Μία φάρμα στην Εθνική Γλυπτοθήκη: Μπρούτζινα ζωόμορφα γλυπτά στημένα στο πάρκο [εικόνες] - iefimerida.gr

Μία φάρμα στην Εθνική Γλυπτοθήκη: Μπρούτζινα ζωόμορφα γλυπτά στημένα στο πάρκο [εικόνες]

Μία Φάρμα στην Εθνική Γλυπτοθήκη | Εγκαίνια: 15 Οκτωβρίου, Ώρα 18.30  | Επιμέλεια: Τώνια Γιαννουδάκη
Μία Φάρμα στην Εθνική Γλυπτοθήκη | Εγκαίνια: 15 Οκτωβρίου, Ώρα 18.30 | Επιμέλεια: Τώνια Γιαννουδάκη
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στη Νεοελληνική γλυπτική κυρίαρχο θέμα, στο πεδίο της αναπαράστασης, είναι η ανθρώπινη μορφή. Η ζωοπλαστική είναι ένα δευτερεύον θέμα.

Η ζωοπλαστική καλλιεργήθηκε από ορισμένους γλύπτες, συνήθως, όμως, περιστασιακά.

Μία Φάρμα από γλυπτά παρουσιάζεται στην Εθνική Γλυπτοθήκη από 15 Οκτωβρίου σε επιμέλεια Τώνιας Γιαννουδάκη.

Μία Φάρμα στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Στη συλλογή Γλυπτικής της Εθνικής Πινακοθήκης συνθέσεις καλλιτεχνών, όπως ο Πολύγνωτος Βαγής (1894-1965), ο Θανάσης Απάρτης (1899-1972), η Μπέλλα Ραφτοπούλου (1902-1992), ο Χρήστος Καπράλος (1909-1993), ο Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987), ο Αντώνης Καραχάλιος (1919-2009), ο Κώστας Καραχάλιος (1923-2007), η Ναταλία Μελά (1924-2019), ο Γιάννης Αντωνιάδης (1935-2001) και ο Νικόλας Δογούλης (1937-2013) προσφέρουν μια αρκετά αντιπροσωπευτική εικόνα αυτής της πλευράς της δημιουργίας τους. Η μοναδική που ασχολήθηκε εκτεταμένα με τη ζωοπλαστική είναι η Φρόσω Ευθυμιάδη Μενεγάκη (1911-1995), ενώ ο Ευριπίδης Βαβούρης ήταν ο πρώτος που άρχισε να ασχολείται συστηματικά και με μορφές ζώων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τα έργα που ανήκουν στη συλλογή, στη Φάρμα τοποθετήθηκαν μόνο εκείνα που το μέγεθος και το υλικό επιτρέπει την έκθεσή τους σε υπαίθριο χώρο.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ, (1935)  Ο σκύλος μου, πριν το 1973  μπρούντζος αρ. έργου 4444   Δωρεά υπουργείου Πολιτισμού  και Επιστημών, 1973
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ, (1935) Ο σκύλος μου, πριν το 1973 μπρούντζος
αρ. έργου 4444 Δωρεά υπουργείου Πολιτισμού και Επιστημών, 1973
5.ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΣ, (1919-2009)  Ταύρος, 1970  μπρούντζος  αρ. έργου 5516
5.ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΣ, (1919-2009) Ταύρος, 1970 μπρούντζος αρ. έργου 5516
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έργα της Μπέλλας Ραφτοπούλου, του Αντώνη Καραχάλιου, του Γιάννη Αντωνιάδη, του Νικόλα Δογούλη, ιδιαίτερα, όμως, της Φρόσως Ευθυμιάδη Μενεγάκη, δημιουργούν ένα φανταστικό, εικαστικό περιβάλλον, ενσωματωμένο μέσα στο φυσικό τοπίο του πάρκου, με φιγούρες οικείες και άλλες λιγότερο γνωστές, σε χαρακτηριστικές στάσεις.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΟΓΟΥΛΗΣ, (1937-2013)  Ο μικρός ταύρος, 1971  Μπρούντζος,  αρ. έργου 4443
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΟΓΟΥΛΗΣ, (1937-2013) Ο μικρός ταύρος, 1971 Μπρούντζος, αρ. έργου 4443

