Λάμπρος Κτεναβός: Ποιος είναι ο κακός «Οσμάν» από το Κόκκινο ποτάμι -Ο γάμος με την Ειρήνη Ψυχράμη - iefimerida.gr

Λάμπρος Κτεναβός: Ποιος είναι ο κακός «Οσμάν» από το Κόκκινο ποτάμι -Ο γάμος με την Ειρήνη Ψυχράμη

O γάμος της Ειρήνης Ψυχράμη και του Λάμπρου Κτεναβού
Ειρήνη Ψυχράμη και Λάμπρος Κτεναβός
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΖΑΧΟΥ

Ο Λάμπρος Κτεναβός υποδύεται τον «Οσμάν» στο Κόκκινο Ποτάμι, το οποίο προβάλλεται Κάθε Κυριακή στις 21.00 στο Open.

Έξω από την αίθουσα του θεάτρου «Ελληνικός Κόσμος», λίγο πριν μπούμε να δούμε την πρώτη προβολή «Κόκκινο ποτάμι-Η συνέχεια» έχουν στηθεί διάφορα πηγαδάκια με τους συντελεστές της σειράς και τους δημοσιογράφους.

Σ΄ ένα από τα πηγαδάκια βρίσκεται ο Λάμπρος Κτεναβός, ο οποίος υποδύεται τον Τούρκο «Οσμάν», έναν ρόλο που από την πρώτη κιόλας σεζόν της σειράς συζητήθηκε πολύ. Ο ηθοποιός, ευγενέστατος, συνομιλεί με τους δημοσιογράφους, κάνει πλάκα, προσπαθεί να κάνει follow στο Instagram εξηγώντας πως δεν «το έχει» πολύ με την τεχνολογία. Στην οθόνη του κινητού έχει μια φωτογραφία τη γυναίκα του, Ειρήνη Ψυχράμη που μόλις τη βλέπουμε με πλατύ χαμόγελο σχολιάζει «Η γυναικάρα μου».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λίγα λεπτά αργότερα, κατά τη προβολή της σειράς, ο Λάμπρος Κτεναβός μεταμορφωμένος ως Τούρκος «Οσμάν» είχε μια έκφραση θυμού και μια ματιά πριν πέσουν οι τίτλοι τέλους που άφηνε τον τηλεθεατή παγωμένο και σαστισμένο. Η βαρβαρότητα του ρόλου ήταν αποτυπωμένη ολόκληρη στο βλέμμα του.

Το παγωμένο βλέμμα που έχω στο μυαλό μου, μέσα από τον ρόλο του κακού «Οσμάν», φεύγει όταν μιλάω ξανά μαζί του και αυτή τη φορά σε μια ιδιαίτερη συνθήκη. Ο Λάμπρος Κτεναβός είναι στο σπίτι του μαγειρεύει χοιρινό λεμονάτο με ρύζι, έχει παρέα τον σκύλο και τη γάτα της οικογένειας, παίζει με τον τριών ετών γιο του, τον Χρήστο και περιμένει την σύζυγο του, Ειρήνη Ψυχράμη να επιστρέψει από τις πρόβες της. «Μην ανησυχείς καθόλου τώρα που έβαλα το φαγητό να γίνει μπορούμε να μιλήσουμε με ηρεμία» θα μου αναφέρει με χαμόγελο.

Κόκκινο ποτάμι-Η συνέχεια: Υπόθεση του δεύτερου κύκλου

Η Ιφιγένεια προσπαθεί να βρει τον Μίλτο, μη γνωρίζοντας πως ο αγαπημένος της έχει σκοτωθεί. Φτάνει στη Θεσσαλονίκη και εκεί συναντά τον Δημοσθένη Μαντά, τον γιατρό που θα προσπαθήσει να σώσει το παιδί της και θα τη βοηθήσει στην αναζήτησή της για τον Μίλτο στα βάθη της Τουρκίας. Παράλληλα με την περιπέτεια της Ιφιγένειας και του Δημοσθένη και την εξέλιξη της σχέσης τους, παρακολουθούμε ιστορίες προσφύγων και πώς αλλάζει η ζωή τους από τη μία στιγμή στην άλλη εξαιτίας των διεθνών συμφερόντων της εποχής. Όλη η πλοκή διαδραματίζεται με φόντο τα ιστορικά γεγονότα που συγκλόνισαν τον Ελληνισμό κατά το διάστημα 1919-1923.

