Καρκίνος μαστού: Σε πλήρη εξέλιξη η συγκρότηση του Ολοκληρωμένου Δικτύου Φροντίδας στο ΕΣΥ - iefimerida.gr

Καρκίνος μαστού: Σε πλήρη εξέλιξη η συγκρότηση του Ολοκληρωμένου Δικτύου Φροντίδας στο ΕΣΥ

κοκκινομαλλα καπελο
@.shutterstock

Στο νέο Μουσείο του νοσοκομείου του ΕΣΥ της Αθήνας «Σωτηρία» έλαβε χώρα η τρίτη συνάντηση του Δικτύου Κέντρων Μαστού, αρμοδιότητας της διοίκησης της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ) Αττικής.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου «Ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Συστήματος Φροντίδας για τον Καρκίνο του Μαστού», το οποίο χρηματοδοτείται από το υπουργείο Υγείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γυναίκες που θεραπεύονται και παρακολουθούνται για καρκίνο του μαστού

Στόχος της πρωτοβουλίας είναι οι ανάγκες, οι προτεραιότητες και οι εμπειρίες των γυναικών που διαγιγνώσκονται, θεραπεύονται και παρακολουθούνται για καρκίνο του μαστού, να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του σχεδιασμού, της αξιολόγησης και της συνεχούς βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Κεντρική στιγμή της συνάντησης αποτέλεσε η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της διοίκησης της 1ης ΥΠΕ Αττικής και του Πανελληνίου Συλλόγου Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής», επισφραγίζοντας μια συνεργασία που φέρνει ακόμη πιο κοντά το σύστημα Υγείας στις ανάγκες και τις εμπειρίες των ίδιων των ασθενών.

Το «Άλμα Ζωής», με τη μακρόχρονη δράση και τη σημαντική συμβολή του στην ενημέρωση, τη στήριξη και την ενδυνάμωση των γυναικών με καρκίνο μαστού, θα συμμετέχει ενεργά στη διαμόρφωση ενός μοντέλου φροντίδας, που λαμβάνει υπόψη όχι μόνο τις επιστημονικές και κλινικές παραμέτρους, αλλά και την καθημερινή εμπειρία των γυναικών που βιώνουν τη νόσο. Η συνεργασία αυτή αναδεικνύει τη σημασία της συμμετοχής των ασθενών στη λήψη αποφάσεων και ενισχύει τη μετάβαση σε ένα πραγματικά ασθενοκεντρικό σύστημα Υγείας.

H διοικήτρια της 1ης ΥΠΕ Αττικής, Όλγα Μπαλαούρα
H διοικήτρια της 1ης ΥΠΕ Αττικής, Όλγα Μπαλαούρα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με όσα εξηγεί σήμερα στο iefimerida η διοικήτρια της 1ης ΥΠΕ Αττικής, Όλγα Μπαλαούρα, «ο καρκίνος του μαστού αποτελεί τη συχνότερη μορφή καρκίνου στις γυναίκες και μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τα σύγχρονα συστήματα Υγείας. Η έγκαιρη διάγνωση, η άμεση πρόσβαση σε εξειδικευμένες υπηρεσίες και η ολοκληρωμένη θεραπευτική αντιμετώπιση αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για τη βελτίωση της επιβίωσης και της ποιότητας ζωής των ασθενών. Για τον λόγο αυτό, τα Ολοκληρωμένα Κέντρα Μαστού αποτελούν πλέον διεθνώς το πρότυπο παροχής φροντίδας για τις γυναίκες με παθήσεις του μαστού».

Και η Όλγα Μπαλαούρα συμπληρώνει:

«Τα Κέντρα Μαστού λειτουργούν με βάση τη διεπιστημονική προσέγγιση, συγκεντρώνοντας σε μία ενιαία δομή χειρουργούς μαστού, ογκολόγους, ακτινολόγους, παθολογοανατόμους, ακτινοθεραπευτές, πλαστικούς χειρουργούς, εξειδικευμένους νοσηλευτές και επαγγελματίες ψυχικής υγείας. Με αυτόν τον τρόπο, κάθε περιστατικό αξιολογείται συνολικά και η θεραπευτική στρατηγική προσαρμόζεται στις ιδιαίτερες ανάγκες της κάθε γυναίκας».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πού βρισκόμαστε σήμερα, όμως, όσον αφορά την συγκρότηση και τη λειτουργία του Δικτύου των Κέντρων Μαστού; Η Όλγα Μπαλαούρα αναφέρει σχετικά τα εξής στο iefimerida:

«Στην Ελλάδα, η ανάπτυξη ενός οργανωμένου δικτύου Κέντρων Μαστού αποτελεί σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση των υπηρεσιών Υγείας. Νοσοκομεία με μακρά εμπειρία στην ογκολογική και γυναικολογική φροντίδα, όπως το Γενικό Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Αθηνών "Άγιος Σάββας", το Γενικό Ογκολογικό Νοσοκομείο Κηφισιάς "Οι Άγιοι Ανάργυροι", το Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Πειραιά "Μεταξά", το Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης "Θεαγένειο", καθώς και το Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών "Έλενα Βενιζέλου" και το Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών "Αλεξάνδρα", διαθέτουν σημαντική τεχνογνωσία και αποτελούν βασικούς πυλώνες στην προσπάθεια ανάπτυξης σύγχρονων υπηρεσιών για τον καρκίνο του μαστού».

Στο πλαίσιο αυτό, η 1η ΥΠΕ Αττικής συνεχίζει να στηρίζει ενεργά τα μέλη του Δικτύου και παρέχει πρότυπα τεκμηρίωσης, οδηγούς εργασίας, μηχανισμούς παρακολούθησης της προόδου και δυνατότητες διασύνδεσης μεταξύ των συμμετεχόντων φορέων.

Τέλος, όσον αφορά την πολύ σημαντική, τόσο ουσιαστική όσο και συμβολική, συνεργασία της διοίκησης της 1ης ΥΠΕ με το «Άλμα Ζωής», η Όλγα Μπαλαούρα μας εξηγεί διεξοδικά:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ιδιαίτερη σημασία έχει η πρόσφατη συνεργασία της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας Αττικής με τον Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο Μαστού "Άλμα Ζωής". Η συνεργασία αυτή ενισχύει τον ασθενοκεντρικό χαρακτήρα των Κέντρων Μαστού, αναγνωρίζοντας τη σημασία της συμμετοχής των ίδιων των ασθενών στη διαμόρφωση και αξιολόγηση των υπηρεσιών Υγείας. Μέσα από κοινές δράσεις ενημέρωσης, εκπαίδευσης και υποστήριξης, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για ένα πιο αποτελεσματικό και ανθρώπινο σύστημα φροντίδας».

Συνεπώς και εν κατακλείδι, λοιπόν, η δημιουργία και η ενίσχυση των Ολοκληρωμένων Κέντρων Μαστού δεν αποτελεί μόνο επένδυση στις υποδομές Υγείας του ΕΣΥ της χώρας μας, αλλά αποτελεί, κυρίως, επένδυση στην πρόληψη, την έγκαιρη διάγνωση και την αξιοπρεπή αντιμετώπιση κάθε γυναίκας που έρχεται αντιμέτωπη με τη νόσο.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