Ένα πρωτόγνωρο περιστατικό με επιπλέον χρέωση στον λογαριασμό σε εστιατόριο έγινε γνωστό μέσα από ανάρτηση χρήστη στο Reddit, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις στα κοινωνικά δίκτυα.
Η ιστορία, που παρουσιάζει η New York Post σε άρθρο της Brooke Steinberg, αφορά ένα παράδοξο «τέλος ώρας ησυχίας» που επιβλήθηκε στον πελάτη.
Συγκεκριμένα, ο χρήστης ανέφερε πως βρισκόταν σε ένα σχεδόν άδειο εστιατόριο όταν, κατά τον έλεγχο του λογαριασμού του, διαπίστωσε μια επιπλέον χρέωση 20% που υπολογίστηκε πριν προστεθεί το φιλοδώρημα, υπό τον τίτλο «Quiet Time Surcharge» («Χρέωση Ώρας Ησυχίας»).
Αμέσως κάλεσε τον σερβιτόρο, ο οποίος με εμφανή αμηχανία εξήγησε ότι η διοίκηση του καταστήματος θεωρεί πως όταν το μαγαζί δεν είναι γεμάτο, είναι σαν ο πελάτης να απολαμβάνει τον χώρο αποκλειστικά για τον εαυτό του, παρομοιάζοντας την εμπειρία με το να πετά κανείς με ιδιωτικό τζετ αντί για αεροπλάνο γραμμής.
Ο πελάτης, παρά το παράδοξο της χρέωσης, εκμυστηρεύτηκε πως γέλασε, αλλά ζήτησε να μάθει αν πρόκειται για αστείο.
Αντιδράσεις στα social media
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι αντιδράσεις ήταν έντονες, με πολλούς σχολιαστές να τονίζουν πως οποιαδήποτε επιβάρυνση που δεν έχει ανακοινωθεί εκ των προτέρων είναι παράνομη. Υπήρξαν μάλιστα φωνές που υποστήριξαν ότι θα αρνούνταν να πληρώσουν τον λογαριασμό μέχρι να αφαιρεθεί η επιπλέον χρέωση, ζητώντας να λάβουν απόδειξη για να ελέγξουν τη νομιμότητά της.
Παράλληλα, αρκετοί επισήμαναν πως συνήθως τα εστιατόρια προσφέρουν εκπτώσεις ή ειδικές προσφορές για να προσελκύσουν πελάτες σε ώρες χαμηλής κίνησης ή σε συγκεκριμένες ημέρες της εβδομάδας, ενώ το να χρεώνουν περισσότερο λόγω μειωμένης πληρότητας χαρακτηρίστηκε ως παράλογο και πιθανώς παράνομο, ειδικά αν δεν υπάρχει προηγούμενη ενημέρωση των πελατών.
Η υπόθεση αναδεικνύει για ακόμη μια φορά τη σημασία της διαφάνειας και της ενημέρωσης στην παροχή υπηρεσιών, καθώς και τα όρια που θέτει ο νόμος στις πρακτικές χρέωσης των επιχειρήσεων.