Μια νέα viral τάση στη διακόσμηση σπιτιού που κάνει θραύση και βλέπουμε παντού στα social media αποτελείται από χαρούμενα, πολύχρωμα και παιχνιδιάρικα μοτίβα.
Ονομάζεται «Farmstand chic» και στην ουσία ενσωματώνει τα prints φρούτων και λαχανικών στα έπιπλα και τα deco items του εσωτερικού ενός σπιτιού.
Ο διακοσμητής εσωτερικών χώρων και στυλίστας Jonny Carmack έχει, μάλιστα, ένα «δωμάτιο με φρούτα» στο σπίτι του στο Danbury του Κονέκτικατ, όπως αναφέρει το Associated Press σε άρθρο του σχετικά τη νέα τάση.
Πολύχρωμα ψεύτικα φρούτα διακοσμούν κάθε γωνιά του χώρου, από το φωτιστικό οροφής σε σχήμα κερασιού μέχρι το τραπεζάκι σε σχήμα φράουλας και μια σειρά από άλλους «ζουμερούς» διακοσμητικούς θησαυρούς.
Η αγάπη για τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά δεν περιορίζεται πλέον στην κουζίνα, αλλά εμφανίζεται σε διακοσμητικές εικόνες σε όλο το σπίτι.
Ο Carmack το βλέπει ως μια διασκεδαστική μορφή απόδρασης και «μια αφορμή για συζήτηση και γιορτή». Οι ειδικοί στον χώρο του design λένε ότι αντανακλά επίσης μια πολιτιστική στροφή προς τη βιωσιμότητα και μια αισιόδοξη σύνδεση με τη φύση.
«Υπάρχει μια ιδιαίτερη ρομαντική αίσθηση στον πάγκο αγροτικών προϊόντων, παραπέμπει στον αγροτικό τρόπο ζωής που όλοι αναζητούν στις μέρες μας», λέει η Rachel Hardage Barrett, αρχισυντάκτρια του περιοδικού Country Living.
«Αυτή η στροφή προς μοτίβα φρούτων και λαχανικών συνδέεται με την αυξημένη ενδιαφέρον για την κηπουρική, την ευεξία και τις αντίκες».

Η Barrett βλέπει αυτή την τάση να εκδηλώνεται παντού, από τη διακόσμηση σπιτιού μέχρι τη μόδα. Αναφέρει τη viral τάση Tomato Girl Summer που έγινε πρόσφατα δημοφιλής. Μαζί με το κόκκινο χρώμα και διάφορες εκδοχές ντομάτας, το ύφος θύμιζε μεσογειακά καφέ, βόλτες στην παραλία και χαλαρές καλοκαιρινές ημέρες.
«Το Tomato Girl Summer προφανώς είχε μεγάλη επιτυχία, αλλά τώρα υπάρχει μια ολόκληρη νέα σοδειά φρούτων και λαχανικών για να επιλέξει κανείς, από λάχανα και ραπανάκια μέχρι φράουλες και ροδάκινα», λέει η Barrett.

Η Barrett παρατηρεί μια αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος γύρω από αντικείμενα με μοτίβα λάχανου και μαρουλιού, τα οποία ήταν κοινά μοτίβα τον 18ο και 19ο αιώνα. Τα σερβίτσια τύπου Cabbageware και Lettuce ware γνώρισαν μια αναγέννηση στη δεκαετία του ’60, ειδικά στους κύκλους του Palm Beach, με θαυμαστές όπως η Τζάκι Κένεντι, η Μπάνι Μέλον και ο Φρανκ Σινάτρα. Σήμερα, έχουν βρει ένα νέο κοινό.
«Αυτό συνδέεται με το κίνημα σχεδιασμού grandmillennial, που προωθεί αγαπημένα κειμήλια», λέει η Barrett. «Η Target παρουσίασε πρόσφατα μια συλλογή εμπνευσμένη από τα σερβίτσια τύπου λάχανου, η οποία συγκέντρωσε πάνω από 15 εκατ. δημοσιεύσεις στο TikTok».

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνέβαλαν σημαντικά στην άνοδο της τάσης του διακοσμητικού «φρουτο-στιλ». Το 2023, οι χρήστες του TikTok ενθουσιάστηκαν με ένα κεραμικό σκαμπό σε σχήμα λεμονιού. Το αντικείμενο εξαντλήθηκε γρήγορα, αλλά η δημοτικότητα των τραπεζιών σε σχήμα φέτας εσπεριδοειδών συνέχισε να αυξάνεται.
Οι φετινές χειμερινές εκθέσεις εσωτερικής διακόσμησης και τρόπου ζωής στο Παρίσι και τη Φρανκφούρτη έμοιαζαν περισσότερο με πολύχρωμες αγορές φρέσκων προϊόντων παρά με εμπορικές εκθέσεις.

Τα περίπτερα ήταν γεμάτα με γλάστρες διακοσμημένες με 3D σταφύλια και καρπούζια, καθρέφτες πλαισιωμένους με λοβούς αρακά ή ανανάδες, κούπες, ποτήρια και σερβίτσια καλυμμένα με σχέδια από ντομάτες. Τα καπέλα φωτιστικών και τα τραπεζομάντηλα κοσμούνταν με καλλιτεχνικές παραστάσεις καλαθιών με μούρα και δεμάτια από καρότα, τα μαξιλάρια ήταν γεμάτα με ζουμερά φρουτένια μοτίβα, ενώ τα βάζα ήταν διακοσμημένα με πιπεριές, είτε από πηλό είτε από παπιέ-μασέ.
Ο Carmack λέει ότι το Fruit Room ήταν το πιο δημοφιλές σχεδιαστικό του πρότζεκτ του, «και αυτό οφείλεται στις αναφορές σε καρτούν... Απλώς κάνει τους ανθρώπους χαρούμενους».

«Τα κεράσια είναι παιχνιδιάρικα και φλερταδόρικα. Οι φράουλες είναι σαν τις μικρότερες αδερφές τους, πιο χαριτωμένες και πιο γλυκές από τη φύση τους», λέει.
Η συγγραφέας βιβλίων μαγειρικής και αρθρογράφος γαστρονομίας Alyse Whitney έχει υιοθετήσει το στιλ που συχνά αποκαλείται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως το «Grocery Girl» vibe. Το διαμέρισμά της διαθέτει ένα στεφάνι από μεταλλικά μανιτάρια και ένα κεραμικό σκαμπό σε σχήμα κομμένου λεμονιού, ενώ έχει άφθονα αντικείμενα με θέμα την μπανάνα: μια πιατέλα, αλατοπίπερα και δαχτυλίδια για πετσέτες.

«Αν το στιλ σας είναι πιο ρετρό ή νεανικό, μπορείτε να αγκαλιάσετε λίγο το κιτς. Για μια πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση, επιλέξτε μοτίβα φρούτων με τη μορφή ταπετσαρίας ή υφασμάτων», λέει η Barrett.
Έτσι, είτε τα τρώτε είτε τα χρησιμοποιείτε στη διακόσμηση, υπάρχουν πολλοί τρόποι να δείξετε την αγάπη σας για το αγαπημένο σας λαχανικό ή φρούτο.
«Το να διακοσμείτε το σπίτι σας με αυτήν την αισθητική είναι ένα πείραμα αυτοέκφρασης με το οποίο συνδέονται τόσοι πολλοί άνθρωποι», λέει ο Carmack, «κι αυτό είναι κάτι που λατρεύω να βλέπω».

Φωτογραφίες: Kim Cook, Ruggable, Jonny Carmack via AP