Θεατρικές εκδηλώσεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους για την εβδομάδα -Δωρεάν, το πρόγραμμα - iefimerida.gr

Θεατρικές εκδηλώσεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους για την εβδομάδα -Δωρεάν, το πρόγραμμα

τρεις κοιτουν φακο
H bijoux de kant συναντά το ηρωικό δράμα του Αθανάσιου Χριστόπουλου Αχιλλεύς (1804)
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ακόμα μία εβδομάδα με εκδηλώσεις θεάτρου, μουσικής, χορού, εικαστικών, σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.

Ειναι το πρόγραμμα του ΥΠΠΟ, Ολη η Ελλάδα ένας πολιτισμός, με εκδηλώσεις που προσφέρονται δωρεάν στο κοινό. Πληροφορίες και προκρατήσεις θέσεων ΕΔΩ

Οι εκδηλώσεις της εβδομάδας σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους

ΑΦΙΣΑ
Κρόνος και Δίας: Μονομαχία χωρίς τέλος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κρόνος και Δίας: Μονομαχία χωρίς τέλος / Θέατρο
13 & 14 Σεπτεμβρίου// Αρχαιολογικό Μουσείο Αρχαίας Ολυμπίας, Ηλεία // ώρα 21:00 εξ αναβολής (10 & 11 Αυγούστου)

«Τι είναι ο χρόνος και μπορούμε άραγε ποτέ να τον δαμάσουμε;»

Απ’ αυτό το ερώτημα εκκινεί η παράσταση και αναζητώντας απαντήσεις στρέφεται στον αρχέγονο ελληνικό μύθο του Κρόνου και την κοσμογονική σύγκρουσή του με τον Δία. Ο Κρόνος συμβολίζει τον αδηφάγο χρόνο, που καταβροχθίζει τα παιδιά του οδηγώντας τα στην ανυπαρξία. Την παντοδυναμία του έρχεται ν’ ανατρέψει το μοναδικό παιδί που ξέφυγε της καταστροφικής μανίας του, ο Δίας, σύμβολο και πηγή της «ζωής».

Η παράσταση προσεγγίζει τον μύθο ως το διαχρονικό όνειρο εξάλειψης του χρόνου, που μας υπενθυμίζει πως ο χρόνος τελικά μπορεί να νικηθεί εκεί που η ζωή επικρατεί. Ο αφηγηματικός κορμός της παράστασης βασίζεται στη Θεογονία του Ησίοδου και πλαισιώνεται από ορφικούς ύμνους. Μια μουσικοθεατρική περφόρμανς με μία ηθοποιό, έναν μουσικό και πολλά όργανα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συντελεστές / Σκηνοθεσία: Πέτρος Νάκος / Σύλληψη – Ιδέα – Ερμηνεία: Aγγελική Κοντού / Μουσική – Μουσικός επί σκηνής: Γιώργος Διαμαντόπουλος
Επιστημονική σύμβουλος: Mίνα Χειμώνα
Κοστούμια: Δέσποινα Χειμώνα / Επιμέλεια κίνησης: Ελβίρα Μπαρτζώκα
Φωτισμοί: Παναγιώτης Μανούσης / ΑΜΚΕ: Άλλη Πλευρά

Η παράσταση θα παρουσιαστεί με αγγλικούς υπέρτιτλους.

παρασταση
Αχιλλεύς

Αχιλλεύς / Θέατρο / 14 Σεπτεμβρίου// Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας // ώρα 18:45
εξ αναβολής (7 & 8 Αυγούστου και 4 Σεπτεμβρίου)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H bijoux de kant συναντά το ηρωικό δράμα του Αθανάσιου Χριστόπουλου Αχιλλεύς (1804), για να διερευνήσει την έννοια της ελληνικότητας και της συλλογικότητας μέσα από τον μύθο της οργής του Αχιλλέα απέναντι στον Αγαμέμνονα. Η πλεονεκτική συμπεριφορά του πρώτου από τη μια και η περηφάνια και ο εγωισμός του δεύτερου από την άλλη θέτουν σε κίνδυνο τις δυνάμεις του ελληνικού στρατεύματος και την επιτυχή έκβαση του Τρωικού Πολέμου έως ότου έρθει η πολυπόθητη συμφιλίωσή τους.

