«Ολη η Ελλάδα ένας πολιτισμός»: Ολες οι παραστάσεις σε μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους για αυτή την εβδομάδα - iefimerida.gr

«Ολη η Ελλάδα ένας πολιτισμός»: Ολες οι παραστάσεις σε μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους για αυτή την εβδομάδα

Φρούριο Αντιρρίου
Αναζητώντας τον χαμένο χώρο ή Σαλιγκάρια, 2 & 3 Αυγούστου // Φρούριο Αντιρρίου
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

140 εκδηλώσεις θεάτρου, μουσικής, χορού, εικαστικών, και παραγωγές σε 66 αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία περιλαμβάνει το πρόγραμμα του ΥΠΠΟ για το καλοκαίρι.

Εκδηλώσεις σε 51 περιφερειακές ενότητες με πλούσιο πρόγραμμα, αυτή, την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου. Πληροφορίες και προκρατήσεις ΕΔΩ, οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν στο κοινό.

φρουριο
Αναζητώντας τον χαμένο χώρο ή Σαλιγκάρια
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναζητώντας τον χαμένο χώρο ή Σαλιγκάρια / Θέατρο
2 & 3 Αυγούστου // Φρούριο Αντιρρίου, Αιτωλοακαρνανία // ώρα 20:30

Κατώφλι: ένα όριο που συνδέει και ταυτόχρονα χωρίζει αντίθετους κόσμους. Η ομάδα No Man’s Land Rabbits – NMLR εμπνευσμένη από το συγγραφικό έργο του αρχιτέκτονα Σταύρου Σταυρίδη συνδημιουργεί μια πρωτότυπη δραματουργία με πυρήνα το κατώφλι ως μηχανισμό αλλαγής.

Κατώφλι γίνεται το μπαλκόνι που –στην πιο γνωστή ερωτική σκηνή όλων των εποχών– δίνει τη δυνατότητα στους δυο ερωτευμένους να συναντηθούν. Κατώφλι γίνεται μια γειτονιά. Τα παιχνίδια που φιλοξενεί. Η έξοδος του σαλιγκαριού από το περίκλειστο κέλυφός του. Κατώφλι προς την απελευθέρωση γίνεται η επικοινωνία.
Διανύοντας το κατώφλι, συνειδητοποιείς ότι τα πράγματα αλλάζουν. Ή θα μπορούσαν να είναι κι αλλιώς.

Υ.Γ. Ένα μέλος της ομάδας συμφωνεί μόνο με την πρώτη παράγραφο, αλλά θα παίξει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συντελεστές

  • Σκηνοθεσία – Χορογραφία – Μουσική – Ενδυματολογία – Σκηνογραφία – Δραματουργία: Η ομάδα
  • Φωτισμός: Δημήτρης Κόσσυβας
  • Ηθοποιοί επί σκηνής: Δημήτρης Ροΐδης, Κατερίνα Πέκη, Γκαλ Α. Ρομπίσσα, Αγγελίνα Τερσενίδου, Νίκος Σέυμουρ-Σταθόπουλος, Γιώργος Ψωνόπουλος
  • ΑΜΚΕ: Θέατρο Χωρίς Αυλαία
συγκροτημα
Παράσταση , Το μουσείο των φανταστικών μουσικών όντων

Το μουσείο των φανταστικών μουσικών όντων / Μουσικό Θέατρο
2 & 3 Αυγούστου // Άβδηρα, Ξάνθη // ώρα 21:00
Ένας θίασος επτά ερμηνευτών –έξι μουσικοί κι ένας ηθοποιός– περιοδεύει από μέρος σε μέρος σε όλο τον κόσμο με την αλλόκοτη παράστασή του Το μουσείο των φανταστικών μουσικών όντων. Μια παράσταση μουσικού θεάτρου εμπνευσμένη από το Βιβλίο των φανταστικών όντων του Χόρχε Λουίς Μπόρχες, στην οποία μυθικά όντα ζωντανεύουν επί σκηνής με τον ήχο, τη μουσική, το φως και τις λέξεις.

