Πολυαναμενόμενες θεατρικές πρεμιέρες λίγο πριν τα Χριστούγεννα υπόσχονται να καλύψουν κάθε γούστο, προσφέροντας από ανάλαφρη ψυχαγωγία μέχρι βαθύ στοχασμό.
Κωμωδίες ιδανικές για χαλάρωση και γέλιο, δραματα που θέτουν κρίσιμα ερωτήματα για την ανθρώπινη φύση και την κοινωνία αλλά και Αρχαίο Δράμα.
Σπουδαία έργα, σημαντικοί συντελεστές
Πρωταγωνιστές όπως οι Γιάννης Μπέζος, Μαρία Πρωτόπαππα, Ορφέας Αυγουστίδης, Λουκία Μιχαλοπούλου έχουν πρεμιερα και υπόσχονται να καλύψουν κάθε γούστο. Οι παραγωγοί σπεύδουν να παρουσιάσουν τα δυνατά τους χαρτιά, πριν το τέλος του έτους.
Θεατρικές πρεμιέρες λίγο πριν τα Χριστούγεννα
Βλαβερές συνέπειες του Γάμου, Θέατρο Ανεσις
Ο Γιάννης Μπέζος επέστρεψε στη σκηνή του Θεάτρου Άνεσις, από τις 12 Δεκεμβρίου και μας προσκαλεί σε ένα απολαυστικό ταξίδι στον κόσμο του Αντόν Τσέχωφ, παρουσιάζοντας τις «ΒΛΑΒΕΡΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ» (Γελώντας με τον Τσέχωφ).
Τρία αριστουργηματικά κωμικά μονόπρακτα – «Οι Βλαβερές Συνέπειες του Καπνού», «Η Αρκούδα» και «Η Πρόταση Γάμου» – ενώνονται σε μια παράσταση γεμάτη παρεξηγήσεις, συγκρούσεις, ανατροπές, ευφυές χιούμορ και καυστική κοινωνική σάτιρα!
Ο Γιάννης Μπέζος υπογράφει τη μετάφραση και τη σκηνοθεσία, ενώ πρωταγωνιστεί ο ίδιος, πλαισιωμένος από μια ομάδα ταλαντούχων ηθοποιών, φέρνοντας τον Τσέχωφ στο σήμερα με μια σύγχρονη, φρέσκια και απολαυστική ματιά. Γέλιο, παρεξηγήσεις και αλήθειες που (δεν) λέγονται… μέσα από το αξεπέραστο χιούμορ του Τσέχωφ! Παίζουν: Γιάννης Μπέζος, Δάφνη Κιουρκτσόγλου, Ντένια Στασινοπούλου, Δημήτρης Φιλιππίδης, Ηρακλής Κρομμύδας
Ηλέκτρα εντός, Θέατρο Πορεία
Οι προκλήσεις και οι δυνατότητες του τραγικού είδους σε κλειστό θέατρο αποτελεί το πεδίο έρευνας και ταυτόχρονα την κεντρική πρόταση του Θεάτρου Πορεία και του καλλιτεχνικού διευθυντή του, Δημήτρη Τάρλοου, για τη χειμερινή σεζόν. Η Ηλέκτρα του Σοφοκλή, μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε στην Επίδαυρο και σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, παρουσιάζεται στη σκηνή του θεάτρου της Τρικόρφων.
Δεν βλέπουμε συχνά παραστάσεις αρχαίου δράματος σε κλειστές αίθουσες, και ίσως είναι η πρώτη φορά που μια επιτυχημένη επιδαυρική παραγωγή επιχειρείται να ανασυσταθεί σε εσωτερικό περιβάλλον, μεταφέροντάς μας «πιο μέσα» στο παλάτι, στους χώρους υποδοχής του.
