fbpx Μέσα στο μοτέλ που γυρίστηκε το θρυλικό «Ψυχώ» -Με ξεναγό τον Χίτσκοκ, ένα μοναδικό 6λεπτο βίντεο | STORIES | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
STORIES
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΦΙΛΜ

Μέσα στο μοτέλ που γυρίστηκε το θρυλικό «Ψυχώ» -Με ξεναγό τον Χίτσκοκ, ένα μοναδικό 6λεπτο βίντεο

Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ, δημιουργός, μεταξύ άλλων της ταινίας «Ψυχώ»
22|11|2020 | 16:22
Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ, δημιουργός, μεταξύ άλλων της ταινίας «Ψυχώ» / Φωτογραφία: AP Photos

Αν σας ζητούσε κανείς να ονοματίσετε την πιο διάσημη κινηματογραφική σκηνή που σας έρχεται πρώτη στο μυαλό, σε πολλές απαντήσεις σας θα βρίσκαμε χωρίς αμφιβολία την θρυλική σκηνή στη μπανιέρα από το κλασικό πλέον «Ψυχώ».

Η αριστοτεχνική ματιά του Άλφρεντ Χίτσκοκ, το σκοτεινό και ασπρόμαυρο φιλμ, αλλά και η κραυγή της άτυχης πρωταγωνίστριας στη μπανιέρα είναι ίσως το πιο διάσημο καρέ στην ιστορία του κινηματογράφου.

Η διάσημη σκηνή του «Ψυχώ» στην μπανιέρα

Και να φανταστείτε πως κανένα στούντιο παραγωγής δεν πίστευε στην ταινία του Χίτσκοκ, που 60 χρόνια μετά θεωρείται ένα από τα πιο ολοκληρωμένα του έργα, αλλά και ό, τι πιο κλασικό από τον αμερικανικό κινηματογράφο. Αυτός είναι εν πολλοίς και ο λόγος που το «Ψυχώ» γυρίστηκε ασπρόμαυρο, μια λεπτομέρεια που μάλλον προσθέτει στην καλλιτεχνική του αξία σήμερα.

Ο Χίτσκοκ και το βιβλίο που ενέπνευσε το Ψυχώ

Θέλοντας να μάθουμε περισσότερα για την ταινία, ανακαλύψαμε πως ο Χίτσκοκ διάβασε το ομότιτλο μυθιστόρημα του Ρόμπερτ Μπλοχ και ενθουσιάστηκε. Όχι μόνο έσπευσε να αγοράσει τα δικαιώματα για την μεταφορά του στην μεγάλη οθόνη, αλλά ξεχύθηκε σαν μανιακός στα βιβλιοπωλεία προκειμένου να αγοράσει όσα περισσότερα αντίτυπα του βιβλίου μπορούσε.

Βλέπετε ο ιδιόρρυθμος σκηνοθέτης ήθελε να γνωρίζουν όσο λιγότεροι γίνεται την ανατρεπτική πλοκή του. Επιθυμούσε διακαώς να διατηρήσει το στοιχείο του αιφνιδιασμού, τόσο αναφορικά με τη σκηνή του θανάτου στο μπάνιο – που κανείς δεν θα περίμενε πως θα έβαζε τέλος στη ζωή της πρωταγωνίστριας τόσο νωρίς στο φιλμ – όσο όμως και για την σχέση της αυταρχικής μητέρας του ιδιοκτήτη του μοτέλ με τον Νόρμαν Μπέιτς.

Απαγόρευση εισόδου μετά την έναρξη της ταινίας είχε επιβάλει ο Χίτσκοκ

Αυτός ήταν και ο λόγος, που, όπως διαβάζουμε, είχε επιβάλλει αυστηρό όρο στις κινηματογραφικές αίθουσες να μην επιτρέπουν στους θεατές να εισέρχονται σε αυτές αργοπορημένοι. Αν δεν βρισκόσουν στα καθίσματα του κινηματογράφου από την αρχή της ταινίας, στα τέλη της άνοιξης του 1961, δεν θα την παρακολουθούσες καθόλου.

Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ κάνει ποδήλατο στις Κάννες
Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ κάνει ποδήλατο στις Κάννες / Φωτογραφία: AP Photos

Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ δεν ήταν απλά ένας σκηνοθέτης, με την εικόνα που μπορεί να έχουμε σήμερα για τους δημιουργούς ταινιών. Αναζητούσε τα έργα, έψαχνε σχολαστικά τους πρωταγωνιστές, τις τοποθεσίες των γυρισμάτων. Γιατί τι θα ήταν το «Ψυχώ» χωρίς το ατμοσφαιρικό ερημικό μοτέλ, πλάι στο οποίο έγερνε απειλητικά το «αμαρτωλό», όπως το χαρακτηρίζει ο ίδιος ο δημιουργός, σπίτι όπου έλαβαν χώρα τα εγκλήματα της ταινίας τρόμου;

Για τον Άλφρεντ Χίτσκοκ το στοιχείο της έκπληξης σε μια ταινία τρόμου, όπως ήταν το «Ψυχώ» ήταν κρίσιμο. Αυτός ήταν και ο λόγος που το κινηματογραφικό τρέιλερ για την ταινία δεν περιλάμβανε σχεδόν καμία σκηνή από το φιλμ. Αντ’ αυτού, ο ίδιος ο σκηνοθέτης, κοστουμαρισμένος και με το ιδιαίτερο στιλ του, έστεκε στον προαύλιο χώρο του μοτέλ και μας ξεναγούσε στο πεδίο δράσης του «Ψυχώ».

Ο Αλφρεντ Χίτσκοκ μας ξεναγεί στο σπίτι του τρόμου

Το ασυνήθιστα μεγάλο τρέιλερ, διαρκεί 6 λεπτά, ακολουθεί τον Άλφρεντ Χίτσκοκ, σε ρόλο ξεναγού, στο σπίτι του μυστηριώδους Νόρμαν Μπέιτς και της αυταρχικής μητέρας του. Ο σκηνοθέτης μπαίνει στο σπίτι και περιγράφει έναν από τους θανάτους που έχουν λάβει χώρα στη σκάλα, περιγράφοντας γλαφυρά πως μια γυναίκα δέχτηκε τη μαχαιριά και στη συνέχεια κουτρουβάλησε τα σκαλιά για να πέσει νεκρή στο πλατύσκαλο.

Ο σκηνοθέτης ανεβαίνει τις σκάλες, μπαίνει στο δωμάτιο της αυταρχικής γυναίκας και παρατηρεί πως στο κρεβάτι της έχει αποτυπωθεί το σχήμα του σώματός της στο στρώμα. Ο Χίτσκοκ κατευθύνεται προς τη ντουλάπα, μονολογώντας «σίγουρα θα έχει ακόμη ρούχα της». Ο βλοσυρός άνδρας ανοίγει την πόρτα της ντουλάπας και η έκφραση στο πρόσωπό του – ο θεατής δεν βλέπει το περιεχόμενο της ντουλάπας - υποδηλώνει πως εκεί δεν βρήκε αυτό που θα περίμενε.

Το τρέιλερ κλείνει με τον Άλφρεντ Χίτσκοκ να μπαίνει στο δωμάτιο του μοτέλ και να κατευθύνεται στο μπάνιο. Εκεί, ο σκηνοθέτης τραβά απότομα την κουρτίνα για να ακολουθήσει η γνώριμη κραυγή από την ταινία.

ΣΧΟΛΙΑ