Γρύπες, Κύκλωπες, Νύμφες, η Σφίγγα, ο Κέρβερος, Δράκοι αλλά και ο Κατωβλέπας, το Τσοντσόν, το Γκιλλυκαλλού και τόσα άλλα όντα, ζωντανεύουν μπροστά στα εκστατικά αυτιά όσων τυχερών βρεθούν σε μια από τις παραστάσεις του μυστήριου και εκκεντρικού αυτού θιάσου. Οι φήμες λένε πως η επόμενη στάση τους θα είναι στα Άβδηρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συντελεστές

  • Σύνθεση: Σταμάτης Πασόπουλος, Μιχάλης Παρασκάκης
  • Σκηνοθεσία: Φοίβος Συμεωνίδης
  • Κείμενο: Μιχάλης Παρασκάκης, Φοίβος Συμεωνίδης
  • Σκηνικά – Κοστούμια: Ελένη Παπαναστασίου
  • Φώτα: Ελένη Χούμου
  • Ήχος: Μπράιαν Κουν
  • Παίζουν: ΤΕΤΤΤΙΞ, Φοίβος Συμεωνίδης
  • ΤΕΤΤΤΙΞ: Άνα Κίφου (φλάουτο), Ρέα Πικίου (φαγκότο), Γκουίντο ντε Φλάβιις (σαξόφωνο), Κατερίνα Κωνσταντούρου (πλήκτρα – κρουστά), Σίσσυ Μακροπούλου (φωνή – άρπα), Μίσλαβ Ρέζιτς (ηλεκτρική κιθάρα), Χάρης Παζαρούλας (κοντραμπάσο).

ΑΜΚΕ: ΜØZ PRODUCTIONS

Χρ. Κεχρής, Αφρ. Πατουλίδου
Χρ. Κεχρής, Αφρ. Πατουλίδου

Η Βαλκυρία (πρώτη πράξη) του Ρίχαρντ Βάγκνερ/ Μουσική
3 & 4 Αυγούστου // Αρχαίο Θέατρο Μεγαλόπολης, Αρκαδία // ώρα 21:30

Ο Θέμελης Γλυνάτσης, γνωστός για τις επιτυχημένες παραστάσεις λυρικού θεάτρου στη Λυρική Σκηνή και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσιάζει την πρώτη πράξη της Βαλκυρίας.

Η Βαλκυρία, ένα από τα σημαντικότερα και δημοφιλέστερα έργα του λυρικού θεάτρου, παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε αρχαίο θέατρο από τρεις ταλαντούχους λυρικούς τραγουδιστές της νέας γενιάς. Το έργο συνδυάζει μια διεισδυτική και ιδιαιτέρως συναισθηματική ματιά πάνω στον έρωτα και την επανάσταση, αλλά και την οικογενειακή βία, με μια συναρπαστική ιστορία από τη σκανδιναβική μυθολογία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παράσταση ενώνει το λυρικό τραγούδι, τη ζωντανή, επί σκηνής, κινηματογράφηση της σκηνικής δράσης και το animation προσφέροντας μια ρηξικέλευθη ματιά πάνω σε ένα κλασικό έργο, το οποίο αγγίζει θεματικές που θα συγκινήσουν και θα προβληματίσουν το κοινό του σήμερα.

Συντελεστές

  • Σκηνοθεσία: Θέμελης Γλυνάτσης
  • Σκηνικά – Κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη
  • Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
  • Ζωντανή κινηματογράφηση: Απόστολος Κουτσιανικούλης
  • Σχεδιασμός animation – Βίντεο: Χρυσούλα Κοροβέση, Μάριος Γαμπιεράκης
  • Ηχητικός σχεδιασμός: Τάσος Τσίγκας
  • Ερμηνεύουν: Χρήστος Κεχρής (τενόρος), Αφροδίτη Πατουλίδου (υψίφωνος), Τάσος Αποστόλου (βαθύφωνος), Παναγιώτης Ευαγγελίδης (ηθοποιός)
  • Πιάνο: Σοφία Ταμβακοπούλου
  • ΑΜΚΕ: Ορχήστρα Intrarti
Αχιλλεύς
Αχιλλεύς

