Ο Τζεφ Μπέζος φτιάχνει μια... dream team που θα κατασκευάσει τη νέα σεληνάκατο - iefimerida.gr

Ο Τζεφ Μπέζος φτιάχνει μια... dream team που θα κατασκευάσει τη νέα σεληνάκατο

Τζεφ Μπέζος μιλάει πλάγια
Τζεφ Μπέζος, apimages
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο δισεκατομμυριούχος Τζεφ Μπέζος, δημιουργός της Amazon, ανακοίνωσε τη δημιουργία μιας νέας «εθνικής ομάδας» των ΗΠΑ.

Μίας ομάδας που φιλοδοξεί να κατασκευάσει την επόμενη σεληνάκατο με την οποία οι αστροναύτες της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) θα ξαναπατήσουν το πόδι τους στο φεγγάρι το 2024. Η «dream team» αποτελείται από τη διαστημική εταιρεία Blue Origin του Μπέζος, τους αεροδιαστημικούς γίγαντες Lockheed Martin και Northrop Grumman, καθώς και τη Draper.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο νέος στόχος του Τζεφ Μπέζος

Ο Λευκός Οίκος έχει θέσει το φιλόδοξο στόχο μιας νέας επανδρωμένης αποστολής στο νότιο πόλο της Σελήνης μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, πολύ νωρίτερα από τα αρχικά σχέδια της NASA για το 2028. Το νέο διαστημικό πρόγραμμα «'Αρτεμις» έρχεται να διαδεχθεί το ιστορικό πρόγραμμα «Απόλλων». 

σεληνάκατος
Η νέα σεληνάκατος του Τζεφ Μπέζος

Ο Τζεφ Μπέζος, έκανε τη σχετική ανακοίνωση σε διεθνές αστροναυτικό συνέδριο στην Ουάσιγκτον, αποκάλεσε τη σύμπραξη των τεσσάρων εταιρειών «μια εθνική ομάδα για μια εθνική προτεραιότητα».

Επικεφαλής των τεσσάρων εταιρειών θα είναι η Blue Origin, ανταγωνίστρια της Space X του Ελον Μασκ. Η Grumman Aircraft είχε συντονίσει την κατασκευή της ιστορικής ακάτου «Απόλλων» και αργότερα συγχωνεύθηκε με τη Northrop Corp, σχηματίζοντας τη Northrop Grumman.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η υπό ανάπτυξη σεληνάκατος θα μεταφερθεί με ένα γιγάντιο πύραυλο στον, επίσης, υπό κατασκευή μικρό σεληνιακό σταθμό Gateway που θα έχει τεθεί σε τροχιά γύρω από το δορυφόρο της Γης και από εκεί θα μεταφέρει τους Αμερικανούς αστροναύτες στο φεγγάρι. Στην πραγματικότητα θα κατασκευαστεί ένα νέο σύστημα προσελήνωσης από τρία ξεχωριστά τμήματα.

Το πρώτο (θα το φτιάξει η Northrop Grumman) θα είναι ένα όχημα καθόδου που θα μεταφέρει τα άλλα δύο σε χαμηλότερη σεληνιακή τροχιά, από όπου θα γίνει η τελική φάση καθόδου. Η κυρίως άκατος που στη συνέχεια θα μεταφέρει τους αστροναύτες στη Σελήνη, θα κατασκευαστεί από τη Blue Origin.

Ένα τρίτο τμήμα (που είναι ευθύνη της Lockheed Martin) θα αναλάβει να στείλει πίσω την επανδρωμένη άκατο από τη Σελήνη στο σεληνιακό σταθμό Gateway.
H Draper ανέλαβε να αναπτύξει το λογισμικό και τα ηλεκτρονικά συστήματα καθοδήγησης και πλοήγησης της σεληνακάτου, κάτι που είχε κάνει και στο πρόγραμμα «Απόλλων», αλλά βέβαια από τότε έχουν υπάρξει σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις σε αυτό το πεδίο.
Όμως, η «εθνική ομάδα» του Μπέζος δεν έχει ακόμη επιλεγεί επίσημα από τη NASA, η οποία θα εξετάσει και άλλες εναλλακτικές προτάσεις από άλλες εταιρείες. Η τελική επιλογή θα ανακοινωθεί σε λίγους μήνες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο μεταξύ, η Blue Origin του Μπέζος κάνει δοκιμές στο νέο υποτροχιακό σκάφος της New Shepard για πτήσεις διαστημικών τουριστών, που μπορεί να αρχίσουν εντός του 2020. Αναπτύσσει επίσης το νέο επαναχρησιμοποιούμενο πύραυλο New Glenn, ανταγωνιστικό των Falcon της Space X, ο οποίος αναμένεται να πετάξει το 2021.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