Πρόσβαση σε Γάλλους δημοσιογράφους έδωσε η Coca-Cola στο εργοστάσιό της στη νότια Γαλλία όπου παρασκευάζονται τα σιρόπια με τις μυστικές συνταγές.
Γαλλικά ΜΜΕ κάνουν λόγο για «ιστορική» επίσκεψη, καθώς είναι η πρώτη από τη δημιουργία της μονάδας, από το μακρινό 1989. Επί 36 ολόκληρα χρόνια, η Coca-Cola δεν επέλεξε να προσκαλέσει δημοσιογράφους στη συγκεκριμένη εγκατάσταση.
Εκεί παρασκευάζονται τα σιρόπια για το ομώνυμο αναψυκτικό και πολλές ακόμα μάρκες της εταιρείας (Fanta, Sprite, Fuze Tea, Tropico, μεταξύ άλλων), που καλύπτουν τη γαλλική αγορά και 63 ακόμα χώρες.

«Οι εγκαταστάσεις μας καλύπτουν το 100% της γαλλικής αγοράς. Το 34% της παραγωγής μας προορίζεται για τη Γαλλία, ενώ το υπόλοιπο παραδίδεται σε 63 χώρες στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική» εξηγεί ο Ρεμί Λαφόν, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola Midi.
Γαλλία: Αυστηροί κανόνες για την είσοδο στο εργοστάσιο της Coca-Cola
Το εργοστάσιο βρίσκεται στην τοποθεσία Σιν, στον γαλλικό νότο, ανάμεσα στις Κάννες και τη Μασσαλία. Γαλλικά ΜΜΕ περιγράφουν όλη την εμπειρία που βίωσαν οι δημοσιογράφοι, καθώς η πολιτική του αμερικανικού γίγαντα προβλέπει αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας. Η ασφάλεια δεν αφορά μόνο την υγιεινή στο εσωτερικό της εγκατάστασης αλλά και τη διαφύλαξη του εμπιστευτικού χαρακτήρα των διαδικασιών παραγωγής για το περίφημο σιρόπι που χαρίζει στο εμβληματικό αναψυκτικό μοναδική γεύση.

Για να μπουν στο εργοστάσιο, οι δημοσιογράφοι έπρεπε να φορέσουν παπούτσια ασφαλείας, ρόμπα, φλούο κίτρινο γιλέκο, δίχτυ μαλλιών, κράνος, γυαλιά, κάλυμμα γενειάδας. Όλα αυτά είναι απολύτως υποχρεωτικά. Όλα τα κοσμήματα και τα κινητά τηλέφωνα μένουν στην υποδοχή.
Οι οδηγίες ύστερα είναι σαφείς... «Μένουμε σε ομάδες, περπατάμε πάνω στις κόκκινες γραμμές ώστε να αποφύγουμε τυχόν προβλήματα», τους είπαν οι υπεύθυνοι του χώρου.
Αριθμοί που ζαλίζουν
Οι επισκέπτες παρακαλούνται να μην αργοπορούν μπροστά από το εργαστήριο ποιοτικού ελέγχου, το οποίο συναντούν αμέσως μόλις εισέλθουν.
«Οι παρασκευαστές χυμών εδώ διασφαλίζουν ότι όλοι οι χυμοί μήλου και πορτοκαλιού, από διαφορετικές γραμμές παραγωγής, έχουν την ίδια γεύση», τονίζει ο Λαφόν. Εν τω μεταξύ, αρώματα πορτοκαλιού και καραμέλας γεμίζουν τον αέρα.

Από το υπερσύγχρονο εργοστάσιο βγαίνουν κάθε χρόνο 40.000 τόνοι προϊόντων. Πρόκειται σχεδόν για «υγρό χρυσό», γράφει η Le Parisien, καθώς ένα λίτρο συμπυκνωμένου ποτού μπορεί να παράγει αρκετές χιλιάδες λίτρα του εμβληματικού αναψυκτικού.
Η συνταγή της Coca-Cola δεν έχει αλλάξει ποτέ από την άφιξή της στη Γαλλία πριν από 100 και πλέον χρόνια, διαβεβαιώνει η εταιρεία. Μόνο δύο υπάλληλοι, έμπειροι χειριστές, γνωρίζουν τις δοσολογίες. Εργάζονται πίσω από μια ψηλή κόκκινη πόρτα με την ένδειξη «S10», την πιο αυστηρά φυλασσόμενη στο εργοστάσιο. Στην ερώτηση αν αυτοί είναι οι υπάλληλοι με τα περισσότερα χρόνια υπηρεσίας, η απάντηση είναι σαφής: «Όλο το σύστημα στηρίζεται πάνω απ' όλα στην εμπιστοσύνη».

Στον κάτω όροφο, παχύρρευστο σιρόπι πέφτει σε μια δεξαμενή 1.000 λίτρων. Αυτή η δεξαμενή προορίζεται για την παραγωγή της Fanta. Η λειτουργία πραγματοποιείται σε αποστειρωμένο χώρο για να αποφευχθεί οποιαδήποτε βακτηριακή μόλυνση. Η παραγωγή γίνεται σε 3 βάρδιες, 7 ημέρες την εβδομάδα.
Το εργοστάσιο είναι υπερσύγχρονο. Η εταιρεία έχει επενδύσει 228 εκατομμύρια ευρώ στις εγκαταστάσεις από το 1989, μεταξύ αυτών 20 εκατομμύρια ευρώ ετησίως το 2024, το 2025 και το 2026. Όσο για το κόστος παραγωγής; Απόρρητο επίσης. «Αγοράζουμε πολλά φυσικά προϊόντα, επομένως ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό. Η τιμή του χυμού πορτοκαλιού εξαρτάται από τον καιρό. Φέτος έβρεξε πολύ, επομένως υπήρξε καλή παραγωγή και οι τιμές πέφτουν», εξήγησε ο Ρεμί Λαφόν.
Πέντε μονάδες εμφιάλωσης στη Γαλλία
Τα συμπυκνώματα μπαίνουν σε ειδικές συσκευασίας, στις οποίες μπαίνουν οι ανάλογες ταμπέλες και ύστερα γίνονται πακέτα, έτοιμα για μεταφορά. Αυτή γίνεται σε ειδικά ψυγεία με προορισμό τις πέντε μονάδες εμφιάλωσης που διαχειρίζεται η Coca-Cola Europacific Partners στην ηπειρωτική Γαλλία και στις εγκαταστάσεις της Socobo στην Κορσική. Σε αυτό το στάδιο προστίθεται νερό και 100% γαλλική ζάχαρη από τεύτλα.
Στη Γαλλία, όπως και αλλού στον κόσμο, η Coca-Cola είναι ένα από τα κορυφαία προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ, με περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο λίτρα να πωλούνται το 2024.
H Le Parisien έκανε τους υπολογισμούς με τους πληθυσμούς των κρατών όπου εξάγεται και κατέληξε πως η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί σε περισσότερα από 16 λίτρα ανά άτομο ετησίως.