Οι αυξανόμενες φήμες για μια ισχυρή ενδοοικογενειακή διαμάχη έχουν αρχίσει να επηρεάζουν τη δημόσια εικόνα των Μπέκαμ.
Η αναγόρευση του Sir David Beckham σε ιππότη είναι μια στιγμή αναγνώρισης που ήρθε μετά από τρεις δεκαετίες. Ωστόσο, την Παρασκευή, την ημέρα που ο πρώην ποδοσφαιριστής έλαβε τον τίτλο του ιππότη, φήμες για οικογενειακά δράματα απειλούσαν να επισκιάσουν αυτό το σημαντικό ορόσημο.
Γνωστός για την ακρίβειά του εντός και εκτός γηπέδου, ο Sir David έχει περάσει δεκαετίες φροντίζοντας προσεκτικά τη δημόσια εικόνα της οικογένειάς του. Ειδικά φέτος είναι μια χρονιά γιορτής για τον πρώην αρχηγό της Εθνικής ομάδας της Αγγλίας, ο οποίος συμπληρώνει τα 50 του χρόνια στην ηγεσία ενός εκτιμώμενου σε 500 εκατομμύρια λίρες brandname: αυτό των Μπέκαμ.
Ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες, το μεγαλύτερο μέρος του διαδικτυακού ενδιαφέροντος για τους Μπέκαμ έχει επικεντρωθεί σε φήμες ότι ο μεγαλύτερος γιος τους, Μπρούκλιν, και η σύζυγός του, Νίκολα Πελτς, έχουν διακόψει τις σχέσεις τους με την υπόλοιπη οικογένεια. Ένας ειδικός στη διαχείριση της φήμης λέει ότι οι φήμες για την ενδοοικογενειακή αυτή διαμάχη έχουν αρχίσει να επηρεάζουν τη δημόσια εικόνα της οικογένειας, σημειώνοντας ότι η κάλυψη των Μπέκαμ από τα ΜΜΕ θυμίζει... σαπουνόπερα.
Η Lauren Beeching, ειδική στις κρίσεις δημοσίων σχέσεων διασημοτήτων, λέει ότι οι πρόσφατες συζητήσεις στα μέσα ενημέρωσης «έχουν αρχίσει να μοιάζουν περισσότερο με κάτι που θα έβλεπες σε ένα οικογενειακό ριάλιτι».
Η ρήξη στην οικογένεια Μπέκαμ
Οι φήμες για ρήξη στην οικογένεια ξεκίνησαν πριν από τρία χρόνια, όταν εμφανίστηκαν δημοσιεύματα που ισχυρίζονταν ότι η Νίκολα είχε αρνηθεί να φορέσει ένα από τα ρούχα της Βικτόρια Μπέκαμ την ημέρα του γάμου της.
Η Νίκολα δήλωσε αργότερα ότι ήθελε να το φορέσει, λέγοντας στην εφημερίδα Times ότι η Βικτόρια είχε συνειδητοποιήσει ότι το ατελιέ της δεν θα προλάβαινε να το φτιάξει εγκαίρως, οπότε έπρεπε να επιλέξει έναν άλλο σχεδιαστή. Η Νίκολα αρνήθηκε τότε ότι υπήρχε ρήξη στην οικογένεια.
Ωστόσο, η κριτική συνεχίστηκε, με τις επιδείξεις ενότητας (από θερμές αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έως κοινές εκδηλώσεις) να παρουσιάζονται ως απόδειξη ότι οι Μπέκαμ είχαν ξεπεράσει τη διαμάχη ή ως προσπάθεια να αποθαρρύνουν τις φήμες για μια δήθεν διχόνοια.
Τελικά, οι φήμες φάνηκαν να καταλαγιάζουν. Ωστόσο, οι αναφορές για ρήξη επανήλθαν τον περασμένο μήνα, όταν ο 26χρονος Μπρούκλιν και η 30χρονη Νίκολα απουσίασαν από τους εορτασμούς για τα 50ά γενέθλια του Ντέιβιντ Μπέκαμ και δεν δημοσίευσαν κανένα μήνυμα για τα γενέθλιά του στο διαδίκτυο.
