fbpx Μεγάλος Περίπατος: Το στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάδειξης της Αθήνας παρουσίασε η Marketing Greece | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΕΛΛΑΔΑ
ΣΕ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

Μεγάλος Περίπατος: Το στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάδειξης της Αθήνας παρουσίασε η Marketing Greece

Φοίνικες στην Πανεπιστημίου
16|07|2020 | 20:16
Φοίνικες στην Πανεπιστημίου / Φωτογραφία: EUROKINISSI/ ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ

Όλες οι πτυχές του Μεγάλου Περιπάτου, οι δυνατότητες ανάδειξής του ως τουριστικής εμπειρίας και οι προκλήσεις που δημιουργεί για την πόλη συζητήθηκαν στη διάρκεια της παρουσίασης του Στρατηγικού Σχεδίου Τουριστικής Ανάδειξης του Μεγάλου Περιπάτου, που εκπονήθηκε από τη Marketing Greece, σε σημαντικούς εκπροσώπους τουριστικών φορέων, στη διάρκεια εκδήλωσης στο Δημαρχιακό Μέγαρο της Αθήνας.

Στη διαβούλευση έλαβαν μέρος ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Γιάννης Ρέτσος, ο πρόεδρος του HATTA Νικόλαος Κελαϊδίτης, το μέλος του Δ.Σ. του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών Σοφία Θεωνά, ο πρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ) Άρης Μαρίνης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Υπαίθριων Δραστηριοτήτων Αναψυχής (ΣΕΤΕΥΔΑ) Στέφανος Σιδηρόπουλος, η εκπρόσωπος του HAPCO Ράνια Λάμπου και η διευθύντρια της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών - Αττικής και Αργοσαρωνικού, Λία Φαληρέα.

Ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, ανοίγοντας την εκδήλωση αναφέρθηκε στον Μεγάλο Περίπατο, τονίζοντας ότι πρόκειται για μία σπουδαία επένδυση για την Αθήνα και τους ανθρώπους της. Και μίλησε για τον σχεδιασμό που γίνεται ώστε ο Μεγάλος Περίπατος να αποτελέσει, εκτός των άλλων, σημαντικό μέσο για τη διάχυση των τουριστικών ροών σε περισσότερα σημεία της Αθήνας και για να συμβάλει στον εθνικό τουριστικό στόχο, να αυξήσουμε τη διάρκεια παραμονής των επισκεπτών μας, όταν η κρίση της πανδημίας θα έχει αντιμετωπιστεί.

Το Στρατηγικό Σχέδιο ενίσχυσης της ταξιδιωτικής ταυτότητας μέσω των παρεμβάσεων του Μεγάλου Περιπάτου στο μητροπολιτικό κέντρο της Αθήνας παρουσιάστηκε διεξοδικά από τη διευθύνουσα σύμβουλο της Marketing Greece, Ιωάννα Δρέττα.

Μιλώντας για τις σημαντικές ευκαιρίες που δίνει το έργο στην τουριστική αναβάθμισης της πόλης, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη βελτίωση της προσβασιμότητας και της συνολικής εμπειρίας του επισκέπτη, καθώς:

  • Έχει τη δυνατότητα να μετατρέψει τμήματα του κέντρου της Αθήνας από σημεία διέλευσης σε «προορισμούς», αποδίδοντας πολύτιμο, δημόσιο χώρο στον επισκέπτη.
  • Aυξάνει τους χώρους πρασίνου, μειώνει την ατμοσφαιρική ρύπανση και τα επίπεδα θορύβου, δημιουργώντας μια πόλη πιο φιλική και ελκυστική.
  • Ενθαρρύνει τρόπους μετακίνησης εναλλακτικούς του ΙΧ και ιδιαίτερα το ποδήλατο, φέρνοντας την Αθήνα πιο κοντά στο ισχυρό cycling culture χωρών της Ευρώπης.
  • Βελτιώνει την προσβασιμότητα και κάνει την πόλη πιο φιλική σε επισκέπτες ΑΜΕΑ.

