Οι οκτώ θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας -Η μία δέχεται στην πρόβα της κοινό - iefimerida.gr

Οι οκτώ θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας -Η μία δέχεται στην πρόβα της κοινό

κοπελα με φορεμα στην παραλια
MIDNIGHT MOVIE από 25 Φεβρουαρίου στο θέατρο Χώρος
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στις θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας σημειώνουμε την επιστροφή του Αντώνη Καλογρίδη στη σκηνοθεσία, σε έναν νέο θεατρικό χώρο της Αθήνας.

Στις πρεμιέρες της εβδομάδας νέα παράσταση στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης και δύο προσωπικές μαρτυρίες που έγιναν παράσταση.

Νέες παραστάσεις στο θέατρο

παράσταση
«Αγρυπνία»
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αγρυπνία»

Η «Αγρυπνία» του Δημήτρη Δημητριάδη, με πρωτότυπο τίτλο «Τα δώρα της νύχτας», σε σκηνοθεσία Αντώνη Καλογρίδη, κάνει πρεμιέρα στις 28 Φεβρουαρίου, στο Θέατρο Συγγρού 33 ωστόσο από σήμερα Παρασκευή, οι πρώτοι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ανοιχτές γενικές πρόβες, που θα γίνουν έως τις 25 Φεβρουαρίου. Τα previews, κατά τη διάρκεια των οποίων το κοινό θα μπορεί να δει ζωντανά πιθανές τεχνικές διορθώσεις και αλλαγές από τον σκηνοθέτη, θα έχουν μειωμένο εισιτήριο, 8 ευρώ. Την πρωτότυπη μουσική της παράστασης υπογράφει ο Κωνσταντίνος Βήτα.

Πριν από κάποια χρόνια, όταν ήταν έφηβος, ο Λίνος έπιασε στο βλέμμα του το βλέμμα ενός άλλου νεαρού άντρα. Πριν προλάβει να αναλάβει την ευθύνη της ηδονής αυτού του βλέμματος, ο άντρας εκείνος εξαφανίστηκε, αφήνοντας τον Λίνο να τον αναζητά συνεχώς, πότε εκεί που βρίσκονται οι θεοί και πότε εκεί που βρίσκονται οι άνθρωποι. Είτε στην αθωότητα, είτε στον απολαυστικό εκμαυλισμό της. Από τη μια μεριά, ο Λίνος αφήνεται στις απολαύσεις που του προσφέρονται στο Master Tower, το κέντρο των επίγειων ηδονών, για να βρει τον άγνωστο. Από την άλλη μεριά, ο δογματικός πατέρας του, ο οποίος δεν μπορεί να δεχτεί τον γιο του παρά μόνο ως άμεμπτο, ξενυχτάει επειδή πενθεί τον γιο του σαν νεκρό, ελπίζοντας πως θα μπορέσει με την πίστη του να τον αναστήσει μακριά από τις επιθυμίες που τον παρασέρνουν.

Ο καθένας μέσα από τη δική του αγρύπνια, λοιπόν, θα φέρει κοντά τη μητέρα του Λίνου, τη Δροσούλα, τον ακαταπόνητο ιδιοκτήτη του Master Tower, τον Αυγουστίνο, και την γυναίκα που μπορεί να γεννήσει το παιδί του Λίνου, την Ντέα. Όταν όμως συναντηθούν αυτοί οι ήρωες, το μόνο που θα καταφέρουν είναι να φέρουν ξανά τον νεαρό άντρα μπροστά στον Λίνο. Οι δυο τους, ούτε μόνο θεοί αλλά ούτε και άνθρωποι μόνο, θα αναγκάσουν τους πάντες να αποφασίσουν με ποιους θα ζήσουν και με ποιους θα πεθάνουν.

Παίζουν: Ευσέβιος: Τάκης Σακελλαρίου, Δροσούλα: Ιωάννα Ασημακοπούλου, Ντέα: Νικολέτα Κοτσαηλίδου, Λίνος: Σταύρος Τσουμάνης, Ρόδης: Ντένης Μακρής, Πέτρος: Δημήτρης Δρόσος, Φειδίας: Νικόλας Χαλκιαδάκης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

*Η παράσταση είναι κατάλληλη για άνω των 16 ετών. Περιέχει σκηνές ευαίσθητου περιεχομένου, ήχο από πυροβολισμούς και γίνεται χρήση στρομποσκοπικού φωτισμού

αλεξανδρα ουστα
Λεμονιά

«Λεμονιά»

Η μητέρα μου έζησε τη δεκαετία του ’70 στη Σαουδική Αραβία ακολουθώντας τον άνδρα της στη δουλειά του, αλλά αντί για γράμματα στην οικογένεια της έγραφε κασέτες. Κασέτες γεμάτες ψέματα για το πόσο ευτυχισμένη ήταν, για το πόσο όμορφα περνούσε στο γάμο της. Σήμερα, 14 χρόνια μετά το θάνατο της ξανακούω αυτές τις κασέτες προσπαθώντας να ανακαλύψω αν υπάρχει κάποιο θαμμένο μήνυμα στο χρόνο για όσα συνέβησαν εκεί.