Πηγή ενημέρωσε το BBC ότι ο Μπρούκλιν είχε αποφασίσει να μην παρευρεθεί στο πάρτι, καθώς ο μικρότερος αδελφός του, Ρομέο, θα ήταν εκεί με μια γυναίκα με την οποία ο Μπρούκλιν είχε σχέση στο παρελθόν. Η πηγή πρόσθεσε ότι η πρόσκληση αυτής της γυναίκας ήταν «μεγάλη πηγή περαιτέρω έντασης».
Την περασμένη Κυριακή, ο Σερ Ντέιβιντ γιόρτασε την Ημέρα του Πατέρα με πολλές φωτογραφίες όλων των παιδιών του στο Instagram, συμπεριλαμβανομένης μιας ξεχωριστής φωτογραφίας του ίδιου με τον Μπρούκλιν, με τη λεζάντα «σ' αγαπώ» και ένα emoji με λευκή καρδιά.
Η Βικτόρια δημοσίευσε επίσης ένα αφιέρωμα για την Ημέρα του Πατέρα στο Instagram, στο οποίο αναφέρθηκαν και τα τέσσερα αδέλφια.
Η Beeching πιστεύει ότι υπάρχει πλέον κίνδυνος οι φήμες για τη διαμάχη να αρχίσουν να διαμορφώνουν την εικόνα της οικογένειας, «αντί για τα επιτεύγματα για τα οποία πραγματικά θέλουν να είναι γνωστοί». «Μόλις αρχίσεις να γίνεσαι θέμα συζήτησης σαν μια οικογένεια ριάλιτι», συνεχίζει, «αυτή η φήμη αρχίζει να φθίνει».
Ο ποδοσφαιριστής Μπέκαμ
Ως χρυσό παιδί της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, ο Ντέιβιντ Μπέκαμ γρήγορα ξεπέρασε τα όρια του ποδοσφαίρου και έγινε παγκόσμια διασημότητα.
Αυτός και η σύζυγός του, η Βικτόρια των Spice Girls, δημιούργησαν το Brand Beckham, συνδυάζοντας τη φήμη, τη μόδα και το ποδόσφαιρο για να επαναπροσδιορίσουν τη σύγχρονη διασημότητα.
«Η μάρκα τους πάντα είχε να κάνει με τον έλεγχο της αφήγησης, της εικόνας και της κληρονομιάς τους», λέει ο ειδικός σε θέματα δημοσίων σχέσεων Μαρκ Μπορκόφσκι.

Ο Μπέκαμ «έκανε τη μετροσεξουαλικότητα mainstream», προσθέτει. «Έδειξε στους νεαρούς της εργατικής τάξης ότι μπορείς να φοράς βερνίκι νυχιών, να ποζάρεις για τον Αρμάνι, να είσαι πρωταθλητής στα τελετουργικά ανδρικής περιποίησης και να συνεχίζεις να νικάς τον τερματοφύλακα με ελεύθερα χτυπήματα φάουλ σε κρίσιμες στιγμές. Και όλα αυτά ενώ ενσάρκωνε ένα πολύ παραδοσιακό ιδανικό: αφοσιωμένος σύζυγος, πατέρας που ασχολείται με τα παιδιά του, η οικογένεια πάνω από όλα».
«Έζησα την καριέρα μου κάτω από τα φώτα της δημοσιότητας», είπε ο Sir David στο Front Row του BBC Radio 4 το 2013. «Πρέπει να είσαι ένας συγκεκριμένος άνθρωπος, πρέπει να δημιουργήσεις έναν συγκεκριμένο άνθρωπο και πρέπει να είσαι ο εαυτός σου».
Αυτές οι παράλληλες ταυτότητες -προσεκτικά κατασκευασμένες αλλά αυθεντικές- προσέδωσαν στον Μπέκαμ τη μοναδικότητά του.
Ενώ η οικογένεια Μπέκαμ ήταν πάντα σχετικά κλειστή, η Beeching βλέπει το ντοκιμαντέρ του Ντέιβιντ για το Netflix το 2023 ως σημείο καμπής στον τρόπο με τον οποίο το κοινό τους αντιλαμβάνεται.
