Η συμβολή του συστήματος ασφαλείας eCall στη μείωση των συνεπειών από τα ατυχήματα -Πώς λειτουργεί - iefimerida.gr

Η συμβολή του συστήματος ασφαλείας eCall στη μείωση των συνεπειών από τα ατυχήματα -Πώς λειτουργεί

Ecall
Φωτογραφία: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ανάμεσα στα συστήματα ασφάλειας που διαθέτουν τα καινούργια αυτοκίνητα είναι και το eCall.

Από τις 31 Μαρτίου 2018, οι κατασκευαστές εξοπλίζουν όλους τους νέους τύπους αυτοκινήτων και φορτηγών με το eCall, ένα σύστημα που καλεί αυτόματα υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος.

Πώς λειτουργεί το σύστημα ασφαλείας eCall

Το eCall έχει τη δυνατότητα να ενημερώνει άμεσα τις αρχές και να συμβάλει στη μείωση των συνεπειών από ατυχήματα, αφού έχει επιβεβαιωθεί ότι η άμεση επέμβαση των σωστικών συνεργείων σώζει πολλές ζωές μειώνοντας τον χρόνο αντίδρασης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης. Αυτό σημαίνει ότι τα ασθενοφόρα, οι πυροσβέστες και η αστυνομία μπορούν να επέμβουν το συντομότερο δυνατό εντός της «χρυσής ώρας» μετά από σύγκρουση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η ανάπτυξη του eCall είναι μία από τις πολλές εξελίξεις που έχουν σχεδιαστεί για να περιορίσουν τις επιπτώσεις των τροχαίων ατυχημάτων. Κοιτώντας προς το μέλλον, οι τεχνολογίες «ενεργής ασφάλειας» -που μπορούν να αποτρέψουν ατυχήματα- προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες περαιτέρω βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, για παράδειγμα παρέχοντας αυτόματα παρέμβαση όταν ένας οδηγός δεν αντιδρά εγκαίρως.

Η πρωτοβουλία eCall στοχεύει στην ανάπτυξη μίας συσκευής εγκατεστημένης σε όλα τα οχήματα, που θα καλεί αυτόματα το 112 σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος και θα στέλνει ασύρματα πληροφορίες σχετικά με την ανάπτυξη του αερόσακου και τον αισθητήρα κρούσης, καθώς και συντεταγμένες GPS ή Galileo σε τοπικές υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Παρέχεται, επίσης, ένα κουμπί χειροκίνητης κλήσης. Το eCall βασίζεται στο E112. Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, το eCall θα μπορούσε να μειώσει τους χρόνους απόκρισης έκτακτης ανάγκης κατά 40% στις αστικές περιοχές και κατά 50% στις αγροτικές περιοχές.

Πολλές εταιρείες ασχολούνται με την τεχνολογία τηλεματικής για χρήση σε διαφορετικές πτυχές του eCall, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων εντός οχήματος, ασύρματης παράδοσης δεδομένων και συστημάτων σημείου απάντησης δημόσιας ασφάλειας. Η τυποποίηση των πρωτοκόλλων επικοινωνίας και τα θέματα της ανθρώπινης γλώσσας είναι μερικά από τα εμπόδια. Τα πρωτότυπα συστήματα έχουν δοκιμαστεί επιτυχώς με GPRS και σηματοδότηση εντός ζώνης μέσω κυψελοειδών δικτύων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ιδέα του eCall παρουσιάστηκε το 1999 από τον Ευρωπαίο δημόσιο υπάλληλο Luc Tytgat, κατά την έναρξη του προγράμματος Galileo της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Έναν χρόνο νωρίτερα, 170 εμπειρογνώμονες συναντήθηκαν στις Βρυξέλλες, όπου κλήθηκαν από την Επιτροπή για να αναλύσουν την ευρωπαϊκή εξάρτηση από το αμερικανικό σύστημα GPS, αλλά και για να συλλέξουν προτάσεις πολιτικών εφαρμογών.

Το 2001, το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως ευρωπαϊκό σύστημα κλήσεων, στο πλαίσιο του γερμανικού διαγωνισμού για τη νεολαία Jugend forscht. Το 2007, το έργο αναβλήθηκε. Το 2011, το έργο προωθήθηκε ξανά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το καλοκαίρι του 2013, το έργο εγκρίθηκε και είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί έως την 1η Οκτωβρίου 2015.

Στις 6 Σεπτεμβρίου 2013, οι εμπορικές ενώσεις που δραστηριοποιούνται στην αγορά μετά την αυτοκινητοβιομηχανία (όπως AIRC, CLEPA, FIA, FIGEAFA) χαιρέτισαν την πρωτοβουλία eCall της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υποστηρίζουν πλήρως την πανευρωπαϊκή υποχρεωτική εισαγωγή του eCall έως το 2015 σε όλα τα νέα αυτοκίνητα και ελαφρού τύπου εγκεκριμένα εμπορικά οχήματα.

Η Σλοβενία παρουσίασε το eCall τον Δεκέμβριο του 2015. Η Ιταλία ανέπτυξε πιλοτικό πρόγραμμα σε επιλεγμένες περιοχές τον Μάιο του 2017 και η Σουηδία υιοθέτησε το eCall τον Οκτώβριο του 2017. Η ανάπτυξη συσκευών eCall έγινε υποχρεωτική σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση την 1η Απριλίου 2018.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως συμβαίνει με όλα τα συστήματα για την προσθήκη υποχρεωτικών ασύρματων πομποδεκτών σε αυτοκίνητα, υπάρχουν προβλήματα προστασίας της ιδιωτικής ζωής που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Ανάλογα με την τελική εφαρμογή του συστήματος, είναι πιθανό αυτό (το σύστημα) να ενεργοποιηθεί χωρίς να πραγματοποιηθεί πραγματικό σφάλμα. Επίσης, οι επιβάτες του αυτοκινήτου δεν έχουν κανέναν έλεγχο επί της απομακρυσμένης ενεργοποίησης του μικροφώνου, καθιστώντας ένα αυτοκίνητο ευαίσθητο σε υποκλοπές.

Ωστόσο, μία ολοκληρωμένη προσέγγιση στην ασφάλεια, συνδυάζοντας περαιτέρω βελτιώσεις στην τεχνολογία των οχημάτων με καλύτερη εκπαίδευση οδηγών, καλύτερη σχεδίαση και συντήρηση του δρόμου και την επιβολή των υφιστάμενων κανονισμών κυκλοφορίας, θα αποτελέσει την καλύτερη ασπίδα για να περιοριστούν τα ατυχήματα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