Η χορογράφος του «Poor Things» αναλύει τη μαγευτική σκηνή χορού -Χρειάστηκαν πάνω από 12 ώρες για να γυριστεί - iefimerida.gr

Η χορογράφος του «Poor Things» αναλύει τη μαγευτική σκηνή χορού -Χρειάστηκαν πάνω από 12 ώρες για να γυριστεί

Σκηνή από τα γυρίσματα του χορού με την Emma Stone για το Poor Things
Η σκηνή χορού του «Poor Things» χρειάστηκε πάνω από 12 ώρες για να γυριστεί / Φωτογραφία: Atsushi Nishijima/Searchlight Pictures By A.J. Goldmann
ΣΟΦΙΑ ΠΑΦΤΟΥΝΟΥ

Μια από τις πιο χαρούμενα παράξενες σκηνές στο «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου ξεκινά με μια δήλωση.

«Bella so much to discover» λέει ο χαρακτήρας της Emma Stone, η «Bella», αναφερόμενη στον εαυτό της σε τρίτο πρόσωπο σε σπαστά αγγλικά.

Η «Bella» ενηλικιώνεται με ταχείς ρυθμούς. Το επιστημονικό πείραμα του Dr. Godwin Baxter (Willem Dafoe), η «Bella», είναι κάπου ανάμεσα σε κορίτσι και γυναίκα: Έχει το σώμα μιας κάποτε νεκρής γυναίκας από το βικτωριανό Λονδίνο, αλλά τον εγκέφαλο του αγέννητου παιδιού αυτής της γυναίκας. Το αποτέλεσμα είναι μια γυναίκα που είναι σωματικά και ανατομικά ενήλικη, αλλά πνευματικά βρίσκεται κάπου ανάμεσα σε παιδί και έφηβη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λίγο μετά το σχόλιό της κατά τη διάρκεια ενός δείπνου στη Λισαβόνα, μια μπάντα αρχίζει να παίζει φάλτσα μουσική. Η «Bella» ορμά στην πίστα - αν και η κίνησή της μοιάζει περισσότερο με καλπασμό, προς μεγάλη απογοήτευση του ενίοτε εραστή της, του κακόφημου δικηγόρου Duncan Wedderburn (Mark Ruffalo).

Ακολουθεί ένα ακανθώδες, ερμηνευτικό-χορευτικό παιχνίδι γάτας και ποντικιού, καθώς η «Bella» εναλλάσσεται ανάμεσα στο να απολαμβάνει τη δύναμη της σωματικής της δύναμης και στο να αποκρούει τον Wedderburn, ο οποίος προσπαθεί απεγνωσμένα να τιθασεύσει τις πιο εξωφρενικές κινήσεις και τα ξεσπάσματά της. Πρόκειται για μια χαρακτηριστική στιγμή του Λάνθιμου.

Το Business Insider μίλησε με τη χορογράφο του «Poor Things», Constanza Macras, για να αναλύσει πώς ακριβώς προέκυψε η σκηνή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Poor Things: Από πού εμπνεύστηκε η χορογράφος τον χορό

Η Macras, η οποία γεννήθηκε στο Μπουένος Άιρες και έχει χορέψει σε όλον τον κόσμο, παρακολούθησε έναν χορό από μια ταινία του Γιώργου Λάνθιμου πολύ πριν γνωρίσει τον σκηνοθέτη.

Ένα μέλος της θεατρικής της ομάδας, DorkyPark, παρουσίασε τον χορό από τον «Κυνόδοντα» σε παραστάσεις. Αλλά μόνο όταν η Macras είδε τελικά την ταινία, χρόνια αργότερα, έκανε τη σύνδεση. «Έμεινα έκπληκτη με την ακρίβεια με την οποία ο ερμηνευτής έκανε τον χορό», δήλωσε η Macras στο Business Insider, γελώντας.

