Ο Ξαρχάκος μετέτρεψε το Ηρώδειο σε ρεμπέτικο πάλκο, όσα ανέτρεψε σε ένα βράδυ - iefimerida.gr

Ο Ξαρχάκος μετέτρεψε το Ηρώδειο σε ρεμπέτικο πάλκο, όσα ανέτρεψε σε ένα βράδυ

Υπόκλιση για τον Σταύρο Ξαρχάκο στο Ηρώδειο
Υπόκλιση για τον Σταύρο Ξαρχάκο στο Ηρώδειο

«Και στις αρένες του κόσμου μάνα μου Ελλάς το ίδιο ψέμα πάντα κουβαλάς» ο Σταύρος Ξαρχάκος με το μικρόφωνο στο χέρι και τα λόγια του Γκάτσου, έτσι ξεκίνησε και έτσι ολοκληρώθηκε η συναυλία του στο Ηρώδειο για τα 40 χρόνια από τη δημιουργία του «Ρεμπέτικου».

Αργότερα, πόδια ανοιχτά πατούν γερά, χαμηλωμένο κεφάλι, ο Σταύρος Ξαρχάκος ερμηνεύει το «Πρακτορείο», προσπάθησα, λέει με χαμόγελο όταν το κοινό όρθιο ζητωκραυγάζει. Το βράδυ της Κυριακής στο Ηρώδειο ακούσαμε τον θρυλικό δίσκο «Ρεμπέτικο» με τα τραγούδια από την ομώνυμη ταινία του Κώστα Φέρρη, σε μουσική του Σταύρου Ξαρχάκου και στίχους του Νίκου Γκάτσου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Σταύρος Ξαρχάκος μίλησε για τη ζωή του, τραγούδησε, χαμογέλασε, συγκινήθηκε. Δημιούργησε μία γιορτή με μουσικούς που όπως είπε υπέβαλλε σε εξαντλητικές πρόβες. Δεν επέλεξε τραγουδιστές «ονόματα» δεν ανέβηκε σε σκηνή, είχε συχνά το μικρόφωνο στα χέρια και μία διάθεση εξομολογητική. Με το ξεκίνημα της συναυλίας αφιέρωσε τη βραδιά στους πρωτεργάτες του «Ρεμπέτικου», που δεν είναι πια στη ζωή, τους Νίκο Γκάτσο, Σωτηρία Λεονάρδου, Νίκο Δημητράτο, Νίκο Μαραγκόπουλο, Κώστα Τσίγκο, Τάκη Μπίνη, Αριστείδη Μόσχο και Θόδωρο Πολυκανδριώτη.

Ενα ρεμπέτικο πάλκο το Ηρώδειο και ο Σταύρος Ξαρχάκος μαέστρος να τρέχει γύρω από τους μουσικούς του, να τους καθοδηγεί, να κοιτάει στα μάτια μπροστά στο πρόσωπο όποιον έπρεπε να σολάρει. «Φέρτε πρέζα να πρεζάρω και χασίσι να φουμάρω» τραγουδά όρθιο το Ηρώδειο, σε μία μυσταγωγική βραδιά που μόνο ο Σταύρος Ξαρχάκος μπόρεσε να δημιουργήσει και η οποία επαναλαμβάνεται στις 12 Οκτωβρίου.

Ο Σταύρος Ξαρχάκος, χωρίς σκηνή, στο δάπεδο του Ηρωδείου, επέλεξε την ομαδικότητα στην παρουσίαση αυτού του έργου χωρίς κραυγαλέα ονόματα, δίνει τον πρώτο λόγο στην ορχήστρα του, και μοιράζεται με το κοινό ιστορίες της δημιουργίας του Ρεμπέτικου / φωτογραφία iefimerida
Ο Σταύρος Ξαρχάκος, χωρίς σκηνή, στο δάπεδο του Ηρωδείου, επέλεξε την ομαδικότητα στην παρουσίαση αυτού του έργου χωρίς κραυγαλέα ονόματα, δίνει τον πρώτο λόγο στην ορχήστρα του, και μοιράζεται με το κοινό ιστορίες της δημιουργίας του Ρεμπέτικου / φωτογραφία iefimerida

«Ετσι από Σταυράκης έγινα Σταύρος»

