ΝΕΟΝ: Η πρώτη εικαστική έκθεση στο Ηρώδειο -Ενα σχόλιο στην κινησιολογία του αρχαίου δράματος [εικόνα] - iefimerida.gr

ΝΕΟΝ: Η πρώτη εικαστική έκθεση στο Ηρώδειο -Ενα σχόλιο στην κινησιολογία του αρχαίου δράματος [εικόνα]

σωματα σταμνες
Διονύσης Καβαλλιεράτος | Ωδείο Ηρώδου απο Αττικού 5 Ιουνίου

Την πρώτη εικαστική έκθεση που πραγματοποιείται στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού παρουσιάζουν ο Οργανισμός ΝΕΟΝ και το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου φέτος το καλοκαίρι.

Μετά τα ανθρωπόμορφα γλυπτά του Αντονι Γκόρμλεϊ που στήθηκαν το καλοκαίρι του 2019 στη Δήλο, ο οργανισμός ΝΕΟΝ παρουσιάζει από 5 Ιουνίου τη γλυπτική εγκατάσταση του Διονύση Καβαλλιεράτου στο Ηρώδειο. Ενα περίτεχνο γλυπτο, με τίτλο «Οι Σταμνούλες» κεραμικό σε κόντρα πλακέ διαστάσεων 80 x 70 x 30 εκατοστά, ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Berlier/Eliades.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τη νέα συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών, ιδιαίτερα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο που βιώνει η κοινωνία μας, ο ΝΕΟΝ φιλοδοξεί να συμβάλει στην επανεκκίνηση του Πολιτισμού και την επανασύνδεση με το κοινό και τους δημιουργούς. Η έκθεση εντάσσεται στο πρόγραμμα Έργο στην Πόλη 2020, στο πλαίσιο του οποίου ο ΝΕΟΝ αναθέτει σε έναν καλλιτέχνη κάθε χρόνο τη δημιουργία έργου που εκτίθεται σε δημόσιο χώρο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Για μια ακόμα φορά, ο ΝΕΟΝ συμπράττει με θεσμικούς φορείς πολιτισμού και ενεργοποιεί ιστορικούς χώρους σε δράσεις που συνδέουν δημιουργικά το αρχαιολογικό παρελθόν με τον σύγχρονο πολιτισμό.
Με προτεραιότητα τη δημόσια υγεία και την ασφάλεια, αλλά και με ευθύνη απέναντι στο κοινό και τον Πολιτισμό, η έκθεση θα πραγματοποιηθεί ακολουθώντας τις οδηγίες των υγειονομικών αρχών.

ΝΕΟΝ: Μια in situ εγκατάσταση από γλυπτικές μορφές

Ο Διονύσης Καβαλλιεράτος ασχολείται ουσιαστικά και συστηματικά με τη γλυπτική. Τα έργα του περιγράφουν έναν σκληρό και διαταραγμένο κόσμο αστείων συμβάσεων, θεατρικών παράλογων και αδιαφορίας, με δόσεις ειρωνείας και αυτοσαρκασμού.
Στον εμβληματικό χώρο του Ωδείου Ηρώδου Αττικού, σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης και επιμελήτριας του Μουσείου Μπενάκη Πολύνας Κοσμαδάκη, η έκθεση Αποπροσανατολισμένος χορός / Παραπλανημένος πλανήτης είναι μια in situ εγκατάσταση από γλυπτικές μορφές που συνθέτουν έναν κυκλικό χορό. Ο Χορός του Διονύση Καβαλλιεράτου συνδέεται άμεσα με τους τύπους, τις τελετουργίες και την κινησιολογία του αρχαίου δράματος. Ο καλλιτέχνης αξιοποιεί τις θρησκευτικές, σωματικές, κοινωνικο-πολιτικές συμπαραδηλώσεις/προεκτάσεις του τελετουργικού κυκλικού χορού και μας μιλά για τη σημασία της κοινότητας, της συντροφικότητας, της φιλίας, του γέλιου, της χειρονομίας, της σωματικής έκφρασης.

