Ρέμπραντ: Ο γιος του μυλωνά και της φουρνάρισσας που έγινε ένας από τους μεγαλύτερους ζωγράφους όλων των εποχών | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | iefimerida.gr

Ρέμπραντ: Ο γιος του μυλωνά και της φουρνάρισσας που έγινε ένας από τους μεγαλύτερους ζωγράφους όλων των εποχών

πινακας ρεμπραντ
Μία διαδικτυακή διάλεξη για το έργο του Ρέμπραντ

Ενα διαδικτυακό ταξίδι στο Άμστερνταμ μέσα από τον ζωγραφικό κόσμο του Ρέμπραντ και τη ζωντανή συμμετοχή του κοινού.

Στις 15 Ιουλίου του 1606 θα γεννηθεί στο Λάιντεν ο Ρέμπραντ φαν Ράιν. Δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι ο γιος ενός μυλωνά και μιας φουρνάρισσας θα καταφέρει να αλλάξει τον ρου της Ιστορίας της Τέχνης χαράσσοντας την προσωπική του μοναδική πορεία και κάνοντας ακόμη και σήμερα πολλούς να αναφέρονται σε αυτόν ως το μεγαλύτερο ζωγράφο όλων των εποχών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την Τρίτη 5 Ιανουαρίου αρχίζει το νέο πρόγραμμα της πολιτιστικής πλατφόρμας Rembrandt and the Cat και ξεκινά με μια σειρά συναρπαστικών διαλέξεων και συζητήσεων μέσω των οποίων προσεγγίζουμε εκ νέου την έννοια του τόπου, του προορισμού, του ταξιδιού, της περιήγησης, της περιπλάνησης. Πρώτος μας σταθμός το «Το Άμστερνταμ του Ρέμπραντ φαν Ράιν» με αφηγητή τον Τάσο Παπαδόπουλο και ελεύθερη συμμετοχή για όλους 

πινακας
O λόχος των Frans Banning Cocq και Willem van Ruytenburch ή Η νυχτερινή περίπολος, π. 1642, λάδι σε μουσαμά

Καθώς οι Κάτω Χώρες διανύουν τον «Χρυσό» 17ο αιώνα τους, το Άμστερνταμ αναδύεται ως ένα από τα πιο σπουδαία οικονομικά, εμπορικά και πολιτιστικά κέντρα της Οικουμένης. Αυτή είναι η πόλη με την οποία θα συνδεθεί ο Ρέμπραντ. Εκεί θα δημιουργήσει την οικογένεια του και θα βιώσει τον πλούτο, τη δόξα, την αναγνώριση. Εκεί θα τον χτυπήσει η τραγωδία, ο πόνος και η φτώχεια. Εκεί θα φιλοτεχνήσει τα περισσότερα από τα μοναδικά του έργα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
πινακας
Εργο του Ρέμπραντ / Μάθημα ανατομίας του Δρ. Τουλπ, 1632, λάδι σε μουσαμά

Η ζωγραφική του αποτελεί μια πορεία με σκοπό την αποκάλυψη των μυστικών της ανθρώπινης ψυχής, ενώ οι μεγαλοφυείς του συλλήψεις βασισμένες σε ένα εξαιρετικά πλούσιο θεματολόγιο αποτελούν καινοτόμες και πρωτόγνωρα ρηξικέλευθες τομές. Βιβλικές σκηνές, μυθολογικά θέματα, μαθήματα ανατομίας, σύνδικοι και αστοί, πορτρέτα και μια τεράστια σειρά αυτοπροσωπογραφιών, ένα σφαγμένο βόδι, μια πρόωρα χαμένη γυναίκα και μια συναρπαστική νυχτερινή περίπολος αποτελούν μερικά μόνο από τα αριστουργήματα του.

πινακας
Στο έργο του κυριάρχησαν οι προσωπογραφίες
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το όνομά του συμβολίζει την περίοδο της «χρυσής εποχής» της Ολλανδίας, στην οποία ανήκει χρονικά το έργο του. Φιλοτέχνησε συνολικά περίπου 400 πίνακες, περισσότερα από 1000 σχέδια ζωγραφικής και περίπου 290 χαρακτικά, αν και μέρος των έργων που αποδίδονται στον Ρέμπραντ –κυρίως έργα ζωγραφικής και σχέδια– αμφισβητείται. Περισσότερο στο πρώιμο και λιγότερο στο ύστερο έργο του, κυριάρχησαν οι προσωπογραφίες, ωστόσο διακρίθηκε σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, αναπαριστώντας επίσης, τοπιογραφίες, καθώς και ιστορικές, βιβλικές, μυθολογικές ή αλληγορικές σκηνές. Το σύνολο του έργου του χαρακτηρίζεται στην πορεία του χρόνου από εκτεταμένες και βαθιές αλλαγές στο ύφος του, ένδειξη μίας διαρκούς αναζήτησης. Ακόμη σε κάθε μεμονωμένο έργο ή εκδοχή του, παρατηρούνται συνεχείς μετασχηματισμοί πριν την κατάληξη σε μία τελική εικαστική μορφή

πινακας
Οι σύνδικοι της συντεχνίας των υφασματεμπόρων, 1662, λάδι σε μουσαμά, 191,5x279 εκ., Άμστερνταμ, Ρέικσμουζεουμ

Τη ζωή, το έργο και τη σχέση του Ρέμπραντ με το Άμστερνταμ, θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε την Τρίτη 5 Ιανουαρίου στην πολιτιστική πλατφόρμα που φέρει το όνομα του, εγκαινιάζοντας το πρόγραμμα της νέας χρονιάς. Τρίτη 5 Ιανουαρίου, Ωρα: 19:00, συμμετοχή: ελεύθερη, για τις κρατήσεις σας: info@thessalonikiwalkingtours.com

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διαδικτυακή πλατφόρμα πολιτισμού Rembrandt and the Cat (διαδικτυακή μετεξέλιξη της πολιτιστικής εταιρείας Thessaloniki Walking Tours) ξεκίνησε τις δράσεις της την Άνοιξη του 2020. Στόχος της είναι η δημιουργία διαδικτυακών πολιτισμικών προϊόντων (σεμινάρια λογοτεχνίας, τέχνης και ιστορίας, δημόσιες συζητήσεις, εικονικές περιηγήσεις και ταξίδια, διαδικτυακές παραστάσεις και performances κ. α.)

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