Είναι ξημέρωμα και έχει μόλις τελειώσει η γιορτή για την επέτειο της δολοφονίας του Αγαμέμνονα που το βασιλικό ζεύγος δίνει κάθε μήνα, όπως μας πληροφορεί η Ηλέκτρα, αυτή η χολωμένη κόρη, μια ερινύα σε αναμονή. Πλέον κυριαρχούν τόνοι καμπαρέ, τζαζ μουσική από τον Φώτη Σιώτα (και σε αυτή την εκδοχή θα ερμηνεύεται ζωντανά), ερωτισμός, αλκοόλ, μια ατμόσφαιρα θριλερικής γοητείας υπό το φως ενός ακόμη επικείμενου φονικού, που –όπως γνωρίζουμε– δεν θα λύσει απολύτως τίποτα…
Η Λουκία Μιχαλοπούλου, που το καλοκαίρι καθήλωσε το κοινό ως Ηλέκτρα, πλαισιώνεται τώρα από μια νέα ομάδα συμπρωταγωνιστών: τη μοναδική Αγλαΐα Παππά στον ρόλο της Κλυταιμνήστρας, τον πολυδιάστατο Κωνσταντίνο Αβαρικιώτη ως Παιδαγωγό, τον Κωνσταντίνο Ζωγράφο ως Ορέστη, ρόλο στον οποίον ξεχώρισε στην Ορέστεια του Θόδωρου Τερζόπουλου, ενώ ως Αίγισθο θα δούμε τον Δημήτρη Τάρλοου.
Γέρμα, στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης
Η Μαρία Πρωτόπαππα επιστρέφει στο ιστορικό Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, για να σκηνοθετήσει και να ενσαρκώσει τη θρυλική Γέρμα του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα.
Μαζί της επί σκηνής ένας σπουδαίος θίασος: ο Γιάννος Περλέγκας με τον οποίο συνυπογράφουν και τη δραματουργική επεξεργασία, ο Σίμος Κακάλας που συναντιούνται πρώτη φορά σκηνικά, η Ηλέκτρα Μπαρούτα που βρίσκονται ξανά μετά την “Αντιγόνη” του Ανούιγ και ο Νώντας Δαμόπουλος, μια συνεργασία που συνεχίζεται μετά την επιτυχημένη “Ανδρομάχη”.
Μία γυναίκα που δεν περιμένει από τον άντρα που την οδήγησαν να παντρευτεί ούτε έρωτα ούτε χρήμα, περιμένει παιδιά. Εκείνος δεν έχει την φλόγα να ανάψει μέσα της μια καινούρια ζωή. Από την άλλη, ένας ταπεινός βοσκός, παιδικός της φίλος που θα μπο-ρούσε να της χαρίσει την μητρότητα, δεν είναι δικός της. Κι εκείνη δεν καταδέχεται να γίνει μοιχαλίδα. Ο άντρας της, καχύποπτος φέρνει τις αδελφές του να την περιφρουρούν. Η αγωνία της γυναίκας την οδηγεί σε άκρα. Έτσι, μια νύχτα, που βρίσκονται με τον άντρα της στο ξωκλήσι του Αγίου της Γονιμότητας, σε μια σχεδόν παγανιστική γιορτή, (η τελευ-ταία της ελπίδα) εκείνος της ομολογεί πως επιλέγει να μείνει άτεκνος κι εκείνη σε μια έκρηξη απόγνωσης τον πνίγει.
Πρεμιέρα Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025.
Εκείνος που έκλεψε τη μέρα και πλήρωσε τη νύχτα, θέατρο Βασιλάκου
Το έργο «Εκείνος που έκλεψε τη μέρα και πλήρωσε τη νύχτα», η νέα διασκευή του Θωμά Μοσχόπουλου, πάνω στο αριστουργήμα του εξπρεσιονιστικού θεάτρου “Von morgens bis mitternachts” του Γκέοργκ Κάιζερ, κάνει πρεμιέρα στις 19 Δεκεμβρίου στο Νέο Θέατρο Βασιλάκου.
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος, ένας από τους πιο ευρηματικούς και στοχαστικούς σκηνοθέτες του ελληνικού θεάτρου διασκευάζει και σκηνοθετεί το έργο-σταθμό του 20ού αιώνα, που μέσα από έντονους συμβολισμούς και μαύρο χιούμορ, σχολιάζει την υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου, μέσα σε έναν κόσμο που παραπαίει ανάμεσα σε πολέμους, οικονομικές και ιδεολογικές κρίσεις. Η νέα αυτή ανάγνωση αξιοποιεί τη λεπτή ισορροπία ανάμεσα στην εφιαλτική κωμωδία και το υπαρξιακό δράμα και δημιουργεί ένα σύμπαν όπου ο σαρκασμός λειτουργεί ως αντίδοτο στη συλλογική παράνοια της εποχής.