Ανασυνθέτοντας τα υλικά μιας «παλιάς θεατρικότητας», καταδυόμενη στις ρίζες του νεοελληνικού λόγου και της αρχαιοελληνικής μυθολογίας, η bijoux de kant προσεγγίζει το ηρωικό δράμα μέσα από μια γλυκόπικρη αίσθηση αλλά και συγχρόνως με μια κωμική και ανάλαφρη ματιά, θίγοντας μερικά από τα βασικότερα ζητήματα της νεοελληνικής ιστορίας.

Συντελεστές / Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Δραματουργική επεξεργασία: Γιώργος Παπαδάκης
Σκηνικά – Κοστούμια – Φωτισμοί: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
Προσθήκες κειμένου: Γλυκερία Μπασδέκη / Ηθοποιοί: Θανάσης Βλαβιανός, Θανάσης Δήμου, Θανάσης Δόβρης, Βασίλης Ζιάκας, Κώστας Κουτσολέλος, Φλομαρία Παπαδάκη / ΑΜΚΕ: bijoux de kant

 κάστρο Ζακύνθου
Η γυναίκα της Ζάκυθος, στο κάστρο Ζακύνθου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γυναίκα της Ζάκυθος / Θέατρο
14 & 15 Σεπτεμβρίου// Κάστρο Ζακύνθου // ώρα 20:00

Τι μπορεί να κρύβεται πίσω από την εκτρωματική Γυναίκα της Ζάκυθος, την οποία αφηγείται ο Ιερομόναχος Διονύσιος; Σφοδρή σάτιρα σε αρχόντισσες που επέλεγαν και επιλέγουν τη βολή, τα κεκτημένα τους, περιφρονώντας κάθε αγώνα; Πολιτική αλληγορία για την αντιζηλία της Διχόνοιας, τις φατρίες που σάρωναν την επανάσταση κι ακόμη τυραννούν τον τόπο;

Η υπαρξιακή αναζήτηση; Η Γυναίκα καθρεφτίζει τη σκοτεινή όψη της ανθρώπινης ψυχής του Ιερομονάχου, του ποιητή του καθενός μας; Το ενυπάρχον κακό που γοητεύει και εξουσιάζει. Η «κόλαση» ενώ παρακεί φωτίζει αδρά το λιγοστό παραδείσιο φως που εκπέμπουν όσοι εξυψώνονται ηθικά, σαν τους Μεσολογγίτες. Θα υπάρξει λύτρωση; Η προφητεία λέει πως θα αυταπαγχονιστεί μέσα στην παραφροσύνη και το χτικιό. Μα οι «παλαιοί εραστές» της Γυναίκας δεν αργούν να φανούν και ο Διάβολος παίζει τον ταμπουρά του…

Όταν τα αποσπάσματα του Σολωμού συναντούν τα ερείπια του ζακυνθινού κάστρου. Μια σκηνική σύνθεση λέξεων, ήχων, σύγχρονης μουσικής, εκκλησιαστικών μουσικών στοιχείων μελισματικού λόγου. Μια σύνθεση κινήσεων, εικόνων, νοημάτων εμπνευσμένων από το πολύσημο σολωμικό αριστούργημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συντελεστές / Σκηνοθεσία: Μαρία-Λουίζα Παπαδοπούλου
Σκηνικά: Ιωάννης Μπρούζος / Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Μουσική: Ντανιέλα Φίσερ (σύγχρονη μουσική), Παναγιώτης Μαρίνος (εκκλησιαστική μουσική) / Σύνθεση ήχων: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Φωτισμοί: Σπύρος Μαλαπέτσας
Ηθοποιοί: Οδύσσεια Μπουγά, Μαρία-Λουίζα Παπαδοπούλου
Χορός: Κατερίνα Κυβετού, Τζίνα Δράκου, Ελένη Παλαιογιάννη, Μαρία Νεφέλη Σαμαρά και η μικρή Ιουλία Κουκουντζή
Συμμετέχουν: μέλη της Χορωδίας της Μητροπόλεως Ζακύνθου και του Αγίου Διονυσίου / ΑΜΚΕ: Ανέμη