Η “Λεμονιά” είναι ένα έργο του Γιάννη Κεντρωτά, εμπνευσμένο από τις κασέτες που έγραφε η μητέρα της ηθοποιού Αλεξάνδρας Ούστα, στο οποίο ο μύθος συναντάει την πραγματικότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις κασέτες αυτές ακούμε μια νέα γυναίκα να προσπαθεί να πείσει την οικογένεια - και τον εαυτό της - ότι όλα πάνε καλά, ενώ η ίδια υποφέρει. Εγκλωβισμένη σε μια μοναξιά που θεωρείται φυσική από την κοινωνία και ενισχύεται από το μέρος και την εποχή, η “λεμονιά” αρχίζει να μαραζώνει αφού δεν την ποτίζει πια κανείς. Από την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου και κάθε Τετάρτη στις 20:15 και Πέμπτη στις 21:15 στο VAULT THEATRE PLUS.

αγκαλια
«ΑΓΑΠΗ»

«ΑΓΑΠΗ»

Η Ελένη Ευθυμίου σκηνοθετεί για πρώτη φορά στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης, ένα έργο-βίωμα βασισμένο στην προσωπική της μαρτυρία. «ΑΓΑΠΗ». Από τις 26 Φεβρουαρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη, με ένα εξαιρετικό σύνολο πρωταγωνιστών: Παντελής Παπαδόπουλος, Μαριέττα Σγουρδαίου, Κωνσταντίνα Τάκαλου.

Ο Αντώνης και η Γεωργία, ένα ζευγάρι ηλικιωμένων που έχουν περάσει μια ολόκληρη ζωή μαζί, έρχεται αντιμέτωπο με μία νέα, επώδυνη κατάσταση που θα αλλάξει την πραγματικότητα όπως τη γνώριζαν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο σπαραγμός των σχέσεων που χάνονται στα βάθη της μνήμης, αλλά και τα συναισθήματα των ανθρώπων που βρίσκονται δίπλα σε όσους απομακρύνονται μέρα με τη μέρα, γίνονται το υλικό μίας παράστασης-αφιέρωμα στη μνήμη της γιαγιάς και του παππού της σκηνοθέτριας Ελένης Ευθυμίου.

Είμαστε οι μνήμες μας; Και αν οι μνήμες θολώσουν, ποιοι είμαστε; Και τι επίδραση έχει αυτό στους αγαπημένους μας;

παραλια
Παίζουν οι Ηθοποιοί: Νικόλ Δημητρακοπούλου, Πέτρος Αλαφούζος, Έλενα Ράγγου

«Midnight Movie »

Το Midnight Movie είναι το ταξίδι μιας γυναίκας μέσα στα μονοπάτια του διαδικτύου. Η παράσταση ζωντανεύει το εσωτερικό τοπίο του μυαλού της, που περιπλανιέται στο ίντερνετ. H σκέψη της, μια διαδρομή γεμάτη αναμνήσεις, προβολές και όνειρα, σ’ έναν digital κόσμο. Ζει μια παράλληλη πραγματικότητα την οποία μοιράζεται με το κοινό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάσχει από μια κινητική διαταραχή. Ο χρόνος περνάει άνισα όταν ένα σώμα υποφέρει. Αλλά τα δύο ψηφιακά της σώματα την παρηγορούν. Της δίνουν τη δύναμη που της λείπει. Μαζί με αυτά η ηρωίδα ταξιδεύει το κοινό σε ένα όνειρο, στον κόσμο του ψηφιακού βασιλείου. Ένα ψηφιακό σώμα είναι σαν μια αναπαράσταση του εαυτού μας στον διαδικτυακό κόσμο. Ένας χαρακτήρας που δημιουργούμε για να αλληλεπιδράσουμε με το ψηφιακό πεδίο και να διαφύγουμε σε μια άλλη πραγματικότητα. Έτσι κι η πρωταγωνίστρια. Οδηγείται σε έναν τόπο που είναι ελεύθερη να κάνει ότι θέλει, να πάει όπου θέλει.