Αχιλλεύς / Θέατρο

4 Αυγούστου // Παλαιό Φρούριο Κέρκυρας // ώρα 21:00
7 & 8 Αυγούστου // Αρχαίο Θέατρο Γιτάνων, Θεσπρωτία // ώρα 21:00

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H bijoux de kant συναντά το ηρωικό δράμα του Αθανάσιου Χριστόπουλου Αχιλλεύς (1804), για να διερευνήσει την έννοια της ελληνικότητας και της συλλογικότητας μέσα από τον μύθο της οργής του Αχιλλέα απέναντι στον Αγαμέμνονα. Η πλεονεκτική συμπεριφορά του πρώτου από τη μια και η περηφάνια και ο εγωισμός του δεύτερου από την άλλη θέτουν σε κίνδυνο τις δυνάμεις του ελληνικού στρατεύματος και την επιτυχή έκβαση του Τρωικού Πολέμου έως ότου έρθει η πολυπόθητη συμφιλίωσή τους.

Ανασυνθέτοντας τα υλικά μιας «παλιάς θεατρικότητας», καταδυόμενη στις ρίζες του νεοελληνικού λόγου και της αρχαιοελληνικής μυθολογίας, η bijoux de kant προσεγγίζει το ηρωικό δράμα μέσα από μια γλυκόπικρη αίσθηση αλλά και συγχρόνως με μια κωμική και ανάλαφρη ματιά, θίγοντας μερικά από τα βασικότερα ζητήματα της νεοελληνικής ιστορίας.

Συντελεστές

  • Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
  • Δραματουργική επεξεργασία: Γιώργος Παπαδάκης
  • Σκηνικά – Κοστούμια – Φωτισμοί: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
  • Προσθήκες κειμένου: Γλυκερία Μπασδέκη
  • Ηθοποιοί: Θανάσης Δήμου, Θανάσης Δόβρης, Κώστας Κουτσολέλος, Θανάσης Βλαβιανός, Βασίλης Ζιάκας, Φλομαρία Παπαδάκη
  • ΑΜΚΕ: bijoux de kant
Το δίλημμα του αυτοκράτορα
Το δίλημμα του αυτοκράτορα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το δίλημμα του αυτοκράτορα / Παιδικό θέατρο
4 & 5 Αυγούστου // Αρχαιολογικός χώρος Νεμέας, Κορινθία // ώρα 21:00

Η παράσταση βασίζεται στο κλασικό παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν Ο αυτοκράτορας και το αηδόνι, το οποίο εξετάζει τη σχέση ενός μηχανικού και ενός πραγματικού αηδονιού με έναν άνθρωπο. Θέμα της παράστασης είναι η διαχείριση του ελεύθερου χρόνου, το διαδίκτυο και οι ανθρώπινες σχέσεις.

Οι ηθοποιοί αφηγούνται την ιστορία χρησιμοποιώντας τεχνικές του σωματικού θεάτρου kinemo με έμφαση στην έντονη σωματικότητα, τον καταιγιστικό ρυθμό και την υψηλή ενέργεια. Στην παράσταση κυριαρχούν οι έξυπνοι διάλογοι, η μουσική, το τραγούδι, η φαντασία. Το Δίλημμα του αυτοκράτορα με χιούμορ και ευαισθησία προσφέρει πολλές συγκινητικές και κωμικές στιγμές, ενώ τα διαδραστικά του μέρη εντάσσουν και τα ίδια τα παιδιά στην ιστορία, ολοκληρώνοντας έτσι τη βιωματική εμπειρία της παράστασης.

