«Ο θρίαμβος της μετριότητας, η κυριαρχία της εικόνας» -Κακλέας: Ο Μολιέρος πιο επίκαιρος από ποτέ - iefimerida.gr

«Ο θρίαμβος της μετριότητας, η κυριαρχία της εικόνας» -Κακλέας: Ο Μολιέρος πιο επίκαιρος από ποτέ

παπασπηλιοπουλος σαμαρα
«Μισάνθρωπος» από τον Γιάννη Κακλέα στο θέατρο Εμπορικόν
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο Γιάννης Κακλέας αποπειράται για πρώτη φορά να συνδιαλλαγεί με τον κόσμο του Μολιέρου με ανατρεπτική διάθεση και πρόθεση να αναδείξει τα στοιχεία του έργου που αφορούν απόλυτα στην πραγματικότητα που βιώνουμε σήμερα.

Λίγες μόνο μέρες μετά το βραβείο καλύτερης παράστασης και σκηνοθεσίας στον «Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού» ο Γιάννης Κακλέας συνεχίζει με κωμωδία στο θέατρο «Εμπορικόν». Ο σκηνοθέτης Γιάννης Κακλέας καταπιάνεται με τη γνωστή κωμωδία-αίνιγμα του Μολιέρου, «Ο Μισάνθρωπος».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διανομή αποτελείται από ένα θίασο εξαιρετικών ηθοποιών: Τον Μισάνθρωπο ενσαρκώνει ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και τη δαιμονική Σελιμέν η Ευγενία Σαμαρά. Ορόντ, ο αντεραστής του Μισάνθρωπου, ο Στέλιος Ιακωβίδης. Στον ρόλο της Αρσινόης, της αντίζηλης της Σελιμέν, η Αθηνά Μουστάκα. Μνηστήρες της γοητευτικής Σελιμέν, ο Θάνος Μπίρκος και ο Αυγουστίνος Κούμουλος. Ο Αλέξης Φουσέκης και ο Κυριάκος Σαλής, φίλοι του Ζευγαριού και η Φωτεινή Αθερίδου με δικά της σατιρικά κείμενα σε ρόλο σχολιαστή που δυναμιτίζει κάθε προσπάθεια σοβαροφάνειας των ηρώων του έργου.

Κακλέας για τη σύνδεση του έργου του Μολιέρου με το σήμερα

«Ο Μολιέρος ένας άνθρωπος του θεάτρου - ηθοποιός , συγγραφέας και θιασάρχης - γνώστης της θεατρικής παράδοσης και της πρακτικής , με τον κωμικό του οίστρο και την αιχμηρή κριτική του στα ήθη της εποχής του , άλλαξε την κωμωδία μια για πάντα» αναφέρει ο Γιάννης Κακλέας με αφορμή το έργο.

Και συνεχίζει ο Γιάννης Κακλέας «Τα έργα του τάραξαν τα νερά του συντηρητισμού και της υποκρισίας. Τον πολέμησαν, προσπάθησαν να απαγορεύσουν τις παραστάσεις του, αλλά η τολμηρή κοινωνική του στάση, το ηθικό του ανάστημα και η δύναμη της γραφής του, τον καθιέρωσαν ως έναν από τους μεγαλύτερους δημιουργούς του θεάτρου μας.

Πιο επίκαιρος από ποτέ, ο αυτοβιογραφικός «Μισάνθρωπος» είναι γραμμένος με σαρκασμό, θυμό και γνώση της γελοιότητας μιας κοινωνίας σαθρής που η υποκρισία, η διαπλοκή, ο ναρκισσισμός, η αδικία, ο σεξισμός, η επίδειξη του πλούτου, ο θρίαμβος της μετριότητας και η κυριαρχία της εικόνας είναι μερικές από τις παθογένειές της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παράσταση μας, αποπειράται να συνδιαλλαγεί με τον κόσμο του Μολιέρου χωρίς «κλασική» σοβαροφάνεια, με χιούμορ και ανατρεπτική διάθεση και με πρόθεση να αναδείξει τα στοιχεία του έργου που αφορούν απόλυτα στην πραγματικότητα που βιώνουμε σήμερα. Να ερευνήσει το θέμα του έρωτα μέσα σε ένα σύστημα εικονικής πραγματικότητας , που η «μάσκα» είναι το πρόσωπο μας, σε μια κοινωνία της κυριαρχίας της εικόνας.

