Τελικά πότε μπορούμε να αποφανθούμε σχετικά με την ευφυΐα μας; Να βγάλουμε συμπέρασμα λαμβάνοντας υπόψη τις επιδόσεις μας στο σχολείο ή αυτές στην εργασία;
Η μελέτη που ακολουθεί αποπειράται να δώσει απάντηση στο ερώτημα αυτό που ταλανίζει πολλούς και να εξαφανίσει όλες τις αμφιβολίες που μπορεί να έχετε.
Αν και οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι η νοημοσύνη ανθίζει στα νιάτα και στη συνέχεια παραμένει στάσιμη μέχρι τελικά να αρχίσει να παίρνει την κατιούσα, η αλήθεια είναι ότι η πραγματικότητα είναι πολύ πιο σύνθετη.
Θέλοντας να ξεδιαλύνει το τοπίο, ο Joshua Hartshorne, διεξήγαγε τη μεγαλύτερη μελέτη αναφορικά με τη συσχέτιση της γνωστικής ικανότητας με την ηλικία.
Συγκεντρώνοντας περισσότερους από 48.000 ανθρώπους διαπίστωσε ότι η νοημοσύνη δεν αναπτύσσεται ή μειώνεται με ομοιόμορφο τρόπο.
Τι λέει η έκθεση του Joshua Hartshorne
Σύμφωνα με τον Hartshorne, οι ικανότητες των ανθρώπων κορυφώνονται σε διαφορετικά στάδια της ζωής. Για παράδειγμα, η ικανότητα γρήγορης επεξεργασίας πληροφοριών κορυφώνεται στις ηλικίες 18 και 19 ετών.
Η βραχυπρόθεσμη μνήμη κορυφώνεται στην ηλικία των 25 ετών και παραμένει σταθερή για μια δεκαετία πρωτού αρχίσει να μειώνεται. Από την άλλη πλευρά, η ικανότητα κατανόησης των συναισθημάτων των άλλων δεν τελειοποιείται πριν φτάσει κανείς στην ηλικία των 40 ή 50 ετών.
Κάποιες δεξιότητες φτάνουν στο απόγειό τους στην τρίτη ηλικία
Στην πραγματικότητα, η κοινή μελέτη του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και του ΜΙΤ διαπίστωσε ότι ορισμένες δεξιότητες φθάνουν στο απόγειό τους στην τρίτη ηλικία καθώς οι άνθρωποι ηλικίας μεταξύ 65 και 75 ετών παρουσίασαν ανώτερες επιδόσεις στα τεστ λεξιλογίου.
Ο Stierwalt, ένας άλλος ειδικός στον τομέα της νόησης, υποστηρίζει ότι η νοημοσύνη είναι πολύπλευρη.
Τα δυο είδη νοημοσύνης- Η ρευστή και η κρυσταλλική
Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει η ρευστή νοημοσύνη, δηλαδή η ικανότητα να σκέφτεται κανείς γρήγορα και να λύνει νέα προβλήματα, η οποία φτάνει στο αποκορύφωμά της στη νεότητα.
Στην άλλη πλευρά υπάρχει, σύμφωνα με τον ίδιο, η κρυσταλλική νοημοσύνη, η οποία αναφέρεται στη συσσωρευμένη γνώση και την ικανότητα συσχέτισής της με το περιβάλλον.