Η Έμμα Στόουν απέδωσε με μοναδικό τρόπο τη χορογραφία που της δόθηκε στο Poor Things
Η Έμμα Στόουν απέδωσε με μοναδικό τρόπο τη χορογραφία που της δόθηκε στο «Poor Things»
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη συνέχεια, αφού είδε τη δουλειά της, ο Λάνθιμος επικοινώνησε με τη Macras και της ζήτησε να χορογραφήσει τη χορευτική σεκάνς στην ταινία «The Favourite» («Η Ευνοούμενη»).

Μήνες προτού ο Λάνθιμος ξεκινήσει τα κύρια γυρίσματα για το «Poor Things», κάλεσε ξανά τη Macras να δημιουργήσει ένα χορευτικό νούμερο.

«Πήρα το σενάριο, για την ακρίβεια ολόκληρο το σενάριο, κι αυτό ήταν πολύ ωραίο, γιατί δεν ήταν μόνο η σκηνή», δήλωσε η Macras. «Η ανάγνωση ολόκληρου του πράγματος έδωσε το πλαίσιο για να φανταστείς τι κάνεις».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Λάνθιμος της έστειλε τρία κομμάτια μουσικής που σκεφτόταν να χρησιμοποιήσει για τη σκηνή, τα οποία είχαν όλα πορτογαλικό ήχο, καθώς η σκηνή θα διαδραματιζόταν στη Λισαβόνα. Έτσι, η Macras έψαξε την πορτογαλική λαογραφία για έμπνευση.

«Ο Γιώργος είπε ότι ήθελε τα πράγματα να είναι ακριβή», είπε η Macras. «Όπως και στην ταινία "The Favourite", έπρεπε να βρει έναν χορό που να είναι αυτοκρατορικός αλλά όχι πραγματικά. Έτσι, για αυτό, ήταν το να φέρει μια αθωότητα του πορτογαλικού φολκλόρ. Αυτή ήταν η βάση του χορού της Μπέλα και του Ντάνκαν».

Στη συνέχεια, η Macras συγκέντρωσε μια ομάδα από τους χορευτές της και έπιασε δουλειά. Ξεκίνησε χωρίς τη μουσική που της είχε σταλεί, και στη συνέχεια την ενσωμάτωσε σταδιακά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά από μερικές εβδομάδες ο Λάνθιμος έδωσε τα σχόλιά του. «Αλλάξαμε μερικά πράγματα, έβγαλε μερικά πράγματα, η απόφαση ήταν αρκετά γρήγορη», ανέφερε. «Ο Γιώργος είναι ξεκάθαρος στο τι του αρέσει και τι δεν του αρέσει».

Η Emma Stone επινόησε μία από τις χορευτικές κινήσεις

Δύο εβδομάδες πριν από την έναρξη των γυρισμάτων, η Macras δούλευε με τους ηθοποιούς πάνω στη σκηνή για δύο ώρες κάθε μέρα.

Ένας από τους χορευτές της Macras χόρευε με τη Stone και ένας άλλος με τον Ruffalo. Η Macras επέβλεπε τους χορούς και έκανε σημειώσεις όταν χρειαζόταν. Στη συνέχεια, τελικά, η Stone και ο Ruffalo χόρεψαν μαζί.

Η Macras είπε ότι και οι δύο έμαθαν γρήγορα, αλλά ήταν σαφές ότι ο Ruffalo είχε λιγότερη αυτοπεποίθηση από τους δύο.

Ο χορός της Έμμα Στόουν ως Μπέλλα Μπάξτερ στην ταινία του Γιώργου Λάνθιμου «Poor Things»
Ο χορός της Έμμα Στόουν ως «Μπέλλα Μπάξτερ» στην ταινία του Γιώργου Λάνθιμου «Poor Things»
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ο Μαρκ φοβόταν λίγο τον χορό στην αρχή», είπε. «Αλλά δούλεψε πολύ σκληρά για να το πετύχει, κι αυτό φαίνεται, γιατί ο δουλεμένος χορός φαίνεται φυσικός».