Λάμπρος Κτεναβός Κόκκινο ποτάμι
Σκηνή από την σειρά
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λάμπρος Κτεναβός: Από νοσοκόμος ηθοποιός του Εθνικού

Ο ρόλος του κακού Οσμάν είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστικός προκαλώντας στον τηλεθεατή έντονα συναισθήματα. Κι αυτό γιατί χρειάζεται υποκριτικό μεγαλείο για να αναμετρηθείς με έναν τέτοιο ρόλο και φυσικά να αρκεί ένα βλέμμα για να αποτυπωθεί η βαρβαρότητα που έχει μέσα του ο Τούρκος «Οσμάν».

Αναζητώντας το βιογραφικό του Λάμπρου Κτεναβού, του ηθοποιού που υποδύεται τον Οσμάν, διαπιστώνω πως πρόκειται για έναν καλλιτέχνη απόφοιτο του Εθνικού με 15ετή θεατρική πορεία στο ενεργητικό του -μεταξύ άλλων έχει συνεργαστεί με τους Γιάννη Σμαραγδή, Αλέξανδρο Αβρανά, Γιάννη Κακλέα και Βασίλη Χαραλαμπόπουλο.

Ο Λάμπρος Κτεναβός γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Αγρίνιο. Μετά τη στρατιωτική του θητεία ήρθε στην Αθήνα, όχι όμως για να ασχοληθεί με την υποκριτική. Ο ίδιος δεν ανήκει στην κατηγορία των ανθρώπων που ήξεραν από μικρή ηλικία τι ήθελαν να κάνουν όταν μεγαλώσουν. «Δεν ήθελα να γίνω πάντα ηθοποιός, αν και κάποια στιγμή λόγω της συμμετοχής της αδερφή μου στο θέατρο σαν παιδάκι μπορεί να ζήλεψα. Μου άρεσε, όμως, πολύ η χορωδία και έπαιρνα μέρος, είχα ευαισθησίες- μέχρι εκεί» μου εξηγεί ο ίδιος.

Η απάντηση του στο ερώτημα «τι θέλεις να γίνεις όταν μεγαλώσεις;» ήταν πώς άφηνε το ένστικτο του να τον καθοδηγεί. Στο σχολείο ήταν μέτριος μαθητής -ίσως γιατί δεν βρέθηκε στη μαθητική διαδρομή του ένας καθηγητής να τον εμπνεύσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Λάμπρος κτεναβός Οσμάν Κόκκινο ποτάμι
Ο «Οσμάν» από το Κόκκινο ποτάμι

Στην Αθήνα θα εργαστεί στον τομέα της υγείας, αλλά δεν θα μείνει πολύ. Μια γνωριμία θα του ανοίξει το δρόμο του θεάτρου και ένας νέος κόσμος θα ξετυλιχτεί μπροστά του. «Όταν ήρθα στην Αθήνα εργάστηκα ως νοσηλευτής και στο θέατρο βρέθηκα μετά από μια παράσταση που είδα στο θέατρο Τέχνης με πρωταγωνίστρια την Κάτια Γέρου. Μαγεύτηκα τόσο πολύ που αμέσως σκέφτηκα πως για να συνεπάρει εμένα όλο αυτό, έναν άνθρωπο που μέχρι τώρα δεν μπορούσα να εστιάσω σε κάτι, έχει αξία. Μετά το τέλος της παράστασης δεν μου ξαναβγήκε ποτέ η ιδέα του θεάτρου από το μυαλό μου» θα μου αναφέρει ο ηθοποιός.

Επόμενο βήμα να παρακολουθήσει για μικρό χρονικό διάστημα μαθήματα υποκριτικής σε εργαστήριο και να δώσει εξετάσεις στο Εθνικό όπου πέρασε με επιτυχία. «Φυσικά ήταν επιβεβαίωση και ένιωσα ότι αξίζω. Από ολόκληρη τη διαδικασία νιώθεις ζωντανός και αναπτερωμένος. Τα χρόνια ως σπουδαστής του Εθνικού είχαν πολύ θέατρο, πολύ διάβασμα. Έζησα καλές και κακές καταστάσεις κι έχω δει κομμάτι της παθογένειας» απαντάει.