Ερωτήματα που διερευνώνται:
– Γιατί μου αρέσει να περνάω χρόνο στο διαδίκτυο;
– Πόσο σημαντικοί είναι οι φίλοι;
– Πόσα και τι πράγματα μπορώ να μάθω από το ίντερνετ;
– Τι μπορώ να μάθω από τους φίλους μου;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συντελεστές

  • Κείμενο – Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ράπτης, Φώτης Δούσος
  • Σχεδιασμός δράματος: Φώτης Δούσος, Σίσσυ Ιγνατίδου, Ιωάννα Λιούτσια, Αλέξανδρος Ράπτης
  • Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Κατερίνα Χατζοπούλου
  • Κίνηση: Αλέξανδρος Ράπτης, Φώτης Δούσος, Μίκα Στεφανάκη
  • Χορογραφίες: Μίκα Στεφανάκη
  • Μουσική: Αλέξανδρος Ράπτης
  • Μελωδίες φωνής: Αλέξανδρος Ράπτης – Ανδρομάχη Μακρίδου
  • Χιπ χοπ κομμάτι – Ενορχήστρωση: Γιώργος Δούσος
  • Παίζουν: Σίσσυ Ιγνατίδου, Ανδρομάχη Μακρίδου, Χριστίνα Μπακαστάθη
  • ΑΜΚΕ: HIPPO ΧΙΠΟ
Ρίζωμα [Ρέκβιεμ για τον μη-τόπο]
Ρίζωμα [Ρέκβιεμ για τον μη-τόπο]

Ρίζωμα [Ρέκβιεμ για τον μη-τόπο] / Χορός
4 & 5 Αυγούστου // Ρωμαϊκή Αγορά, Αρχαιολογικός χώρος Δελφών, Φωκίδα // ώρα 21:00

To Ρίζωμα [Ρέκβιεμ για τον μη-τόπο] είναι ένα site specific χορογραφικό έργο, για τρεις χορευτές και μια περφόρμερ, με πρωτότυπη μουσική που πλαισιώνεται από μια ιδιαίτερη εικαστική σύνθεση.

Αντλώντας υλικό από το δοκίμιο «Νομαδική σκέψη» του Gilles Delleuze, τη θεωρία του περί αποεδαφικοποίησης (deterritorialization) και με αναφορές στον απελευθερωτικό αγώνα των Παλαιστινίων, ο χορογράφος Σπύρος Κουβαράς, με το νέο του έργο Ρίζωμα [Ρέκβιεμ για τον μη-τόπο] δημιουργεί ένα διάτρητο χωροχρονικό παλίμψηστο στον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ένα μετα-αποκαλυπτικό «σκηνικό» περιβάλλον, εντός του οποίου αλληλεπιδρούν στοιχεία πρωτογονισμού, μνήμης και φαντασιακού, ο χορογράφος προσεγγίζει το σώμα όχι ως δέσμιο του τόπου όπου κατοικεί, αλλά ως νομάδα που περιπλανιέται ανάμεσα σε ιδέες. Υπό τους ήχους της σύγχρονης ηλεκτροακουστικής μουσικής σύνθεσης, οι τέσσερις ερμηνευτές, ως περιφερόμενοι πλάνητες, σε ένα ταξίδι χωρίς αρχή και τέλος, προκαλούν μια κινητική δόνηση στο φυσικό τοπίο. Καταγωγή χαμένη, ρίζωμα ακατόρθωτο, μνήμη βυθισμένη, παρόν σε εκκρεμότητα…

Συντελεστές: Ιδέα – Χορογραφία – Σκηνική εγκατάσταση: Σπύρος Κουβαράς
Μουσική σύνθεση: Γιώργος Κουβαράς
Χορευτές: Δήμητρα Βλάχου, Alexandra Rogovska, Σπύρος Κουβαράς
Περφόρμερ: Μαρία Λάππα
Καλλιτεχνική συνεργάτιδα: Κορίνα Κοτσίρη
Βοηθοί χορογραφίας: Στέλλα Δημητρακοπούλου, Άγγελος Παπαδόπουλος
Σχεδιασμός φωτισμών: Θωμάς Οικονομάκος
ΑΜΚΕ: Synthesis 748

, Γιάννης Στόλλας
Από τον Όμηρο στον Δάντη και τον Φώσκολο, Γιάννης Στόλλας

Από τον Όμηρο στον Δάντη και τον Φώσκολο / Μουσική
5 & 6 Αυγούστου // Βυζαντινό Κάστρο Φαναρίου, Καρδίτσα // ώρα 21:00

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κανένας ποιητής στην ιστορία της λογοτεχνίας δεν υπήρξε πηγή έμπνευσης για την τέχνη όσο ο Δάντης Αλιγκέρι. Είναι γνωστή η σχέση του Δάντη με τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό και ιδιαίτερα με την αρχαιοελληνική μυθολογία. O Φώσκολος (Niccolò Ugo Foscolo, Ιταλός ποιητής) που υπήρξε μεγάλος θαυμαστής του Δάντη, έγραψε γι’ αυτόν ένα καταπληκτικό ποίημα, την Ωδή στον Δάντη.