Εν τω μεταξύ, η Στόουν αισθανόταν τόσο άνετα, που άρχισε να προσθέτει στον χορό.

«Η Έμμα πρότεινε εκείνο το σημείο στην αρχή, όταν ανεβαίνει στην πίστα και αρχίζει να στριφογυρίζει», είπε η Macras. «Από ένα σημείο και μετά οι δυο τους άρχισαν να κάνουν δικό τους τον χορό, επειδή τον είχαν κάνει τόσο συχνά».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σκηνή γυρίστηκε 60 φορές σε 12 ώρες

Όταν ήρθε η ώρα να γυριστεί ο χορός, η Macras ήταν σίγουρη ότι η Stone και ο Ruffalo θα τα πήγαιναν περίφημα. Αλλά δεν ήταν σίγουρη για τους υπόλοιπους ηθοποιούς της σκηνής.

Η Macras είπε ότι κανένας από τους ανθρώπους που εμφανίζονται στην οθόνη στη σκηνή του χορού δεν είναι πραγματικοί χορευτές - ο Λάνθιμος αρέσκεται στο να επιλέγει τους κομπάρσους του με βάση την εμφάνιση που αναζητεί, όχι με βάση τις χορευτικές τους ικανότητες. Αυτό σήμαινε ότι η Macras θα έπρεπε να διδάξει τα βήματα και με τους κομπάρσους.

Στον χορό, οι κομπάρσοι που είναι συνδεδεμένοι μαζί κάνουν τον δικό τους χορό, αλλά υπάρχουν στιγμές που ολόκληρη η πίστα, συμπεριλαμβανομένων του Stone και του Ruffalo, χορεύουν συγχρονισμένα μαζί. Ο συντονισμός των κομπάρσων ήταν μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της Macras.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ο βοηθός μου τους έδινε τα βήματα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων», είπε η Macras. «Έδινα ένα όνομα σε κάθε βήμα, ώστε να ξέρουν τι συνέβαινε στη συνέχεια. Κάποια πράγματα θα επαναλαμβάνονταν, κάποια άλλα όχι. Ήταν δύσκολο να το ακολουθήσουν. Έτσι, ο βοηθός μου φώναζε "πόδι!" και μετά "στήθος!" και απλώς επαναλάμβανε και επαναλάμβανε ώστε όλοι να είναι συγχρονισμένοι. Αυτό λειτούργησε».

Αν και η σκηνή διαρκεί μόλις δύο λεπτά, η Macras είπε ότι τα γυρίσματα διήρκεσαν μια ολόκληρη μέρα. «Χρειάστηκαν περισσότερες από 12 ώρες για να γυριστεί», είπε η Macras. «Την κάναμε πάνω από 60 φορές».

Ο χορός δικαίως έχει γίνει viral

Μαζί με την ταινία που έλαβε 11 υποψηφιότητες για Όσκαρ, ο χορός έχει γίνει μια από τις πιο αξιομνημόνευτες στιγμές της ταινίας. Τον μιμούνται ακόμη και στο TikTok.

Η Macras είναι σοκαρισμένη από το ότι έχει γίνει τόσο δημοφιλής. «Νόμιζα ότι ήταν ωραίο, αλλά όχι κάτι με το οποίο ο κόσμος θα... τρελαινόταν», παραδέχτηκε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην ερώτηση εάν θα την ενδιέφερε να κάνει την παραγωγή του χορού για την τηλεοπτική μετάδοση των Όσκαρ σε περίπτωση που της ζητηθεί, η Macras είπε ότι θα δεχόταν με χαρά.

«Σας παρακαλώ, σας παρακαλώ, σας παρακαλώ, να τους το πείτε», ανέφερε. «Θα το ήθελα πολύ. Αυτό θα ήταν υπέροχο!».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