«Σαν ένα μικρό Λούβρο»: Δύο γενιές Ρότσιλντ συγκρούονται για έναν ανεκτίμητο θησαυρό έργων τέχνης - iefimerida.gr

«Σαν ένα μικρό Λούβρο»: Δύο γενιές Ρότσιλντ συγκρούονται για έναν ανεκτίμητο θησαυρό έργων τέχνης

Ναντίν και Αριάν Ρότσιλντ
Ναντίν και Αριάν Ρότσιλντ /Φωτογραφία: Getty Images
EΠΙΜΕΛΕΙΑ:
ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΡΣΕΝΙΟΥ

Η ιστορία της γνωστής τραπεζικής οικογένειας Ρότσιλντ πάντα καλυπτόταν από ένα πέπλο μυστικότητας, ωστόσο αυτό πλέον δεν ισχύει.

Κι αυτό γιατί οι Ρότσιλντ έχουν διχαστεί από αντικρουόμενες διεκδικήσεις γύρω από μια τεράστια συλλογή έργων τέχνης, που αποτελεί μέρος της περιουσίας της οικογένειας, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ.

Ρότσιλντ: Νύφη και πεθερά στα δικαστήρια

Η σύγκρουση, που πλέον εκτυλίσσεται τόσο στις δικαστικές αίθουσες όσο και στα μέσα ενημέρωσης, φέρνει αντιμέτωπες την 93χρονη βαρόνη Ναντίν ντε Ρότσιλντ -χήρα του Έντμοντ, εκλιπόντος εκπροσώπου του γαλλοελβετικού κλάδου της οικογένειας- και τη νύφη της, Αριάν ντε Ρότσιλντ, τη σημερινή βαρόνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αγωγές επικεντρώνονται στην εκτενή οικογενειακή συλλογή επίπλων, ανεκτίμητων ιστορικών αντικειμένων και έργων ζωγραφικής που φυλάσσονται στο Château de Pregny, στην Ελβετία, έναν χώρο που, όπως περιέγραψε ένας επισκέπτης, θυμίζει «ένα μικρό Λούβρο».

Το chateau de Pregny
Το chateau de Pregny

Αδιανόητης αξίας έργα τέχνης στο Chateau τους

Η οικογένεια Ρότσιλντ τηρεί αυστηρό κώδικα σιωπής σχετικά με το ακριβές περιεχόμενο του chateau με θέα τη λίμνη της Γενεύης, όπου απαγορεύονται τόσο οι φωτογραφίες όσο και οι αδιάκριτοι επισκέπτες.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του Guardian, η συλλογή περιλαμβάνει θησαυρούς όπως έπιπλα της εποχής του Λουδοβίκου ΙΣΤ’, καθώς και έργα των Γκόγια, Ρέμπραντ, Φραγκονάρ, Ελ Γκρέκο και Μπουσέ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ναντίν υποστηρίζει ότι ο σύζυγός της, που πέθανε το 1997, της άφησε κληρονομιά σημαντικό μέρος της συλλογής, το οποίο επιθυμεί να στεγάσει σε ένα νέο μουσείο στη Γενεύη, αφιερωμένο στην παρουσίαση των έργων του Ιδρύματος Edmond και Nadine de Rothschild, το οποία έχει δημιουργήσει.

Από την πλευρά της, η Αριάν -που ήταν παντρεμένη με τον μοναχογιό του Έντμοντ και της Ναντίν, Μπέντζαμιν, ο οποίος πέθανε το 2021- επιμένει ότι η συλλογή πρέπει να παραμείνει ενιαία και να συνεχίσει να στεγάζεται στο Château de Pregny.

Η Ναντίν Ρότσιλντ
Η Ναντίν Ρότσιλντ

Στα δικαστικά έγγραφα, η 60χρονη Αριάν κατηγορεί την πεθερά της ότι επηρεάζεται από τους συμβούλους της, κάνοντας παραλληλισμό με την αείμνηστη κληρονόμο της L’ Oreal, Λίλιαν Μπετανκούρ. Υπενθυμίζεται ότι το 2011 η κόρη της Μπετανκούρ είχε ζητήσει να κηρυχθεί η μητέρα της ανίκανη καταλογισμού, έπειτα από δωρεές που φέρεται να άγγιξαν το ένα δισεκατομμύριο ευρώ προς έναν νεαρό φίλο της φωτογράφο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι λέει η βαρόνη Ναντίν Ρότσιλντ

Μιλώντας από το σπίτι της στην ελβετική ύπαιθρο, η Ναντίν δήλωσε στον Guardian: «Γνώριζα τη Λίλιαν και μπορώ να σας πω ότι δεν ήταν σε καμία περίπτωση μια γυναίκα που μπορούσε κάποιος να τη βάλει να κάνει κάτι που δεν ήθελε. Και ούτε εγώ βρίσκομαι υπό την επιρροή κανενός. Μπορείτε να το καταλάβετε από τη φωνή και τις απαντήσεις μου ότι θα ήταν δύσκολο να με επηρεάσει κανείς».