αφισα
Έκτορος Κάθαρσις

Έκτορος Κάθαρσις / Θέατρο
14 & 15 Σεπτεμβρίου //Αρχαίο Θέατρο Μήλου // ώρα 18:00

Η Έκτορος Κάθαρσις είναι η δραματουργική σύνθεση αποσπασμάτων της Ιλιάδας που αφορούν τον ομηρικό ήρωα Έκτορα. Έχουν απομονωθεί οι στίχοι, ετεροαναφορικοί και αυτοαναφορικοί, σχετικά με αυτόν και αποδίδονται με τη μορφή ραψωδιακής αφήγησης, με τη συνοδεία ζωντανής μουσικής.
Η μήνις του νικητή ή η ηρωική πορεία του ηττημένου; Το τέλος του Τρωικού πολέμου δεν συμπίπτει με το θάνατο του Αχιλλέα αλλά με τον θάνατο του Έκτορα. Η παράσταση πραγματεύεται την ανάδειξη της οπτικής του ηττημένου, του ατιμασμένου νεκρού, του υπερασπιστή της Τροίας, του αρνητή του πολέμου, του Έκτορα.
Τα κυρίαρχα στοιχεία της παράστασης είναι ο ομηρικός λόγος, η ζωντανή πρωτότυπη μουσική, το φυσικό φως και το τοπίο του αρχαίου θεάτρου της Μήλου όπου ο θεατής γίνεται κοινωνός μιας ανεπανάληπτης ραψωδιακής εμπειρίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συντελεστές / Σκηνοθεσία – Σύνθεση – Ερμηνεία: Δημήτρης Λάλος
Μετάφραση: Δημήτρης Μαρωνίτης
Δραματουργική επεξεργασία: Κατερίνα Διακουμοπούλου
Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα
Μουσικός, ερμηνευτής: Αλέξης Κωτσόπουλος
ΑΜΚΕ: Ομότεχνον

καρτουν
Δαίδαλος και Ίκαρος

Δαίδαλος και Ίκαρος / Παιδικό Θέατρο
14 & 15 Σεπτεμβρίου// Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών // ώρα 21:00

Υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα

Μέσα από την πρωτότυπη pop up paper mechanics puppet theater performance για παιδιά που συνδυάζει εμψύχωση, αφήγηση, ζωντανή μουσική και χρήση Ιαπωνικών τεχνικών, η ομάδα «Αφού» και τα ΜπαGάζια αφηγούνται το μύθο του εφευρέτη της αγαλματοποιίας, του αρχιτέκτονα και άγρυπνου τεχνίτη, που ήταν «ξακουστός σε όλον τον κόσμο, ταυτόχρονα για την τέχνη του, τις περιπλανήσεις και τις συμφορές του», φωτίζοντας παράλληλα επίκαιρους προβληματισμούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συντελεστές / Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Δήμητρα Πεμούση
Κείμενο: ομάδα Αφού
Εικαστικός Σχεδιασμός - Σκηνογραφία: Παύλος Νικολακόπουλος
Σχεδιασμός φωτισμών: Κωνσταντίνος Κωστόπουλος
Πρωτότυπη Μουσική - Ηχητική Δραματουργία: Μανώλης Μανουσάκης
Δραματουργική επεξεργασία: ομάδα Αφού / Αλεξάνδρα Λιακοπούλου
Επιμέλεια κίνησης: Ιωάννα Βασιλακοπούλου
Κατασκευές: Δήμητρα Πεμούση, Ευρυδίκη Πεμούση
Εκτέλεση παραγωγής: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Ηθοποιοί-κουκλοπαίκτες: Δήμητρα Πεμούση, Ειρήνη Μάστορα, Άρτεμις Δούρου / Μουσικός: Μανώλης Μανουσάκης
ΑΜΚΕ: ΜπαGάζια