Συγχρόνως, όμως, αποκαλύπτουν τη σχέση, τα συναισθήματα και την ξεχωριστή ματιά του κάθε καλλιτέχνη απέναντι στα ζώα ή τα πουλιά που θέλησε να απεικονίσει: την τρυφερότητα για το δικό του κατοικίδιο ή για το κατοικίδιο κάποιου γείτονα, αλλά και για τα άγνωστα ζώα, που χρησιμοποίησε ως μοντέλα. Την οικειότητα που δημιουργείται με τα ζώα που αποτελούν συνηθισμένες εικόνες του καθημερινού του περιβάλλοντος, αλλά και τον θαυμασμό που προκαλούν ο δυναμισμός, η μεγαλοπρέπεια, ακόμη και το μυστήριο που κρύβουν τα άγρια ζώα και πουλιά.

Στη Φάρμα, επιπλέον, που θα παρουσιάζεται μόνιμα μέσα στον ήδη διαμορφωμένο υπαίθριο χώρο της Εθνικής Γλυπτοθήκης, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Φρόσω Ευθυμιάδη - Μενεγάκη, (1911-1995)  Γαϊδουράκι, μετά το 1940  μπρούντζος αρ. έργου 9135    Κληροδότημα Φρόσως Ευθυμιάδη-Μενεγάκη, 1995
Φρόσω Ευθυμιάδη - Μενεγάκη, (1911-1995) Γαϊδουράκι, μετά το 1940 μπρούντζος
αρ. έργου 9135 Κληροδότημα Φρόσως Ευθυμιάδη-Μενεγάκη, 1995

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πλαισιώσει η μουσική εκδήλωση "Η Φάρμα του Antonio: ηχοτοπία και σύμβολα στη μουσική του Antonio Vivaldi "ααπό τους Athens Classical• Players, Σύνολο Εγχόρδων της ΚΟΑ που ερμηνεύει χωρίς μαέστρο.

Φρόσω Ευθυμιάδη - Μενεγάκη, (1911-1995)  Πουλιά, πριν το 1972  ορείχαλκος αρ. έργου 9050       Κληροδότημα Φρόσως Ευθυμιάδη-Μενεγάκη, 1995

Φρόσω Ευθυμιάδη - Μενεγάκη, (1911-1995) Πουλιά, πριν το 1972 ορείχαλκος
αρ. έργου 9050 Κληροδότημα Φρόσως Ευθυμιάδη-Μενεγάκη, 1995

Επιμέλεια έκθεσης: Τώνια Γιαννουδάκη, επιμελήτρια της συλλογής Νεοελληνικής και Ευρωπαϊκής Γλυπτικής της ΕΠΜΑΣ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γενική Διευθύντρια - Καλλιτεχνικός Προγραμματισμός: Συραγώ Τσιάρα
Ιδέα - Επιμέλεια έκθεσης - Συντονισμός: Τώνια Γιαννουδάκη
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός και επίβλεψη: Γιώργος Παρμενίδης, Ιφιγένεια Μάρη
Διεύθυνση Συλλογών, Καλλιτεχνικού και Μουσειολογικού Προγραμματισμού: Έφη Αγαθονίκου
Διεύθυνση Συντήρησης και Φυσικοχημικών Ερευνών Έργων Τέχνης: Αγνή Τερλιξή
Διεύθυνση Διοικητικού - Οικονομικού: Κατερίνα Αρβανιτάκη
Συντήρηση έργων: Μαρία Κλιάφα (Υπεύθυνη εργαστηρίου συντήρησης γλυπτών), Γιώργος Γαργανίδης
Οικονομική Διαχείριση: Ειρήνη Αντωνιάδη, Δήμητρα Αναγνωστοπούλου
Τεχνική Σύμβουλος: Ειρήνη - Δάφνη Σάπκα

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