Σε ό,τι αφορά την ανάδειξη του πολύπλευρου πολιτισμικού κεφαλαίου της Αθήνας, ο Μεγάλος Περίπατος:

  • Ενώνει σημεία με διαφορετική ιστορία και πολιτισμό, και κατά αυτό τον τρόπο μπορεί να αποκαλύψει τις διάφορες φάσεις της Αθήνας, αναδεικνύοντας όχι μόνο τον αρχαίο πολιτισμό της, για τον οποίο είναι φημισμένη, αλλά και την πορεία της τον 19ο και 20ό αιώνα.
  • Στην ακτίνα επιρροής του περιλαμβάνει λιγότερο γνωστά μουσεία της πόλης, που παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον.
  • Τα σημεία που περιλαμβάνει μπορούν να αναδείξουν μια σύγχρονη πολιτισμική πλευρά της Αθήνας, μέσα από χώρους πολιτισμού, θέατρα, εκθέσεις, ακόμη και μέσα από τα αθηναϊκά graffiti (όχι τα tags).
  • Επίσης, ο Μεγάλος Περίπατος δημιουργεί πρόσβαση σε σημεία με πιο έντονη της αίσθηση της γειτονιάς:
  • Διευρύνει τον πυρήνα του κέντρου της Αθήνας με σημεία που δεν είναι έως τώρα στην καθιερωμένη πορεία του επισκέπτη.
  • Δίνει ευκολότερη πρόσβαση σε γειτονιές που βρίσκονται γύρω από τον Περίπατο και μπορούν να αποτελέσουν προέκτασή του. Κατ' αυτόν τον τρόπο, προσφέρει στον επισκέπτη την ευκαιρία να βιώσει από κοντά πώς ζουν οι Αθηναίοι, πέρα από τα τουριστικά μέρη, και να αποκτήσει την αίσθηση του Localhood, η έλλειψη του οποίου τώρα καταγράφεται ως μια από τις αδυναμίες της πόλης.
  • Παράλληλα, αναδεικνύει τις αντιθέσεις της Αθήνας -π.χ. Καλλιμάρμαρο VS Βαρβάκειος Αγορά-, που είναι ιδιαίτερα ελκυστικές στον επισκέπτη.
  • Γενικότερα, ενθαρρύνει τον επισκέπτη να ανακαλύψει την πόλη σε βάθος.
  • Ακόμα, περιηγούμενος στον Μεγάλο Περίπατο, ο επισκέπτης ανακαλύπτει πτυχές που συνθέτουν την αστική προσωπικότητα της Αθήνας:
  • Γαστρονομία με μια μεγάλη γκάμα γαστρονομικών επιλογών, από παραδοσιακές ταβέρνες μέχρι βραβευμένα εστιατόρια που αντιπροσωπεύουν την ελληνική/μεσογειακή και διεθνή γαστρονομική σκηνή. Παράλληλα, στο Εμπορικό Τρίγωνο και ιδίως στην οδό Αθηνάς, ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί σε markets με ελληνικά προϊόντα ή να συμμετάσχει σε βιωματικές εμπειρίες.
  • Αγορές/ψώνια με πολλές επιλογές από διεθνή brands αλλά και Έλληνες designers (π.χ. επώνυμα είδη στη Βουκουρεστίου και το Κολωνάκι, υπαίθρια αγορά στο Μοναστηράκι, ποικιλία brands στα πολυκαταστήματα του κέντρου, μια πιο παραδοσιακή αγορά στο Εμπορικό Τρίγωνο κ.α.).
  • Νυχτερινή ζωή με πολλά μαγαζάκια με μοναδική αισθητική, cozy bars, μεζεδοπωλεία, open-air χώρους, rooftops, wine bars κ.λπ.

Εκτός από τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τον Μεγάλο Περίπατο για την τουριστική ταυτότητα της πόλης καθώς και τους τρόπους που αυτές οι ευκαιρίες μπορούν να γίνουν πραγματικότητα, έγινε αναφορά και στις προκλήσεις: την ανάγκη να διατηρείται το ενδιαφέρον του επισκέπτη σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, την ανάγκη η πόλη να διατηρήσει την ποικιλομορφία της και το διαφορετικό της χρώμα ανά γειτονιά, το γεγονός ότι ο μεγάλος περίπατος φέρνει στην επιφάνεια διαχρονικά προβλήματα της πόλης που επηρεάζουν την εμπειρία του επισκέπτη (υποδομές, πράσινο, καθαριότητα, εγκληματικότητα κ.λπ.) και την όχληση κατά τη διάρκεια των έργων.