παρασταση
Η εκπαίδευση εις τα του οίκου διά νεαράς κορασίδας

Η εκπαίδευση εις τα του οίκου διά νεαράς κορασίδας / Θέατρο
17 & 18 Σεπτεμβρίου // Αύλειος χώρος του Αρχαιολογικού Μουσείου Ερέτριας // ώρα 18:00 εξ αναβολής (4 & 5 Σεπτεμβρίου)

Ιστορίες Ελληνίδων από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα -επιμελώς αποσιωπημένες- που αντιστάθηκαν στο παραδοσιακό σχήμα της υποτακτικής συζύγου και νίκησαν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ιστορίες Ελληνίδων που προσπάθησαν ν' αντισταθούν και φιμώθηκαν. Γυναίκες που παλεύουν καθημερινά να αποδείξουν την επάρκεια του φύλου τους. Στιγμές από τον αέναο αγώνα της γυναικείας χειραφέτησης που άλλαξαν συνειδήσεις. Από τα μαθήματα οικιακής οικονομίας και τη λαϊκή κουλτούρα που διαμόρφωσαν και συντήρησαν την υποβαθμισμένη θέση της γυναίκας στο συλλογικό ασυνείδητο, μέχρι την Καλλιρρόη Παρρέν και την Αύρα Θεοδωροπούλου που έθεσαν τις βάσεις του φεμινισμού στη χώρα μας.
Τρεις γυναίκες από σκηνής, μας αφηγούνται και αναρωτιούνται μαζί μας: Πώς θα είχε διαμορφωθεί η πραγματικότητα, αν διδασκόμασταν την ιστορία από τα μάτια των γυναικών που κόντρα σε όλα τα στερεότυπα, άφησαν το χέρι και πάτησαν στα πόδια τους;

Συντελεστές / Σκηνοθεσία: Χάρης Κρεμμύδας, Θανάσης Ζερίτης
Δραματουργική επεξεργασία: Νεφέλη Μαϊστράλη, Θανάσης Ζερίτης, Χάρης Κρεμμύδας / Κείμενα-Επιμέλεια: Νεφέλη Μαϊστράλη
Σκηνικά-Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα
Μουσική σύνθεση-Eπιμέλεια: Σταύρος Γιαννουλάδης
Κινησιολογία: Πάνος Τοψίδης
Μουσική διδασκαλία: Ευαγγελία Καρακατσάνη
Ερμηνεύουν: Ελένη Κουτσιούμπα, Αμαλία Νίνου, Αριστέα Σταφυλαράκη
ΑΜΚΕ: 4 Frontal

Χρήσιμες πληροφορίες για τις εκδηλώσεις

Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

  • Aπαιτείται προκράτηση θέσης στην ειδική πλατφόρμα του ΥΠΠΟΑ. Η προκράτηση είναι υποχρεωτική. Το μόνο αντίτιμο είναι το εισιτήριο για την είσοδο σε κάθε χώρο, όπου υπάρχει.
  • Αναλυτικές πληροφορίες, πρόγραμμα και προκρατήσεις θέσεων στην ιστοσελίδα ΕΔΩ
  • Οι θεατές θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του Υπουργείου Υγείας για την ασφαλή προσέλευση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία, σύμφωνα με τις ισχύουσες Κ.Υ.Α..
  • Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης. 
  • Για λόγους ασφαλείας και για την αποφυγή καθυστερήσεων και συνωστισμού, συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση, 1 – 1,5 ώρα πριν από την έναρξη της εκδήλωσης. 
  • Μετά την έναρξη, η είσοδος δεν θα επιτρέπεται. 
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