Ενα σκαμπό μπροστά στους μουσικούς του για να κάθεται κάποιες λίγες στιγμές και να απολαμβάνει την ορχήστρα. Τα τραγούδια θρυλικά! Επέλεξε να τα ερμηνεύσουν σολίστες στο μπουζούκι. Ο Σταύρος Ξαρχάκος, μαζί με 20 ακόμα μουσικούς, τραγουδιστές και ψάλτες, την Ηρώ Σαϊα και τον Ζαχαρία Καρούνη, μεταφέρει τη συγκίνηση, τον διονυσιασμό, το φως, αλλά και τα γοητευτικά σκοτάδια των ορχηστρικών και των τραγουδιών του εμβληματικού αυτού έργου που φέτος κλείνει σαράντα χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Σταύρος Ξαρχάκος, χωρίς σκηνή, στο δάπεδο του Ηρωδείου, επέλεξε την ομαδικότητα στην παρουσίαση αυτού του έργου χωρίς κραυγαλέα ονόματα και δίνει τον πρώτο λόγο στην ορχήστρα του. Στιγμές ανατριχίλας όπως την ώρα που έπαιξαν «Το δίχτυ».

Όλοι μαζί μια σύγχρονη ρεμπέτικη κομπανία, ώστε να δημιουργηθεί η συνθήκη του ρεμπέτικου πάλκου του 2023, με μουσικούς του σήμερα, με τη σύγχρονη μουσική ματιά του Σταύρου Ξαρχάκου πάνω στο ιστορικό πλέον αυτό έργο του και μας αποκαλύπτουν, πώς σαράντα (40) χρόνια μετά, το έργο αυτό συνεχίζει να εξελίσσεται, να πρωτοπορεί και να εκφράζει τα μύχια της ανθρώπινης ψυχής, όπως φάνηκε από τις αντιδράσεις του κόσμου.

Η βραδιά έκλεισε με μία εξομολογητική διάθεση και τον Σταύρο Ξαρχάκο να θυμάται, πώς στα 19 του έγραψε το πρώτο ρεμπέτικο
Η βραδιά έκλεισε με μία εξομολογητική διάθεση και τον Σταύρο Ξαρχάκο να θυμάται, πώς στα 19 του έγραψε το πρώτο ρεμπέτικο

Οταν ο Ξαρχάκος στα 19 του έγραψε το πρώτο του ρεμπέτικο

Η βραδιά έκλεισε με μία εξομολογητική διάθεση και τον Σταύρο Ξαρχάκο να θυμάται, πώς στα 19 του, στο Φαληρικό Δέλτα, παρέα με τον Παπαϊωάννου από κλασικός πιανίστας αποφάσισε να γράψει ρεμπέτικο τραγούδι που τόσο τον γοήτευε. «Γιατί δεν γράφεις κάνα τραγουδάκι Σταυράκη» του είπε ο Παπαϊωάννου. «Δεν έχω στίχο» απάντησε εκείνος με τον Παπαϊωάννου να του φέρνει ένα τετράδιο με στίχους για να επιλέξει. Το τραγούδι που έγραψε, από συστολή, δεν το έδειξε στον Παπαϊωάννου, πολύ αργότερα το ερμήνευσε ο Στράτος Παγιουμτζής και με αυτό το τραγούδι έκλεισε η βραδιά. «Ετσι από Σταυράκης έγινα Σταύρος» είπε χαμογελώντας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά στο Ηρώδειο χθες βράδυ δεν έπεφτε καρφίτσα!

Aποθέωση για τον Σταύρο Ξαρχάκο και την ομάδα του / φωτογραφία iefimerida
Aποθέωση για τον Σταύρο Ξαρχάκο και την ομάδα του / φωτογραφία iefimerida

