fbpx Ερευνα: Η υπνηλία έχει τα ίδια αποτελέσματα με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ -Πώς μπορούμε να την αποτρέψουμε | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΕΛΛΑΔΑ
ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ

Ερευνα: Η υπνηλία έχει τα ίδια αποτελέσματα με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ -Πώς μπορούμε να την αποτρέψουμε

οδηγος χασμουριεται
02|06|2020 | 16:16
Υπνηλία, φωτογραφία shutterstock

Ένα μακρινό ταξίδι εγκυμονεί πολλούς κινδύνους. Ο βασικότερος είναι η κούραση και η υπνηλία του οδηγού.

Πώς μπορούμε όμως να αποτρέψουμε την υπνηλία του οδηγού; Με καφέ, με δυνατή μουσική, με διάλειμμα ή με οδήγηση με ανοικτά παράθυρα; Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο βρετανικό περιοδικό «Occupational and Environmental Medicine» ερευνητές στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία διαπίστωσαν ότι η υπνηλία είχε τα ίδια αποτελέσματα με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που οδηγούν αφού για 17 έως 19 ώρες, χωρίς ύπνο, είχαν χειρότερη απόδοση από εκείνους με επίπεδο αλκοόλ στο αίμα κοντά στα φυσιολογικά όρια, ενώ και το προφίλ του ελληνα οδηγού είναι προβληματικό σύμφωνα με τα στοιχεία.

Μπορεί να σταθεί μοιραία η υπνηλία για τους οδηγούς

Οι κουρασμένοι οδηγοί μπορεί να ταλαιπωρούνται για πολλά λεπτά με το λεγόμενο microsleep, όπου ένας οδηγός κλείνει τα μάτια του για δευτερόλεπτα. Η οδήγηση με κλειστά τα μάτια για πέντε δευτερόλεπτα μπορεί να αποβεί μοιραία, εφόσον ο οδηγός πηγαίνοντας με 90χλμ/ώρα θα διανύσει περίπου 120 μέτρα χωρίς να έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Και σε αυτό το διάστημα πολλά μπορούν να συμβούν, όπως να βρεθεί μπροστά του ένα εμπόδιο, μια στροφή ή μια ακινητοποίηση ενός άλλου αυτοκινήτου.

Τα προειδοποιητικά σημάδια της υπνηλίας

Συνήθως υπάρχουν προειδοποιητικά σημάδια του επικείμενου ύπνου, όπως το χασμουρητό, τα βαριά βλέφαρα και τα ερεθισμένα μάτια. Όταν εμφανιστούν αυτά τα συμπτώματα, τότε ο οδηγός πρέπει να πάρει μέτρα για την ασφάλειά του.

Ο καλύτερος τρόπος για να μείνει ξύπνιος είναι να ξεκουραστεί σε πάρκινγκ. Σε μεγαλύτερα ταξίδια θα πρέπει ο οδηγός να ξεκουράζεται κάθε τέσσερις ώρες για περίπου 15-20 λεπτά. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή όταν ο οδηγός κληθεί να κάνει ταξίδι τις μεσημεριανές ώρες και μάλιστα μετά από φαγητό, ή αργά το βράδυ μετά από μια κουραστική ημέρα. Κατά τη διάρκεια της ξεκούρασης και σε περίπτωση που ο οδηγός δεν μπορεί να κοιμηθεί στο πάρκινγκ καλό είναι να κάνει έναν μικρό περίπατο, για να μπορέσει να πάρει φρέσκο αέρα, ενώ θα βοηθήσουν κάποιες εύκολες ασκήσεις γυμναστικής.

Από την άλλη ο οδηγός όταν κάνει μεγάλα ταξίδια δεν πρέπει να τρώει πολύ, πολλά φαγητά προκαλούν υπνηλία, αλλά δεν θα πρέπει να είναι και νηστικός. Ελαφριά σνακ στην οδήγηση, όπως λαχανικά, παρέχουν ενέργεια.

Ο οδηγός πρέπει πάντα να πίνει αρκετά υγρά, κάτι που δεν ισχύει μόνο για την οδήγηση σε μεγάλες αποστάσεις. Καλό είναι να αποφεύγει αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη. Πολύ σημαντικό ρόλο σε ένα μακρινό ταξίδι είναι η συνομιλία που μπορεί να έχει ο οδηγός με τον συνοδηγό. Σε πολλές περιπτώσεις και εφόσον έχει κουραστεί σε μεγάλο βαθμό μπορεί να αναλάβει την οδήγηση ο συνοδηγός. Τέλος, χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή όταν ο οδηγός πριν από την οδήγηση έχει κάνει χρήση φαρμάκων, γιατί μια από τις πιο συνηθισμένες παρενέργειες είναι η υπνηλία. Το ίδιο ισχύει και για οδηγούς που πάσχουν από χρόνια κόπωση ή διαταραχή του ύπνου.

ΣΧΟΛΙΑ