«Η μάρκα Μπέκαμ πάντα θεωρούνταν φιλόδοξη, απρόσιτη, αλλά μετά το ντοκιμαντέρ, έχει σημειωθεί αξιοσημείωτη αύξηση στο πόσο πολύ μοιράζεται η οικογένεια στα κοινωνικά της μέσα, κάτι που την φέρνει πιο κοντά στο να γίνει reality show», λέει.
Η Beeching λέει ότι οι πρόσφατες ειδήσεις έχουν απομακρύνει την οικογένεια από την οικοδόμηση της κληρονομιάς τους «και την έχουν φέρει στο χώρο των σαπουνόπερων, που δεν ήταν ποτέ το στοιχείο τους».
Οι συνεχείς φήμες για τη δυναμική της οικογένειας έχουν οδηγήσει ορισμένους θαυμαστές να αναλάβουν τον ρόλο του «Σέρλοκ Χολμς» - έτσι, τώρα, κάθε απουσία σε μια φωτογραφία γίνεται μια κρυφή θεωρία και κάθε λεζάντα στο Instagram έχει ένα υπονοούμενο νόημα.
Διαμάχη φτιαγμένη για να γίνει viral
Ο Ματ Ναβάρα, σύμβουλος κοινωνικών μέσων, λέει στο BBC ότι οι θαυμαστές περιμένουν να δουν κοινωνικά σημάδια εγγύτητας, όπως αμοιβαίες ακολουθήσεις, αναρτήσεις για γενέθλια και υποστηρικτικά σχόλια.
«Όταν αυτά τα σημάδια λείπουν, οι άνθρωποι δεν υποθέτουν ουδετερότητα, αλλά υποθέτουν μια ένταση».

Οι θαυμαστές και οι ταμπλόιντ έσπευσαν να εκλάβουν τη φωτογράφιση του Μπρούκλιν και της Νίκολα για το γερμανικό περιοδικό Glamour νωρίτερα αυτόν το μήνα ως σημάδι ότι η ρήξη ήταν μακριά από το τέλος της - το ζευγάρι απέφυγε να αναφερθεί στους Μπέκαμ, αλλά η αγάπη της Νίκολα για την οικογένειά της αναφέρθηκε αρκετές φορές.
Έκτοτε, κάθε ανάρτηση και κάθε «like» των Μπέκαμ στο Instagram (ή η απουσία τους) έχει γίνει αντικείμενο αγωνιώδους ανάλυσης, και, ακόμη και αν η συζήτηση για τη διαμάχη τελικά καταλαγιάσει, είναι απίθανο να σταματήσει η έρευνα στα κοινωνικά μέσα.
«Ο αλγόριθμος ενδιαφέρεται για την αλληλεπίδραση»
Ο Ναβάρα εξηγεί ότι ακόμη και αν αποκαλυφθούν τα γεγονότα και διαψευστούν οι φήμες για τη ρήξη, «ο αλγόριθμος των κοινωνικών μέσων δεν ενδιαφέρεται για την ακρίβεια, αλλά για την αλληλεπίδραση».
Αυτή η διαμάχη είναι η «τέλεια καταιγίδα, καθώς έχει δημιουργηθεί για να γίνει viral», και τα κοινωνικά μέσα δεν τροφοδοτούν απλώς τις εικασίες, αλλά τις κατασκευάζουν και τις επιβραβεύουν, λέει.
Φυσικά, τα οικογενειακά δράματα είναι πιο οικεία από έναν τίτλο ιππότη, και πάντα υπήρχε μια ακόρεστη όρεξη για διαμάχες διάσημων οικογενειών στο προσκήνιο.
Η Beeching βλέπει παραλληλισμούς μεταξύ της ρήξης της οικογένειας Μπέκαμ και της ρήξης μεταξύ των Σάσεξ και της βασιλικής οικογένειας, η οποία συνεχίζει να κάνει πρωτοσέλιδα.
«Η βασιλική οικογένεια έχασε τον έλεγχο της αφήγησης καθώς ο Χάρι και η Μέγκαν έγιναν πιο ανεξάρτητοι, και το ίδιο συμβαίνει εδώ με τον Μπρούκλιν και τη Νίκολα, που είναι και οι δύο ενήλικες και διαμορφώνουν τη δική τους δημόσια εικόνα», λέει.