Μέσα από μια κινηματογραφική λογική σε συνδυασμό με το physical theatre και τη δημιουργία εικόνων με projection mapping, η σκηνή του Θεάτρου ΧΩΡΟΣ μετατρέπεται σε νοσοκομείο, σε μια σουρεαλιστική κρεβατοκάμαρα, σε μια έρημο που μοιάζει με μεταμεσονύχτια ταινία και σε ό,τι άλλο φαντάζεται η ηρωίδα όσο ταξιδεύει σε αυτόν τον, χωρίς όρια, κόσμο που ονομάζεται ίντερνετ. Το έργο εξετάζει τη σχέση ανάμεσα στην αναπηρία και την διαδικασία αφήγησης σε μια σύγχρονη, ψηφιακή εποχή. Πώς είναι να έχεις ένα ψηφιακό σώμα, όταν το φυσικό σου σώμα συνέχεια φθίνει και σε εγκαταλείπει. Τί σημαίνει ψηφιακός εαυτός και η ζωή του ως αντίποδας στον πόνο. Σκηνοθεσία – Δραματουργία – Κίνηση: Έλενα Μαυρίδου, Παίζουν οι Ηθοποιοί: Νικόλ Δημητρακοπούλου, Πέτρος Αλαφούζος, Έλενα Ράγγου. Από 25 Φεβρουαρίου

παράσταση
«ΟΙ ΑΡΟΥΡΑΙΟΙ»
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«ΟΙ ΑΡΟΥΡΑΙΟΙ»

Η θεατρική ομάδα «Κατά το Εικός» παρουσιάζει στον Πολυχώρο VAULT το βραβευμένο με Νόμπελ έργο του Γκέρχαρτ Χάουπτμαν «ΟΙ ΑΡΟΥΡΑΙΟΙ», σε μετάφραση Αλέξανδρου Κοέν και σκηνοθεσία Γιάννη Παπαδογιάννη. Από την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου, κάθε Παρασκευή στις 21:00, για περιορισμένες παραστάσεις

Το έργο έχει ξαναπαιχτεί μόνο άλλη μία φορά στην Ελλάδα και βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Πρόκειται για έντονο κοινωνικό νατουραλιστικό δράμα, το οποίο αντικατοπτρίζει τα σαθρά θεμέλια της κοινωνίας του Βερολίνου στην πραγματικότητα του σήμερα, καθιστώντας το έργο απόλυτα επίκαιρο.

Αυτά τα μικρά τριχωτά θηλαστικά λειτουργούν καθαρά εγωκεντρικά, έχοντας ως αποκλειστικό τους μέλημα την επιβίωση τους. Έτσι και οι ήρωες του έργου, ως ανθρωπόμορφοι αρουραίοι, βιώνουν την απώλεια, την ανάγκη της μητρότητας, τον έρωτα, τον θάνατο και την σκληρότητα των επιθυμιών τους - ενώ επιδιώκουν την επιβίωση τους με κάθε τρόπο και μέσο.

Μήπως τελικά όλοι ζούμε σε μια κοινωνία γεμάτη «αρουραίους»; Παίζουν: Αθηνά Ασημάκη, Γιάννης Παπαδογιάννης, Δημήτρης Μαξούρης, Σάββας Χατζηγιάννης, Δημήτρης Γρηγορίου, Τζωρτζίνα Μπουλταδάκη, Οριέλα Πιέτρι, Θάλεια Αναστασίου, Αλέκα Λανδράκη

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
παράσταση
«Το Γαϊτανάκι του Πόθου»

«Το Γαϊτανάκι του Πόθου»

«Το Γαϊτανάκι του Πόθου» ή «πώς θα πλησιάσετε το ερωτικό αντικείμενο του πόθου σας» στο θέατρο Σταθμός. Μια σύγχρονη, πιο κωμική προσέγγιση του έργου «Το Γαϊτανάκι του Έρωτα» του Άρτουρ Σνίτσλερ, σε σκηνοθεσία από την Αικατερίνη Παπαγεωργίου, με πρεμιέρα την Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου.

Η ιστορία ξεκινά με μια νυχτερινή συνάντηση με μια πόρνη και ακολούθως το γαϊτανάκι του… Πόθου αρχίζει να ξετυλίγεται. Δέκα χαρακτήρες, τελείως διαφορετικοί μεταξύ τους, μπλέκονται σε μια αγωνιώδη αναζήτηση του έρωτα και της ηδονής. Δοκιμάζουν τα όρια της επιθυμίας τους, φωτίζουν, αλλά και ξεπερνούν τη σοβαροφάνεια της αστικής ηθικής, της κοινωνικής θέσης και της συζυγικής αφοσίωσης.