Ο Αλσέστ, ο ήρωας του έργου, επιθετικός και αηδιασμένος με την κοινωνική παρακμή και θυμωμένος με την υποκρισία των ανθρώπων, ερωτεύεται παθιασμένα την όμορφη Σελιμέν, το απόλυτο θηλυκό - προϊόν αυτού του συστήματος που ο ίδιος απεχθάνεται- και παγιδεύεται. Στο «Μισάνθρωπο» ο Μολιέρος έχει την ευκαιρία να σατιρίσει, με τα υλικά της κωμωδίας που αυτός ο ιδιοφυής συγγραφέας ξέρει να χρησιμοποιεί, την αέναη μάχη του αρσενικού και του θηλυκού. Το άλυτο μυστήριο του έρωτα», καταλήγει ο Γιάννης Κακλέας

γιαννης κακλεας
«Με τον κωμικό του οίστρο και την αιχμηρή κριτική του στα ήθη της εποχής του, άλλαξε την κωμωδία μια για πάντα» αναφέρει για τον Μολιέρο ο Γιάννης Κακλέας

Επί σκηνής η αδυσώπητη σάτιρα του Μολιέρου

Η αιχμηρή γραφή του Μολιέρου, η αδυσώπητη σάτιρά του στη συντηρητική υποκρισία της εποχής του και η εμμονή του στην κωμωδία ως το πιο ισχυρό όπλο για την κοινωνική κριτική τον καθιστούν έναν διαχρονικά εμβληματικό συγγραφέα που «αναπνέει» στο σήμερα παρά τα 400 χρόνια που πέρασαν από τη γέννησή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τον Μισάνθρωπο ενσαρκώνει ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και τη δαιμονική Σελιμέν η Ευγενία Σαμαρά
Τον Μισάνθρωπο ενσαρκώνει ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και τη δαιμονική Σελιμέν η Ευγενία Σαμαρά

Ο Αλσέστ, ο ήρωας του έργου, επιθετικός και αηδιασμένος με την κοινωνική παρακμή και θυμωμένος με την υποκρισία των ανθρώπων, ερωτεύεται παθιασμένα την όμορφη Σελιμέν, το απόλυτο θηλυκό - προϊόν αυτού του συστήματος που απεχθάνεται. Και παγιδεύεται. Σε ένα σύστημα εικονικής πραγματικότητας που η «μάσκα» είναι το πρόσωπό μας, σε μια κοινωνία της κυριαρχίας της εικόνας έχει θέση ο έρωτας;

Σκηνοθεσία/ Απόδοση κειμένου: Γιάννης Κακλέας / Σκηνικά: Ηλένια Δουλαδίρη – Γιάννης Κακλέας / Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη / Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου / Κίνηση: Αγγελική Τρομπούκη / Μουσική: Βάϊος Πράπας / Βίντεο- Επεξεργασία εικόνας: Παντελής Μάκκας / Μουσική επιμέλεια: Γιάννης Μπερερής / Βοηθός Σκηνοθέτη: Ρέα Σαμαροπούλου

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

φωτογραφίες Patroklos Skafidas

ηθοποιοί
Οι ηθοποιοί της παράστασης

Παίζουν οι ηθοποιοί: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Ευγενία Σαμαρά, Στέλιος Ιακωβίδης, Αθηνά Μουστάκα, Θάνος Μπίρκος, Φωτεινή Αθερίδου, Αυγουστίνος Κούμουλος, Αλέξης Φουσέκης, Κυριάκος Σαλής

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 20.00 / Πέμπτη 21.00 / Παρασκευή 21.00 / Σάββατο 18.00 και 21.00 / Κυριακή 20.00

Εισιτήρια: 20 ευρώ κανονικό, 17 φοιτητικό, ΑΜΕΑ, ανέργων, άνω 65 ετών

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