Το «Ρεμπέτικο» με τα 250.000 αντίτυπα

Πώς ξεκίνησε η ιστορία της δημιουργίας του ρεμπέτικου; Ηταν το 1983 όταν o Κώστας Φέρρης σκηνοθέτησε και παρουσίασε, σε σενάριο του ίδιου και της Σωτηρίας Λεονάρδου, την ταινία «Ρεμπέτικο», μια ταινία ορόσημο, η οποία με αφορμή την πορεία μιας τραγουδίστριας του ρεμπέτικου (υπονοείται η Μαρίκα Νίνου), κατέγραψε την Ελλάδα του μεσοπολέμου, τα ρεμπέτικα, τη ζωή των καλλιτεχνών, τη ζωή στα προσφυγικά. Για τις ανάγκες της ταινίας ο Σταύρος Ξαρχάκος δημιούργησε νέα τραγούδια φτιαγμένα με παλιά συνταγή που έδιναν την αίσθηση ότι πρόκειται για παλιά ρεμπέτικα. Ο δίσκος ''Ρεμπέτικο'' από τότε γνώρισε πολλές επανακυκλοφορίες και τεράστια αποδοχή, πούλησε περισσότερα από 250.000 αντίτυπα και έδωσε νέα ώθηση στο ρεμπέτικο.

Σταύρος Ξαρχάκος
Σταύρος Ξαρχάκος, 40 χρόνια Ρεμπέτικο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα τραγούδια «Καίγομαι», «Μάνα Μου Ελλάς», «Το Δίχτυ», «Το Πρακτορείο», «Στου Θώμα», «Στης Πίκρας Τα Ξερόνησα», «Μπουρνοβολιά», «Στην Αμφιάλη», γνώρισαν ευρύτατη αποδοχή, κηρύχτηκαν διαχρονικά και έγραψαν τη δική τους αυτόνομη ιστορία. Τραγούδια που από τότε μέχρι σήμερα τα έχουμε ακούσει σε άπειρες διασκευές και εκδοχές, από καλλιτέχνες όλων των ειδών, Έλληνες και όχι μόνο.

Σταύρος Ξαρχάκος
Σταύρος Ξαρχάκος ~ Ρεμπέτικο ~ Ωδείο Ηρώδου Αττικού, δεύτερη συναυλία Πέμπτη 12 Οκτωβρίου

Σταύρος Ξαρχάκος ~ Ρεμπέτικο ~
40 χρόνια μετά Ωδείο Ηρώδου Αττικού
Πέμπτη 12 Οκτωβρίου

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αλφαβητική σειρά:
Ανδρεάδης Θανάσης: ψάλτης
Βασίλας Γρηγόρης: μπουζούκι, τραγούδι
Βεργόπουλος Φώτης: μπουζούκι, τραγούδι
Δρογκάρης Βασίλης: ακορντεόν
Ζάκκας Ηρακλής: μπουζούκι, τραγούδι
Καρούνης Ζαχαρίας: τραγούδι
Καψοκαβάδης Αλέξανδρος: τζουράς, τραγούδι 
Κολοβός Κωνσταντίνος: ψάλτης
Κουμεντάκης Λάζαρος: ψάλτης
Λίβανος Δημήτρης: μπουζούκι, τραγούδι
Μέρμηγκας Θοδωρής: κιθάρα, τραγούδι
Νεοφυτίδης Νεοκλής: πιάνο
Νικόπουλος Γιώργος: κιθάρα, τραγούδι
Ξαρχάκος Σταύρος : ενορχήστρωση - διεύθυνση ορχήστρας
Παππάς Γιώργος: μπουζούκι, τραγούδι
Πάππος Μανώλης: μπουζούκι, τραγούδι
Πασχαλίδης Βαγγέλης: σαντούρι
Ρέππας Δημήτρης: μπουζούκι, τραγούδι 
Σαΐα Ηρώ: τραγούδι
Τζίκας Αντώνης: κόντρα μπάσο
Τρασάνης Χάρης: ψάλτης

Παραγωγή: Cricos Productions

Τιμές Εισιτηρίων:  
Κάτω Διάζωμα
Διακεκριμένη Ζώνη: 80€
Ζώνη A: 70 €
Ζώνη B: 60 €
Ζώνη Γ: 50 €

Άνω Διάζωμα
Ζώνη Δ: 30 €
Ζώνη Ε: 25 €
Ζώνη ΣΤ: 20 €
Ζώνη Ζ: 12 € (περιορισμένη ορατότητα)
Εκπτωτικά εισιτήρια
φοιτητές & άνω των 65 ετών
Ζώνη Ε: 20 €
Ζώνη ΣΤ: 16 €
άνεργοι με κάρτα ανεργίας
Ζώνη Ε: 5 €
Ζώνη ΣΤ: 5 €

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ TICKET SERVICES / Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Αθήνα

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