Στις 5 και 6 Αυγούστου, στο επιβλητικό Βυζαντινό Κάστρο Φαναρίου της Καρδίτσας θα παρουσιαστεί σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση η παράσταση Από τον Όμηρο στον Δάντη και τον Φώσκολο: Η θεία μουσική διά μέσου της αρχαιοελληνικής μυθολογίας, που συνδυάζει μουσική, λόγο, υποκριτική και εικαστικά.

Επίσης θα παρουσιαστεί σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση η –βασισμένη στη Θεία Κωμωδία του Δάντη σε μετάφραση Νίκου Καζαντζάκη– καντάτα του Ιωσήφ Βαλέτ Ψυχή αιώνια, για υψίφωνο, τενόρο, αφηγητή, ορχήστρα και μεικτή χορωδία. Σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση θα παρουσιαστεί και η σύνθεση του Γιάννη Δροσίτη από τα ερωτικά ποιήματα Πέτρινοι στίχοι σε ποίηση Δάντη, για φωνή και πιάνο.

Συντελεστές:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • Παρουσίαση: Αλέξης Κωστάλας
  • Επιμέλεια κειμένων και εικαστικών: Lia Rizzuto
  • Καλλιτεχνική διεύθυνση: Νίκος Ευθυμιάδης
  • Αφηγητής: Γιάννης Στόλλας
  • Τραγουδιστές: Teresa Cardace (υψίφωνος, Ιταλία), Michael Wade Lee (τενόρος, ΗΠΑ), Ρέα Βουδούρη (υψίφωνος), Στέλιος Ιωάννου (τενόρος)
  • Ορχήστρα – Χορωδία: Θεσσαλική Συμφωνική Ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του Νίκου Ευθυμιάδη, Θεσσαλική Μικτή Χορωδία.
  • ΑΜΚΕ: Διεθνές Φεστιβάλ Καρδίτσας
 Αρχαίο Θέατρο Μαρώνειας
Ο υπνοβάτης – Le somnambule – Αρχαίο Θέατρο Μαρώνειας

Ο υπνοβάτης – Le somnambule / Θέατρο
6 & 7 Αυγούστου // Αρχαίο Θέατρο Μαρώνειας, Ροδόπη// ώρα 21:00

«Εν αρχή ην ο μύθος» γράφει η Monique Piettre, παραφράζοντας την αρχική φράση του Κατά Ιωάννην Ευαγγελίου: «Εν αρχή ην ο Λόγος». Οι μύθοι είναι ένας τρόπος ώστε οι άνθρωποι να διατηρήσουν σπουδαίες αλήθειες και συλλογικά βιώματα ως ζωντανές μνήμες στο παρόν.

Ο υπνοβάτης, το βραβευμένο μυθιστόρημα της Μαργαρίτας Καραπάνου, είναι μια μυθική εκδοχή της άγριας αλλά και με εγγενές χιούμορ ελληνικής πραγματικότητας. Έξι ηθοποιοί, μέσα από μια ανασκαφή, φέρνουν στο φως όχι μόνο ευρήματα αρχαιολογικά, αλλά και ιστορίες, στερεότυπα, θρησκευτικές αλυσίδες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εγκλωβίζονται σε ένα ελληνικό νησί, ώσπου να τους αφανίσει ο έρωτας και ο ήλιος. Είναι η ελληνική εκδοχή του Πύργου της Βαβέλ, διασκευασμένη για το θέατρο.

