Χρόνια μετά τον στολισμό της Birkin, της Hermès, της Jane Birkin με μπιχλιμπίδια και κορδόνια από χάντρες, τα μπρελόκ στις τσάντες επέστρεψαν στη μόδα.
Τα κουκλάκια Labubu, που κάνουν θραύση, συνέβαλαν στην επαναφορά της τάσης από την Gen Z, κάνοντάς την mainstream. Τώρα, τα κρεμαστά διακοσμητικά εμφανίζονται στις πασαρέλες της ελίτ της μόδας και κρέμονται από τις τσάντες των διασημοτήτων.
Οι σχεδιαστές τσαντών, ανυπόμονοι για ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της ύφεσης, είναι ιδιαίτερα πρόθυμοι να συμμετάσχουν σε αυτό το φαινόμενο. Αν οι οικονομικά ευκατάστατοι αγοραστές δεν μπορούν να πειστούν να ξοδέψουν χιλιάδες δολάρια για μια καινούργια τσάντα, ίσως μπορούν να δελεαστούν να ξοδέψουν μερικές εκατοντάδες δολάρια για ένα μπρελόκ επώνυμης μάρκας, για μια τσάντα που ήδη έχουν.
Ο 24χρονος Έθαν Ντίαζ συνήθιζε να ξοδεύει τακτικά σε ακριβές τσάντες και ρούχα που σχεδόν δεν χρησιμοποιούσε. Τώρα, τα charms για τσάντες τού επιτρέπουν να αλλάζει γρήγορα την εμφάνιση των τσαντών του χωρίς να ξεπερνά τον προϋπολογισμό του. Πρόσφατα, διακόσμησε την τσάντα Coach Soft Empire Carryall Bag, αξίας 695 δολαρίων, με μερικά κρεμαστά στολίδια, συμπεριλαμβανομένου ενός μπρελόκ Longchamp, αξίας 120 δολαρίων, σε σχήμα κρουασάν.
Ο εμπορικός διευθυντής από το Νιου Τζέρσεϊ άρχισε να αγοράζει τα διακοσμητικά στοιχεία πριν από ένα χρόνο και τώρα διαθέτει 30, με το πιο ακριβό να είναι ένα καβούρι Louis Vuitton, αξίας 1.010 δολαρίων, που λειτουργεί και ως μικρή θήκη.
«Μπορείτε να τα συνδυάσετε και να τα τοποθετήσετε σε διαφορετικές τσάντες, οπότε δεν περιορίζεστε σε ένα συγκεκριμένο στιλ», είπε ο Ντίαζ.
Σύμφωνα με το Bloomberg, οι πωλήσεις των luxury brands έχουν μειωθεί για αρκετά τρίμηνα και οι εταιρείες κυκλοφορούν πιο προσιτά και μικρότερα αξεσουάρ για να αντιστρέψουν την πτώση και να αυξήσουν την επισκεψιμότητα των καταστημάτων.
«Κερδίζουμε με τα διακοσμητικά για τσάντες»
Τον περασμένο μήνα, η LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE ανέφερε ότι οι πωλήσεις του δεύτερου τριμήνου μειώθηκαν κατά 9% στον βασικό τομέα της μόδας και των δερμάτινων ειδών, καθώς οι αγοραστές περιόρισαν τις αγορές ακριβών τσαντών και ρούχων.
Η ανταγωνιστική Kering ανέφερε ότι οι πωλήσεις της Gucci μειώθηκαν κατά 25% κατά την ίδια περίοδο σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ οι πωλήσεις της Prada μειώθηκαν κατά 3,6%.
Οι μετοχές των εταιρειών έχουν σημειώσει διψήφια πτώση τους τελευταίους 12 μήνες, και η συμβουλευτική εταιρεία Bain & Co. αναμένει ότι ο κλάδος των προσωπικών ειδών πολυτελείας θα συρρικνωθεί μεταξύ 2% και 5% φέτος. Αυτό θα ήταν η χειρότερη επίδοση από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2009, αν εξαιρέσουμε την πανδημία.
Η αξιοποίηση της μόδας των τσαντών με τα κρεμαστά διακοσμητικά είναι «λογικά ευκαιριακή» για τις εταιρείες πολυτελών ειδών, οι οποίες θα μπορούσαν κάλλιστα να «βγάλουν κάποια χρήματα από αυτό», δήλωσε ο Νιλ Σάντερς, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ανάλυσης GlobalData.