Τον ρωτάω αν ήταν σοκ για τον ίδιο η σύλληψη του πρώην Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Εθνικού και απαντάει πως «Όταν συνελήφθη δούλευα στη θεατρική παράσταση του Εθνικού «Σε εσάς που με ακούτε» σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Αβρανά. Τον Δημήτρη τον ήξερα χρόνια- όταν ήμουν σπουδαστής εκείνος δίδασκε στο Εθνικό, αλλά έπαιρνε άλλα έτη, δεν είχε τύχει να τον έχω εγώ καθηγητή. Θέλω να σου πω πως μέσα μου ένα κομμάτι μου ησύχασε. Ας πούμε ήθελα κάποια στιγμή να υπάρξει μια κάθαρση στο θέατρο. Δεν ξέρω τώρα αν αυτή η κάθαρση είναι πραγματική».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για το αν έχουν αλλάξει πράγματα στο θέατρο μετά το #metoo απαντάει πως το ΣΕΗ κάνει μεγάλη προσπάθεια και έχει κάνει καλή δουλειά παρόλο που το σωματείο τους έχει χτυπηθεί πολύ. Σίγουρα όμως έχουν δώσει φωνή στους ηθοποιούς.

Το «όχι» στις «Άγριες Μέλισσες» για τον Μανούσο Μανουσάκη

Ο Λάμπρος Κτεναβός είχε κάνει από την πρώτη σεζόν συζητήσεις για να παίξει στις «Άγριες Μέλισσες», αλλά αρνήθηκε προκειμένου να βρίσκεται στο πρώτο κύκλο της σειράς «Κόκκινο ποτάμι» του Μανούσου Μανουσάκη. Ωστόσο, έπαιξε έναν ρόλο στην καθημερινή σειρά εποχής. «Με κάλεσαν από τις «Άγριες μέλισσες», ήταν τιμή για μένα και ήθελα πολύ να συνεργαστώ με τον Λευτέρη Χαρίτο. Δεν ήθελα να περάσει μια τέτοια μεγάλη παραγωγή και να μην είμαι μέρος της. Ο Χαρίτος έδειξε στους τηλεθεατές μια εποχή που μέχρι τώρα δεν την έδειχναν στην τηλεόραση. Έφερε αυτή την εποχή και απέδειξε πως είχε πολύ ζουμί» σχολιάζει ο ηθοποιός.

Ο ηθοποιός, αν και γνώριζε πως ο ρόλος του Οσμάν θα ήταν μικρός, ήθελε πολύ να δουλέψει με τον Μανούσο Μανουσάκη. «Ο δικός μου ρόλος, όπως και του Αργύρη Πανταζάρα ξέραμε πως δεν θα είναι πρωταγωνιστικοί, αλλά θα οδηγήσουν παραπέρα την ιστορία. Μέσα από τη δουλειά μας, τις σπουδές μας ξεπεράσαμε τους εαυτούς μας και ο Μανούσος ξέρει πάντα να αφήνει χώρο στους ηθοποιούς του και να αρπάζει ότι καλύτερο. Προσπαθεί να σε εμπνεύσει και είναι πολύ σημαντικό το γεγονός πως φτιάχνει ατμόσφαιρα. Αλλιώς είναι να παίζεις μέσα στο στούντιο και αλλιώς σε ένα δάσος. Επηρεάζεσαι από την μυρωδιά που έχει το χώμα, θα αντιδράσεις διαφορετικά όταν θα μπει το πόδι σου στο παγωμένο νερό του ποταμιού...Πολλές σκηνές με δυσκόλεψαν κινησιολογικά, υποκριτικά ακόμα και ως γεγονός. Γιατί έπρεπε να καλύψω τον ρόλο και να υπάρξω ως άνθρωπος» εξηγεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τον Γιώργο Γεροντιδάκη, την «σειρά» του όπως μου τον αναφέρει έχουν ξεχωρίσει ως κακοί σε τηλεοπτικούς ρόλους. Αλήθεια τον φοβίζει η συγκεκριμένη ταμπέλα; «Δεν με φοβίζει καθόλου να ταυτιστώ με ρόλους κακού… Δεν έχω κανένα πρόβλημα».

