Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής: Ερωτήματα στο υπ. Παιδείας για την επαναφορά της διαγωγής στα σχολεία

Αντιδράσεις για την επαναφορά της διαγωγής στα σχολεία / Φωτογραφία: EUROKINISSI

Ποικίλες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να επαναφέρει την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια των σχολείων.

Η ρύθμιση περιλαμβάνεται στο νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία, το οποίο ψηφίζεται την Τετάρτη, και ήταν η αφορμή για να προχωρήσουν, αύριο, σε 24ωρη απεργία οι εκπαιδευτικοί. Η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής δημοσιοποίησε την έκθεσή της επί του νέου νομοσχεδίου, εστιάζοντας αρχικά στην… επιστροφή της διαγωγής στα σχολεία.

Ας σημειωθεί ότι στο πολυνομοσχέδιο προβλέπεται η επαναφορά της διαγωγής στους τίτλους σπουδών, όπως ίσχυε πριν από το 2017.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κατά την ενημέρωση για τις αλλαγές στην εκπαίδευση, προανήγγειλε, επίσης, την επαναφορά των αποβολών 3, 4 και 5 ημερών που είχαν περιοριστεί το 2017 σε αποβολές έως 2 ημερών.
Υπενθυμίζεται ότι ο χαρακτηρισμός διαγωγής στα σχολεία είχε καταργηθεί το 2017 από τον Κώστα Γαβρόγλου, μετά από αίτημα 28 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που ζητούσαν την κατάργηση της διαγωγής κοσμίας.

Τα ερωτήματα της Υπηρεσίας της Βουλής

Η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής εκφράζει ερωτήματα για το περιεχόμενο της διάταξης για τη διαγωγή, επικαλούμενη «τις ρυθμίσεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 που αφορούν στην επεξεργασία προσωπικών δεδομένων με νόμιμο σκοπό».

Η Υπηρεσία επισημαίνει ότι θα πρέπει να διευκρινιστεί το «κατά πόσον σχετίζεται η αναγραφή της διαγωγής των κατόχων των εν λόγω τίτλων με τους σκοπούς έκδοσής τους, οι οποίοι συνίστανται στην απόδειξη της επιτυχούς ολοκλήρωσης ενός σταδίου εκπαίδευσης, καθώς και κατά πόσον η εν λόγω αναγραφή σε δημόσια έγγραφα εξυπηρετεί θεμιτό σκοπό δημόσιου συμφέροντος και τηρεί την αρχή της αναλογικότητας, λαμβανομένου υπόψη ότι η αναγραφόμενη στο απολυτήριο διαγωγή κατά τον χρόνο κτήσης του τίτλου θα αποκαλύπτει στο διηνεκές στοιχεία που μπορούν να οδηγήσουν σε δυσμενή αξιολόγηση, στιγματισμό ή ακόμη και δυσμενή διακριτική μεταχείριση, ιδίως σε διαδικασίες πρόσληψης».

Προβληματισμός και για άλλα σημεία του νομοσχεδίου

Η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής εστιάζει και σε άλλα σημεία του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, όπως το άρθρο για τα Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών που αυπευθύνονται αποκλειστικές σε αλλοδαπούς πολίτες χωρών εντός ή εκτός της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Στις παρατηρήσεις της η Υπηρεσία αναφέρει ότι «η διάταξη αποκλείει, χωρίς να διευκρινίζεται στην Αιτιολογική Έκθεση ο λόγος, πέραν των Ελλήνων πολιτών, αλλοδαπούς πολίτες οι οποίοι είναι απόφοιτοι λυκείου ή αντίστοιχου σχολείου με φυσική έδρα στην ημεδαπή, και οι οποίοι, ιδίως μάλιστα αν το πρόγραμμα του λυκείου στηρίζεται στη γλώσσα στην οποία παρέχεται Ξ.Π.Σ., τελούν σε όμοια κατάσταση με τους αποφοίτους λυκείων με έδρα στην αλλοδαπή».

Το ζήτημα, προσθέτει η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής, «εμπλέκει πτυχές και του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως, π.χ., στην περίπτωση κατά την οποία τα εν λόγω πρόσωπα φοιτούν στην ημεδαπή λόγω της άσκησης από τους γονείς τους ελευθερίας που κατοχυρώνει το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (εργασία ή εγκατάσταση στην ημεδαπή)».

Ολόκληρη η έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας:

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