Συντελεστές

  • Συγγραφέας: Μαργαρίτα Καραπάνου
  • Διασκευή – Σκηνοθεσία: Δήμητρα Δερμιτζάκη
  • Σκηνικά: Θάλεια Μέλισσα
  • Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
  • Μουσική σύνθεση: Θοδωρής Οικονόμου
  • Χορογραφία: Ειρήνη Καλαϊτζίδη
  • Σχεδιασμός φωτισμών: Άννα Σμπώκου
  • Συνεργάτιδα σκηνοθέτρια: Χριστίνα Ματθαίου
  • Σχεδιασμός ήχου: Νικόλας Καζάζης
  • Ηθοποιοί: Γιάννης Τσορτέκης, Άννα Καλαϊτζίδου, Βασίλης Μαγουλιώτης, Θεοδώρα Γεωργακοπούλου, Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης, Πάνος Λουκαΐδης
  • Φωνές: Χρήστος Αργυρόπουλος, Κωνσταντίνος Γεωργαλής, Αθηνά Κασκαρέλη, Χριστίνα Ματθαίου, Μιχάλης Μιχαλακίδης, Κωνσταντίνος Μυριάνθης, Χρήστος Ξυραφάκης, Βασιλική Σύρμα, Θεόβη Στύλλου, Μιχαήλ Ταμπακάκης, Στέργιος Τζελέπης, Στέλλα Ψαρουδάκη
  • ΑΜΚΕ: Εταιρεία Θεάτρου Θέρος
Έξι – Αρχαία Μεσσήνη
Έξι – Αρχαία Μεσσήνη

Έξι / Μουσικό Θέατρο
7 & 8 Αυγούστου // Αρχαία Μεσσήνη, Μεσσηνία // ώρα 19:30

Η παράσταση στηρίζεται σε τραγούδια που καταγράφηκαν τον 19ο αιώνα και συνδέονται με αντίστοιχα λαϊκά έθιμα που ακολουθούν τον ετήσιο κύκλο των εορτών αλλά και την πορεία ενηλικίωσης της γυναίκας όπως απεικονίζεται στη λαϊκή παράδοση. Από τα έθιμα της περπερούνας, της κούνιας, του κλήδονα, του γάμου μέχρι το τρυφερό νανούρισμα και το σπαρακτικό Μοιρολόι της Παναγίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για σειρά έργων της Μάρθας Μαυροειδή αποκλειστικά για φωνές, τα οποία χρησιμοποιούν σαν πρώτη ύλη παραδοσιακά τραγούδια, και επεξεργάζονται στίχους, μελωδίες και μοτίβα, δημιουργώντας μια μουσική νέας υφής. Τα έργα αφομοιώνουν μελωδικό και ποιητικό υλικό από παραδοσιακά μονοφωνικά τραγούδια, δημιουργώντας μια νέα πολυφωνία η οποία εμπνέεται από την τοπικότητα της παραδοσιακής μουσικής, συνδυάζοντάς την με σύγχρονη αρμονία.

Στην παράσταση το γυναικείο φωνητικό σύνολο chórεs της Μαρίνας Σάττι συναντιούνται με το φωνητικό κουαρτέτο Γιασεμί. Η σύμπραξη των δύο συνόλων διερευνά την εναλλαγή μεταξύ του μεγάλου φωνητικού συνόλου και του φωνητικού κουαρτέτου, μεταξύ μιας χορωδίας και μιας ορχήστρας από φωνές, αλλά και την αντιπαράθεση μεταξύ τραγουδιού και ορχηστρικού μέρους σε φωνητική απόδοση.