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Ορφέας Αυγουστίδης δίνει σάρκα και οστά στον αβέβαιο (αντι)ήρωα, ενώ στο πλάι του η Ευγενία Σαμαρά ενσαρκώνει πολλαπλές γυναικείες φιγούρες-σύμβολα, λειτουργώντας ως καθρέφτης και πρόκληση για εκείνον. Μαζί τους επί σκηνής (αλφαβητικά) οι: Βαλεντίνος Κόκκινος, Άλκης Μπακογιάννης, Κωνσταντίνος Πλεμμένος και Γιάννης Σαμψαλάκης.
«ΠΤΗΣΗ/ΚΟΣΟΒΟ» Θέατρο Noūs- Creative space
Από τις 22 Δεκεμβρίου και για 6 παραστάσεις κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00 η πολιτική κωμωδία του Γιετόν Νεζίραϊ «ΠΤΗΣΗ/ΚΟΣΟΒΟ» παρουσιάζεται στο Θέατρο Noūs- Creative space, σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι.
Βρισκόμαστε στο Εθνικό Θέατρο του Κοσόβου, όπου οι ηθοποιοί κάνουν πρόβες σε δύσκολες συνθήκες για το έργο «Περιμένοντας τον Γκοντό». Ξαφνικά, μέσω του Γραμματέα Αθλητισμού, τους ανακοινώνεται από το Πρωθυπουργικό Γραφείο ότι πρέπει να ετοιμάσουν ένα νέο έργο, γραμμένο από τον σκηνοθέτη, που θα αφηγείται όλη την ιστορία του Κοσόβου και θα παρουσιαστεί την Ημέρα της Ανεξαρτησίας—όποτε κι αν αυτή έρθει, καθώς είναι «κρατικό μυστικό». Και η περιπέτεια ξεκινά με ήρωες μία πρωταγωνίστρια που ονειρεύεται να παίξει την Σκάρλετ Ο’ χάρα στο Μπρόντγουεϊ, έναν παρακμιακό πρωταγωνιστή που πίνει ρακές, παίζει τον Ληρ και απατά την γυναίκα του, έναν φαντασμένο σκηνοθέτη που λαχταρά την επιτυχία και επιδιώκει να γίνει Καλλιτεχνικός Δ/ντής, έναν τεχνικό σκηνής που θέλει να γίνει Ήρωας και Διπλωμάτης, έναν Γραμματέα Αθλητισμού που θέλει να γίνει Υπουργός και έναν Πρωθυπουργό… ο οποίος -ό,τι και να γίνει- παραμένει Πρωθυπουργός.
ΠΑΙΖΟΥΝ (με αλφαβητική σειρά): Αγγελική Καρυστινού, Κυριάκος Κοσμίδης, Απόστολος Μαλεμπιτζής, Γιάννης Ντάσιος. Στο ρόλο του σκηνοθέτη ο Ένκε Φεζολλάρι.
«Αναζητώντας την Ελένη», Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, παρουσιάζει το νέο ελληνικό έργο «Αναζητώντας την Ελένη» σε κείμενο και σκηνοθεσία Νατάσας Νταϊλιάνη. Ένα θεατρικό ταξίδι στην μνήμη της Ελλάδας του Εμφυλίου και στο διαγενεακό τραύμα. Μια αληθινή ιστορία ενός ζευγαριού από τα Τρίκαλα, την εποχή της ελληνικής Αντίστασης και του Εμφυλίου.
Η Παναγιώτα, μια γυναίκα κοντά στα πενήντα, ζει με τον άντρα της, τον Φώτη, σ’ ένα απομακρυσμένο χωριό της Θεσσαλίας. Πίσω από την φαινομενική ηρεμία, κρύβεται ένα μεγάλο μυστικό και μια βαριά σκιά. Μια αναπάντεχη είδηση και ένα «σημαδιακό» όνειρο θα κάνουν την ηρωίδα να αναζητήσει, μετά από τριάντα χρόνια, απαντήσεις ριζωμένες στο παρελθόν.
Η δράση του έργου εκτυλίσσεται μέσα σε μία μόνο ημέρα, σε έναν και μοναδικό χώρο – το σπίτι του ζευγαριού. Η εγγονή - συγγραφέας επί σκηνής, ξετυλίγοντας την ιστορία αναζητά κι εκείνη ίχνη στο δικό της παρόν. Στο επίκεντρο βρίσκεται η γυναικεία εμπειρία που αναμετριέται με τις επιλογές της και τις ενοχές της. Παίζουν: Μαρία Τσιμά, Θανάσης Χαλκιάς, Νατάσα Νταϊλιάνη. Από 18 Δεκεμβρίου