«Είμαι η τελευταία βαρόνη Ρότσιλντ της γενιάς μου. Όλοι οι υπόλοιποι έχουν φύγει από τη ζωή. Το να κλείνω τη ζωή μου με μια τόσο μεγάλη δικαστική διαμάχη με στενοχωρεί» προσθέτει, και τονίζει: «Στην αρχή άνοιξα την αγκαλιά μου στη νύφη μου. Υπάρχουν φωτογραφίες μας μαζί, ήμουν γενναιόδωρη στα προσωπικά μου δώρα προς εκείνη».

Η ζωή της Ναντίν

Η βαρόνη έχει γνωρίσει και πιο δύσκολες εποχές. Γεννημένη ως Nadine Lhopitalier, μεγάλωσε σε οικογένεια που στήριζε τον κομμουνισμό και έφυγε από το σπίτι σε ηλικία μόλις 14 ετών. Δύο χρόνια μετά έραβε κουμπώματα σε ηλιοροφές της Peugeot και εργαζόταν ως μοντέλο για καλλιτέχνες. Αργότερα υιοθέτησε το καλλιτεχνικό όνομα Nadine Tallier και εμφανίστηκε σε μουσικές σκηνές και σε μικρούς ρόλους στον κινηματογράφο.

Η Ναντίν την εποχή που εργαζόταν ως ηθοποιός
Η Ναντίν την εποχή που εργαζόταν ως ηθοποιός
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις αρχές της δεκαετίας του 1960 γνώρισε τον Έντμοντ ντε Ρότσιλντ. Αργότερα θυμόταν την πρώτη τους συνάντηση, λέγοντας: «Κοίταξε το δαχτυλίδι μου και μου είπε: ''Είναι πανέμορφο, αλλά δυστυχώς το διαμάντι είναι ψεύτικο''». Το ζευγάρι παντρεύτηκε το 1963. Από εκείνη τη στιγμή και μετά όλα τα κοσμήματα ήταν αληθινά.

Ως σύζυγος του πλουσιότερου μέλους της τραπεζικής οικογένειας, η Ναντίν είχε την ευθύνη της διαχείρισης των 14 ακινήτων τους, όπου επί δεκαετίες υποδέχονταν την κοσμική ελίτ - ανάμεσά τους τους Κένεντι, την Όντρεϊ Χέπμπορν, τη Μαρία Κάλλας, την πριγκίπισσα Νταϊάνα, τη Ρόμι Σνάιντερ και την Γκρέτα Γκάρμπο.

Όταν έφυγε από το chateau για να το παραχωρήσει στην οικογένεια του γιου της

Η Ναντίν παραδέχεται ότι υπήρξε απούσα μητέρα για τον γιο της Μπέντζαμιν, ο οποίος μεγάλωσε με νταντάδες. Ο ίδιος είχε ισχυριστεί ότι τον αντιμετώπιζε ως «κληρονόμο» και όχι ως γιο. Εκείνη επιμένει ότι υποδέχτηκε θερμά τη σύζυγό του, Αριάν, στην οικογένεια το 1999, και ότι μετακόμισε από το Château de Pregny, επιφανείας 1.126 τετραγωνικών μέτρων, σε ένα οίκημα εντός του κτήματος των 44 στρεμμάτων, παραχωρώντας την οικογενειακή κατοικία στο νεαρό ζευγάρι, το οποίο απέκτησε τέσσερις κόρες.

Η Αριάν Ρότσιλντ
Η Αριάν Ρότσιλντ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ναντίν αναφέρει ότι οι σχέσεις ανάμεσα στις δύο βαρόνες έγιναν «ανεπανόρθωτες» μετά τον θάνατο του Μπέντζαμιν. Έκτοτε έχει εγκαταλείψει το κτήμα και ζει «άνετα» στην ύπαιθρο έξω από τη Γενεύη.

Οι δικαστικές μάχες

Σήμερα, και οι δύο πλευρές έχουν καταγράψει δικαστικές νίκες, ωστόσο ο οικογενειακός πόλεμος συνεχίζεται.

Η Αριάν έχασε στην προσπάθειά της να απαγορεύσει στη Ναντίν τη χρήση του ονόματος του Έντμοντ για το ίδρυμά της, ενώ η Ναντίν έχασε κάθε νομικό δικαίωμα εισόδου στο château. Παράλληλα, μια τρίτη αγωγή σχετικά με την κυριότητα των έργων τέχνης και άλλων αντικειμένων εκκρεμεί.

Πηγή κοντά στην οικογένεια ανέφερε ότι η Αριάν και οι κόρες της δεν επιθυμούν να σχολιάσουν τη ρήξη.

«Από σεβασμό προς όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, η οικογένεια δεν προβαίνει σε σχόλια για το συγκεκριμένο ζήτημα, το οποίο χειρίζεται με τη μέγιστη δυνατή διακριτικότητα», ανέφερε η πηγή σε δήλωσή της. «Η οικογένεια παραμένει πλήρως αφοσιωμένη στις δραστηριότητές της και εργάζεται καθημερινά για τη διατήρηση και τη μεταβίβαση της κληρονομιάς της».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ναντίν, ωστόσο, εμφανίζεται λιγότερο συγκρατημένη: «Κληρονόμησα από τον σύζυγό μου πολλά αντικείμενα που βρίσκονται στο Château de Pregny, αλλά μετά τον θάνατο του γιου μου ήταν αδύνατο να τα ανακτήσω. Γι’ αυτό, δυστυχώς, αναγκάστηκα να προσφύγω στη Δικαιοσύνη».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