Συντελεστές

  • Καλλιτεχνική διεύθυνση: Μαρίνα Σάττι
  • Σκηνοθεσία – Έρευνα – Δραματουργία: Γιάννης Παναγόπουλος
  • Σύνθεση – Μουσική επεξεργασία: Μάρθα Μαυροειδή
  • Μουσική διδασκαλία – διεύθυνση: Ειρήνη Πατσέα
  • Χορογραφία – Κινησιολογία: Σοφία Κωνσταντινίδου
  • Κοστούμια: Μαριλένα Καλαϊτζαντωνάκη
  • Ηχοληψία: Γιάννης Δαμιανός
  • Μουσικός επί σκηνής (κρουστά): Αλέξανδρος Φραγκούλατζης
  • Ερμηνεύουν:
  • Γιασεμί: Ειρήνη Δερέμπεη, Μαρία Μελαχροινού, Μάρθα Μαυροειδή, Τάσος Πούλιος
  • chórεs: Δέσποινα Γεώργα, Ματίνα Γλενή, Αναστασία Ευδαίμων, Ελεωνόρα Ζαχαριά, Ναταλία Κατσιμάνη, Χρύσα Κλεισιάρη, Ειρήνη Μασάλη, Εβελίνα Μεγαλοκονόμου, Δάφνη Παγουλάτου, Έμιλυ Παπαπέτρου, Ινώ Πικιώνη, Κατερίνα Χατζηαθανασίου
  • ΑΜΚΕ: Womo
αφισα
Μοιρολόι, η Γιορτή του Πένθους – Αρχαία Τύλισος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μοιρολόι, η γιορτή του πένθους / Μουσική
7 & 8 Αυγούστου // Αρχαία Τύλισος, Ηράκλειο //21:00

Εκδήλωση με θεματική: «Το μοιρολόι ως πολιτιστική κληρονομιά θρηνητικής παράδοσης από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα». Η εκδήλωση θα δομηθεί σε τρία μέρη, με κορμό της το μουσικό μέρος, την επιμέλεια του οποίου έχει ο Λουδοβίκος των Ανωγείων, πρωτεργάτης στη μελοποίηση των κρητικών μοιρολογιών μέσα από πολύχρονη καταγραφή και συλλογή αυθεντικών μορφών θρήνου. Στόχος της εκδήλωσης είναι να αναδειχθεί το μοιρολόι και η αποτύπωση του θρήνου ως άυλη πολιτιστική κληρονομιά, σε ένα σύνολο εκφάνσεων οι οποίες υπογραμμίζουν την επιτελεστική, ψυχολογική και πολιτιστική διάστασή τους.
Α΄ Μέρος:
• Το μοιρολόι από την αρχαιότητα στο σήμερα, Αγγελική Λυγινού, Κοινωνιολόγος-Κοινωνική Ανθρωπολόγος (7/8/21)
• Το πένθος μέσω της σιγής, Βίκυ Αρβελάκη, Σκηνοθέτης-Παραγωγός (8/8/21)
Β΄ Μέρος: «Η ηδονή των δακρύων – Η αντανάκλαση του θρήνου στον χρόνο και τη μνήμη» (Θεατρικό δρώμενο)
Γ΄ Μέρος: «Η γιορτή του πένθους» (Μουσικό δρώμενο)

Συντελεστές

  • Μουσικοί επί σκηνής / Καλλιτεχνική ομάδα
  • Δημιουργός μουσικού έργου – Καλλιτεχνικός επιμελητής εκδήλωσης: Γιώργης Δραμουντάνης (Λουδοβίκος των Ανωγείων)
  • Ηθοποιός και ερμηνεύτρια: Μαριάννα Πολυχρονίδη
  • Ερμηνεύτριες: Συγκρότημα Αδερφές Βουγιουκλή: Ελένη και Σουζάνα Βουγιουκλή
  • Ηθοποιός, θεατρολόγος: Εμμανουέλα Μαριούλα
  • Μουσικός – μαντολίνο, ερμηνευτής: Βασίλης Δραμουντάνης
  • Ενορχήστρωση – κοντραμπάσο: Δημήτρης Οικονομάκης
  • Μουσικός – φλάουτο: Σοφία Μαυρογενίδου
  • Μουσικός – φυσαρμόνικα, αφηγητής: Μανόλης Μπαρδάνης
  • Μουσικός – κιθάρα: Άρης Χατζησταύρου
  • Εθελοντική συμμετοχή: Φωνητικό σύνολο Θύραθεν
  • ΑΜΚΕ: Androidus Project Tank
Σπανός – Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης
Σπανός – Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σπανός / Θέατρο
8 & 9 Αυγούστου // Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης, Ιωάννινα // ώρα 21:00

Η παράσταση αξιοποιεί ως βασικό άξονα το κορυφαίο βυζαντινό έργο που επιγράφεται Ακολουθία του ανοσίου τραγογένη σπανού. Πρόκειται για μια μοναδική σάτιρα του ύστερου Βυζαντίου σε μορφή εκκλησιαστικής ακολουθίας, που είναι γραμμένη σε δημώδη γλώσσα και παρουσιάζεται για πρώτη φορά. Λογοτεχνικά, η παράδοση του Σπανού φθάνει έως τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, ο οποίος είχε συνθέσει μια ομάδα σατιρικών ύμνων.

