίσι Σούνακ «έχει ορκιστεί να μην επιστρέψει μόνιμα τα Μάρμαρα στην Ελλάδα, καθώς το Βρετανικό Μουσείο εξετάζει μια συμφωνία προτείνοντας τα Γλυπτά του Παρθενώνα να μοιράζονται μεταξύ Λονδίνου και Αθήνας».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Βρετανός πρωθυπουργός δήλωσε ότι δεν υπάρχουν σχέδια για την τροποποίηση της νομοθεσίας, η οποία ορίζει ότι το μουσείο μπορεί να διαθέσει αντικείμενα της συλλογής του μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Ωστόσο, το μουσείο θα μπορούσε ακόμη να διευθετήσει τον δανεισμό των γλυπτών, σύμφωνα με το Reuters. Ο Σουνάκ είναι απίθανο να έρθει σε ρήξη με τις θέσεις των δύο προκατόχων του, οι οποίοι ήταν και οι δύο κατά κάθε είδους δανεισμού των Γλυπτών στην Ελλάδα.

Όπως μεταδίδει η Telegraph, κατά την επίσκεψή του στο Σαν Ντιέγκο, ο Σούνακ δήλωσε ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα αποτελούν «ένα τεράστιο περιουσιακό στοιχείο για αυτή τη χώρα» και δεσμεύτηκε να τα κρατήσει στα χέρια του βρετανικού κοινού. «Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει φροντίσει για τα Γλυπτά του Παρθενώνα εδώ και γενιές. Οι πινακοθήκες και τα μουσεία μας χρηματοδοτούνται από τους φορολογούμενους, επειδή αποτελούν τεράστιο περιουσιακό στοιχείο για τη χώρα», τόνισε.

Πηγές του Γουάιτχολ επιβεβαίωσαν ότι η κυβέρνηση θα θεωρούσε επίσης οποιοδήποτε μακροπρόθεσμο δάνειο ως αντίθετο με το πνεύμα του υπάρχοντος νόμου.

Το δημοσίευμα της Telegraph
Το δημοσίευμα της Telegraph
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τζορτζ Όσμπορν για Γλυπτά του Παρθενώνα: Ψάχνουμε από κοινού αν υπάρχει τρόπος να λυθεί αυτή η διαμάχη των 200 ετών

Μόλις πριν λίγα 24ωρα, ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου, Τζορτζ Όσμπορν, σε άρθρο του στο βρετανικό Spectator αναφέρθηκε στο «αμφιλεγόμενο», όπως το χαρακτήρισε, ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα.

«Τα Ελγίνεια Μάρμαρα ήταν πάντα ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα», έγραψε. «Ορισμένοι, όπως ο μεγάλος ρομαντικός ποιητής Λόρδος Βύρων, πίστευαν ότι δεν έπρεπε ποτέ να φύγουν από την Ελλάδα, όμως στο Βρετανικό Μουσείο έχουν καταστεί αντικείμενο θαυμασμού από δεκάδες εκατομμύρια ανθρώπους και θεωρώ ότι έχουν ζωτικό ρόλο στην αφήγηση της κοινής ιστορίας μας ως ανθρωπότητα», πρόσθεσε.

«Εμείς οι διαχειριστές, διερευνούμε από κοινού με τους Έλληνες εάν υπάρχει τρόπος να λυθεί αυτή η διαμάχη των 200 ετών, ώστε τα Γλυπτά να μπορούν να εκτεθούν τόσο στο Λονδίνο όσο και στην Αθήνα, ενώ οι θησαυροί που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα θα μπορούσαν να προβληθούν εδώ, σε ένα νέο κοινό. Μπορεί να τα καταφέρουμε, μπορεί και όχι, αλλά αξίζει να προσπαθήσουμε», τόνισε ο Όσμπορν.

Reuters: Εφικτή η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, ακόμα και χωρίς συμφωνία για την ιδιοκτησία

Χθεσινό, πάντως, δημοσίευμα του Reuters χαρακτήρισε «εφικτή» την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στη χώρα μας, ακόμα και χωρίς συμφωνία για την ιδιοκτησία. Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων, η εκστρατεία Parthenon Project, που έχει υποστηρικτές Βρετανούς πολιτικούς διάφορων παρατάξεων, προτείνει την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, δυνάμει διμερούς μακροπρόθεσμης συμφωνίας πολιτιστικής συνεργασίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σχέδιο, που έχει τεθεί επί τάπητος από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Τζορτζ Όσμπορν, προβλέπει ότι θα ξεκινήσει εναλλαγή εκθέσεων ελληνικών αριστουργημάτων στο Βρετανικό Μουσείο, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που δεν έχουν βγει ποτέ από την Ελλάδα.

Το Parthenon Project, όπως σημειώνει το Reuters, αποτελεί συμφωνία που θα βασιστεί στην «αποδοχή και από τα δύο μέρη πως αυτή η (…) πολιτιστική συνεργασία είναι δυνατή παρά την απουσία κοινής θέσης για το σε ποιον ανήκει η συλλογή (των Γλυπτών) του Παρθενώνα».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