Η Tapestry Inc., η οποία έχει ξεπεράσει κορυφαίες ετικέτες χάρη στις ισχυρές πωλήσεις της προσιτής μάρκας πολυτελείας Coach, έχει επεκτείνει τη γκάμα των γοητευτικών αξεσουάρ της εκεί και στον οίκο Kate Spade. Η εταιρεία σχεδιάζει να αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των προϊόντων που προσφέρονται στην Kate Spade, όπου οι πωλήσεις έχουν μειωθεί, κατά τη διάρκεια της περιόδου των εορτών.
«Κερδίζουμε με τα διακοσμητικά για τσάντες» δήλωσε ο Τοντ Καν, διευθύνων σύμβουλος της Coach, σε τηλεφωνική επικοινωνία με αναλυτές την Πέμπτη.
Τα μοναδικά διακοσμητικά για τσάντες προσφέρουν «μια προσιτή είσοδο» στις δύο μάρκες, δήλωσε η Άλις Γου, αντιπρόεδρος στρατηγικής και καταναλωτικών τάσεων της Tapestry.
Τα ultra-luxury brands πωλούν charms εδώ και χρόνια, αλλά κυρίως ως «προσθήκη» σε προϊόντα υψηλής αξίας. Πολλές από αυτές τα πωλούσαν μόνο στο διαδίκτυο. Τώρα, τα διακοσμητικά βρίσκονται στο επίκεντρο των μπουτίκ και των επιδείξεων μόδας.
«Αν δεν ασχοληθούμε με αυτό και δεν το εκμεταλλευτούμε, κάποιος άλλος θα το κάνει», δήλωσε ο Σάντερς για τις μάρκες κύρους. Καθώς ορισμένοι από τους πλούσιους πελάτες τους αναβάλλουν την αγορά νέων τσαντών και ρούχων, το να τους προσελκύσουν με ένα κομψό μπρελόκ για τσάντες βοηθά στη διατήρηση των πολύτιμων σχέσεων με τους πελάτες κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης περιόδου.
«Το χειρότερο για μια μάρκα είναι να χάσει εντελώς έναν καταναλωτή», δήλωσε.
Τα διακοσμητικά τσαντών κυριαρχούν στα καταστήματα -Τα έχουν σε περίοπτη θέση
Κατά τη διάρκεια πρόσφατων επισκέψεων στα καταστήματα Bloomingdale's, τα εντυπωσιακά διακοσμητικά ήταν σε περίοπτη θέση σε όλα τα τμήματα τσαντών.
Στο κεντρικό κατάστημα στο Μανχάταν, η Prada παρουσίαζε το μαύρο και χρυσό διακοσμητικό ρομπότ, αξίας 825 δολαρίων, το οποίο ήταν προσαρτημένο σε ένα σακίδιο αξίας 2.300 δολαρίων.
Στο Λος Άντζελες, το μπρελόκ σε σχήμα λιβελούλας της Gucci, αξίας 510 δολαρίων, ήταν σε μία από τις λαβές μιας τσάντας αξίας 1.950 δολαρίων, ενώ τρία μπρελόκ σε σχήμα σκύλου, αξίας 450 δολαρίων το καθένα, ήταν παρατεταγμένα σε μια βιτρίνα δίπλα σε κάρτες και πορτοφόλια με μονόγραμμα.
Παρόλο που τα μπρελόκ για τσάντες γνωρίζουν μεγάλη άνθηση, οι αναλυτές του κλάδου προειδοποιούν ότι μπορούν να ενισχύσουν τις πολυτελείς μάρκες μόνο μέχρι ενός σημείου.
Τελικά, τα charms «θα αποτελούν ένα πολύ μικρό μέρος» των πωλήσεων των premium fashion labels, δήλωσε η αναλύτρια της Bloomberg Intelligence, Ντέμπορα Έτκεν. «Αρκετά για να διατηρήσουν τις μάρκες ενεργές στο μυαλό των πιθανών αγοραστών, αλλά με πολύ περιορισμένη συνολική αξία».
Οι Louis Vuitton και Loewe αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις στρατηγικές τους για τα charms για τσάντες ή να παρέχουν στοιχεία για τις πωλήσεις. Οι Gucci και Fendi δεν απάντησαν στα αιτήματα για σχόλια στο Bloomberg.
Η Κλεβίσα Χέντριξ, μια 27χρονη content creator από το Λος Άντζελες, άρχισε να αγοράζει διακοσμητικά για τσάντες φέτος, αφού τα είδε στην πασαρέλα της Coach, και τώρα έχει μια ντουζίνα στη συλλογή της, η οποία συνεχώς μεγαλώνει. Συνήθως ξοδεύει λιγότερα από 100 δολάρια για ένα charm.
«Θέλεις να είσαι μοντέρνος» είπε, «αλλά θέλεις να μπορείς να αντέχεις οικονομικά τη μόδα».
Bloomberg