Μέσα από τη σύμβαση του ενυπνίου η παράσταση είναι ένας ποιητικός στοχασμός για τη μοναξιά και τη δοκιμασία στην έρημο, το ευάλωτο και εύθραυστο του εαυτού, του διαφορετικού ανθρώπου που θεωρείται «μη φυσιολογικός» και στιγματίζεται συλλογικά.

Ένας σπανός ταπεινός καλόγερος ζει απομονωμένος σε ένα μοναστήρι. Το καθαρό του πρόσωπο και η ευγένεια τον κάνουν στόχο σε μια ομάδα μοναχών που τον πειράζουν με αστεία και δοκιμάζουν την πίστη του. Ένα βράδυ, ενώ προσεύχεται, κοιμάται. Στον ύπνο του, σε όνειρο, εμφανίζονται τα μέλη της μοναστικής κοινότητας να επιτελούν μια παράξενη λειτουργία ειδικά για αυτόν και μάλιστα τον εξαναγκάζουν να λάβει μέρος. Είναι η ακολουθία για τον σπανό καλόγερο που είναι τόσο διαφορετικός και θεωρείται λειψός από τους υπόλοιπους «κανονικούς» μοναχούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συντελεστές

  • Σύλληψη – Κείμενο – Σκηνοθεσία: Ιωσήφ Βιβιλάκης
  • Μουσική: Γεράσιμος Παπαδόπουλος
  • Σκηνογραφική επιμέλεια – Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
  • Φιγούρες: Νικόλας Τζιβελέκης
  • Φωτισμός: Βαλεντίνα Ταμιωλάκη
  • Κίνηση: Κορίνα Κόκκαλη
  • Ήχος: Αλέξανδρος Παπαευθυμίου
  • Ερμηνεύουν: Σπανός: Στεφανία Γουλιώτη
  • Παίκτης σκιών Α΄: Άθως Δανέλλης
  • Παίκτης σκιών Β΄: Νίκος Τζιβελέκης
  • Βοηθός παικτών: Κατερίνα Μιχαλάκη

Χορός ψαλτών-τραγουδιστών
Κορυφαίος πρωτοψάλτης: Αχιλλέας Χαλδαιάκης
Μέλη χορού – Μουσικοί επί σκηνής: Δημήτρης Μηλιώτης, Γεράσιμος Παπαδόπουλος, Αλεξάνδρα Παπαστεργιοπούλου, Θεολόγος Παπανικολάου, Γιάννης Πλευρίτης, Χάρης Τρασάνης, Ηλιάνα Φιλέα, Νίκος Χαλδαιάκης
ΑΜΚΕ: Οθόνιον

Χρήσιμες πληροφορίες
Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Aπαιτείται προκράτηση θέσης στην ειδική πλατφόρμα του ΥΠΠΟΑ. Η προκράτηση είναι υποχρεωτική. Το μόνο αντίτιμο είναι το εισιτήριο για την είσοδο σε κάθε χώρο, όπου υπάρχει.
Αναλυτικές πληροφορίες, πρόγραμμα και προκρατήσεις θέσεων στην ιστοσελίδα: https://digitalculture.gov.gr/
Σημειώνουμε ότι οι θεατές θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του Υπουργείου Υγείας για την ασφαλή προσέλευση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία, σύμφωνα με τις ισχύουσες Κ.Υ.Α..
Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης. 
Για λόγους ασφαλείας και για την αποφυγή καθυστερήσεων και συνωστισμού, συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση, 1 – 1,5 ώρα πριν από την έναρξη της εκδήλωσης. 
Μετά την έναρξη, η είσοδος δεν θα επιτρέπεται. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