ΓΛΥΠΤΟ
Διονύσης Καβαλλιεράτος, Οι Σταμνούλες, 2019 Κεραμικό, κόντρα πλακέ 80x70x30 εκ. / Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Berlier/Eliades
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το περίφημο Ωδείο του Ηρώδη του Αττικού δεσπόζει στο δυτικό άκρο της Νότιας Κλιτύος της Ακρόπολης. Χτίστηκε τον 2ο αιώνα μ.Χ. προς τιμήν της γυναίκας του Ηρώδη, Ασπασίας Άννιας Ρήγιλλα και χρησιμοποιήθηκε κυρίως για μουσικές εκδηλώσεις, φιλοξενώντας 5.000 θεατές. Το μνημείο αναστηλώθηκε την περίοδο 1952-1953 με μάρμαρο Διονύσου και από το 1957 χρησιμοποιείται για τη διεξαγωγή καλλιτεχνικών εκδηλώσεων (συναυλίες, παραστάσεις αρχαίου δράματος κ.τ.λ.). Είναι ο παλαιότερος και βασικότερος χώρος παραστάσεων του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, στους πρόποδες της Ακρόπολης, και έχει φιλοξενήσει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς και εγχώριας καλλιτεχνικής σκηνής, μεταξύ αυτών τους Λουτσιάνο Παβαρότι, Φρανκ Σινάτρα, Νάνα Μούσχουρη, Λάιζα Μινέλι, Μαρία Κάλλας.

Με το πρόγραμμα Έργο στην Πόλη, σκοπός του ΝΕΟΝ είναι η παρουσίαση της σύγχρονης τέχνης σε δημόσιους και ιστορικούς χώρους, συμβάλλοντας στη διάδραση μεταξύ της τέχνης, της κοινωνίας και της πόλης. Το πρόγραμμα υλοποιείται για έβδομη χρονιά, μετά τις αναθέσεις από τον ΝΕΟΝ στους Πάνο Κοκκινιά σε εγκαταλειμμένο χώρο γραφείων στην οδό Σοφοκλέους 4 στην Αθήνα (2019), Ανδρέα Λόλη στη Βρετανική Σχολή Αθηνών (2018), Κωστή Βελώνη στην κατοικία του αριθμού 11 της οδού Καπλανών (2017), Ζάφο Ξαγοράρη σε χώρο στάθμευσης πίσω από το ιστορικό θέατρο Αθήναιον (2016), Μαρία Λοϊζίδου στον Αρχαιολογικό Χώρο και το Μουσείο του Κεραμεικού (2015) και Αιμιλία Παπαφιλίππου στην Αρχαία Αγορά Αθηνών (2014).

Ο Πολιτιστικός και Αναπτυξιακός Οργανισμός κοινής ωφέλειας ΝΕΟΝ ιδρύθηκε το 2013 από το συλλέκτη και επιχειρηματία Δημήτρη Δασκαλόπουλο. Ο ΝΕΟΝ φιλοδοξεί να φέρει το σύγχρονο πολιτισμό κοντά στο σύγχρονο πολίτη, αναδεικνύοντας τη δυνατότητα της καλλιτεχνικής δημιουργίας να αφυπνίσει, να συγκινήσει, να παρακινήσει. Συγχρόνως, επιδιώκει να συμβάλει στην ευρύτερη προσπάθεια αναβάθμισης της πόλης και της καθημερινότητας του πολίτη. Να συμβάλει στην αποκατάσταση της σχέσης του πολίτη με τη λειτουργία και τα δρώμενα της πόλης του.
Ο ΝΕΟΝ δεν περιορίζεται σε ένα μόνον χώρο. Έδρα του είναι ολόκληρη η πόλη, το ευρύτερο αστικό περιβάλλον. Είναι ένας ζωντανός και ενεργός συνομιλητής με την κοινωνία, τους θεσμούς και το κοινό.
Ο ΝΕΟΝ υλοποιεί τους στόχους του μέσα από εκθέσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα, εκδηλώσεις και συζητήσεις, προγράμματα χορηγιών και υποτροφιών και τη δημιουργία ενός δικτύου διεθνών συνεργασιών και ανταλλαγών. Ο ΝΕΟΝ συμπράττει με θεσμικούς φορείς πολιτισμού και ενισχύει τη δραστηριότητα δημοσίων και ιδιωτικών φορέων με σκοπό τη διάδοση της σύγχρονης τέχνης. Ο ΝΕΟΝ επιδιώκει να αναδείξει τον πολιτισμό ως βασικό μοχλό προόδου και ανάπτυξης.

Ο Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ και το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου παρουσιάζουν την εικαστική εγκατάσταση του Διονύση Καβαλλιεράτου στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού. Επιμελήτρια είναι η Πολύνα Κοσμαδάκη, Ιστορικός τέχνης, Επιμελήτρια του Μουσείου Μπενάκη. Από 5 Ιουνίου έως 3 Ιουλίου 2020.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