Μέσα από δέκα κωμικές συναντήσεις, η παράσταση θέτει ερωτήματα γύρω από την ενοχή που συχνά γεννά η σεξουαλική επιθυμία. Γιατί, όμως, από όλες τις «φυσικές» ανάγκες, κλίσεις και προδιαθέσεις του ανθρώπου, η σεξουαλική επιθυμία δεν είναι μόνο ατομικό ζήτημα, αλλά παίρνει κοινωνικές προεκτάσεις; Πόσο μπορείς να εμπιστευτείς τον σύντροφό σου και πόσο μπορείς να εμπιστευτείς τον εαυτό σου;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέσα από την παράσταση αυτή «φωτίζεται» η ανάγκη των ανθρώπων να επικοινωνήσουν μέσω της γλώσσας του σώματος και την ερωτική πράξη, αλλά και ο φόβος της μοναξιάς που κάνει τις νύχτες να μοιάζουν ατέλειωτες και τις ημέρες μια επαναλαμβανόμενη ρουτίνα.

Παίζουν (αλφαβητικά): Απόστολος Καμιτσάκης, Γιώργος Πατεράκης, Θάλεια Συκιώτη, Μάγδα Τασούλα

παράσταση
Ο Κροκόδειλος

«Ο Κροκόδειλος»

Ο Κροκόδειλος, του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Πόρτα τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου.

Βρισκόμαστε στην Αγία Πετρούπολη του 1865. Ο Ιβάν Ματβιέιτς μαζί με τη σύζυγό του Γιελιένα Ιβάνοβνα και τον φίλο του Σεμιόν Σεμιόνιτς, αποφασίζουν να επισκεφτούν τη στοά, όπου εκτίθεται ένας κροκόδειλος. Από τη μια στιγμή στην άλλη, ο Ιβάν Ματβιέιτς βρίσκεται στα δόντια του κροκόδειλου και από εκεί στην κοιλιά του! Ανώτεροι δημόσιοι υπάλληλοι, βιομήχανοι, διανοούμενοι, πρέσβεις και ένα πλήθος ξεπεσμένων μικροαστών παρελαύνουν μπροστά από τον κροκόδειλο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τη σκηνοθεσία συνυπογράφουν οι Ορέστης και Δημήτρης Σταυρόπουλος, αναδεικνύοντας το κωμικό στοιχείο του έργου. Παράλληλα, στην παράσταση ελλοχεύει το στοιχείο του κινδύνου και της απειλής, μία ατμόσφαιρα θρίλερ, γεμάτη υπαινιγμούς και αστάθεια, που τυλίγει τους ξεπεσμένους ήρωες.
Παίζουν οι Λάμπρος Γραμματικός, Ερατώ Μανδαλενάκη, Μαρία Μοσχούρη, Αντώνης Χρήστου, ενώ τη μουσική υπογράφει ο Δήμος Βρύζας.

Οι Τρεις Αδελφές
Οι Τρεις Αδελφές

«Οι Τρεις Αδελφές»

Η παράσταση Οι Τρεις Αδελφές (στη σπηλιά της Εκάτης) προσεγγίζει το έργο του Α.Τσέχωφ και τη διαδρομή των ηρωίδων του ως μια διαβατήρια τελετή. Συνδέει τα τσεχωφικά πρόσωπα με διαφορετικές εκδοχές του αρχέτυπου των τριών γυναικών αδελφών (Τρεις Μάγισσες, Τρεις Μοίρες, Τρεις Χάριτες) καθώς και με την τρίμορφη Εκάτη, και διερευνά τη σχέση μας με το χρόνο και το πεπρωμένο, με το νόημα της ζωής και την αναζήτηση της ευτυχίας, με τη θηλυκή αρχή, το άγνωστο και το μυστικό.

Οι Τρεις Αδελφές ασφυκτιούν σε ένα τόπο και σε ένα παρόν που δεν τους επιτρέπει να υπάρξουν ολοκληρωμένες, να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους και να ζήσουν. Αδυνατούν να συμφιλιωθούν με το χρόνο που περνάει, τη νεότητα και την ομορφιά που χάνονται και τη μνήμη που εξασθενεί. Ονειρεύονται την ευτυχία και ελπίζουν να τη βρουν σε κάποια μελλοντική επιστροφή στη δική τους γη της επαγγελίας, στη Μόσχα. Οι συνθήκες της ζωής τους όμως όλο και χειροτερεύουν και τις οδηγούν σε μια σκληρή δοκιμασία, σε μια δύσκολη μετάβαση και στη συνειδητοποίηση πως «η ευτυχία δεν είναι τόπος».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παράσταση Οι Τρεις Αδελφές (στη σπηλιά της Εκάτης) στο BIOS από σήμερα Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου. Ερμηνεύουν (αλφαβητικά): Λυσάνδρα Αναστασοπούλου, Μάιρα Γραβάνη, Αλίκη Στενού, Δημήτρης Τσιάμης

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