Όπως η Μέγκαν, έτσι και η Νίκολα Πελτς ήταν ήδη γνωστή πριν παντρευτεί τον Μπρούκλιν. Κόρη ενός δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία και ενός μοντέλου, «η Νίκολα δεν χρειάζεται να βασίζεται στους Μπέκαμ για χρήματα ή φήμη» λέει ο Γουέιν Μπάρτον, που έγραψε μια βιογραφία για τον Μπέκαμ το 2020.
Σε μια προσπάθεια να μη θεωρηθούν «nepo babies» -παιδιά διασημοτήτων με μια εύκολη πορεία προς την επιτυχία-, «ο Μπρούκλιν και η Νίκολα αναζητούν τη δική τους ταυτότητα, κάτι που μπορεί να τους φέρει σε διαμάχη με την προσεκτική δημόσια εικόνα που έχουν δημιουργήσει οι Μπέκαμ για την οικογένεια», λέει.
Η λαμπερή εικόνα του Σερ Ντέιβιντ έχει, σε ορισμένες περιπτώσεις, αμαυρωθεί από σκάνδαλα - το 2003, αντιμετώπισε κατηγορίες για εξωσυζυγική σχέση με την τότε προσωπική του βοηθό Ρεμπέκα Λους.
Η Νικόλ Λάμπερτ, τότε συντάκτρια της Daily Mail, λέει ότι οι Μπέκαμ έχουν τελειοποιήσει την τέχνη του «να χαμογελούν» όταν αντιμετωπίζουν προβλήματα, αφήνοντας τις πράξεις να μιλούν αντί για τα λόγια.

Το 2004, το ζευγάρι οργάνωσε μια φωτογράφιση ενώ έκανε σκι για να δείξει ενότητα, με τη Βικτόρια να χαμογελά.
Γενικά, όμως, οι Μπέκαμ παραμένουν σιωπηλοί όταν πρόκειται για σκάνδαλα, όπως η κριτική για τη συμμετοχή του Ντέιβιντ Μπέκαμ στο Κατάρ και τα διαρρεύσαντα email το 2017 που περιείχαν υποτιμητικά σχόλια για την απονομή τιμητικής διάκρισης στην τραγουδίστρια Κάθριν Τζένκινς, αντί για τον ίδιο.
Η μάρκα Μπέκαμ είναι «πληγωμένη, αλλά όχι κατεστραμμένη»
Έχοντας βρεθεί στο προσκήνιο για δεκαετίες, η μάρκα Μπέκαμ θα επιβιώσει από τη διαμάχη και, σύμφωνα με τον Ναβάρα, είναι επί του παρόντος «πληγωμένη, αλλά όχι κατεστραμμένη».
Ένας τρόπος με τον οποίο οι Μπέκαμ θα μπορούσαν να περιορίσουν τη ζημιά στη μάρκα τους θα ήταν «να δείξουν την ενότητα της οικογένειας με μια φωτογραφία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή τουλάχιστον να αναγνωρίσουν ότι όλες οι οικογένειες έχουν τα πάνω και τα κάτω τους», προτείνει.
Ωστόσο, η προσπάθεια να διαχειριστούν την κατάσταση με τρόπο που δεν είναι αυθεντικός και να κάνουν τα πράγματα να φαίνονται υπερβολικά σκηνοθετημένα θα μπορούσε να έχει αντίθετα αποτελέσματα και «η αφήγηση της διαμάχης θα εδραιωθεί μόνιμα».
Ο Navarra δεν πιστεύει ότι υπάρχουν πολλές πραγματικές επιπτώσεις για το brand Beckham αυτή τη στιγμή και ότι οι αναφορές δεν επηρεάζουν το εισοδηματικό τους δυναμικό, τις συνεργασίες του brand ή το επίπεδο ενδιαφέροντος για αυτούς.
«Αν μη τι άλλο, αυτό κάνει την οικογένεια λίγο πιο ανθρώπινη» εξηγεί, αλλά προειδοποιεί ότι θα μπορούσε να υπάρξει μεγαλύτερο αντίκτυπο στη φήμη τους αν η διαμάχη κλιμακωθεί ή αν βγουν στη δημοσιότητα πιο επιζήμιες φήμες.