Ο γάμος με την Ειρήνη Ψυχράμη και ο ρόλος ως μπαμπάς

Στα μέσα Σεπτεμβρίου ο Λάμπρος Κτεναβός και η Ειρήνη Ψυχράμη παντρεύτηκαν με θρησκευτικό γάμο στην Πλατανιώτισσα Αχαϊας και βάπτισαν τον γιο τους. Όσο για το πώς είναι η ζωή στο σπίτι με δύο καλλιτέχνες; «Δεν είναι καθόλου εύκολη. Από το θέμα της επιβίωσης, τα απαιτητικά ωράρια μέχρι τον εγωκεντρισμό που έχει η δουλειά μας. Σίγουρα υπάρχουν εντάσεις, όμως σε συνδέουν βαθύτερα πράγματα με τον άνθρωπο σου, τα οποία αυτά είναι που κρατάνε μια σχέση» απαντάει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ηθοποιός, εκτός από ενεργός «χαζομπαμπάς», όπως δηλώνει, βοηθάει στις δουλειές του σπιτιού και αναλαμβάνει πολλές φορές με ευχαρίστηση το μαγείρεμα.

Οι ώρες με τον γιο του είναι μοναδικές και νιώθει μεγάλη ευγνωμοσύνη. «Είμαι ένας περήφανος χαζομπαμπάς. Τις προάλλες βλέπω τον μικρό να κάνει πατίνι και ούρλιαζα από χαρά. Φωνάζω τη γυναίκα μου να τον καμαρώσει και μου απαντάει «καλέ εδώ και 2 βδομάδες κάνει μόνος του πατίνι». Έτσι κάνω πάντα όταν βλέπω πως κάνει κάτι για πρώτη φορά. Όταν γίνεσαι γονιός ανεβαίνεις πίστα, σε μετατοπίζει και αλλάζει εντελώς η ματιά σου. Είμαι ευγνώμων που είμαι μπαμπάς! Από τις ωραιότερες στιγμές με τον Χρήστο είναι όταν κοιμόμαστε -μπορώ να κοιμηθώ 12ωρο μαζί του. Το παιδί έχει τη μαγική ικανότητα να σου αποβάλλει όλο το άγχος σου. Με την γυναίκα μου όσο μεγαλώνει ο Χρήστος μας πιάνουν οι κλασσικές εμμονές, τελοσπάντων. Τίποτα δεν είναι ειδυλλιακό γιατί και οι δύο τρέχουμε από το πρωί μέχρι το βράδυ και αναρωτιόμαστε σε τι κόσμο μεγαλώνει το παιδί μας».

«Δεν βάζω τη ζωή μου παραπάνω από τα social»

Ο Λάμπρος Κτεναβός δεν είναι ιδιαίτερα ενεργός στα κοινωνικά δίκτυα δίνοντας προτεραιότητα στο να ζει τη στιγμή και όχι να την «φωτογραφίσει» μόνο και μόνο για να την ανεβάσει στο προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram. «Δεν ασχολούμαι πολύ με τα social -τώρα λίγο κάπως έχω ξεκινήσει. Δεν είμαι ο καλύτερος, κάνω τη προσπάθεια μου. Δεν είμαι αρνητικός με τα social, έχω δει και ωραία πράγματα που γίνονται, ωστόσο σε όλα χρειάζεται μέτρο. Δεν μπορώ να βάζω τη ζωή μου παραπάνω από τα social. Για παράδειγμα, τώρα που μαγειρεύω δεν μπορώ να βγάζω φωτογραφίες ή να δείχνω που παίζω με τον γιο μου στα social.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως ηθοποιός έχω ανάγκη να ζω την κάθε στιγμή της ζωής μου, να έχω αληθινές εικόνες και συναισθήματα γιατί πολύ απλά από αυτά πηγάζει το παίξιμο μου. Η αλήθεια είναι αυτή που δίνει τροφή στην τέχνη μου. Αν ένας ηθοποιός κοιτάζει μόνο τα social χτίζει κι ερμηνευτικά κάτι άλλο γιατί πολύ απλά τα social δεν πηγάζουν από τη ζωή» εξηγεί.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