Το να είναι κάποιος συμπαθής, για μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων, είναι προτεραιότητα. Η αλήθεια είναι ότι είναι ωραίο να είναι κανείς συμπαθής.
Τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο.
Ο αντιπαθής άνθρωπος πάντα χάνει. Ο συμπαθής, αντίθετα, πάντα κερδίζει. Εξού και το να μπορεί κανείς να κάνει μια καλή πρώτη εντύπωση έχει σημασία.
Ο κανόνας των 30 δευτερολέπτων
Υπάρχει ένας κανόνας, τον οποίο έχει περιγράψει ο συγγραφέας για θέματα ηγεσίας John Maxwell που εγγυάται σίγουρη επιτυχία. Πρόκειται για τον κανόνα των 30 δευτερολέπτων.
Όπως γράφει ο Maxwell στο βιβλίο του 25 τρόποι για να κερδίζεις τους ανθρώπους, «οι άνθρωποι αισθάνονται καλύτερα και τα καταφέρνουν καλύτερα όταν τους δίνεις προσοχή, επιβεβαίωση και εκτίμηση».
Έτσι, ο στόχος του είναι απλός: Μέσα στα πρώτα 30 δευτερόλεπτα μιας συζήτησης, πείτε κάτι κολακευτικό ή ενθαρρυντικό στον άνθρωπο που έχετε απέναντί σας.
Οπως αναφέρει σε σχετικό άρθρο του το medium.com, oi περισσότεροι, όταν συναντούν κάποιον, αναζητούν τρόπους για να φανούν καλοί οι ίδιοι. Το κλειδί στον κανόνα των 30 δευτερολέπτων είναι να το αντιστρέψετε. Αντί να αναζητάτε τρόπους για να αναβαθμίσετε τον εαυτό σας, αναζητήστε τρόπους για να ενθαρρύνετε και να αναβαθμίσετε τους άλλους. Με αυτόν τον τρόπο εσείς σκέφτεστε θετικά και αναζητάτε τα καλύτερα χαρακτηριστικά στους άλλους, γεγονός που με τη σειρά του προκαλεί καλά συναισθήματα στους ανθρώπους απέναντί σας.
Βοηθά στην πειθώ
Με την να κάνετε ένα κομπλιμέντο ή ένα ενθαρρυντικό σχόλιο, δείχνετε στους άλλους ότι είστε σίγουροι για τον εαυτό σας και η ενθάρρυνση αίρει το βάρος της απόδειξης από τη δική τους πλευρά. Δεν αισθάνονται πλέον την ανάγκη να αποδείξουν την αξία τους σε εσάς ή να παρουσιάσουν τον εαυτό τους. Αυτό τους κάνει πιο χαλαρούς και ανοιχτούς σε εσάς και σε αυτά που έχετε να πείτε.
Δημιουργεί σύνδεση
Επίσης, όταν κάνετε ειλικρινά κομπλιμέντα στους άλλους, διαμορφώνετε τον τρόπο που βλέπουν τον εαυτό τους, τον τρόπο που ενεργούν και τελικά τον τρόπο που τους βλέπουν οι άλλοι. Οι άνθρωποι αρχίζουν να συνδέονται με τη θετική φήμη που δημιουργείτε γι' αυτούς και στη συνέχεια, ενεργούν με τρόπο που συνάδει με αυτή τη φήμη. Αυτό τελικά ανεβάζει τη γνώμη τους για εσάς και θα ήθελαν να κρατήσουν επαφή μαζί σας.
Δείχνει ηγετικές ικανότητες
Ο κανόνας αυτός σας βοηθά να εστιάζετε συνεχώς στην αναζήτηση τρόπων για να κάνετε φιλοφρονήσεις και να ενισχύετε τους άλλους. Η εστίαση στους άλλους είναι ένα σημαντικό κομμάτι στην άσκηση ηγεσίας. Οι άνθρωποι ενεργοποιούνται και παρακινούνται όταν οι ηγέτες εκτιμούν αυτό που είναι. Το να λέτε ενθαρρυντικά λόγια κάνει θαύματα για έναν ηγέτη όταν πρόκειται να εμπνεύσει μια ομάδα και να κερδίσει αφοσίωση.
Και το καλό επιστρέφει...
Η έμμεση επιστροφή του κανόνα των 30 δευτερολέπτων είναι ότι όταν ενθαρρύνετε τους ανθρώπους, το καλό θα επιστρέφει σε εσάς, ίσως όχι αμέσως, αλλά σίγουρα κάποια στιγμή. Ο αποδέκτης των καλών σας λόγων θα τα θυμάται και ίσως ανταποδώσει κάποια καλά λόγια ή μεταδώσει το συναίσθημα σε κάποιον άλλον. Αυτό σημαίνει ακόμη και καλύτερες εργασιακές σχέσεις.
Τι πάει να πει καλό κομπλιμέντο;
Το κοπλιμέντο που θα κάνετε, όπως γράφει το Inc.com δεν πρέπει να είναι γενικό. Το να κάνετε ένα κοπλιμέντο για τα ρούχα ή την εμφάνιση κάποιου θα μπορούσε να φανεί σαν κάτι κενό. Αντίθετα, πείτε κάτι πιο ουσιαστικό. Κάντε μια ερώτηση, αλλά μην τη χρησιμοποιήσετε ως εφαλτήριο για να μιλήσετε στη συνέχεια για τον εαυτό σας.
Μια καλή ερώτηση σε κάποιον που έχει ηγετικό ρόλο είναι: «Τότε έχεις πάρει την απόφαση ότι η ευτυχία σου προέρχεται από την επιτυχία των άλλων».
Για κάποιον που δουλεύει στις πωλήσεις, μια καλή ερώτηση είναι η εξής: «Θαυμάζω την ικανότητά σας να ακούτε »όχι" σε τακτική βάση και να συνεχίζετε. Δεν είμαι σίγουρος ότι θα μπορούσα να το κάνω"».