Τέλος, παρουσιάστηκαν προτάσεις που θα μπορούσαν να ενταχθούν στον σχεδιασμό του Μεγάλου Περιπάτου, μεταξύ των οποίων:

  • Δημιουργία «instagrammable» σημείων σε όλο το μήκος του Περιπάτου.
  • Διαμόρφωση μικρότερων Περιπάτων με θεματικό ενδιαφέρον.
  • Δημιουργία φεστιβάλ και event για τον Περίπατο.
  • Ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου και εργαλείων.
  • Σύνδεση με άλλες δράσεις/προγράμματα που αναβαθμίζουν το κέντρο της Αθήνας (του δήμου αλλά και ιδιωτών).
  • Ανάπτυξη κάρτας πόλης.
  • Διεύρυνση και εμπλουτισμός τουριστικής εμπειρίας με νέες εμπειρίες (π.χ. για οικογένειες).
  • Ανάμειξη locals στη διαμόρφωση της τουριστικής εμπειρίας.
  • Έμφαση στην τοπικότητα και στο τοπικό χρώμα της πόλης.

Ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, υπογράμμισε ότι η διαβούλευση αποτελεί μήτρα του Μεγάλου Περιπάτου. «Είναι το πρώτο έργο σε ολόκληρη τη χώρα που εξελίσσεται και διαμορφώνεται από τον διάλογο. Το αξιολογούμε όλοι μαζί, το κρίνουμε όλοι μαζί και το συνδιαμορφώνουμε», επισήμανε. Υπογράμμισε ότι ο Δήμος Αθηναίων θεωρεί τον Μεγάλο Περίπατο μία σπουδαία επένδυση για την Αθήνα και τους ανθρώπους της. Όχι θεωρητικά αλλά στην πράξη. «Αυτός είναι ο λόγος που σήμερα προσερχόμαστε σε αυτόν τον διάλογο με ένα στρατηγικό σχέδιο. Με μία πραγματική καταγραφή των δεδομένων και μία ουσιαστική έρευνα των δυνατοτήτων που δημιουργεί το έργο, στο πεδίο του τουρισμού», τόνισε.

Ο δήμαρχος Αθηναίων αναφέρθηκε στους στόχους της εκπόνησης αυτού του σχεδίου:

  • Να καταγράψουμε τις ανάγκες και τις τάσεις της διεθνούς τουριστικής αγοράς με βάση και τα νέα δεδομένα της, και λόγω της πανδημίας. Με έμφαση στις νέες τεχνολογίες και στις πρακτικές που μετατρέπουν τον τουρίστα σε φιλοξενούμενο της πόλης, φιλοξενούμενο στο σπίτι μας.
  • Να χαρτογραφήσουμε την τουριστική εμπειρία του Μεγάλου Περιπάτου και τις πολλαπλές διαδρομές που δημιουργούνται από τις αρτηρίες του. Δηλαδή, διαδρομές που εξυπηρετούν και ικανοποιούν κάθε φιλοξενούμενό μας. Από την επίσκεψη στους αρχαιολογικούς χώρους, μέχρι τη βόλτα για ένα ποτό ή φαγητό και από την επίσκεψη στα αξιοθέατα μέχρι την επίσκεψη στα εμπορικά καταστήματα.
  • Να υλοποιήσουμε τους στρατηγικούς μας στόχους. Δηλαδή να χρησιμοποιήσουμε τον Μεγάλο Περίπατο ως μέσο για τη διάχυση των τουριστικών ροών σε περισσότερα σημεία της Αθήνας, να ενοποιήσουμε και να αναβιώσουμε το κέντρο της πόλης με την παράλληλη ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς μας αλλά και να συμβάλλουμε στον εθνικό τουριστικό στόχο, να αυξήσουμε τη διάρκεια παραμονής των επισκεπτών μας.

«Είναι το έργο που δεν σηματοδοτεί μόνο τη δημιουργία μίας νέας εποχής αλλά και το τέλος της εποχής της μακέτας, της μπουλντόζας και της κορδέλας. Δεν είναι έργο ενός δημάρχου ή μίας δημοτικής αρχής και αυτή είναι η μαγεία του. Είναι έργο που το συζητάμε. Γιατί αυτό το έργο το περπατάμε μαζί», τόνισε χαρακτηριστικά ο Κώστας Μπακογιάννης.

ΣΧΟΛΙΑ