Η influencer Mia Zelu έχει πάνω από 167.000 followers στο Instagram και πρόσφατα ανάρτησε φωτογραφίες που τη δείχνουν να απολαμβάνει το διάσημο τουρνουά τένις Γουίμπλεντον.
Ωστόσο, το ξανθό «μοντέλο», του οποίου η παρουσία στα social media έγινε viral στο πρωτάθλημα τένις, δημιουργήθηκε στην πραγματικότητα από την τεχνητή νοημοσύνη.
Οι αναρτήσεις στη σελίδα της Mia Zelu στο Instagram ήταν τόσο προσεκτικά επιμελημένες, που ξεγέλασαν πάνω από 40.000 ανθρώπους, οι οποίοι έκαναν like στις φωτογραφίες της και άφησαν σχόλια πιστεύοντας ότι ήταν αληθινή και παρούσα στο τουρνουά.
Η influencer που ξεγέλασε τους πάντες
Με φωτογραφίες τραβηγμένες στο All England Club ή να απολαμβάνει ένα κοκτέιλ, ακόμη και ο Ινδός παίκτης του κρίκετ Rishabh Pant ξεγελάστηκε.
Ο 27χρονος βρισκόταν στο Γουίμπλεντον, αλλά όταν ανακάλυψε ότι ο λογαριασμός στον οποίο είχε κάνει like ήταν ψεύτικος, έσπευσε να διαγράψει όλες τις αλληλεπιδράσεις μαζί του.

Τα διαδικτυακά σχόλια της Zelu, η οποία ενσάρκωνε την κλασική γυναικεία εμφάνιση στο τουρνουά με καλοκαιρινά φορέματα και χρυσαφένιο μαύρισμα, αντικατοπτρίζουν τη γλώσσα που χρησιμοποιούν οι πραγματικοί influencers του Instagram. Σε μια ανάρτηση ρωτάει τους ακολούθους της: «Ποιος ήταν ο αγαπημένος σας αγώνας του Γουίμπλεντον;».

Παρότι δεν ήταν πραγματικά παρούσα στο τουρνουά, η Zelu σχολίασε επίσης: «Ακόμα δεν έχω ξεπεράσει τη διοργάνωση… αλλά το πάρτι είναι ένα εντελώς διαφορετικό παιχνίδι».

Οι δημιουργοί της, οι οποίοι παραμένουν ανώνυμοι, αποκάλυψαν ότι είναι μια «AI storyteller», προσθέτοντας ότι έχει μια αδελφή που ονομάζεται «Ana» με 266.000 ακόλουθους στον λογαριασμό της.

Παρά την ένδειξη ότι ο λογαριασμός δεν ανήκει σε πραγματικό πρόσωπο, οι ακόλουθοι της Zelu εξακολουθούν να της στέλνουν μηνύματα, ακόμη και προτάσεις γάμου.

Αυτό είναι ένα ακόμη παράδειγμα του πώς οι AI influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκαλούν αναστάτωση, ως αποτέλεσμα των νέων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης που επιτρέπουν τη δημιουργία ρεαλιστικών εικόνων, οι οποίες καθιστούν δύσκολη την αναγνώριση από το άπειρο μάτι.
Υπάρχουν ακόμη και εταιρείες μάρκετινγκ, όπως η Clueless με έδρα τη Βαρκελώνη, που δημιουργούν AI-driven influencers για τα social media.
«Υπήρχαν πραγματικοί άνθρωποι, ακόμη και διεθνώς διάσημοι, που της έστειλαν προσωπικά μηνύματα, είτε προσκαλώντας την σε κάποιο event είτε εκφράζοντας την επιθυμία να τη γνωρίσουν», δήλωσε η συνιδρύτρια της Clueless, Diana Núñez, στο ABC News για άλλη νεαρή «γυναίκα» AI.

Αν και η τάση μπορεί να φαίνεται αβλαβής, υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι από την εξάπλωση των «σωσιών» της τεχνητής νοημοσύνης.
Φωτογραφίες: Instagram